dyydfromhell 21.09.2009 15:40:59 | |
---|
Minun kannattaisi kirjoittaa tämä johonkin muualle, mutta aloitetaanpa täältä. En ole mikään kultakorva, mutta kyllä erotan mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei. Mielestäni Metal foundryn saundeille ei tarvitsisi tehdä mitään. Superiorin mikserissä on efektejä jos jonkinlaisia, enkä perjaatteessa tällä hetkellä näe mitään käyttöä niille. Toisaalta en edes tiedä paremmasta. Missä järjestyksessä kannattaisi alkaa kokeilemaan niitä efektejä. EQ varmaan ekojen joukussa hyppää leikkiin mukaan? Vai onko metal foundrykin niin hyvin tehty ettei saundeille tarvitse ihmeempiä tehdä. Olen vasta aloittelija näissä studiojutuissa, joten tuskin rumpusaundiin äänitykset kaatuu, mutta tällaista pohdiskelin... |
tuluppa 22.09.2009 11:56:52 | |
---|
Mä en ole jostain syystä saanut toontrackin asioilla samalla lailla aikaiseksi kuin addictive drumsilla, en tiiä miksi. Se on kiva. Nämä AD:lla: http://soundcloud.com/tuluppa . |
JPQ 22.09.2009 19:42:36 | |
---|
tuluppa: Mä en ole jostain syystä saanut toontrackin asioilla samalla lailla aikaiseksi kuin addictive drumsilla, en tiiä miksi. Se on kiva. Nämä AD:lla: http://soundcloud.com/tuluppa . Mulla merkkaa paljon soundit mitä syntyy ja mtiä ei. en vaan voi tiettyä heikompia soundeja käytellä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
judged 11.10.2009 21:25:31 | |
---|
Tähän asti olen tehnyt rummut omiin biiseihin Fruity Loopsin demoversiolla. Eli kaikki äänet klikkailen hiirellä yksitellen ja sitten kun tuntuu että on valmista niin talletan sen äänitiedostoksi. Koska se on demoversio niin en voi enää palata muuttamaan rumpuraitaa. Täytyy olla kerralla valmista. Nyt haluan kuitenkin rumpuohjelman jolla voin tehdä rummut ja jos en ole tyytyväinen niin voin muutella niitä jälkikäteen. Addictive drums näyttää ja kuulostaa hyvältä, mutta....miten mä teen rumpupohjan? Siellä on beats-osasto josta voi valita rumpupohjan. Mutta mä haluan itse tehdä ne! Ei näytä löytyvän tätä ominaisuutta, vai olenko väärässä? Millä mä tekisin rummut jos en sitten tuolla? Tuo Fruity Loops demottelu on vähän kömpelöä... |
judged: Millä mä tekisin rummut jos en sitten tuolla? Tuo Fruity Loops demottelu on vähän kömpelöä... Tarvitset joka tapauksessa tuon Addictive Drumsin kaveriksi Fruity Loopsin kokoversion, tai sitten jonkun toisen musaohjelman, esim Cubase, Reaper, Logic, Pro Tools, Sonar, Presonus Studio One... Tämä siksi että AD on niin kutsuttu plug-in, joka on tavallaan lisäohjelma musaohjelmaympyröihin. Life in plastic, it's fantastic! |
Elias76 27.10.2009 08:05:05 | |
---|
On varmaan kyselty jo täällä aiemmin, mutta en löytänyt vastausta ongelmaani: Oon pianorollilla naputtanut AD:n biitit yhdelle audiotrackille Logic 9:ssä. Toimii hienosti kun vaan jaksaa pitää AD:n mikseriä siinä hollilla kokoa ajan kun miksaa Logicin audioraitoja. :( Ongelma on nyt se, että haluaisin siirtää nämä rumpuraidat Logiciin omille audio-raidoille. Olen lukenut sekä AD:n, että Logicin ohjeet, mutta en saa Logicin uusille "AUX"-raidoille inputiin näkyviin AD:ta! Ja kuitenkin tämä AD näkyy inputina alkuperäisessä rumpustereoraidassa. Meinaa nimittäin hanuri revetä, ku tietää että ratkaisu on varmasti yksinkertainen ja lähellä, mutta meikäläiseltä on nyt paukut loppu. Olisikohan kenelläkään kunnon troubleshootingia tähän ongelmaan, ennen kuin tarttee hakea isäukon kaksipiippuinen ja alkaa lyhentämään tukkaa rajummalla kädellä? :) |
Elias76 27.10.2009 08:09:35 | |
---|
judged: Tähän asti olen tehnyt rummut omiin biiseihin Fruity Loopsin demoversiolla. Eli kaikki äänet klikkailen hiirellä yksitellen ja sitten kun tuntuu että on valmista niin talletan sen äänitiedostoksi. Koska se on demoversio niin en voi enää palata muuttamaan rumpuraitaa. Täytyy olla kerralla valmista. Nyt haluan kuitenkin rumpuohjelman jolla voin tehdä rummut ja jos en ole tyytyväinen niin voin muutella niitä jälkikäteen. Addictive drums näyttää ja kuulostaa hyvältä, mutta....miten mä teen rumpupohjan? Siellä on beats-osasto josta voi valita rumpupohjan. Mutta mä haluan itse tehdä ne! Ei näytä löytyvän tätä ominaisuutta, vai olenko väärässä? Millä mä tekisin rummut jos en sitten tuolla? Tuo Fruity Loops demottelu on vähän kömpelöä... Mä naputtelin Logic 9:ssä kaikki AD:n iskut itekseen pianorollissa. En jaksa niitä AD:n omia looppeja yhtään.. Voit muuttaa kaikkea koko ajan kun iskut on pianorollissa. Myös miksaus yms. käpistely onnistuu. Kyllähän sen joka iskun taputtaminen vähän kestää (about 1-2 h per 3,5 min biisi jos on koko paletti selvä).... ainakin meikäläisellä toistaiseksi. Ja onhan siinä pianorollissakin se copy-paste, joten se helpottaa aika lailla. Oon ite ollu tosi tyytyväinen AD:hen, mutta symbaalien vähyys vähän sapettaa. Ei ole vielä ihan ongelmaksi äitynyt, mutta niitäkin hetkiä odotellessa....:) |
Thet 27.10.2009 11:14:59 | |
---|
Elias76: Oon ite ollu tosi tyytyväinen AD:hen, mutta symbaalien vähyys vähän sapettaa. Ei ole vielä ihan ongelmaksi äitynyt, mutta niitäkin hetkiä odotellessa....:) Muuten olen itse ihan tyytyväinen, mutta peltien saundit on kyllä aika perseestä. Symbaaleista saisi varmaan pienellä vaivannäöllä ihan hyvät, mutta haitsu on aina surkeen kuulonen. "After the break i'm going to soak my hand in kerosene, light it up, and fistfuck a goat!" - Jon Lajoie |
Kalmo 27.10.2009 11:21:21 | |
---|
Niissä AD:n (ja useimpien muidenkin) rumpusoftien valmiissa biiteissä on se hyvä puoli, että ne ovat tasokkaiden ammattirumpaleiden soittamia. Ikinä elämässäsi et pääse yhtä lähelle "aitoa" lopputulosta tai samaa nyanssien ja dynamiikan määrää koskettimilla näpytellessä. Esim niitä "ghost-hit"tejä ei kenenkään närvi kestä alkaa säätää piano-rollissa. Itse otan aina perusjutut AD:n midiloopeista ja editoin sieltä täältä tarpeen mukaan. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Juxa 01.11.2009 12:56:07 | |
---|
Tähän väliin tämmönen alottelinan kysymys. Eli mitä teen väärin kun ton demon latasin ja saan sen avattua cubase le 4 kun teen uuden instrument kanavan, ja sitten kun laitan sieltä AD:n omasta ikkunasta soimaan jotain ja kuulen rummut ja nään taas cubasessa että se tunnistaa sen äänen nii miksi sitten kun painan cubasessa rec niin raidalle ei tule mitään? |
Kalmo 01.11.2009 17:04:01 | |
---|
Käyttöohjeen lukeminen suositeltavaa. Ei niitä nauhoiteta. Vedä ja pudota midibiitit Cubaseen midiraidalle. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
JPQ 01.11.2009 17:07:48 | |
---|
Löytyykö miten laajalti tuota valmista materiaalia AD tarjoaa ? rumpuraidat muutenkin yksi oma kompastus kiveni (toinen hieman bassokuviot) jopa jos saa kuulostaa koneelta. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 20.11.2009 03:45:44 | |
---|
Päätin tänne pistää kysymykseni kun en viitsi uutta ketjua aloittaa joten vaan toivon että joku joka tietää vastaa... eli onhan Addictive Drumissa muitakin sampleja kuin haitsu auki ja kiinni siis haitsusta? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Lenoldinho 24.11.2009 17:03:43 | |
---|
Kahteen yläpuoliseen: löytyy aivan riittämiin ja on muitakin. |
JPQ 11.12.2009 12:15:12 (muokattu 11.12.2009 13:50:33) | |
---|
Lisää kysymyksiä toimiihan Sonar 6 Homestudio xlässä ? valmistaja takaa vasta seiska sonarista alkaen no demo minusta toimi ainakin siltä osin kun kokeilin uusinen testin tässä vielä... ja toisekseen onko helppo siirtää käyttö oikeus mäkille pceeltä ? Entäs myydä softa joskus ei tarvisisi sitä enään ? (tätähän ei kait voinut eu:n alueella rajoittaa..) Sonar juttu vielä arvoitus vaikka soitin laine sanoo 5 versio tai uudempi kun valmistaja sanoo 7 tai uudempi. Kyllä näemmä molempiin sain muualta jo tiedon ja luotettavasta paikasta.. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
jari81 12.12.2009 14:03:31 | |
---|
Miten saa ez drummer ohjelman reaperissa auki? Kun haen ko. ohjelman reaperista==>open project niin tulee huomautus, että UNABLE TO OPEN PROJECT:UNKNOWN EXTENSION Pitääkö muuttaa se tiedosto johonkin toiseen muotoon? |
kmh 12.12.2009 16:40:19 | |
---|
jari81: Miten saa ez drummer ohjelman reaperissa auki? Kun haen ko. ohjelman reaperista==>open project niin tulee huomautus, että UNABLE TO OPEN PROJECT:UNKNOWN EXTENSION Pitääkö muuttaa se tiedosto johonkin toiseen muotoon? Se on plugin, joka pitää laittaa raidalle erikseen. Lue Reaperin manuaalista, miten siihen lisätään vst-soittimia. Samaten se ez drummerinkin manuaali varmasti opastaa oikeaan suuntaan. |
sarkjan 13.12.2009 14:35:30 | |
---|
JPQ: Mulla merkkaa paljon soundit mitä syntyy ja mtiä ei. en vaan voi tiettyä heikompia soundeja käytellä. Täälläkin löytyy AD:lla tehtyjä juttuja. Tuotanto ei teknisesti ole välttämättä lähellekään ykköslaatua. :P Rumpusoundit ja -kompit omia säätöjä, paitsi "Long Groovy Winter Night":ssa käytetty valmisgrooveja tosin hieman editoituna (+ "Bombay" toteutettu Alesis SR-18:lla) http://www.myspace.com/jannesarkela |
JPQ 13.12.2009 14:41:53 (muokattu 14.12.2009 00:28:20) | |
---|
sarkjan: Täälläkin löytyy AD:lla tehtyjä juttuja. Tuotanto ei teknisesti ole välttämättä lähellekään ykköslaatua. :P Rumpusoundit ja -kompit omia säätöjä, paitsi "Long Groovy Winter Night":ssa käytetty valmisgrooveja tosin hieman editoituna (+ "Bombay" toteutettu Alesis SR-18:lla) http://www.myspace.com/jannesarkela Haituistakin näistä päätellen mitä noita nyt kuuntelin saa käyttökelpoiset. Ja latasin just demon tarkistaakseni auttaako soundiin muutama juttu. kokeilin pikaa ei ihan en tiedä auttaisiko noihin ulkoinen eq paremmin kuin sisäinen? vai onko tässä ostettava muuta rumpuihin. en ainakaan heti keksi mitä noille pitäs tehdä että ne kuulostais samalta kuin demossa tokihan demossa vain yhdet mukana olevista haistuista eikä valmis rumpupätkät jotka noitä käyttää kovin hyviltä noilla soundeilla kuulosta no haitsuissa jotain mistä en pidä. ja demon valmis rumpupätkät osoitti ettei ole kyse osaamattomuudestakaan oikein. toki vois vielä sitä filtteriä katsoa jos leikkaa tiettyä matalammat pois (hakemani soundi on kirkas määrittelyjeni mukaan) tosin sekään ei taida olla se mitä haen. Nyt mielessä Battery (Native Instruments) valmistajan demojen pohjalta tai sitten Indepence Basic (Yellow Tools,ainakin Indepence Freen haitsut on kelvollisempia kuin se mitä äkkiä Addictive Drums demosta sain itse irti siinä vaan tosin avattu ja suljettu ja kait puoliksi auki oleva ääni). Ärsyttää kun kuullut vaikka missä haitsu soundia josta pitää. ja jopa otsikon softasta niin ei keksi silti miten se tehdään. Eikä taida lähimmässä soitinkaupassakaan ole tilaisuutta testata Ezdrummeria/superior drummeria en muista kumpaa ehkä olisikin kun näytti olevan jopa hyllyssä sen virvelit demossa ei vaan ole minulle passelimpia ehkä... tosin Indepence Pro kelpaisi myöskin mutta se hinta budjettiani tuntien ja tarviinko ne muut soundit (herkkujahan ne oli joo ja olisihan se tosi kattava setti softana (rautasynat päälle kun samplesoundeista puhutaan) Ik multimedian total workstation 2 kanssa luulisi että ei valtaisaan hetkeen mitään kaipaa nytkin ainoa johon kaipaan mitään erityisesti on perus basarit,virvelit,haitsut,tomit ja symbaalit eli etniset,ja orkestraaliset ja elektrooniset hoituu nykyisin välinein hyvin mutta ongelmana tuntuu olevat hyvät haitsut makuuni ja nimenomaan suljettu erityisesti...)... Joten viimeisten AD pätkien linkittäjä miten teit nuo haitsu soundit voisiko säädöt selittää suunilleen ? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
sarkjan 14.12.2009 10:57:14 (muokattu 14.12.2009 11:05:59) | |
---|
Haitsut. Omissa pätkissäni ainakin Long Groovy jne. ja Think Something jne. oli haikoissa kuvan kaltaiset säädöt: http://personal.inet.fi/koti/sarkelajm/AD_hihat.png Mielestäni lopputulos on kuitenkin niin monen tekijän summa, alkaen itse AD:ssä esim. kaikujen määrästä, "room" ja "overhead" -säädöistä ja niin edelleen. Kaiken päälle mp3-koodaus ja loppusilauksena MySpace-laatusinetti. :P |