stratomaster 11.10.2009 22:14:38 (muokattu 11.10.2009 22:18:49) | |
---|
Oho, en olis uskonut voittoon, kiitos kannatuksesta! Vaikka tiukkaa oli niin kuin hyvässä skabassa pitääkin. Seuraava skaba menee varmaan huomiseen, mutta jos jollakulla olis tarjolla mukava tausta, ottaisin mieluusti vastaan. Pankaa pikaviestiä, jos teiltä löytyy. Muttaa palaan asiaan varmaan vasta huomenaamulla, nyt tutumaan että jaksaa töihin. |
padaa@dadaa! 11.10.2009 22:43:06 | |
---|
Omasta soitosta tuli palautetta, positiiviseksi tulkittavaa sellaista. Voi taas palata yrittämään kunnolla parin viimeisen pelleilyskaban jälkeen (tämä kerta vaihtui viime metreillä avant gardesta perinteisempään sävelkieleen). Toivottua vibraattoa ei välttämmättä ensi skabassa kuulla, kun tele menee Lottoselle säädettäväksi ja akustinen hoitaa soittimen virkaa. |
blaekie 11.10.2009 22:47:50 | |
---|
Onnea voittajalle, hyvä veto voitti Ja nyt katsomaan Teemalta JJ Calea , soundit on kohdillaan ! Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Kuha 11.10.2009 22:50:07 (muokattu 11.10.2009 22:50:16) | |
---|
BigPapa: Roots-skaba täyttää 2v 14.10 2009 Se on poijat sitten kakkua pöytään juhlan kunniaksi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Blyys_kakku.jpg Ja Papalle kiitokset kun aloitti hienon tradition. Pidetään Blyys- ja Roots-lippua jatkossakin korkealla! |
padaa@dadaa! 11.10.2009 22:52:08 | |
---|
blaekie: Ja nyt katsomaan Teemalta JJ Calea , soundit on kohdillaan ! Pahus, kun ei ole telkkaria. |
liljam 11.10.2009 23:30:51 (muokattu 12.10.2009 00:11:12) | |
---|
Kuha: Se on poijat sitten kakkua pöytään juhlan kunniaksi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Blyys_kakku.jpg Ja Papalle kiitokset kun aloitti hienon tradition. Pidetään Blyys- ja Roots-lippua jatkossakin korkealla! Kiitokset kakku oli maukasta ja toivotaan että saapi jatkossakin 8D antoisaa on skabailla, toivotaan pitkää ikää tälle perinteelle. Papalta kyllä ollu hiano oivallus tällainen kisailu. Kiitokset Skabavetoni kommentoinneista ja pisteistä tietty!! Taustaan oli jotenkin erityisen hyvä soitella. Yritin loppuosassa vetoa soittaa ikäänkuin tietoisesti vähän irti taimista. Noh! heh! heh! sitähän tuo kokonaisuudessaankin on koko soitto. moni kiinnitti saundiin huomiota -- se on peräisin Korg pandora efektihärpäkkeestä ja sieltä blues-asetus 4x12 kaappimallinnuksella. Adobe audition 3.0:sta sitten äänityksessä mediumisti kompressointia ja vahvistinkaiku- mallinnosta edit: nii tosiaan onnittelut stratomasterille voitosta. hyvänkuuloista oli soitto. ei muuta ku eteenpäin |
Illu 11.10.2009 23:52:19 | |
---|
BigPapa: Roots-skaba täyttää 2v 14.10 2009 Katos hitto, jokos näitä on niin kauan veivattu. Kiitos kaikille kommenteista ja kannatuksesta, sekä Stratomasterille onnittelut voitosta. Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa. |
Väsykäsi 12.10.2009 00:14:35 (muokattu 12.10.2009 00:15:09) | |
---|
Kuha: Se on poijat sitten kakkua pöytään juhlan kunniaksi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Blyys_kakku.jpg Ja Papalle kiitokset kun aloitti hienon tradition. Pidetään Blyys- ja Roots-lippua jatkossakin korkealla! Onneksi olkoon Rootskaba! Olisko juhlaskaban paikka? Ja onnittelut Stratomasterille! Änd rimember onli alternatiiv pikkin or i vil strankel juu! |
velsa 12.10.2009 03:29:32 | |
---|
stratomaster: Mulla on muuten itselläni aivan tajuttoman huono plektratekniikka. Varmaan huonoin koko tästä skabajengistä.... Höpö,höpö....mun plekutekniikkaa huonompaa ei oo ees olemassa....se on ihan kuraa....sen takii vedellään aika "vähillä äänillä"...... Kauas on pitkä matka........ |
velsa 12.10.2009 03:57:05 | |
---|
MadMatt: En mä osaa. Vibrat ovat aina olleet mulle vähän mysteeri. Peittelen usein osaamattomuuttani ja yritän viedä huomion muualle. Nuo pitemmät nuotit ovat itselleni usein varsinaisia hirvityksiä. Täytyis varmaan tehdä asian eteen jotain. Nyt niitä vinkkejä miten hommaa voisi kehittää... Jännäksi jutun tekee se että ihmeen harvoin sun soitossa tulee semmoisia hetkiä että niitä vibroja niin hirveesti kaipaisi....mut ehkä se on se mitä itsekin sanoit eli pitkiä ääniä ei useinkaan sulta tule...... Mut so what.......sul on muita tekniikoita sit sitäkin enemmän hallussa niinku se kielten "repiminen"...kai sille on joku oikeekin nimi.....ja niitä blues swiippejä.....nekin on hankalia toteuttaa maukkaasti.....ja kyllähän se olis ihan perseestä jos kaikki ukot kuulostais ihan samalta!!!!!! mut suurin osa hyvistä vibraajista on myös laulajia ja mä väitän että itellä se vibra tulee nimenomaan hyvien laulajien diggailusta ja kotitarve laulamisesta....... B.B King on ollu mun eka järjetön fanituksen kohde nimenomaan laulajana ei niinkään kitaristina.....ja silläkin oli "kohtuullinen" vibra niin soitossa kuin varsinkin laulussa!!!!! Orman Jukka oli mun eka kitaramaikka 70-luvun loppupuolella ja se sano mulle jo sillon tosta vibrasta että pidä huolta tosta ja treenaa sitä ni sillä tekee vielä joskus leipää..... eikä se ollu väärässä....... Niin ja kävinhän mä kerran myös Luukan Pekan tunnilla ku mä halusin tutustua jazzin ihmeelliseen maailmaan.....se taas sano suoraan että musta ei koskaan tuu jazz kitaristia....et mun tietyt tekniikat on niin hallitsevia mun soitossa että mä en pääse niistä koskaan eroon ....eikä sekään ollu väärässä.....8D Kauas on pitkä matka........ |
blaekie 12.10.2009 09:32:03 | |
---|
Ai, täällä rupes noi pallinaamat nyt urakalla ruoskimaan ihtiänsä 8D) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
stratomaster 12.10.2009 09:50:39 | |
---|
blaekie: Ai, täällä rupes noi pallinaamat nyt urakalla ruoskimaan ihtiänsä 8D) Pitäis varmaan perustaa skaba siitä, kuka on kaikkein huonoin... BTW, ei oo tullut yhtään taustaehdotusta. Olen nyt töissä, enkä varmaan ehdi ennen iltaa järjestää itse mitään taustaa. |
Grugi 12.10.2009 09:55:22 | |
---|
Jos huonointa haetaan ni se paikka on mun kyllä ihan ilman skabaakin :D SDMF |
stratomaster 12.10.2009 10:00:38 | |
---|
Grugi: Jos huonointa haetaan ni se paikka on mun kyllä ihan ilman skabaakin :D Älä ole kuule niin varma. Mutta tollanen skaba vois poikia huikeita vetoja! |
krk 12.10.2009 10:04:54 | |
---|
BigPapa: Roots-skaba täyttää 2v 14.10 2009 Näin vasta vuoden verran satunnaisesti mukana olleena roots-nuorukaisena onnittelen myös lämpimästi skabailijoita ja tietenkin erityisesti perustaja BigPapaa. Heti alusta lähtien olen kokenut että täältä löytyy rentoa meininkiä ja totta kai myös hienoa soittoa. Porukan aktiivisuudesta ja elinvoimaisuudesta kertoo sekin, että kahdessa vuodessa on vedetty lähes täydet sata kisaa, eli laskentatarkkuuden rajoissa tuo viikko per skaba -tahti on pitänyt kutinsa. Veikkaanpa että Roots-Papa on aika korkealla myös skaban osallistumistilastoissa. |
blaekie 12.10.2009 13:47:37 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
MoreK 12.10.2009 14:29:20 | |
---|
BigPapa: Roots-skaba täyttää 2v 14.10 2009 Kiitos myös minun puolesta loistavista skaboista! Roots on ollut vähän vieras alue, mutta se mitä täällä on oppinut, on kyllä korvaamatonta. Täytyy hattua nostaa, että Papa ja muut roots-starat jaksaa näyttää mallia meille muille. |
krk 13.10.2009 12:09:41 (muokattu 13.10.2009 12:10:12) | |
---|
Backstagella skabakeskustelua, vaatii siis kirjautumisen. Ilmenee pyrkimystä heivata skabat (siis yleisellä puolella) pois omalle alueelleen tai huoneisiin kun vievät kuulemma tilaa "tärkeämmältä" keskustelulta. Laitoin sinne että Juu onhan se ihan hirveetä jos muusikkosivuston "soittoalueella" ihan oikeesti soitetaan ja vielä keskustellaan niistä soitoista... :-) Roots-puolella ainakin se skaba pitää koko osastoa pystyssä, ilman sitä se olisi aika hiljainen paikka. Käytännössä siinä Roots-skabaan liittyvässä keskusteluketjussa puidaan - toki skabaan nimellisesti liittyen - kaikkea mahdollista rootsiin ja soittamiseen liittyvää asiaa "tuttujen" kesken. Yleisellä puolella on vähän ahtaampaa mutta sopu sijaa antaa. Mun mielestä ei skaboja missään nimessä huoneisiin, niihinhän ei kirjautumattomat pääse ollenkaan. |
krk: Backstagella skabakeskustelua, vaatii siis kirjautumisen. Ilmenee pyrkimystä heivata skabat (siis yleisellä puolella) pois omalle alueelleen tai huoneisiin kun vievät kuulemma tilaa "tärkeämmältä" keskustelulta. Mikäs ihmeen skabojen vastainen kansanliike nyt on meneillään? Ekaksi maininoususta pitäisi saada skabavedot pois ja sitten vielä kitarat:soittaminen palstaltakin. ??? Mitähän tärkeää siellä sitten aletaan puimaan, kun lisää tilaa tarvitaan, jännityksellä odotan... Heivaisivat ne FaQit vähän pienempään nippuun ekaksi vaikka. Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa. |
blaekie 13.10.2009 20:26:44 (muokattu 13.10.2009 20:32:21) | |
---|
Illu: Mikäs ihmeen skabojen vastainen kansanliike nyt on meneillään? Ekaksi maininoususta pitäisi saada skabavedot pois ja sitten vielä kitarat:soittaminen palstaltakin. ??? Mitähän tärkeää siellä sitten aletaan puimaan, kun lisää tilaa tarvitaan, jännityksellä odotan... Heivaisivat ne FaQit vähän pienempään nippuun ekaksi vaikka. Aivan, Kitarat Soittaminen palstalla tuntuu olevan noita fakkeja ja pysyviä täyttämässä melkeen puolet sivusta. Täällä rootspuolella ei tarvita sellaisia, kun on sen verran yksinkertaisempaa hommaa vissiin tämä , hohoh 8D) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |