Aihe: Multiefektiä Marshalille
1 2 3 4 5
Antti1
13.10.2009 01:20:43
Landola59: Noku mulla ei ole kokemuksia niin voisitteko tarjota sitte niistä multiefekteistä kokemuksia EIKÄ VAHVISTIMISTA :D

Joo joo, mutta siis nyt... Lue ajatuksella: mikä siinä sun vahvarin soundissa ärsyttää ja mitä haluaisit siitä korjata? Vastauksesta riippuen me tarjoamme vähän erilaisia ratkaisuja. Kaikissa multiefekteissä ei ole kaikkia työkaluja jokaisen ongelman ratkaisemiseksi, joten syytä olis valita se oikea vaihtoehto sun tarpeeseen.

Mä suosittelen sulle nyt seuraavaa: modulaatioefekteille, kaiuille yms. Boss ME-sarjasta mahdollisimman hyvä malli. Erilaisia vahvarimalleja hakiessa se Tonelab (tai vaikka joku POD XT) ja malli vähän tarpeen mukaan. Mä luulen, että esim. ME-50 vois kuitenkin palvella sun tarpeitasi melko hyvin, koska se on monipuolinen ja ihan hyvän kuuloinen laite paremmankin kaluston kaverina. Tonelab sensijaan on käytettävyydeltään vähän rajoittuneempi laite, mutta sekin hyvä valinta.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Landola59
13.10.2009 01:21:00 (muokattu 13.10.2009 01:23:06)
junnnu: No mutta jos sanon että suositelkaa vahvistinta 350€ hinta luokassa, enkä kerro mihin aion vahvistinta käyttää, niin nuovominen on kovin vaikeaa.

Eli kerro mitä haluat multiefektiltäsi niin neuvoja on huomattavasti helpompi antaa.

Antaa olla jo.

Ja kukaan ei kerro, mihin aikoo tossa hintaluokassa vahvistinta käyttää :D:D oikeasti nyt... keskittykää ihmiset, tai antakaa olla. ALKUPERÄINEN KETJUN ALOITUSVIESTI ON OLEMASSA, lukekaa se, tai vaietkaa iäksi tässä ketjussa. niinku me kohta kaikki jos mun toive toteutuu.
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
junnnu
13.10.2009 01:22:10
Landola59: Paina sieki varotusta mulle niin saadaa tää ketju lukkoon.

Miks hitossa tää tarttee saadaa lukkoon?
Näillä tiedoilla voi joku muukin tehdä jotain.Tietääkseni keskustelupalstan tarkoituksena on ajanvietteen ohella tajota ratkaisuja. Jos tää lukotetaan ketju vaipuu unholaan eikä joku, joka ehkä kaipaa tarkistuta, voi nostaa ketjua enää koska se on lukittu.

Toiseksi voi kestää hetki lukkoontuminen muutenkin, kun vapaaehtoispohjalla pyörii tää foorumi.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
Juicy
13.10.2009 01:23:09

Antti1: No kyllä sä nyt varmaan tiedät mitä mä tarkoitan: laitehan voi viipyä kotona vaikka vuoden, mutta jos sen minuutissa muodostuneen inhotuksen luomaa mielikuvaa ei onnistu karistamaan, niin minuutissa se mielipide on muodostettu. Juunou? ;)

Kyllä joistain laitteista tietää ensimmäisestä sävelestä lähtien, ettei se tuu koskaan olemaan oma juttu. Silti rahapulassaan niitä veivaa, vääntää, kääntää ja säätää tuskissaan koskaan pääsemättä oleellisesti mitenkään parempaan tulokseen. Mulla ainakin tämmösiä laitteita on tullut vastaan paljonkin, tosin niitä ei oo omistukseen asti päätynyt liiemmin.

Nappeja toki kannattaa vääntää mahdollisimman paljon & usein, jos ei ihan vaan kokeilumielessä rumbaile vähän mitä sattuu. Sitäkin on tullut harjoitettua toisinaan.

No joo, jos sysipaskaa soundia ei saa minuutissa korjattua, voi olettaa laitteen olevan joko viallinen tai ihan oikeasti sysipaska. =)

Kyllä siinä enemmän aikaa menee silti, kuin minuutti myönnä pois. Ihmetellessä, jos ei muuten.

-------------------

Sori vaan landola, mutta sun pitää kyllä ihte päättää mikä sulle passaa parhaiten. Johan tässä on ehdoteltu vaikka mitä, ja ollaan siinä sivussa kysytty tarkemmin tietoa mitä sä laitteelta kaipaat ja millaiseen käyttöön se tulisi.

Ihan samanlaista, ellei jopa parempaa palvelua kuin monestakin musaliikkeestä.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Landola59
13.10.2009 01:24:24
junnnu: Miks hitossa tää tarttee saadaa lukkoon?
Näillä tiedoilla voi joku muukin tehdä jotain.Tietääkseni keskustelupalstan tarkoituksena on ajanvietteen ohella tajota ratkaisuja. Jos tää lukotetaan ketju vaipuu unholaan eikä joku, joka ehkä kaipaa tarkistuta, voi nostaa ketjua enää koska se on lukittu.

Toiseksi voi kestää hetki lukkoontuminen muutenkin, kun vapaaehtoispohjalla pyörii tää foorumi.

Tämän takia oon yrittäny välttää tätä keskustelualuetta, koska täällä ei saa suoraa vastausta mihinkään. Erehdyin taas.
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Antti1
13.10.2009 01:25:34
Juicy: No joo, jos sysipaskaa soundia ei saa minuutissa korjattua, voi olettaa laitteen olevan joko viallinen tai ihan oikeasti sysipaska. =)

Kyllä siinä enemmän aikaa menee silti, kuin minuutti myönnä pois. Ihmetellessä, jos ei muuten.

No joo joo, ei nyt ihan oikeasti minuutissa mitään tajua. Tai no parinkin Zoomin polkimen kohdalla ei paljoa kauempaa ole mennyt yleisen tason selvittämiseen... :D Mutta sanotaanko, että jos ei kotioloissa puolen tunnin - tunnin roplailulla ja ihmettelyllä miellytä, niin mulle saa testailut riittää. Toki niitä jatketaan, mutta kyllä myyntiaikeet alkaa jo kehkeytymään.
Landola59
13.10.2009 01:26:15
Juicy: No joo, jos sysipaskaa soundia ei saa minuutissa korjattua, voi olettaa laitteen olevan joko viallinen tai ihan oikeasti sysipaska. =)

-------------------

Sori vaan landola, mutta sun pitää kyllä ihte päättää mikä sulle passaa parhaiten. Johan tässä on ehdoteltu vaikka mitä, ja ollaan siinä sivussa kysytty tarkemmin tietoa mitä sä laitteelta kaipaat ja millaiseen käyttöön se tulisi.

Ihan samanlaista, ellei jopa parempaa palvelua kuin monestakin musaliikkeestä.

Musaliikkeissä annetaan ehdotuksia mitä kannatais kokeilla. täällä on onneks muutama tullu. Poistun nyt. Kiitos kaikille vastanneille, ja anteeksi kaikki jotka ovat provosoituneet kirjoituksistani. Ite ainakin provosoidun omistani ja muiden. Mutta kiitos ja anteeksi.
Antti1
13.10.2009 01:27:19
Landola59: Tämän takia oon yrittäny välttää tätä keskustelualuetta, koska täällä ei saa suoraa vastausta mihinkään. Erehdyin taas.

Katos kun suoraa vastausta ei ole olemassakaan tällaiseen kysymykseen. On vaan mielipiteitä ja ne ei kovin usein käy yksiin. Olisiko se parempi, että me neuvotaan laite x, sä ostat sen, toteat paskaksi ja sitten samalla leimaat koko palstan olevan perseestä? Kaikki tämä sen takia, että jonkun toisen mielestä se on hyvä, muttei sun.
ReBeat
13.10.2009 01:29:00

Landola59: Mä en tiiä mitä multiefektit tekee, muutaku tuottaa erillaisia efektejä ja mallintaa tiettyjä vahvistimia... no vois ehottaa mulle niitä tuon vahvistimen kanssa.

Tässähän se ongelma just on kun multiefekti ei todellakaan välttämättä mallinna mitään vahvistimia. Sulta on kysytty mm. että haluatko että se laite sisältää jotain vahvistinmallinnusta vai pelkästään efektejä... ja et ole onnistunut kertomaan vastausta tuohon. Musta tuntuu että et tiedä alkuunkaan mitä haluat. Tykkäät vaan haluta nyt jotain, mutta ei sitä voi kukaan sun visioista lukea.

Jos mahdollisesti haluat siltä laitteelta pelkkiä efektejä eikä mitään perussoundin väritystä, niin se on ihan sama että mille vahvistimelle ne tulee. Ei niissä asioissa ole olemassa mitään "oikeita" vahvistin & efektilaite -yhdistelmiä.
Landola59
13.10.2009 01:29:14
Antti1: Katos kun suoraa vastausta ei ole olemassakaan tällaiseen kysymykseen. On vaan mielipiteitä ja ne ei kovin usein käy yksiin. Olisiko se parempi, että me neuvotaan laite x, sä ostat sen, toteat paskaksi ja sitten samalla leimaat koko palstan olevan perseestä? Kaikki tämä sen takia, että jonkun toisen mielestä se on hyvä, muttei sun.

Tajuatko mun pointin? Ku en oo saanu mielipiteistä Marshalille Multiefekteistä, vaan oon saanu mielipiteitä siitä että kannattaa vaihtaa vahvistin, jos ei miellytä... en oo niitä pyytäny.
Landola59
13.10.2009 01:30:01
ReBeat: Tässähän se ongelma just on kun multiefekti ei todellakaan välttämättä mallinna mitään vahvistimia. Sulta on kysytty mm. että haluatko että se laite sisältää jotain vahvistinmallinnusta vai pelkästään efektejä... ja et ole onnistunut kertomaan vastausta tuohon. Musta tuntuu että et tiedä alkuunkaan mitä haluat. Tykkäät vaan haluta nyt jotain, mutta ei sitä voi kukaan sun visioista lukea.

Jos mahdollisesti haluat siltä laitteelta pelkkiä efektejä eikä mitään perussoundin väritystä, niin se on ihan sama että mille vahvistimelle ne tulee. Ei niissä asioissa ole olemassa mitään "oikeita" vahvistin & efektilaite -yhdistelmiä.
Edelleen, olen aloittelija.
junnnu
13.10.2009 01:30:42 (muokattu 13.10.2009 01:35:52)
Landola59: Tämän takia oon yrittäny välttää tätä keskustelualuetta, koska täällä ei saa suoraa vastausta mihinkään. Erehdyin taas.

Pitäisikö täällä olla vaan musiikkiliikken setiä jotka antaa vastauksia näin: "Mulla olis tässä yksi multi efekti, osta tämä. Tää on paras!"

Vai eikö muut saa käyttää hyväksi hyviä tietoja?

Vai pelkäätkö että maineesi menee ja sinut leimataan "aloittelijaksi"?
Jos tätä pelkäät, anna olla jo. Kukaan ei oo seppä syntyessään. Asiat joutuu oppiin kantapään kautta tai neuvoja kuuntelemalla ja soveltamalla.
Kannattaa oppia hyväksymään se että ei tartte aina olla niin perkeleen oikeassa ja viisas. Elämän maku siinä menee.
Ite voin myöntää tekeväni tyhmiä ratkaisuja ja en yritä niitä peitellä vaan oppia niistä ja kysyä neuvoa että mitä hittoa taas oon sössiny.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
Juicy
13.10.2009 01:32:08

Tuolla hieman ylempänä on kitarakamapalstan jelppikerho, jossa saa hieman suorempia vastauksia "yksinkertaisiin"-kysymyksiin.

Toisaalta ei ne asiat aina ole niin yksinkertaisia, että jokin tietty laite olisi aina yli muiden, riippuu ihan käyttötarkoituksesta ja mieltymyksistä mikä on paras kullekin.

Täällä ollaan jo kolmatta sivua mietitty, mikä olis paras JUURI SINULLE, ja sun tarpeisiin. Tai oltais ellet olis vetänyt herneitä nenään jo ensimmäisen taustatietoa onkivan kohdalla...

Rauhaa ja malttia, sillä säästyy paljolta. KaikkiHetiMulleNyt-mentaliteetilla keskustelu menee juurikin aika pitkälti ohi aiheen.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Landola59
13.10.2009 01:32:18 (muokattu 13.10.2009 01:34:41)
Mä en tiedä mitä multiefektit pitää sisällään, koska olen vain muutamaa kokeillut. Ihan oikeasti, säälikää nyt aloittelijaa, Noobia tai miksi ikinä haluatte kutsua. Sanokaa vaan omia kokemuksianne kyseiselle vahvistinmerkille, mallista vitut, jos se tuottaa ongelmia. EI KYSYMYKSIÄ MITÄ HALUTAAN MULTIEFEKTILTÄ. Simple, ey?

Vai pelkäätkö että maineesi menee ja sinut leimataan "aloittelijaksi"?
Jos tätä pelkään, anna olla jo. Kukaan ei oo seppä syntyessään. Asiat joutuu oppiin kantapään kautta tai neuvoja kuuntelemalla ja soveltamalla.
Kannattaa oppia hyväksymään se että ei tartte aina olla niin perkeleen oikeassa ja viisas. Elämän maku siinä menee.
Ite voin myöntää tekeväni tyhmiä ratkaisuja ja en yritä niitä peitellä vaan oppia niistä ja kysyä neuvoa että mitä hittoa taas oon sössiny.

mähän oon oikeasti sanonu että oon aloittelija... oon soittanu kitaraa, erilaisilla härpäkkeillä, en kuunnellu mitä se milloinki kuulostaa yhellä vahvistimella. SIKSI haluan marshalliini jotain muutakin kuin clean ja särösoundin joita ei paljoa treblellä ja bassilla muutella. Nyt oikeasti. Säälikää mua vähä.
Antti1
13.10.2009 01:33:33
Landola59: Tajuatko mun pointin? Ku en oo saanu mielipiteistä Marshalille Multiefekteistä, vaan oon saanu mielipiteitä siitä että kannattaa vaihtaa vahvistin, jos ei miellytä... en oo niitä pyytäny.

Aina ei saa sitä mitä tilaa ja siltikin se lopputulos vois olla parempi niin. Kyllähän niitä ehdotuksia on nyt tullut ja jos noista ei löydy oikeaa, niin ei sitä sit oo olemassakaan tossa hintaluokassa.

Toi on ihan totta tosiaan, eli vänkäämiseltä olis säästytty paljonkin, jos olisit sanonut mitä laitteelta haluat: efektejä, vahvarimallinnoksia vai säröjä? Aloittelija tai ei, niin ei summamutikassa kannata ostaa yhtään mitään. Jos sä tarviit säröjä pelkästään, niin voidaanhan me neuvoa sulle sellanen multisärötin, jossa on pelkästään erilaisia säröjä mallinnettu. Sama kaiuilla ja ties millä. Paha neuvoa, kun ei tiedä mitä kaikkea pitäis olla.
Landola59
13.10.2009 01:35:56 (muokattu 13.10.2009 01:36:27)
Antti1: Aina ei saa sitä mitä tilaa ja siltikin se lopputulos vois olla parempi niin. Kyllähän niitä ehdotuksia on nyt tullut ja jos noista ei löydy oikeaa, niin ei sitä sit oo olemassakaan tossa hintaluokassa.

Toi on ihan totta tosiaan, eli vänkäämiseltä olis säästytty paljonkin, jos olisit sanonut mitä laitteelta haluat: efektejä, vahvarimallinnoksia vai säröjä? Aloittelija tai ei, niin ei summamutikassa kannata ostaa yhtään mitään. Jos sä tarviit säröjä pelkästään, niin voidaanhan me neuvoa sulle sellanen multisärötin, jossa on pelkästään erilaisia säröjä mallinnettu. Sama kaiuilla ja ties millä. Paha neuvoa, kun ei tiedä mitä kaikkea pitäis olla.

Antti oikeasti. Mitä Multiefektissä pitää olla... NO KAIKKEA? Ja Marshallille, mieluiten. Jos ei tuolle vahvistinmallille nappaa, niin vastaaville tai yleensä marshallille.
tommiot
13.10.2009 01:35:58
Landola59: Mä en tiedä mitä multiefektit pitää sisällään, koska olen vain muutamaa kokeillut. Ihan oikeasti, säälikää nyt aloittelijaa, Noobia tai miksi ikinä haluatte kutsua. Sanokaa vaan omia kokemuksianne kyseiselle vahvistinmerkille, mallista vitut, jos se tuottaa ongelmia. EI KYSYMYKSIÄ MITÄ HALUTAAN MULTIEFEKTILTÄ. Simple, ey?

Osta vaikka joku Line6 Pod tai vastaava ja kytke se Marsun CD-sisääntuloon.

Jos sulla ei kerran ole mitään vaatimuksia siltä multiefektiltä, niin sähän voit ostaa ihan minkä vaan mikä sopii lompakolle.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Antti1
13.10.2009 01:36:21
Landola59: Mä en tiedä mitä multiefektit pitää sisällään, koska olen vain muutamaa kokeillut. Ihan oikeasti, säälikää nyt aloittelijaa, Noobia tai miksi ikinä haluatte kutsua. Sanokaa vaan omia kokemuksianne kyseiselle vahvistinmerkille, mallista vitut, jos se tuottaa ongelmia. EI KYSYMYKSIÄ MITÄ HALUTAAN MULTIEFEKTILTÄ. Simple, ey?

EI EI EI, nyt menee just väärinpäin. Sä kiipeät perse edellä puuhun. Pitäisi tietää just se mitä multiefektiltä halutaan, eikä sitä mikä sun vahvarille "sopii". Jos sä tarttet vaikka kotiin mikroaaltouunin, niin silloin sä et voi marssia kauppaan ja pyytää jotain mikä kotiin sopii. Silloin pyydetään mikroa ja koska sulla on tietyn kokonen paikka sille, niin tarvitaan myös mitat mukaan.
Landola59
13.10.2009 01:37:18
Antti1: EI EI EI, nyt menee just väärinpäin. Sä kiipeät perse edellä puuhun. Pitäisi tietää just se mitä multiefektiltä halutaan, eikä sitä mikä sun vahvarille "sopii". Jos sä tarttet vaikka kotiin mikroaaltouunin, niin silloin sä et voi marssia kauppaan ja pyytää jotain mikä kotiin sopii. Silloin pyydetään mikroa ja koska sulla on tietyn kokonen paikka sille, niin tarvitaan myös mitat mukaan.

öö... jaa? joillakin näin päin.. näköjään mielipidekysymyksiä nää mitatkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)