Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 578 79 80 81 82122 123 124 125 126
Peltsi88
11.10.2009 18:10:06
Mä en muistaakseni sanonut missään välissä, että ne on pahoja. Taisinpa käyttää vielä heittomerkkejä korostaakseni sitä, että ne ovat joillekkin "pahoja". Omasta näkemyksestani en maininnut mitään.

Musta tuntuu, että lähes kaikki näkee ne inhimillisenä toimintana pohjimmiltaan. Enemmän kyse on siitä, että monet pitää niitä epämielyttävinä ja epärakentavina vaihtoehtoina ja siksi ei salli tai pidä niistä. Eivätkö ne sitten sinusta ole "pahoja" jos ne kerran sotivat omaa moraalikäsitystäsi vastaan?

Näen ne luonnollisena ilmiönä ihmisessä. Minulla ei ole tarvetta tuomita niitä eikä niiden tekijöitä. Minulla ei ole myöskään tarvetta ryhtyä sellaisiin tekoihin.

Enkä tarkoita pahalla nyt mitenkään uskonnolista, tai eettistä pahaa vaan ihan käytännöntasolla.. Pakkohan sulla on olla niihin itsekin joku negattivinen varaus jos et itse halua niitä suorittaa?

Jos negatiivisella varauksella tarkoitat moraalia ja lakia (ei kiinnosta viettää elämää vankilassa). En näe toiminnan olevan niin arvokasta, että istuisin vankilassa parikymmentä vuotta. Jotkut voivat ajatella toisin, kuten Varg Vikernes.

Noh, mun näkemykseni mukaan pelkkä pahuuden olemassaolo ja sen fiilistely päässään ei ole mitään hirveän vakuuttavaa ideologista toimintaa.

Klassisen filosofian mukaan pahuutta on ainoastaan teot jotka tiedetään ja ymmärretään vääriksi ja tehdään ne silti?

Jos konkreettinen toiminta ei ole olennaista, niin onko olennaista sitten ikävien asioiden ajattelu, niiden hyväksyminen, ja niiden fiilistely..?

Pahuus? Tässähän puhuttiin nyt satanismista. Toki pahuus on osa sitä, kuten kaikkea muutakin maailmassa.

En sanonut, että konkreettinen toiminta ei olisi olennaista, vaan, että se ei ole pakollista.

Ei nyt oikeastaan koska kansallissosialismiin ei mitenkään liity ihmisten pakottaminen leireille. Se oli vaan natsi-Saksan pientä bonusta puolueohjelmaan.

Saivartelet. Tiedät, mitä tarkoitin. Useimmat yhdistää kuitenkin kansallissosialismin natsi-Saksaan ja sen keskitysleireihin. Kuitenkin pointti oli se, että jos ihannoi näitä asioita, ei tarkoita sitä, että pitäisi se kaasukammio pystyttää tuohon takapihalle.

Mulle jää nyt vähän auki mitä sä tolla aktiivisella nihilismillä haet..? Joku sun ihan oma termisi..? Jatkuvaa kaiken arvon kieltämistä..?

Kyseessä ei ole oma termini. Aktiivinen nihilismi on sitä, että vaikka ei välittäisi mistään mitään ja kokisi kaiken turhaksi, pystyy kyseinen henkilö silti elämään siinä yhteiskunnassa huolimatta sen vastenmielisyydestä. Tyydyttämällä haluaan hän elää ja toivoo tämän jatkuvan syklinä läpi historian. Päinvastoin kuin passiivinen, joka vaipuu epätoivoon huomattuaan yhteiskunnan, kansan ja elämän turhuuden. Ainut toivo tässä tapauksessa on kaiken kieltäminen.
Mielestäni tuon pystyy jossain muodossa yhdistämään black metallin ideologiaan.

Mä sanoin, että kannattaa voida seistä sanojensa takana, sillä pääsee varmaan pidemmälle pitkällä juoksulla. Tai ainakin siihen on hyvä luottaa..

Se ei poista sitä, että ihminen muuttuu, jotkut ei.
Peltsi88
11.10.2009 18:10:33
Lennu: Ehkä hämääntyminen ei vaan ole sun juttu.

Hyvin mahdollista.
black_moon
12.10.2009 00:26:50
Peltsi88 voisi pikkuhiljaa napata narikasta takkinsa ja poistua takavasemmalle. Jätkästä saa sellaisen kuvan noiden (vammaisten) kirjoitusten perusteella että ollaan täysin Norjan 1990-luvun alun paskaskenen lumoissa ja vilkaistu nopeasti Anton LaVey artikkelia Wikipediassa ja sen pohjalta lauotaan totuuksia.

Haha!!
TommiTomminen
12.10.2009 02:43:22
black_moon: Peltsi88 voisi pikkuhiljaa napata narikasta takkinsa ja poistua takavasemmalle. Jätkästä saa sellaisen kuvan noiden (vammaisten) kirjoitusten perusteella että ollaan täysin Norjan 1990-luvun alun paskaskenen lumoissa ja vilkaistu nopeasti Anton LaVey artikkelia Wikipediassa ja sen pohjalta lauotaan totuuksia.

Haha!!

Todella asiallista. Varmaankin ketjun hyödyllisin kommentti.

Noh, itsehän annan keskusteluun tällä kommentilla ihan yhtä paljon kuin black_moonkin.
Schönen Donau under Vienna sun!
mörgöth
12.10.2009 07:47:26
Lennu: Onko mitään hyviä kristillisiä Black Metal -bändejä? Mun mielestä on syrjintää, jos ei saa olla jumalaanuskovia black metalisteja.

Antestor : http://www.youtube.com/watch?v=Ohb2KVrFHU0
Horde : http://www.youtube.com/watch?v=7LNuAShifFY

siinä se parhaat , tai ainoat hyvät k.o. genrestä , no ehkä joku Frost like Ashes myös.
Jokku
12.10.2009 09:20:01 (muokattu 12.10.2009 09:45:26)

saastara: Juu, en mä ole missään ...

Menikin tovi tota lukiessa, huh huh. Hyvää tekstiä, saat plussan.
Kätevää kun voi osallistua keskusteluun vaan heittämällä pientä välikommenttia ja antamalla plussaa.
Nyt sitten takaisin pohtimaan heränneitä ajatuksia... ja lukemaan vastauksia --->

Edit: Plussa Peltsillekki, ihan jo vaan siitä, että jaksoi erotella noin pitkän viestin ja vastata ihan asiallisesti!
luopio
12.10.2009 11:35:36
Lennu: Onko mitään hyviä kristillisiä Black Metal -bändejä? Mun mielestä on syrjintää, jos ei saa olla jumalaanuskovia black metalisteja.

Enpä vastaa tähän, mutta mietin vaan huvikseni tätä "kristillistä black metallia" siltä kannalta, että onko joululaulutkaan joululauluja, jos niissä ei lauleta joulusta, vaikka muu musiikki laulun sanoja lukuunottamatta saattaisi jouluiselta kuulostaakin.
Mielestäni myöskään kaikki mikä kuulostaa black metallilta ei välttämättä ole sitä, jos sanoitukset ovat vaikka sitä kristillistä puolta. Tai jotain muuta. Siitä mikä siihen sitten kuuluu onkin jo niin helvetin paljon pidempi luku ja itse en ota siihen kantaa, koska en ole asiaan niin vihkiytynyt.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
thaapala
12.10.2009 12:01:26
luopio: Enpä vastaa tähän, mutta mietin vaan huvikseni tätä "kristillistä black metallia" siltä kannalta, että onko joululaulutkaan joululauluja, jos niissä ei lauleta joulusta, vaikka muu musiikki laulun sanoja lukuunottamatta saattaisi jouluiselta kuulostaakin.
Mielestäni myöskään kaikki mikä kuulostaa black metallilta ei välttämättä ole sitä, jos sanoitukset ovat vaikka sitä kristillistä puolta. Tai jotain muuta. Siitä mikä siihen sitten kuuluu onkin jo niin helvetin paljon pidempi luku ja itse en ota siihen kantaa, koska en ole asiaan niin vihkiytynyt.

Tuossa eilen pienessä krapulassa (nuppi tuntuu olevan vieläkin jumissa) aloin muistelemaan aikoja, jolloin meikäläistä vielä kiinnosti tällaiset asiat, niin itellähän oli tapana laittaa aina juuri tuollainen "etuliite" kuvaamaan musiikin sanoituksesllista- ja ehkä ideologista puolta. Musiikkihan on kuitenkin vahvasti black metalliin kallellaan ja jollainhan ne piti erotella tästä perinteisemmästä blackista. Useasti mainittu Wolves in the... voisikin olla ennemmin humanistista black metallia (vai mikä liekään ideologiansa olevan). Eli jos vaikka Loirin Vesku alkaisi laulamaan joululauluja, joissa poltetaan kirkkoja, niin miksei kyseessä voisi olla esim. antikristilliset joululaulut(?). Joo eipä mulla muuta...
Terry Pantheras
12.10.2009 12:06:53
Ja mun hevivitsi-topic lukittiin!
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Rahkonen
12.10.2009 12:08:57

mörgöth: Antestor : http://www.youtube.com/watch?v=Ohb2KVrFHU0
Horde : http://www.youtube.com/watch?v=7LNuAShifFY

siinä se parhaat , tai ainoat hyvät k.o. genrestä , no ehkä joku Frost like Ashes myös.

Hahaha. "Invert the inverted cross" Tuo biisin nimi kyllä tipautti.
Kampela77
12.10.2009 12:15:28
Tämä on mun mielestä black metallia.

http://www.youtube.com/watch?v=uH1Q7-My-Qg
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
GoatHorns
12.10.2009 14:34:12 (muokattu 12.10.2009 14:35:20)
"Silence the blasphemous chanting" :D

Jeesustelijat tekemässä black metallia on vähän kuin Matti Vanhanen tekemässä HC-punkkia.

Tai Tony Halme räppiä.
luopio
12.10.2009 16:21:39
thaapala: Tuossa eilen pienessä krapulassa (nuppi tuntuu olevan vieläkin jumissa) aloin muistelemaan aikoja, jolloin meikäläistä vielä kiinnosti tällaiset asiat, niin itellähän oli tapana laittaa aina juuri tuollainen "etuliite" kuvaamaan musiikin sanoituksesllista- ja ehkä ideologista puolta. Musiikkihan on kuitenkin vahvasti black metalliin kallellaan ja jollainhan ne piti erotella tästä perinteisemmästä blackista. Useasti mainittu Wolves in the... voisikin olla ennemmin humanistista black metallia (vai mikä liekään ideologiansa olevan). Eli jos vaikka Loirin Vesku alkaisi laulamaan joululauluja, joissa poltetaan kirkkoja, niin miksei kyseessä voisi olla esim. antikristilliset joululaulut(?). Joo eipä mulla muuta...

Sinänsä ei minuakaan kiinnosta sillä tasolla, että jaksaisi asiasta alkaa kenenkään kanssa suuremmin väittelemään, mutta lähinnä pohdin tuota miksi itselle tuo kristillinen black metal kuulostaa aika omituiselta käsitteeltä.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
tender.insanity
12.10.2009 16:48:18
luopio: Enpä vastaa tähän, mutta mietin vaan huvikseni tätä "kristillistä black metallia"

Öö.. Kaikki? Missäs siitä Saatanasta höpistään? Kristinuskossa, niin.

Missä on kaikki tr00 bändit, jotka palvovat ja laulavat Apopiksesta ja Khonsusta?
Terry Pantheras
12.10.2009 17:00:25
Kyllä se vanhan testamentin psykopaatti vedenpaisumuksineen ym. vitsauksineen taitaa se pahin "vihtahousu" olla...
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
McNulty
12.10.2009 17:01:17
tender.insanity: Öö.. Kaikki? Missäs siitä Saatanasta höpistään? Kristinuskossa, niin.

Teisminen (vai onko se teistinen) satanismi eroaa hivenen ateistisesta satanismista. Kummankin teismin ja ismin kannattajia löytyy kyllä black metal porukoista. Mutta tottakai, jotta voi vihtahousua ylistää, täytyy jesseä ja jumista (sekä niiden touhuja seuraavia karitsoja) kaitsea tulikiven katkuisella lyriikalla, riipivillä soundeilla ja elitistisellä asenteella. Näen hyvin paljon positiivistakin tuossa, kaikesta negatiivisuudesta huolimatta. Hienoa jos ihmiset pyrkivät edes ajattelemaan itse, eivätkä automaattisesti hyväksy kaikkea äidinmaidosta saatua tai oppilaitoksissa väkipakolla toitotettua.
"Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen"
tender.insanity
12.10.2009 17:05:13
Yllättävän moni bläkkisbändi kyllä osaa toteuttaa hyvin tuon pahasta ja pahan olemuksesta veisaamisen kuulostamalla todella pahalta.
Lennu
12.10.2009 18:00:37

tender.insanity: Öö.. Kaikki? Missäs siitä Saatanasta höpistään? Kristinuskossa, niin.

Missä on kaikki tr00 bändit, jotka palvovat ja laulavat Apopiksesta ja Khonsusta?

Ne on vielä himassa väsäämässä foliopaperista tähtiporttilavasteita.
"omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" - "muut on mut mersun vois vuokraa"
Vesihiisi
12.10.2009 19:05:54 (muokattu 12.10.2009 19:10:15)
Peltsi, arvostan mietittyjä vastauksiasi. Itse asiassa suosittelen akateemista uraa, ellet sillä jo ole.

Veikkaan etteivät näkemyksesi täällä saa hyväksyntää, koska olet niin saatanan jyrkkä. Asiat harvoin ovat sitä tai tätä. Jossain niin subjektiivisessa asiassa kuin vaikkapa black metallin genren määrittelyssä totuutta ei ole olemassa. Sitä on aika pirun turhaa julistaa, silloin mennään uskon puolelle. Black metallin olemus ei ole matematiikkaa tai fysiikkaa.

Jos voit todentaa blackmetallin olemuksen laboratoriossasi, ja julkaiset täällä kaavan jonka voimme toistaa omissa laboratorioissamme, yhdyn mielipiteeseesi. Muussa tapauksessa se on mielipide, ja aivan yhtä pätevä kuin sen viereisen kaverin.

Jos jatkat paatosta, suosittelen katollista kirkkoa. Sieltä voisi löytyä kutsumusammatti.

http://www.vatican.va/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)