Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nosolla tiikerihai
1
ropsi
12.10.2009 11:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moit.. Tietääkö kukaan vanhaa havaijin " Tiikerihai "kitaraa nimeltä NOSO. Mulla nyt sattuu sellanen olemaan. Paljon olen soitellu mutta toi on ollu lähinnä perintökaluna tossa. Olis hauska tietää jos joku näistä Jaakko Noson tekemistä kitaroista olisi Perillä enemmän kuin mä.. Onko kellään Nosoa vielä. Skitta on tietenki sähköinen..
 
duane
12.10.2009 13:26:05 (muokattu 12.10.2009 13:30:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoittanet siis Noso -merkkistä Lap Steel -kitaraa? Eli sellaista, jota pidetään sylissä kielet ylhäällä ja soitellaan metallitankoa kielillä liu'uttaen.
 
Olen moisen nähnyt joskus vuosituhannen vaihteessa, Kuljun Paten musiikkiliikkeessä Kemin ja Tornion välillä Kaakamossa. Olisin varmaan ostanut soittimen, mutta se taisi olla herran omassa käytössä edelleen ja hintapyyntö oli suurehko.. Harvinainen soitin.
 
EDIT: niin, Nosohan teki pääsääntöisesti akustisia kitaroita, ja niitä liikkuu Suomessa vielä aika lailla. Rootstyypit tykkää, kun niissä on bluesuskottava soundi (hyvässä mielessä toki). Aron Soitin Helsingissä on sellainen paikka, jossa ainakin tällä hetkellä on useampi Noso hyllyssä. http://aronsoitin.wordpress.com/
 
katellaan...
ropsi
12.10.2009 13:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo tarkoita sylissä soitettavaa vehjettä.. Tosi hyväkuntoinen peli on.. voin lähettää kuvankin jos jotais sattuu kiinnostamaan... raudatkin jossain..
 
Nacho-king
12.10.2009 14:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaa. Laita kuva omalle sivullesi, niin päästään ihastelemaan. Nosot ovat hienoja soittimia...
 
ropsi
12.10.2009 15:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voin laittaa kuvia maililla.. laita osoite zorpas1@luukku.com.. Toivon että se Noso on. Ainakin siinä niin lukee..
 
karikko
13.10.2009 19:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on seinällä Noson tekemä F-aukkoinen kitara vm-48.Käytin Lottosen pajassa sitä,mut on sen verran vuosien varrella kuivunu ym.,ettei ihan halvalla tuu soittokuntoon. Eli isä-vainaan kitara saa toimia koristeena.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «