Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä mieltä tästä kitarasta ja vahvistimesta
1 2
metall1ca
13.10.2009 13:21:43 (muokattu 13.10.2009 13:22:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tämä hyvä kitara teitin mielestä? En ole mikään kitarasankari mutta kyllä soittaminen luonnistuu. Soitan mieluiten vähän raskaampaa musiikkia(metallica, slayer) ja vanhoja rock klassikoita(niitä on jo sitten pirun monia).
 
Kitarani on tämönen Epiphone Les Paul Standard Ebony
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm
 
Vahvarina toimii Line6:n Spider III 15 joka on hyvä mielestäni vahvistin ja siinä on 4 erilaista "efektiä"(Clean, Crunch, Metal,Insane).
 
http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_15.htm
 
No mutta nyt minua kiinnostaa teiän mielipiteet, joten kommentoikaa.
 
Numb
13.10.2009 13:23:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphone on ok, mutta pysy kaukana tuosta Line kutosesta.
 
Kaihomielinen ja poissaoleva jahkailija, joka vetäytyy mieluusti musisoimaan.
Dominaattori
13.10.2009 13:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööh, mä en nyt tajua tämän kirjoituksen pointtia? Siis haluat muiden mielipiteitä sinun nykyisistä kitarakamoista? Miksi?
???
 
"A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once."
Grugi
13.10.2009 13:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan paskdfjas siis aivan löistavat kamat sulla jos soittokin kulkee rölölölölö
 
SDMF
Miikathebest
13.10.2009 14:27:09 (muokattu 13.10.2009 14:28:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sixx: Ööh, mä en nyt tajua tämän kirjoituksen pointtia? Siis haluat muiden mielipiteitä sinun nykyisistä kitarakamoista? Miksi?
???

 
Siis tässähän selvästikin yritetään avata keskustelua, eikä vaan tehdä sitä peruskyselyä mitä täällä kaikki muut kirjoitukset ovat tyyliin: "mikä kitara mun kannattaa ostaa". Nyt on jo saatu ne laitteet valittua, ja halutaan keskustella muiden kitarasankareiden kanssa näistä vempaimista.
 
Itsehän en pidä Line 6 spideriä juuri minään.
Olen saanut ihan riittävän huonoja kokemuksia alitehoisista aiempien sarjojen digitaalisirisijöistä, epävireisellä kitaralla äärimmäisen huonolla tyylitajulla soitetuista metall1cvan riffeistä ja niistä kaikista em. bändin sooloista, jotka useampi teini-ikäinen kitarasankari "osaa" soittaa.
Ehkäpä vähän liian pitkä virke...
 
Musta LesPaul on ihan hyvän näköinen.
 
Liikaa säröä!
PJS
13.10.2009 15:38:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Siis tässähän selvästikin yritetään avata keskustelua, eikä vaan tehdä sitä peruskyselyä mitä täällä kaikki muut kirjoitukset ovat tyyliin: "mikä kitara mun kannattaa ostaa". Nyt on jo saatu ne laitteet valittua, ja halutaan keskustella muiden kitarasankareiden kanssa näistä vempaimista.
 
Joo täähän on oikestaan jopa suositeltavaa.
 
Itsehän en pidä Line 6 spideriä juuri minään.
 
Myönnettäköön, et itsekkin aika helposti kallistun tälle kannalle...

Olen saanut ihan riittävän huonoja kokemuksia alitehoisista aiempien sarjojen digitaalisirisijöistä, epävireisellä kitaralla äärimmäisen huonolla tyylitajulla soitetuista metall1cvan riffeistä ja niistä kaikista em. bändin sooloista, jotka useampi teini-ikäinen kitarasankari "osaa" soittaa.
Ehkäpä vähän liian pitkä virke...

 
Mut toisaalta - Oon kuullu myös aika kelpoja saundeja näistä. Itse harkitsin aikanaan mallintavan Line 6 Flextone II(XL?) kombon hommaamista, koska se kaupassa vakuutti minut monipuolisuudellaan ja allekirjoittaneen silloiseen vaatimustasoon ihan kelvoilla saundeillaan. Samasta värkistä sai oikeastaan kaikki kuviteltavissa olevat saundit edes hieman sinnepäin. Ja yleensä se kyllä riittää, että se saundi on edes hieman sinnepäin kun kumminkin sitä kitaraa soitetaan bändin kanssa ja se yleisö jolle esiintymisesssä on mitään mieltä (ei siis kitarakamarunkkarit ja rokkipoliisit) tuskin tajuaa soittopeleistä riittävästi havaitakseen saundissa sen heikentävän Line 6 saundin.
 
Aloittelevalle soittelijalle, samoin kuin myös esim. keikkailevan bilebändin kitaristille Line 6:set on myös siitä kivoja, ettei erillisiä pedaaleja tarvita kun kaikki säröt, modulaatiot ja viiveet on sisäänrakennettuna ja vieläpä siten, että niiden tallentaminen muistipaikoiksi joita voi ohjata midillä tms. on tehty alusta alkaen helpoksi. Tämä kyllä helpottaa sellaisten soittajien elämää jotka haluavat erikoisempia saundeja kitarastaan. Muistipaikat saa laitettua halutessaan vaikka joka biisin jokaista osaa varten erikseen ja sitten ei muuta kun polkee osanvaihdon kohdalla seuraavan presetin muistista. Näppärää? Kyl mun mielestä ainakin. Tietty se maaginen erillispedaalien "Mojo" puuttuu.
 
Kotidemottamisen ja äänittämisenkin luulisi sujuvan helposti, kun kitarasaundin saa USB kaapelilla suoraan koneelle, ja kun vermeissä on kumminkin pohjimmiltaan jo se vahvistin/kaiutinmallinnos niin saundinkin luulisi olevan edes hieman sinnepäin. Mikä yleensä on ihan tarpeeksi. Kumminkin musassa on aina se juttu, et sillä mennään mitä on ja kun olemassa olevia resursseja opettelee käyttämään niin saundi on aina kohdallaan. Ei välttämättä ihan sama kuin mitä se voisi olla, mut kohdallaan siitä huolimatta. Mallintavissa vahvareissa on vaan vähän samanlainen vaara kuin muissakin vermeissä missä on kosolti kaikkea; Sitä kaikkea tulee silloin myös viljeltyä ihan kaikkialle ja se harvemmin palvelee lopputulosta. Yksinkertaisemmalla vahvarilla on sikseen hedelmällisempää opetella tekemään asioita että on pakko opetella oikeasti pärjäämään niiden vähien ominaisuuksien kanssa.
 
Ja se, et saundaako ne epävireisellä kitaralla huonosti soitetut riffit/soolot sen paremmalta millään "hyväksytyllä" vahvistimella onkin sit vähän kyseenalainen juttu. Väitän, että kun opettelee käyttämään niitä heikompiakin soittopelejä hyödykseen niin pärjää aika pitkälle. Ja se kitarasaundikin voi helposti olla vähän persoonallisempi.
 
Musta LesPaul on ihan hyvän näköinen.
 
Niin aina. Vaiks ite oonkin enempi stratomiehiä.
 
Peace!
bfoc
15.10.2009 07:18:19 (muokattu 15.10.2009 07:22:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä minäkään tuosta Line6-laitoksesta ole kovin vakuuttunut. Sellaista isompaa comboa olen joskus kuullut soitettavan ja siinä äänessä ei ollut "syvyyttä". Efektit kuullostivat jotenkin päälle liimatuilta.
 
Tosin tuohon 100€ budjettiin ei välttämättä ole ihan tolkuttomasti muitakaan vaihtoehtoja. Tämä pätee varsinkin jos on tarkoitus soittaa jossain yhtyeessä.
 
Tuo Epiphone on ihan hyvä peruskitara. Mikrofonit voi olla vähän tumput, mutta jos soitin käy käteen, mikkejä jo voi tuohon vaihtaakkin.
 
e-> Tuohon Epin creative bundleen saisi pienellä lisäsatsauksella Voxin, jota mielestäni joku jossain välissä kehuskeli.
 
http://www.thomann.de/fi/vox_vt15.htm
 
sutiojrikellA
Jucciz
15.10.2009 15:54:43 (muokattu 15.10.2009 15:56:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara voi olla ihan suht kelvollinen kotirämpyttelyyn, jos siitä vaihtaa ihan kaikki sähköosat, virittimet ja satulan, mutta nuo Spiderit on kyllä ihan puhdasta ongelmajätettä, joita en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään.
 
Itsepähän sanoit, että sua kiinnostaa meidän mielipiteet. Saamasi pitää.
 
Terry Pantheras
15.10.2009 16:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 Spider on todennäköisesti hunajaa soundeiltansa verrattuna siihen Vester-vaffariin mikä mulla oli teininä pari vuotta... Kyllä sillä alkuun pääsee mainiosti - varsinkin jos budjetti on pieni.
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
PJS
15.10.2009 16:55:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kitara voi olla ihan suht kelvollinen kotirämpyttelyyn, jos siitä vaihtaa ihan kaikki sähköosat, virittimet ja satulan, mutta nuo Spiderit on kyllä ihan puhdasta ongelmajätettä, joita en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään.
 
Itsepähän sanoit, että sua kiinnostaa meidän mielipiteet. Saamasi pitää.

 
Hei c'mon... onhan se totta ettei noi vehkeet mitään huippukamaa oo. Tai välttämättä edes verrattain hyvää. Mut kyllä noilla nyt soittaa. Ja kyllä soittohommissa pääsee alkuun vähän vaatimattomammillakin kamoilla, ei oo heti pakko olla tän tasoisia kamoja: http://jucciz.com/. Ja realiteetti on myös se, että niitä huippuhyviä kamoja ei oo välttämättä rahaa hankkia soittouran alussa joten on pakko tyytyä niihin huonompii. Olisi ikävämpi homma jos kukaan ei ostaisi ensimmäistä instrumenttiaan siksi, että joku muu sanoo (ihan totuudenmukaisesti) olevan niin huono, ettei se kelpaa edes kotirämpyttelyyn.
 
Se, et mitä hyötyä siitä on et kokenut soittaja käy ilman mitään rakentavaa tai positiivista palautetta dumaamassa aloittelijoiden soittokamoja tms. onkin sit ihan toinen juttu. Itse näkisin että realistinen, mutta kannustava palaute olisi hyödyllisempää kuin hauskan sarkastinen vittuilu sen varjolla että omat soittokamat on parasta A luokkaa.
 
Peace!
jussimus
15.10.2009 17:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainaski Line6 Spider VALVE on ihan sairaan hyvä laitos, uskokaa pois!
 
juici
15.10.2009 17:15:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara on mutu-tuntumalla jees ja ei minulla ole Line6:stakaan pahaa sanottavaa. Kaverilla oli eka ykkössarjan 2x25W Spider ja nykyään Spider II 2x50W. Kun vähän jaksaa ruuvata, niin kelpo soundeja sieltä löytyy ja plussana kaikuja ja modulaatioita on mukana. Kun (ja jos) kerran kyse on kotikäytöstä, niin tuohan on oiva vekoitin tutustua erilaisiin vahvistimiin/vahvistinmallinnuksiin. Itselläni oli aloittaessani vain Marshallin kolmella säätönupilla oleva 10W:n vahvari ja sen kaverina Zoom 505. Jälkeenpäin ajateltuna kauhea vehje, mutta kun laittoi kaikki vätkyttimet päälle niin sai rauhassa kotona leikkia kitarajumalaa "isolla" soundilla ja siinä oppi mitä mikäkin vehje soundille tekee. Ei muuta kuin pyörittämään nuppeja crunch tai insane -asentoihin ja sitten kun tykästynyt johonkin soundiin niin tiedät suurinpiirtein mitä lähdet musiikkiliikkeestä ison rahatukun kanssa etsimään.
 
Ja niin perverssiltä kuin se kuulostaakin niin pidän kaverini kitarasoundista jonka muodostavat aktiivimikillä oleva Charvel Model6 ja Line6 Spider II 2x50W.
 
Kruunaus-Jenkka
Ziggy Bubba
15.10.2009 17:47:39 (muokattu 15.10.2009 17:49:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KYllä sitä yleensä soittohommien alkuvaiheessa soittelee vähän huonosoundisemmillakin kamoilla. Kriittisyys sitä soundia kohtaan on tossa vaiheessa ihan eri tasolla kuin vaikka Juccizella. Siitä huolimatta en hirveästi diggaile tuota Spideriä. Hyvä jos sulle maistaa.
 
The Crookmachine Project
Terry Pantheras
16.10.2009 09:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskat laitteet erottelee jyvät akanoista.
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Lilli
16.10.2009 11:49:57 (muokattu 16.10.2009 11:50:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Paskat laitteet erottelee hyvät pakanoista.
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
metall1ca
20.12.2009 19:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo-o. Et selväks vaan et tää oli ensimmäinen kitara/vahvistin paketti mitä oon ostanu ja oon vielä aikas aloitteleva kitarasankari!. ja olen kyllä ihan samaa miältä teitin kanssa siitä että jos jotain vaihtaisin niin ehdottomasti tuo vahvistin koska se temppuilee välillä aikas paljon. Mutta kiitti kommaamisesta ja sitä voi sitte viä jatkaa.
 
msormune
20.12.2009 19:34:52 (muokattu 20.12.2009 19:39:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kitara voi olla ihan suht kelvollinen kotirämpyttelyyn, jos siitä vaihtaa ihan kaikki sähköosat, virittimet ja satulan, mutta nuo Spiderit on kyllä ihan puhdasta ongelmajätettä, joita en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään.
 
Itsepähän sanoit, että sua kiinnostaa meidän mielipiteet. Saamasi pitää.

 
Ihan ok osat noissa on, myös mikit. Epiluuri on parantanut noissa aika lailla viime vuosina. Ja jos vire pysyy, niin miksi pitäisi vaihdella noita muita osia?
 
Mulla oli ammoisina aikoina Epi Les Paul Std, ja ammattilaisen säädettyä se kohdalleen se oli kelpo peli. Ikävä on joskus tullut. Ihan hyvät rokksoundit, ja ok soitettavuus,
 
Spideristä en osaa sanoa mitään kun en ole käyttänyt.
 
Mr. Speed
20.12.2009 19:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kitara voi olla ihan suht kelvollinen kotirämpyttelyyn, jos siitä vaihtaa ihan kaikki sähköosat, virittimet ja satulan, mutta nuo Spiderit on kyllä ihan puhdasta ongelmajätettä, joita en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään.
 
Itsepähän sanoit, että sua kiinnostaa meidän mielipiteet. Saamasi pitää.

 
No mut sä varmaan oot valmis myymään jonkun noista sun Lespoista vajaalla 400 eurolla? Mä voisin ostaa pari.
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Fantasmic
20.12.2009 19:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Line6 Spider on todennäköisesti hunajaa soundeiltansa verrattuna siihen Vester-vaffariin mikä mulla oli teininä pari vuotta... Kyllä sillä alkuun pääsee mainiosti - varsinkin jos budjetti on pieni.
 
Kaskas..Kerrankin jollain oli munaa sanoa tämä. :)
Juu, ei sillä mennä vielä studioon mutta jos ensimmäisinä kamoina on niin sillä kyllä mallintaa soundia laidasta laitaan oikein hyvin kun haluaa soitella eri bändien ohessa.
Me hankittiin tuon isoveliversio nuokkarin nuorille aikoinaan ja kyllä on hintaansa vastannut täysin.Se amatöörin korva kun ei ole vielä harjaantunut sille hifisti-kamarunkkari tasolle.
 
trih
20.12.2009 20:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi kamat on ihan luxusta. Mun eka sähkis oli huonompi kuin yksikään harleybenton, vahvari tosin laadukas marshall. Hyvin säädetty epi-lp toimii aivan varmasti vaikka mihin. Spideriä olen luukuttanut (versiota 2) ja siitä sai metallimekkalaa ihan sopivasti. Shuren 57 en välttämättä sen eteen laittais mutta treeniäänityksien perusteella ihan hyvin toimi digitrankkukin päätesäröllä.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «