Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma Cubasen kanssa (ei suostu nauhoittamaan)
1
Tapani L
12.10.2009 17:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin tuossa koneeseen äänikortin, ja pienen tappelun jälkeen sain kuin sainkin äänet taas toimimaan. Asensin Cubase SE:n ja kappas vain, nauhoitus ei toimi. Pystyn siis toistamaan Cubasella importatun raidan, mutta audion nauhoitus ei toimi. Insertsit eivät toimi myöskään.
 
Äänikortti on DMX 6Fire 24/96. Olen kokeillut säätää tuolta ASIO Driver -kohdasta, mutta niistä ainoastaan tuo yksi vaihtoehto (ASIO for DMX 6Fire 24/96) suostuu toimimaan millään lailla.
 
Äänikortin Control Panelista olen katsonut, että Phono/Mic In -kohdassa on valittuna Mic ja että sieltä ei ole äänet nollilla. Ohjauspaneelin ääni-kohdasta (käyttis on siis Vista) olen katsonut, että tallennus-kohdassa on oletuksena äänikortin oma mikrofoni ja että se on toiminnassa.
 
Mielenkiintoista tässä on se, että ääninauhurilla pystyn kyllä nauhoittamaan, samoin GoldWavella. Tosin GoldWavella en sitten taas pystykään kuuntelemaan..
 
Olisiko kenelläkään siis minkäänlaista arvausta siitä, mistä ongelma johtuu?
Antti1
12.10.2009 18:03:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tapani L: Olisiko kenelläkään siis minkäänlaista arvausta siitä, mistä ongelma johtuu?
 
Villi veikkaus: Visva ja huonot ajurit.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
jannu
12.10.2009 18:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko Cubasen VST-input/output-säädöt persiillään?
 
Tapani L
12.10.2009 18:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Olisko Cubasen VST-input/output-säädöt persiillään?
 
Tämä. Kiitoksia todella paljon! Kyllähän mä noitakin olin koittanut säätää, mutta nyt kun tarkemmin katsoin, niin nehän piti klikata kaikki aktiivisiksi ja sitten valita tuolta oikea inputti. Eihän tässä mennytkään kuin jotain 10 tuntia :D
Antti1
12.10.2009 18:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ratkesiko tuolla sen Goldwaven ongelmat myös? Kuulostaa aika jännältä ongelmavyyhdeltä kyllä kaikenkaikkiaan, mutta hyvä jos Cubase edes toimii.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Tapani L
12.10.2009 18:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ratkesiko tuolla sen Goldwaven ongelmat myös? Kuulostaa aika jännältä ongelmavyyhdeltä kyllä kaikenkaikkiaan, mutta hyvä jos Cubase edes toimii.
 
En ole vielä kokeillut. Todella outoa kyllä että pitää erikseen klikkailla nuo oikeat kanavat tuolta päälle, ei mun aiemmin ole sellaisia tarvinnut tehdä vaikka samaa äänikorttia ja samaa ohjelmaa olenkin käyttänyt. Vaan ehkä se on sitten Vista tuonut tällaisia parannuksia tähän...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «