Aihe: Thomann
1 2 3 4 560 61 62 63 6497 98 99 100 101
gasser
13.08.2009 21:21:33
Kuinkas ootte muuten toimineet tuon tavaran tsekkauksen kanssa, kun upsi tuo romut ovelle? Pyydätte kuskia venaamaan, revitte lodjut auki ja vasta sitten kuittaus? Jotain tuommoista siinä tilausvahvistusmailissa sanottiin... muistaakseni. Edellinen skeba tuli lodjujen osalta vähän hittiä saaneena, enkä mä silloin mitään tarkistellut. Onneksi oli ehjä peli. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut tietty tarjota kuskitsybylle kaffeet ja tarkastaa tavaran - If u know what i mean... Juum.
-?-
Juicy
13.08.2009 21:27:57

gasser: Kuinkas ootte muuten toimineet tuon tavaran tsekkauksen kanssa, kun upsi tuo romut ovelle? Pyydätte kuskia venaamaan, revitte lodjut auki ja vasta sitten kuittaus? Jotain tuommoista siinä tilausvahvistusmailissa sanottiin... muistaakseni. Edellinen skeba tuli lodjujen osalta vähän hittiä saaneena, enkä mä silloin mitään tarkistellut. Onneksi oli ehjä peli. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut tietty tarjota kuskitsybylle kaffeet ja tarkastaa tavaran - If u know what i mean... Juum.

Lainaan itseäni yhdestä vanhasta ketjusta: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8745989
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
gasser
13.08.2009 22:00:00
Juicy: Lainaan itseäni yhdestä vanhasta ketjusta: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8745989

Jaam, juum. No, kunhan nyt joskus se uus kitara maailmalta saapuu, niin tilanteen mukaan sitten. Eli osoitan sormella eteisen nurkkaa ja karjun "paikka". Sitten rauhassa haistelen uutta lelua ja annan ehkä kuskinkin vähän koskettaa sitä.
-?-
macbeth
29.08.2009 19:49:21
Olen kolmasti tilannut Thomannilta tavaraa. Joka kerta on toiminut mainiosti, ei mitään häslinkiä.
Is this a dagger which I see before me?
ekikoo
29.09.2009 23:44:20 (muokattu 29.09.2009 23:58:55)
Tilattiin vähän roipetta taas, sain s-postiin kahden paketin (19 ja 6kg) seurantakoodit. Tuo isompi tuli tänään, mutta toista ei löydy seurannan avulla, eli tulkitsen ettei se ole saapunut maahan. Totta se sinne vielä pölähtää, mutta tympeää tämmöinen epätietoisuus. Kohta sähköposti laulaa!
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
mie
30.09.2009 08:56:12

Pari kuukautta sitten tilasin bändille uudet PA-kaapit. Maksoin tilauksen ja parin päivän päästä tuli viestiä, että kyseinen tavara on loppunut varastosta, vaikka nettisivujen mukaan sitä oli varasto täynnä. Päätettiin sitten ottaa pari sataa euroa halvemmat vermeet.

Vastaus tuli että tilaus on muutettu ja uudet maksuohjeet lähetetty. Kysäisin sitte sähköpostilla että mites nyt tehdään kun olin jo ehtinyt maksaa edellisen tilauksen. Vastaus vähän yllätti:

Viestin mukana on uusi lasku, maksa vain se niin aiemmasta ei tarvitse enää välittää. Niin mutta kun olen maksanut teille 200 euroa liikaa, en minä nyt enää teille mitään maksa. Olin sähköpostilla yhteydessä kolmeen eri henkilöön ja viimeinen heistä ymmärsi mitä oli tapahtunut.

Rahat tuli ja tavarakin tuli perille alle 2 viikon, mutta ärsytti olla joka päivä viikon ajan vahtimassa sähköpostia, kun oli muutenkin kiireinen kuukausi menossa.
Äla ajattele. Pää hajoaa
south_of_heaven
12.10.2009 19:18:02
Noniin, laitoin eilen illalla tilausta Thomannille, ja tuli viesti että tavarat ovat lähteneet tulemaan. Mukavan nopeaa toimintaa taas kerran.
Life in plastic, it's fantastic!
M_Rouge
12.10.2009 20:16:55
Itse olen tilannut nykyään kaiken Music Produktivelta. Thomannilta tilaamani instrumentit ovat olleet jotenkin niin kuin olisivat jo kerran käyneet jollakin asiakkaalla ja palautettu. Produktivelta tullut tavara on sitä vastoin tuntunut aidosti uudelta ja käyttämättömältä. Olen myös maksanut suoraan Produktiven tilille. Tavarat tulee lähipostiin. Todella paljon kivempi kun yrittää kytätä Upsin kaveria, jonka aikataulut ovat suoraan takapuolesta ja tavara jää päivien viiveen jälkeen silti itse postista noudettavaksi. Hinnat ovat suurinpiirtein samat kuin Thomannilla mutta tarjouksia löytyy myös alle Thomannin hintojen.
Lonesome
13.10.2009 11:52:35
M_Rouge: Itse olen tilannut nykyään kaiken Music Produktivelta. Thomannilta tilaamani instrumentit ovat olleet jotenkin niin kuin olisivat jo kerran käyneet jollakin asiakkaalla ja palautettu. Produktivelta tullut tavara on sitä vastoin tuntunut aidosti uudelta ja käyttämättömältä. Olen myös maksanut suoraan Produktiven tilille. Tavarat tulee lähipostiin. Todella paljon kivempi kun yrittää kytätä Upsin kaveria, jonka aikataulut ovat suoraan takapuolesta ja tavara jää päivien viiveen jälkeen silti itse postista noudettavaksi. Hinnat ovat suurinpiirtein samat kuin Thomannilla mutta tarjouksia löytyy myös alle Thomannin hintojen.

Myös Thomannilla onnistuu maksu tilille, jolloin tavara tulee lähipostiin, ellei Itella onnistu sitä suoraan kotiin kerralla jakelemaan.

Itsellä ei ole kokemusta, että tuotteet olisivat käytettyjä. Tuntuisi todella oudolta liiketoiminnalta, jos näin olisi pääsääntöisesti. Kerran olen tilannut demo-kappaleen, mutta se on taas eri juttu. Palautustuotteet ovat erikseen myynnissä b-stock/poisto-osastolla, vaan saattaahan niitä "vahingossa" päätyä priimatavaran joukkoon...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Torniojaws
13.10.2009 12:22:00 (muokattu 13.10.2009 12:22:12)

Lonesome: Palautustuotteet ovat erikseen myynnissä b-stock/poisto-osastolla, vaan saattaahan niitä "vahingossa" päätyä priimatavaran joukkoon...

Välillä niitä myydään myös normipalstalla siten, että tuotteen perässä lukee "Retour". Muuten tuotekuvaukset ja kaikki samoja.
Lonesome
13.10.2009 12:53:06
Torniojaws: Välillä niitä myydään myös normipalstalla siten, että tuotteen perässä lukee "Retour". Muuten tuotekuvaukset ja kaikki samoja.

Juu, totta tuo. Jos esim. tekee tuotehaun, niin Retourit sun muut b-stockit tulostuu myös.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Rainer Frilund
13.10.2009 13:09:38

ekikoo (29.09.2009): Tilattiin vähän roipetta taas, sain s-postiin kahden paketin (19 ja 6kg) seurantakoodit. Tuo isompi tuli tänään, mutta toista ei löydy seurannan avulla, eli tulkitsen ettei se ole saapunut maahan. Totta se sinne vielä pölähtää, mutta tympeää tämmöinen epätietoisuus. Kohta sähköposti laulaa!

Toivottavasti jo vanhentunut juttu osaltasi, mutta
kuulostaa kovasti tutulta: Kaksi pakettia lähti
viime viikolla. Perjantaina toisen (isomman)
seurantakoodi tuotti tuloksia ja tavara tuli perille
tämän viikon maanantaina. Toisesta ei ollut
seurannasta haisuakaan. Lähetin jo kyselyä
Thomannille päin, josta lohduteltiin, että matkalla
on.

Tänään (tiistaina) tuli toinenkin paketti perille.
Kuitattiin vastaanotetuksi vaan siltikään ei
postin lähetysseurannassa näy mitään. Tuntuu
siltä, ettei ongelma ole Thomannin, vaan
rahtaajien välinpitämättömyyttä (mun tapauksessa
DHL/posti).
"The company you keep is the measure of a man."
M_Rouge
13.10.2009 19:48:54
Välillä niitä myydään myös normipalstalla siten, että tuotteen perässä lukee "Retour". Muuten tuotekuvaukset ja kaikki samoja.

Juu, niin on. Tuo mitä aikaisemmin kirjoitin oli ihan musta tuntuu pohjalta heitetty. On ollut pariin otteeseen niin "räplatyn" näköisiä soittimia niin pähkäilin, että jospa vaikka eivät kaikkia b-stock-tuotteita myy palautettuina vaan lykkäävät menemään uutena. Onhan kyseessä iso firma ja kun ympäri Eurooppaa tavaraa liikkuu niin myös palautusten määrä on varmasti myös isompi kuin pari kiipparia puolessa vuodessa? Tätäkin palstaa lukiessa on saanut sen käsityksen, että instumentteja lähtee takaisin aina sillöin tällöin. IMO.
Andy Six
13.10.2009 20:01:08
M_Rouge: Juu, niin on. Tuo mitä aikaisemmin kirjoitin oli ihan musta tuntuu pohjalta heitetty. On ollut pariin otteeseen niin "räplatyn" näköisiä soittimia niin pähkäilin, että jospa vaikka eivät kaikkia b-stock-tuotteita myy palautettuina vaan lykkäävät menemään uutena. Onhan kyseessä iso firma ja kun ympäri Eurooppaa tavaraa liikkuu niin myös palautusten määrä on varmasti myös isompi kuin pari kiipparia puolessa vuodessa? Tätäkin palstaa lukiessa on saanut sen käsityksen, että instumentteja lähtee takaisin aina sillöin tällöin. IMO.

Kyllä vaan...Itse oon palauttanut yhden skeban,kunnei sitten nappannutkaan..Varmasti myydään eteenpäin uutena,mutta niin pitääkin,koska kitara ei saanut mitään sen kummempaa kohtelua,kuin ne,joita koesoitetaan soitinliikkeessä..Eri asia on tietysti nää tyypit,jotka kokeilee toimisko skitta myös pesäpallomailana,ja sitten palauttaa sen...
Kuudella Kielellä Koetan...
Juicy
13.10.2009 20:06:19

M_Rouge: Juu, niin on. Tuo mitä aikaisemmin kirjoitin oli ihan musta tuntuu pohjalta heitetty. On ollut pariin otteeseen niin "räplatyn" näköisiä soittimia niin pähkäilin, että jospa vaikka eivät kaikkia b-stock-tuotteita myy palautettuina vaan lykkäävät menemään uutena. Onhan kyseessä iso firma ja kun ympäri Eurooppaa tavaraa liikkuu niin myös palautusten määrä on varmasti myös isompi kuin pari kiipparia puolessa vuodessa? Tätäkin palstaa lukiessa on saanut sen käsityksen, että instumentteja lähtee takaisin aina sillöin tällöin. IMO.

Eikös ne Thomannilla aina tarkista joka kitaran ennen lähettämistä? Että on jotakuinkin ehjä yms.? Aivan kuin olisin jostain niiden kotisivuilta tän lukenut, mutta voi olla ettei ne kaikkia halvimpia benttoneita ala koplaamaan kuiteskaan. =)
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Mika Kangas
13.10.2009 20:20:45 (muokattu 13.10.2009 20:26:46)
Juicy: Eikös ne Thomannilla aina tarkista joka kitaran ennen lähettämistä? Että on jotakuinkin ehjä yms.? Aivan kuin olisin jostain niiden kotisivuilta tän lukenut, mutta voi olla ettei ne kaikkia halvimpia benttoneita ala koplaamaan kuiteskaan. =)

Kysyin aikoinaan tosta tarkastuksesta kun tilasin omaa Melody Makeria ja vastaus oli Tarkastukset ovat "pistotarkastuksia" satunnaisiin kitaroihin.Tuo suora lainaus meilistä.Eli kait vain keräävät varastosta ja lähettävät normaalisti mutta silloin tällöin joku hieman avaa laatikkoa ja katsoo että mitä tässä ollaan oikein lähettämässä.
Andy Six
13.10.2009 20:31:17
Mika Kangas: Kysyin aikoinaan tosta tarkastuksesta kun tilasin omaa Melody Makeria ja vastaus oli Tuo suora lainaus meilistä.Eli kait vain keräävät varastosta ja lähettävät normaalisti mutta silloin tällöin joku hieman avaa laatikkoa ja katsoo että mitä tässä ollaan oikein lähettämässä.

Kolme Melody Makeria Thomannilta tilanneena voin sanoa,että niistä kyllä huomaa jos on käytettyjä...Nimittäin se halvatun muovi,joka on kiinni vittumaisella millään irtoamattomalla liimalla on varmaan irroitettu ainakin kaulasta jos kepillä on soiteltu...
Kuudella Kielellä Koetan...
Thothmes
13.10.2009 21:07:30
Pistin tuolta tulemaan melkein parin tonnin edestä urkua, telinettä, casea ja pikkusälää. Kokoa ja hintaa on toimituksella sen verran, että ilmeisesti tulee UPS:illa ovelle asti?

Kuinkas kauan porukalla on kestänyt noiden isompien pakettien tuleminen? Ei malttais odotella...
BassLass
14.10.2009 10:34:46
jonir: Pistin tuolta tulemaan melkein parin tonnin edestä urkua, telinettä, casea ja pikkusälää. Kokoa ja hintaa on toimituksella sen verran, että ilmeisesti tulee UPS:illa ovelle asti?

Kuinkas kauan porukalla on kestänyt noiden isompien pakettien tuleminen? Ei malttais odotella...

Mulla kesti kerran 6kk. Tilasin kaks bassoa, vahvarin ja veli tilas skebanki siihen lisäksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)