Aihe: One män pand liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jartsa63
28.09.2009 19:51:00 (muokattu 28.09.2009 22:23:16)
Juups

Kiitos asiallisista vastauksista.... nyt on selvää nuo jutut.
Se on lähtö 250€ ja siitä ylöspäin tilanteen, matkan, ajan kohdan ja maksukyvyn mukaan.

THANKS.
Kun joskus tienais takas soittamalla edes sen mitä on menettäny huonoissa soitin kaupoissa.
baron
28.09.2009 21:06:35

Tankero: Ostajan arvostelukyvyttömyydeksi.

Jos mä meen satasella poljen taksoja, jos mä otan 300, huijaan ostajaa.
Eli mikään liksa ei oo mulle oikea.
Enpä enää minkäänlaisia neuvoja suostu vastaanottamaan enkä liksojani enää paljastele.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
half
28.09.2009 22:20:01
baron: Jos mä meen satasella poljen taksoja, jos mä otan 300, huijaan ostajaa.
Eli mikään liksa ei oo mulle oikea.
Enpä enää minkäänlaisia neuvoja suostu vastaanottamaan enkä liksojani enää paljastele.

Paljonhan ne kateelliset puhuu.
COVS jäsen N:o 5
isojussi
29.09.2009 00:39:28
half: Paljonhan ne kateelliset puhuu.

You said it.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Gronfelt
12.10.2009 19:09:01

isojussi: Ilmankos jotkut suree keikkojen vähyyttä, kun toiset tekee noin halvalla.

Toki elääkseen voi tehdä kunnon liksallakin. Mä jätän suosiolla halppiskeikat niitä haluaville - toki vasta vajaat 7 vuotta tällä on perhe elätetty, mut kun mä oon aina halunnu olla muusikko enkä autonkuljettaja.

ohjelmatoimistojen kautta Ne on itse myytävä.

Todellisuus? Noin niinkun veikkajan silmin?

Jussi on aikas tietäjä joka genressä. Neuvoo kokeneempiakin muusikkoja suvereenisti asiassa kun asiassa, opastaa tanssin harrastajia ja vaikka mitä.
Musiikki pedagokin tutkinnot on hallussa. Kyllähän noilla eväillä todellakin voi olla ylpeä muusikko suomen huipulta ja ylenkatsoa muitten mielipiteet ja valitettavan todet tiedot. Mukavaa että sulla menee hyvin ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista! Tsemiä!
Voimaa kaikille!
isojussi
12.10.2009 20:37:22 (muokattu 12.10.2009 20:55:16)
Gronfelt: Jussi on aikas tietäjä joka genressä. Neuvoo kokeneempiakin muusikkoja suvereenisti asiassa kun asiassa, opastaa tanssin harrastajia ja vaikka mitä.

????

Siis montako vuotta sä oot tehny OMB-keikkaa elääkses?

Montako keikkaa oot myyny suoraan asiakkaalle?

Musiikki pedagokin tutkinnot on hallussa. Kyllähän noilla eväillä todellakin voi olla ylpeä muusikko suomen huipulta ja ylenkatsoa muitten mielipiteet ja valitettavan todet tiedot. Mukavaa että sulla menee hyvin ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista! Tsemiä!

Ikinä en oo väittäny näillä hommilla rikastuneeni, mutta perheeni oon jo 6 vuotta elättäny hintoja polkematta ja niin, että ehtii olla joskus kotonakin.

Toki kuka vaan voi kehua olevansa saatanan kova keikkareiska, kun keikkaa pukkaa niin perkeleesti, mutta kuinka moni niistä voi rehellisesti tunnustaa pitävänsä edes alan MINIMISTÄ kiinni???

Ja jos joku ny alkaa porata palkkakeskustelusta, niin lukee ennen sitä ketjun otsikon.

Edelleen oon sitä mieltä, että jos omb:llä on asiat kunnossa, on moraalitonta veivata keikkaa millään tessillä.

E: En mä tee paljookan keikkaa toimistojen kautta. Ei varsinkaan isompien hinnanpolkijabyroitten kautta edes kannata. Myytkö niitä, ketkä ei itse osaa.

E2: Nyt tästä taas tietty eliittijoukko vetää herneet käkättimeen, kun ymmärtävät väärin mitä ajan takaa. Edelleen en yritäkään väittää olevan mitenkään ketää parempi muusikko, mutta markkinoinnista väitän ymmärtäväni kovastikin. Onhan sitä kohta 30 vuotta tullu näissäkin kuvioissa harjoteltua.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
vesku.ka
13.10.2009 08:33:54
jartsa63: No joo jos 170€ olis soittopalkka ja olis vaikka matkoja 200km(* 0,50€/km) = 100€ niin siihen yömatkalisä ja päiväraha niin olisi jo kohtuullista. Mutta kun tuossa 170€ olisi kaikki mitä soittaja saisi. .

Tarkoititko Yömatkaraha?

Lainaus ystävämme verottajan sivuilta :
Yömatkaraha

Yömatkaraha voidaan maksaa silloin kun päivärahaan oikeuttavasta matkavuorokaudesta vähintään 4 tuntia on kello 21.00 - 7.00 välisenä aikana. Lisäksi edellytetään, että työnantaja ei ole kustantanut palkansaajan majoitusta tai makuupaikkalippua. Myöskään yölentojen ajalta ei yömatkarahaa voi maksaa.

Yömatkaraha on tarkoitettu tilanteisiin, joissa palkansaaja yöpyy työmatkan aikana esim. sukulaisten luona. Sitä ei voi maksaa yöllä työskenteleville henkilöille, esim. vartijoille ja muusikoille.
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9.
isojussi
13.10.2009 09:04:47
Vielä haluisin tuoda mietittäväks seuraavan yhtälön:

170 €/keikka x 250 keikkaa/vuosi = 42500 €/vuosi / 450 €/keikka = 94,44444 keikkaa/vuosi

Ja ennen kun kysytte toi 450 on mun lähialuehinta, eli sillä mä ajan max 50 km. Keikan pituus ja helppous ei vaikuta. Seuraava pykälä on 550€, millä suhataan max 200 km (esim Jyskälä).

Mitäs muut OMB:t tällä hetkellä velottaa?

Pitää miettiä mistä myynnin kasvu on tehtävissä, kun vuodessa on vaan tietty määrä käypiä keikkaäiviä, mutta hinnasta ei numerot lopu kesken.

Mä ainakin tykkään vaimoni ja lasteni seurasta.
isojussi
13.10.2009 09:06:02
jartsa63: Juups

Kiitos asiallisista vastauksista.... nyt on selvää nuo jutut.
Se on lähtö 250€ ja siitä ylöspäin tilanteen, matkan, ajan kohdan ja maksukyvyn mukaan.

THANKS.

Mä muuten lähdin tosta liikkeelle 6 vuotta sitten. Paa sää ny ees 50 egee tykö.
isojussi
13.10.2009 09:07:51
half: Paljonhan ne kateelliset puhuu.

Sasse. Toisaalta karavaani kulkee ja koirat haukkuu....

Tiän ihan tarkkaan, miltä Barskasta tuntuu.
Gronfelt
13.10.2009 16:50:36

isojussi: Sasse. Toisaalta karavaani kulkee ja koirat haukkuu....

Tiän ihan tarkkaan, miltä Barskasta tuntuu.

Kato ny kuika monta kertaa oot tähänkin säikeeseen ottanut osaa!
Mä oon alkanut keikkoja tekemään 1975 mutta aina bändillä. Truba hommia en ole väittänytkään tehneeni mutta omalle bändille keikkoja myynyt oon aikanaan ja suoraan tanssijärjestäjille, Minimillä onneks ei ole tarvinnut trio ajan jälkeen juurikaan tehdä. Meidän karavaani kulkee edelleen.
Voimaa kaikille!
isojussi
13.10.2009 16:55:38 (muokattu 13.10.2009 16:56:53)
Gronfelt: Kato ny kuika monta kertaa oot tähänkin säikeeseen ottanut osaa!

Mahtaakohan semmosta asiaa, josta mulla vois jopa kokemusta?

myynyt oon aikanaan ja suoraan tanssijärjestäjille

Sehän on vaan yks asiakassegmentti. Tanssimusaa ostaa moni muukin.
baron
13.10.2009 17:03:48

Gronfelt:Mä oon alkanut keikkoja tekemään 1975 mutta aina bändillä.

Mä pääasiassa keikkailen bändien kanssa.
Humppaa viidellä, rokkia viidellä, bileä neljällä ja jazztriokeikkoja kolmella.

Mikä synti siinä on että multa tilataan sooloflyygelikeikkoja ja mä oon mennyt?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
hvinnamo
13.10.2009 17:50:12 (muokattu 13.10.2009 17:50:50)
isojussi: Vielä haluisin tuoda mietittäväks seuraavan yhtälön:

170 €/keikka x 250 keikkaa/vuosi = 42500 €/vuosi / 450 €/keikka = 94,44444 keikkaa/vuosi

samaa mieltä tästä: Miksi tehdä halvalla pirusti töitä jos saman rahan voi saada huomattavasti pienemmälläkin työllä ja ajalla??
Ukko
14.10.2009 16:49:34

hvinnamo: samaa mieltä tästä: Miksi tehdä halvalla pirusti töitä jos saman rahan voi saada huomattavasti pienemmälläkin työllä ja ajalla??

Eikä muuta kuin kansanedustajaksi.
COVS jäsen nro 6
sabian
14.10.2009 19:33:09
vesku.ka: Tarkoititko Yömatkaraha?

Lainaus ystävämme verottajan sivuilta :
Yömatkaraha

Yömatkaraha voidaan maksaa silloin kun päivärahaan oikeuttavasta matkavuorokaudesta vähintään 4 tuntia on kello 21.00 - 7.00 välisenä aikana. Lisäksi edellytetään, että työnantaja ei ole kustantanut palkansaajan majoitusta tai makuupaikkalippua. Myöskään yölentojen ajalta ei yömatkarahaa voi maksaa.

Yömatkaraha on tarkoitettu tilanteisiin, joissa palkansaaja yöpyy työmatkan aikana esim. sukulaisten luona. Sitä ei voi maksaa yöllä työskenteleville henkilöille, esim. vartijoille ja muusikoille.

Missähän verottaja noin sanoo. Jos mun keikka loppuu klo 02 ja lähen siitä ajelee kotiin niin tasan tarkkaan yömatkaraha pamahtaa siitä. Tullu jo monta vuotta.

"Yömatkarahan suorittaminen edellyttää, että päivärahaan oikeuttavasta matkavuorokaudesta vähintään 4 tuntia on kello 21.00 - 07.00 välisenä aikana ja että työnantaja ei järjestä palkansaajalle ilmaista majoitusta eikä suorita majoittumiskorvausta tai korvausta makuupaikasta. Yömatkarahan enimmäismäärä on 10,00 euroa."
vesipekka
14.10.2009 23:36:43
Naurettavaa tämä liksa tinkaus. Aidot keikan tekijät eivät ehdi mäläkättämään näillä sivuilla tämmöisistä asioista, koska ovat siellä keikalla. Itse olen ansaitulla lomalla nyt. Joriskaa vaikka "asiakkaiden tolloiluista tms.", siellä riittää sarkaa.
Nim.Yli 5000 keikkaa bändillä.(ei OMB)
R.Syke
15.10.2009 09:23:15 (muokattu 15.10.2009 09:27:32)
Yks luentoja keikkaileva lääkäri on määritellyt tuntihinnaksi 1000 e. Mies ja PowerPoint, tarvii siis koneen.

Eikös tuo oo ihan asiallinen. Koneet on kalliita. Tähän tarvitaan nyt sitten soitto- ja laulutaito vielä lisäksi. Multimediat onnistuu synallakin ihan jees.

Eli: Aloitusbiisi (motivoiva) -Esitelmää - musaa sequlta, laulua - esitelmä jatkuu -musaa sequlta. laulua etc. Koko ajan valkokankaalla pyörii synkronissa siisti PP tms. esitys. Tanssit voi järjestää sit erikseen. Ja toivekonsertit. Rahaa tulee.

Tuota alan harkita.
KoskPaavo
15.10.2009 09:37:44
Joo, kysyjä eli säikeen aloittajahan sai jo itseään tyydyttävän vastauksen.
Humppamuseon intendentti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)