Landola59 13.10.2009 00:47:23 | |
---|
Antti1: Outo asenne. Onhan ehdotuksia tullut ja ihan hyviäkin sellaisia. Sen lisäksi porukka on koittanut luoda keskustelua siitä mitä ne sun tarpeet tarkemmin oikein on ja mitä sä koitat parantaa. Sitä kautta pystyttäisiin tarjoamaan just sulle parhaiten toimiva vaihtoehto. Olet vaan tyrmännyt nämä keskusteluyritykset melko lakonisesti toteamalla milloin minkäkin olevan kankusta, ei kauhean hedelmällistä keskustelua. Osta se tonelab vaan, se on hyvä laite, mutta multiefekti se ei varsinaisesti ole. Seuraavaksi kannattaa sitten ostaa sellainen vahvari, joka ei pilaa tuon sinänsä ihan hyvänkin laitteen potentiaalia. Ja tämä aivan ilman minkäänlaista vittuilua. En vaan ymmärrä tallaisia kommenteja joissa ei vastata alkuperäiseen kysymykseen millään tavalla vaan ruvetaan kyselemään henkilökohtaisia tarpeita... Johan kävi ilmi että kun vahvistimen clean ja särö ei ole yksinkertaista kummempaa, niin pyydetään lisää. Ehkä teille pitäis ostaa uus vahvistin, muttaku tällasella persauksiella ole sellaseen varaa, niin pyydänkin sitte neuvoa multiefekteissä. Mielestäni Vox Tonelab ST on multiefekti, mutta ehkä olen sitten väärässä, niinku kaikessa muussakin mitä oon tänne kirjoittanu. Neuvoja pyydän enkä mitään analyysejä meikäläisen asenteesta. Pari kommenttia ja suositusta on tullu, niinku alkuviestissä on pyydetty. Kiitos heille siitä. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Antti1 13.10.2009 00:48:33 | |
---|
junnnu: Omasta kokemuksestani voin sanoa että sorruin aikanani saundikrapulassa aloittelijana ostamaan multiefektin ja oletin sen olevan vastaus ruokouksiini. Muutama viikko meni ja efekti jäi nurkkaan pölyttymään. Melkolailla sama homma. Sen jälkeen ostelin erillisiä polkimiakin vinon pinon ja käytin kaikkea sikinsokin. Huonolta se soundas siltikin, vaikka parannusta jossain määrin tapahtui. Eka oikea tyytyväisyyden tunne tuli kuitenkin vasta sinä päivänä, kun sain ensimmäisen kunnollisen vahvistimen alle. Samalla viikolla lähti ihan jokaikinen efektipoljin ja multsari myyntiin. Tokihan efektit kivoja on ja joihinkin juttuihin niitä on vaan pakko olla. Ymmärrän myös aloittelijan himon kokeilla kaikenlaista ja tommonen edullinen multsari on siihen hyvä ratkaisu, muttei niistä kyllä ihan kamalasti yleensä iloa irtoa siltikään. Pääsee nyt kuitenkin koittamaan vähän, että mitä lähtis seuraavalta setiltään hakemaan, kun harvemmin se kamarumba jää ainoastaan tuohon vaiheeseen. Onnekkaita ne, jotka siihen pystyvät tyytymään. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Landola59 13.10.2009 00:49:57 | |
---|
Antti1: Melkolailla sama homma. Sen jälkeen ostelin erillisiä polkimiakin vinon pinon ja käytin kaikkea sikinsokin. Huonolta se soundas siltikin, vaikka parannusta jossain määrin tapahtui. Eka oikea tyytyväisyyden tunne tuli kuitenkin vasta sinä päivänä, kun sain ensimmäisen kunnollisen vahvistimen alle. Samalla viikolla lähti ihan jokaikinen efektipoljin ja multsari myyntiin. Tokihan efektit kivoja on ja joihinkin juttuihin niitä on vaan pakko olla. Ymmärrän myös aloittelijan himon kokeilla kaikenlaista ja tommonen edullinen multsari on siihen hyvä ratkaisu, muttei niistä kyllä ihan kamalasti yleensä iloa irtoa siltikään. Pääsee nyt kuitenkin koittamaan vähän, että mitä lähtis seuraavalta setiltään hakemaan, kun harvemmin se kamarumba jää ainoastaan tuohon vaiheeseen. Onnekkaita ne, jotka siihen pystyvät tyytymään. Kellä on kokemuksia Marshallin kanssa multiefektipedaaleista? - aloitusviesti. Onko? Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Antti1 13.10.2009 00:52:33 | |
---|
Landola59: En vaan ymmärrä tallaisia kommenteja joissa ei vastata alkuperäiseen kysymykseen millään tavalla vaan ruvetaan kyselemään henkilökohtaisia tarpeita... Niillä pohjustetaan sitä vastausta, joka paremmin palvelis just sun tilanteessa. Soundimieltymykset kun on henkilökohtaisia asioita, niin silloin tarvii tietää ne henkilökohtaiset mieltymykset ja tarpeet. Niitä kysellään just sen takia, että pystytään neuvomaan sulle sellainen laite, joka täyttää toiveet ja tekee sen vielä mahdollisimman kukkaroystävällisesti. Ei siinä mitään sen kummempaa ole taustalla, ei kannata olla vainoharhainen. Johan kävi ilmi että kun vahvistimen clean ja särö ei ole yksinkertaista kummempaa, niin pyydetään lisää. Ehkä teille pitäis ostaa uus vahvistin, muttaku tällasella persauksiella ole sellaseen varaa, niin pyydänkin sitte neuvoa multiefekteissä. Mielestäni Vox Tonelab ST on multiefekti, mutta ehkä olen sitten väärässä, niinku kaikessa muussakin mitä oon tänne kirjoittanu. Neuvoja pyydän enkä mitään analyysejä meikäläisen asenteesta. Myymällä nykyisen vahvarin ja käyttämällä ne multiefektirahat sä saisit oikein hyvin esim. jonkun mallintavan vahvarin tyyliin Vox Valvetronix, tai Peavey Vypyr, joka tarjoaisi kaiken paljon paljon laadukkaampana: sä saisit ne efektit ja sä saisit samalla myös hyvät perussoundit. Kannattaa nyt ihan oikeasti harkita, eikä lanata ajatusta vaan "vääränä vastauksena". Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
DirtyFingers 13.10.2009 00:52:34 (muokattu 13.10.2009 13:27:35) | |
---|
E: hups D:D:D:D:D:D:D:D Watch Out, We're Mad |
Landola59 13.10.2009 00:54:19 | |
---|
Myymällä nykyisen vahvarin ja käyttämällä ne multiefektirahat sä saisit oikein hyvin esim. jonkun mallintavan vahvarin tyyliin Vox Valvetronix, tai Peavey Vypyr, joka tarjoaisi kaiken paljon paljon laadukkaampana: sä saisit ne efektit ja sä saisit samalla myös hyvät perussoundit. Kannattaa nyt ihan oikeasti harkita, eikä lanata ajatusta vaan "vääränä vastauksena". Miks myisin jotain jota oon justiin ostanu? mä en tajua tätä.... Peavey Bandit 112 on ollu, Spiderit on omistettu... ensimmäinen marsu alla ja tähän pyydän lisää efektejä. En tajua... olkoot. Ihan oikeasti lukottakaa kun oikeasti tästä keskustelusta ei tuu mitään ku jotku ihmiset haluaa vääntää tästä niin vitun vaikeaa. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Landola59: Kellä on kokemuksia Marshallin kanssa multiefektipedaaleista? - aloitusviesti. Onko? On, neljän transistorimursun kanssa. Korgista, Bossista, Zoomista, Yamahasta ja Voxista ainakin nyt ensihätään. Bosseissa on hyvät efektit kautta linjan, säröt korkeintaan keskinkertaiset. Yamaha on tasavahva DG-sarjan vehkeellään kaikilla osa-alueilla, ei paras missään. Tonelab Voxilta on hyvä vahvarimallinnuksissa, efektit ei ihan kirkkainta huippua. Zoom yksinkertaisesti usealla eri mallilla testaamistani aina huonoin. Korgin vehkeet mitäänsanomattomia, mutta ajavat asiansa. Sit on jotain Digitechin vehkeitä tullut kokeiltua kans, mutta ne on olleet melko huonoja säröiltään ja sitä myöten on jäänyt efektienkin tutkiminen vähän vähemmälle. Haluatko kuulla jostain tietystä mallista tarkemmin? Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Landola59 13.10.2009 00:56:17 | |
---|
Antti1: On, neljän transistorimursun kanssa. Korgista, Bossista, Zoomista, Yamahasta ja Voxista ainakin nyt ensihätään. Bosseissa on hyvät efektit kautta linjan, säröt korkeintaan keskinkertaiset. Yamaha on tasavahva DG-sarjan vehkeellään kaikilla osa-alueilla, ei paras missään. Tonelab Voxilta on hyvä vahvarimallinnuksissa, efektit ei ihan kirkkainta huippua. Zoom yksinkertaisesti usealla eri mallilla testaamistani aina huonoin. Korgin vehkeet mitäänsanomattomia, mutta ajavat asiansa. Sit on jotain Digitechin vehkeitä tullut kokeiltua kans, mutta ne on olleet melko huonoja säröiltään ja sitä myöten on jäänyt efektienkin tutkiminen vähän vähemmälle. Haluatko kuulla jostain tietystä mallista tarkemmin? Saat plussan ensimmäisestä vastauksesta alkuperäiseen kysymykseen. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Antti1 13.10.2009 00:57:32 | |
---|
Landola59: Miks myisin jotain jota oon justiin ostanu? mä en tajua tätä.... Ei kyse ole siitä, että kauanko se sulla on ollut. Mikä on se kipuraja ajallisesti, että laitteesta voi luopua, jos se ei olekaan mieleinen? Mulle ainakin henk.koht. riittää minuutti ja sitten lähtee laite kiertoon, jos se ei oo ollenkaan halutunlainen. Niinkuin edellisessä viestissä totesin, niin kysy jostain laitteesta tarkemmin, en rupea tekemään väitöskirjaa halpismultsareista huvikseni. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Landola59 13.10.2009 01:00:14 | |
---|
Antti1: Ei kyse ole siitä, että kauanko se sulla on ollut. Mikä on se kipuraja ajallisesti, että laitteesta voi luopua, jos se ei olekaan mieleinen? Mulle ainakin henk.koht. riittää minuutti ja sitten lähtee laite kiertoon, jos se ei oo ollenkaan halutunlainen. Niinkuin edellisessä viestissä totesin, niin kysy jostain laitteesta tarkemmin, en rupea tekemään väitöskirjaa halpismultsareista huvikseni. Aloitusviestissä käy myös malli esille. älä tee väitöskirjaa, mutta ei varmaa kannata kommentoidakaan jos ei oikeasti ole oikeaa mielipidettä asiaan. Mulla on ollu kyseinen vahvistin muutaman päivän, soittamaan olen kerenny sitä noin minuutinverran. Ja työttömänä ei juhlita tollaisilla minuutinpäätöksillä. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Antti1 13.10.2009 01:04:06 (muokattu 13.10.2009 01:05:03) | |
---|
Landola59: Aloitusviestissä käy myös malli esille. älä tee väitöskirjaa, mutta ei varmaa kannata kommentoidakaan jos ei oikeasti ole oikeaa mielipidettä asiaan. Joo, aloitusviestissä käy sun vahvarin malli ilmi. Tää ei kuitenkaan liittynyt tuohon mun lauseeseen mitenkään, kun puhuin yksittäisten multsareiden malleista. Tämä on vaikuttanut siltä, ettei mulla ole mielipidettä asiaan syystä että..? Omia mielipiteitänihän mä tässä oon kokoajan tuonut esille, en mitään muuta. Mulla on ollu kyseinen vahvistin muutaman päivän, soittamaan olen kerenny sitä noin minuutinverran. Ja työttömänä ei juhlita tollaisilla minuutinpäätöksillä. Tiedän kyllä mitä on kamarumbailu työttömänä (tänä vuonna oli 8kk putki), siitä ei tarvitse palopuheita pitää. Ihan mielenkiinnosta: onko sun mielestä soundi mennyt parempaan suuntaan, kun olet vaihtanut Spiderin ja Banditin tuohon Marshalliin? Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Landola59 13.10.2009 01:06:53 | |
---|
Tiedän kyllä mitä on kamarumbailu työttömänä (tänä vuonna oli 8kk putki), siitä ei tarvitse palopuheita pitää. Ihan mielenkiinnosta: onko sun mielestä soundi mennyt parempaan suuntaan, kun olet vaihtanut Spiderin ja Banditin tuohon Marshalliin? Myin banditin rahanpuutteessa, ja nyt pitkästä aikaa ostin marhsalin. sillä välin soitellu pikku-kustomilla. Eli nyt ku oon pitkästä aikaa saanu vahvistimen niin haluan myös multiefektiä sille, kun on mahdollisuutta. Oot tuonu sen mielipiteen esille että osta kunnon vahvistin, okei. EN OSTA. Koska haluan multiefektiä marshalille, ja koska tuntuu siltä että oon saanu muita kautta tietoon paremman vaihtoehdon kuin täällä, olen myös pyytänyt tämän ketjun lukotusta jo useampaan otteeseen. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Juicy 13.10.2009 01:09:52 | |
---|
Antti1: Ei kyse ole siitä, että kauanko se sulla on ollut. Mikä on se kipuraja ajallisesti, että laitteesta voi luopua, jos se ei olekaan mieleinen? Mulle ainakin henk.koht. riittää minuutti ja sitten lähtee laite kiertoon, jos se ei oo ollenkaan halutunlainen. Aika nopeasti tuomioita jakelet, onko putkien lämmittely vahvareissa tuosta ajasta pois? =) En mä ainakaan tiedä ennen kuin ensimmäisten reenien jälkeen, että onko jostain laitteesta mihinkään. Siis jos on siihen käyttöön jotain hommannut, kotisoittelussa sitten taas tietää jo vähän nopeammin... Kyllä niiden nappuloiden ruuvaamiseen kannattaa käyttää enemmänkin aikaa, kuin vain minuutti mun mielestä. Muuten mennään jo samaan kategoriaan kuin että "jos ei vahvari kuulosta hyvältä kaikki potikat keskiasennossa --> vaihtoon." Mutta mulla ei olekaan kiertänyt niin paljon kamaa kuin tr00-kamawänkkäreillä, joten hieman jäävi olen sanomaan tähän oikeastaan mitään. "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
junnnu 13.10.2009 01:12:14 (muokattu 13.10.2009 01:12:36) | |
---|
Landola59: Aloitusviestissä käy myös malli esille. älä tee väitöskirjaa, mutta ei varmaa kannata kommentoidakaan jos ei oikeasti ole oikeaa mielipidettä asiaan. Mulla on ollu kyseinen vahvistin muutaman päivän, soittamaan olen kerenny sitä noin minuutinverran. Ja työttömänä ei juhlita tollaisilla minuutinpäätöksillä. Kenellä on oikea mielipide lopulta? Muut ei voi tietää tasan tarkkaan mitä haluat, siksi täällä kysellään tarkennuksia siitä mitä haluat sen multiefektin tekevän. Noita multiefektejä kun on niin monta erilaista. nimimerkkillä Antti1 on selvästi kokemusta ja yrittää tarjota sitä sulle. On vaan kovin laaja aihe nämä multilankut joten siksi tarkennukset on välttämättömiä. E. kirjoitusvirheitä korjailin "Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa" |
Landola59 13.10.2009 01:12:33 | |
---|
Kyllä niiden nappuloiden ruuvaamiseen kannattaa käyttää enemmänkin aikaa, kuin vain minuutti mun mielestä. Muuten mennään jo samaan kategoriaan kuin että "jos ei vahvari kuulosta hyvältä kaikki potikat keskiasennossa --> vaihtoon." Tää kuulostaa järkipuheelta näin keskipohjalaisen korviin itelläkin. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Juicy 13.10.2009 01:13:26 | |
---|
...Koska haluan multiefektiä marshalille, ja koska tuntuu siltä että oon saanu muita kautta tietoon paremman vaihtoehdon kuin täällä, olen myös pyytänyt tämän ketjun lukotusta jo useampaan otteeseen. Vaikka tästä ketjusta ei sulle mitään hyötyä ollutkaan, jollekin muulle saattaa olla. Ei minusta näitä kannattaisi näin heppoisin perustein lukottaa, mutta tutkimattomat ovat mode-sedän tiet... "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
Landola59 13.10.2009 01:13:28 (muokattu 13.10.2009 01:15:28) | |
---|
nimimerkkillä Antti1 on selvästi kokemusta ja yrittää tarjota sitä sulle. On vaan kovin laaja aihe nämä multilankut joten siksi tarkennukset on välttämttömiä. Noku mulla ei ole kokemuksia niin voisitteko tarjota sitte niistä multiefekteistä kokemuksia EIKÄ VAHVISTIMISTA :D mikä tässä oli niinku niin vaikeaa? Ei tahdo ymmärtää. musta tää alkaa oleen niinku naurettavaa jahkausta, jos ei kerta osaa multiefekteistä sanoa. Mä en tiiä mitä multiefektit tekee, muutaku tuottaa erillaisia efektejä ja mallintaa tiettyjä vahvistimia... no vois ehottaa mulle niitä tuon vahvistimen kanssa. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
Antti1 13.10.2009 01:15:14 (muokattu 13.10.2009 01:16:10) | |
---|
Juicy: Aika nopeasti tuomioita jakelet, onko putkien lämmittely vahvareissa tuosta ajasta pois? =) No kyllä sä nyt varmaan tiedät mitä mä tarkoitan: laitehan voi viipyä kotona vaikka vuoden, mutta jos sen minuutissa muodostuneen inhotuksen luomaa mielikuvaa ei onnistu karistamaan, niin minuutissa se mielipide on muodostettu. Juunou? ;) Kyllä joistain laitteista tietää ensimmäisestä sävelestä lähtien, ettei se tuu koskaan olemaan oma juttu. Silti rahapulassaan niitä veivaa, vääntää, kääntää ja säätää tuskissaan koskaan pääsemättä oleellisesti mitenkään parempaan tulokseen. Mulla ainakin tämmösiä laitteita on tullut vastaan paljonkin, tosin niitä ei oo omistukseen asti päätynyt liiemmin. Nappeja toki kannattaa vääntää mahdollisimman paljon & usein, jos ei ihan vaan kokeilumielessä rumbaile vähän mitä sattuu. Sitäkin on tullut harjoitettua toisinaan. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Snapo 13.10.2009 01:17:24 | |
---|
Oi voi.. Jaksamisia. Economy on köyhille. |
Landola59 13.10.2009 01:18:41 | |
---|
Paina sieki varotusta mulle niin saadaa tää ketju lukkoon. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |