tsim 28.09.2009 22:10:41 | |
---|
s8na: Pääsin kliineilllä koittamaan ja hyviltä tuntuivat. Ei valittamista, mut ei mitään yllätyksiäkään. Säröt jäi harmillisesti kokeilematta :( Edelleen GAS-listalla tuo tele. Eikö toi 3 bolt neck ole vähän hennompi kiinnitys kuin 4-pulttinen. |
FensonGibder 28.09.2009 22:13:56 | |
---|
tsim: Eikö toi 3 bolt neck ole vähän hennompi kiinnitys kuin 4-pulttinen. Onhan niitä yhden ja kahdenkin pultin kiinnityksiä. Kolmessa on siis jo pari aivan turhaa.. Riffi, nyt. |
tsim 28.09.2009 22:20:47 | |
---|
jpousi: Samaa mieltä. Minulle perus-Teleissä on tärkeää kohtuullinen uskollisuus alkuperäiselle idealle. Vintagen lapa on sellainen että se häiritsisi minua, puristi kun olen. Myös 12 nauhan dotsit... Ainoa itseäni kiusaava juttu Classic Vibe Telessä on kaulan ohkaisuus. Ei se kuitenkaan ole mikään riuku sentään. Kävin tänään testaamassa Vintagen V52 mallin ja vertasin sitä itsellä aiemmin olleeseen CV Squieriin. CV:n kaulan viimeistely on paljon parempi,nauhan päät ja kiillotus. Wilkinsonin kompesoidussa tallassa ohuimmat kielet eivät olleet lainkaan linjassa siltamikin napojen kanssa. Väri on tietenkin makuasia mutta mielestäni CV on tyylikkäämpi. Lapa on oudon mallinen.... Jäi harmittamaan miksi annoin CV:n menna puoli ilmaiseksi vaihdossa, nyt kun lueskele kun porukka modailee niitä. SE oli ihan ok peli. |
weelie 30.09.2009 12:11:34 (muokattu 30.09.2009 12:11:41) | |
---|
tsim: Eikö toi 3 bolt neck ole vähän hennompi kiinnitys kuin 4-pulttinen. Kolme pulttia on aivan riittävä. Ne 70-luvun kaulataskut olivat vaan liian löysiä jne. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
s8na 30.09.2009 12:17:55 | |
---|
tsim: Eikö toi 3 bolt neck ole vähän hennompi kiinnitys kuin 4-pulttinen. Nii ja tuo P-90 malli on tosiaan sitte 4 pulttinen, lukee spekseissä ja tsekkasin luonnollisesti kaupassa tuon. Ei jää ainakaan siitä kii vaikka kyllä se kolmekin kai riittäis. |
Manasse 04.10.2009 01:40:30 | |
---|
No niin, nyt on vihdoinkin Nocaster 51-setti asennettu std-mexiko-2008 mikkien tilalle. Oh Jee. Soittotaito on mitä on ja vahvistin Voxin VT-15, mutta jonkinsortin hifistinä sanoisin eron olevan huomattava, jopa merkittävä. Ei ne vakiotkaan surkeat olleet mutta minulle (=köyhä) 100 euroa mikkeihin oli hyvä sijoitus. Telen lankku on varmaan 7-palan puzzle vahvan maalipinnan alla ja hain lisää kirkkautta ja selkeyttä erityisesti tallamikkiin. varsinkin ylärekisteriin. Se toteutuikin mutta lisäksi tuli alakielillekin sävyjä, joita en tiennyt odottaakaan. Kaulamikkiin olin kohtuullisen tyytyväinen, mutta senkin vaihto toi selkeyttä ja alarekisteriä. Mikkien varsinainen korkeuden optimointi on vielä tekemättä, oli pakko kirjoittaa nämä ensivaikutelmat. Jossain toisessa ketjussa keskusteltiin mikkien vaihdon merkityksestä. Eihän se mikään autuaaksi tekevä muutos ole, soittaja ja soitin pysyvät. Meikäläistä vaihto tuntuisi innostavan ja aktivoivan kohtuuhinnalla. Plussan muodossa kiitokset Bonelle ja Freewheelerille avusta mikkien valinnassa. |
Kivijalka 04.10.2009 04:14:23 | |
---|
FensonGibder: Onhan niitä yhden ja kahdenkin pultin kiinnityksiä. Kolmessa on siis jo pari aivan turhaa.. Ja jopa kiinnityksiä joista ei löydy pultteja ollenkaan! ;) A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
andios 11.10.2009 15:38:25 | |
---|
En viitsi tästä uutta aihetta tehdä joten kysyn tässä kun kuitenkin Telecasterin kanssa puuhitaan. Eli haussa on Fenderin Fiesta Red -väri, onnistuisiko runkoon mätsäävän lavan maalaaminen millä maalilla ja mistä sitä saisi? |
McNulty 11.10.2009 15:43:47 | |
---|
andios: En viitsi tästä uutta aihetta tehdä joten kysyn tässä kun kuitenkin Telecasterin kanssa puuhitaan. Eli haussa on Fenderin Fiesta Red -väri, onnistuisiko runkoon mätsäävän lavan maalaaminen millä maalilla ja mistä sitä saisi? Kyseessähän on DuPontin autoväri... Dupont Paint Number: Duco 2219-H Model and Year: 1956 Ford Thunderbird Years Fender Used it: 1960-1969 http://reranchstore.stores.yahoo.net/fiestared.htmlhttp://curtisnovak.com/restorations/FenderColors/FiestaRed.shtml Suosittelen siis että etsit vain Duco 2219-H maalin speksit, eli kuinka paljon tulee keltaista punaisen perusvärin sekaan jne. Todennäköisesti asiantunteva maalikauppa auttaa asiassa. Maalaaminen onnistuu kyllä, kunhan ensin poistat vanhan lakan ja viimeistelet kokonaan uudestaan ns. alusta. Siirtokuvana voit siirtää haluamasi logon kirkkaan lakkakerroksen alle. "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
bonecrusher: Kyseessähän on DuPontin autoväri... ..... Tuhannet kiitokset! |
Grugi 14.10.2009 10:07:39 | |
---|
http://www.dv247.fi/invt/41617/ Tätä olen nyt katellut ja tilaus lähtee todennäköisesti pian, onko tälle jotain varteenotettavaa vaihtoehtoa samassa hintaluokassa? Teleä en ole aikaisemmin omistanut. SDMF |
Kivijalka 14.10.2009 10:15:13 (muokattu 14.10.2009 10:16:59) | |
---|
Grugi: http://www.dv247.fi/invt/41617/ Tätä olen nyt katellut ja tilaus lähtee todennäköisesti pian, onko tälle jotain varteenotettavaa vaihtoehtoa samassa hintaluokassa? Teleä en ole aikaisemmin omistanut. Kyseisessä mallissa on melko muhkea kaula (mielestäni muhkumpi kuin silloisen Stratoni U-profiili) josta joko pitää tai ei pidä, muuten Baja Tele on varmasti erittäin hyvä valinta. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Grugi 14.10.2009 10:19:56 | |
---|
Kivijalka: Kyseisessä mallissa on melko muhkea kaula (mielestäni muhkumpi kuin silloisen Stratoni U-profiili) josta joko pitää tai ei pidä, muuten Baja Tele on varmasti erittäin hyvä valinta. Okei eli mulla on Tokai LS85 ja siinäkin on aika tukeva kaula, joten se ei ehkä ole niin suuri ongelma. SDMF |
jussimus 23.10.2009 01:04:54 | |
---|
Pitipä oikein kaivaa teleketju esiin, kun ois ihan kysyttävääkin. Elikkäs, Classic Vibe telen tallamikkihän on tunnetusti soundiltaan poikkeuksellisen ärhäkkä telemikiksi, ja hyvä niin sillä rokin ja jopa hevin veivaaminenkin sen avulla luonnistuu. Siitä huolimatta tiukimmat dempit ja jynkyimmät chunkat ei tuolla mikillä oikein onnistu yhtä hyvin kuin suht kuumalla humpparilla. Ajattelin siis vaihtaa tallamikin johonkin singlecoil-kokoiseen tele-humppariin, mutta en vaan vielä tiedä mihin. Sen verran tiedän että mahdollisimman erottelevaa, rouheata ja edes jonkin verran PAF-henkistä mikkiä oon hakemassa. Vaihtoehtoja on aika vähän, ja tässä niistä ainakin paperilla mun mielestä mielenkiintoisimmat: -Seymour Duncan little '59 -Dimarzio Chopper -Dimarzio Super Distortion Kertokaas telemiehet kokemuksia/fiiliksiä noista mikeistä telen tallassa. |
Insane Kane 23.10.2009 09:35:57 | |
---|
Mulla oli Duncan lil '59 cv-skujun tallassa. Hankala saada balanssiin sen kaulamikin kanssa mutta muuten kyllä murisi todella miehekkäästi. t. joku heebo netistä |
jussimus 23.10.2009 10:16:53 | |
---|
Insane Kane: Mulla oli Duncan lil '59 cv-skujun tallassa. murisi todella miehekkäästi. Kuulostaa hyvältä :) |
Kuha 03.11.2009 06:14:26 | |
---|
|
LaMotta 03.11.2009 10:37:14 | |
---|
Onko kellään toisella telessä steelpolemikkejä? Itse sain sellaiset käsintehdyt molempiin kitaroihini. On mahtavat mikit. Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia |
varakeef 03.11.2009 11:27:58 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
reverend 03.11.2009 12:10:31 | |
---|
varakeef: Sain muuten tällaisen valmiiksi. Nyt on paisley-kuvio kuosissa ja B-bender ojennuksessa. http://i532.photobucket.com/albums/ee324/chesterburger/edesta.jpg http://i532.photobucket.com/albums/ee324/chesterburger/PICT0512.jpg Huttusen rakennussarjasta kyhätty, Wilkinsonin takamikki vaihdettu. Muuten ihan hyvä, mutta kaulan konstruktio on aika outo. Nauhoja on 22, mutta ne on saatu mahdutettua kaulaan, jossa ei ole "ylähuulta" kaulataskun kohdalla. Kaula myös levenee tavallista telen kaulaa enemmän. Ei voine siksi kaulaa helposti tavallisempaan vaihtaa. Teitkö pleksin itse, jos teit niin mistä hommasit materiaalin? Varmaankin 2 mm paksua? Jotain samankaltaista on ollut itselläkin suunnitelmisssa, siis Paisley-tele, ilman B-benderiä kylläkin. Hommasin jo eBaysta halvalla CIJ Paisleyn mikit. Lisäksi on Squierin kaula ja Dr.parts body odottamassa. |