Aihe: Karkaako kapula?
1 2 3
Epämuusikko
07.10.2009 12:30:30
Timi: "Ranskalainen"Herkempää?Silleen voi käyttää muitakin sormia apuna.

Voi niitä sormia käyttää muissakin otteissa.
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
kimizu
07.10.2009 13:20:55
Tästä ketjusta innostuneena olen nyt parina päivänä naputellut pädia oikein ajatuksen kanssa ja koittanut todella kiinnittää huomiota rentouteen ja pomppuun. Pyysin myös rouvaa katsomaan onko mulla käsien asennoissa jotain eroa toisiinsa nähden.
Ja toden totta, vaikka olen oikeakätinen ja kontrolli on oikeassa kädessä parempi, siitä huolimatta vasurii näyttää kuulemma rennommalta naputellessa. Ja vasurilla ei ongelmia yleensä olekaan.

Nyt täytyy vaan tehdä duunia että saa samaa rentoutta ja kepeää kapulaotetta molempiin käsiin ja vielä siirrettyä settisoittoon saman metodin. Settisoitto on kuitenkin aika eri hommaa kuin pädin napsuttelu. Ottaa varmaan aikansa oppia eroon pahoista tavoistaan, mutta nyt kun asian tiedostaa niin ehkäpä se siitä korjaantuu.
Timing stinks but cheerfully winks...
Analuuk
07.10.2009 14:41:44
Niq: Eikö kapulaotteesi ole optimaalinen ja kapulan painopiste kohdallaan? Pidätkö liian "takaa" kapulasta ja kontrolli häviää?

Wavelenght: Nou hätä, ongelmaasi on ratkaisu: Opettele soittamaan!

Karpolle plussa! =D
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
Strumbali
07.10.2009 14:59:00
Eilen naputtelin kans pädiä ja kääntelin oikean käden asentoa ranskalaisen ja ties minkä välillä. Itselläni tuo ranskalainen ote tuntuu kyllä lisäävän "painetta" siihen peukaloon, kuten muistelinkin. Yleensä kapulan puristaminen rasittaa peukaloa. Minulla se on enemmän vasemman käden ongelma, "rudimenttaalisessa" soitossa.

Alkuperäiseen kysymykseen, niin on se kapula joskus luisunut kädessä. Saattaa tehdä sitä vieläkin, mutta en ole asiaan kiinnittänyt huomiota.
HOJO
Timi
07.10.2009 17:44:22
kimizu: Kakkos-nelosen mättäminen +200 bpm tempossa ei ole kovin herkkää, lähinnä "turpiin vaan ja onnea" :)

Joo!Niinhän se menee.Meillä lienee "Genret"Olla vissiin hiukka toisestaan poikkeavia:)Toivotaan kuitenski enempi sitä onnea.Vaan karkaa se kapula helposti jos jotenkin keikalla Time ei ole kasassa.
Vaikea.Mutta varma!
markkuliini
07.10.2009 20:58:46

kimizu: Tästä ketjusta innostuneena olen nyt parina päivänä naputellut pädia oikein ajatuksen kanssa ja koittanut todella kiinnittää huomiota rentouteen ja pomppuun. Pyysin myös rouvaa katsomaan onko mulla käsien asennoissa jotain eroa toisiinsa nähden.
Ja toden totta, vaikka olen oikeakätinen ja kontrolli on oikeassa kädessä parempi, siitä huolimatta vasurii näyttää kuulemma rennommalta naputellessa. Ja vasurilla ei ongelmia yleensä olekaan.

Nyt täytyy vaan tehdä duunia että saa samaa rentoutta ja kepeää kapulaotetta molempiin käsiin ja vielä siirrettyä settisoittoon saman metodin. Settisoitto on kuitenkin aika eri hommaa kuin pädin napsuttelu. Ottaa varmaan aikansa oppia eroon pahoista tavoistaan, mutta nyt kun asian tiedostaa niin ehkäpä se siitä korjaantuu.

Treenaa peilin edessä. Käsien erot huomaa sitä kautta heti.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
07.10.2009 21:31:30

Timi: Joo!Niinhän se menee.Meillä lienee "Genret"Olla vissiin hiukka toisestaan poikkeavia:)Toivotaan kuitenski enempi sitä onnea.Vaan karkaa se kapula helposti jos jotenkin keikalla Time ei ole kasassa.

Melkein meni nimmari vaihtoon meikämannelta. Mut ei ihan, kun nykyinen on liian kunkku.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
kimizu
07.10.2009 23:43:01
markkuliini: Treenaa peilin edessä. Käsien erot huomaa sitä kautta heti.

Olen treenannutkin, paljonkin. Mutta koko setin kanssa. Oli aikaisemmin oma treenikämppä missä sai peilin hyvin setin eteen. Siitä oli kyllä apua soittoasennon hakemisessa.

Nyt käytin rouvaa "peilinä" kun sattui lähellä olemaan :) Ja koska hän on myös koulutukseltaan hieroja ja tietää jotain fysiologiasta, ajattelin hänen näkevän jotain mihin ei itse osaisi kiinnittää huomiota.

Timi: Joo!Niinhän se menee.Meillä lienee "Genret"Olla vissiin hiukka toisestaan poikkeavia:)Toivotaan kuitenski enempi sitä onnea.Vaan karkaa se kapula helposti jos jotenkin keikalla Time ei ole kasassa.

Jep, tanssimusaa tulee aika harvoin nykyisin soitettua, muutama keikka vuodessa korkeintaan. Niillä keikoilla ei olekaan ongelmia käsissä, muissa jutuissa kylläkin :))
Strumbali
08.10.2009 10:18:45
Tässä ei nyt taida olla kukaan maininnut lämmittelyn merkitystä. Auttaa myös siihen kapulakontrolliin.
HOJO
OPJ1974
08.10.2009 10:55:10

Strumbali: Tässä ei nyt taida olla kukaan maininnut lämmittelyn merkitystä. Auttaa myös siihen kapulakontrolliin.

Hmm.. aikanaan taisi tosirokkareila mennä just päin vastoin, lämmittelyt kun hoidettiin tyyliin "pullo kossua aperitiiviksi ja nyrkillinen voita kattilaan" -meiningillä?

Joo, hainkin juuri takkini narikasta...
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Strumbali
08.10.2009 11:55:26
OPJ1974: Hmm.. aikanaan taisi tosirokkareila mennä just päin vastoin, lämmittelyt kun hoidettiin tyyliin "pullo kossua aperitiiviksi ja nyrkillinen voita kattilaan" -meiningillä? Totta. Aika nössöjähän nää minunkin jutut on nykyään. Ja ny sitä koshua...jälkiruuaksi. ;)
HOJO
mruokonen
11.10.2009 00:07:22
kimizu: Tästä ketjusta innostuneena olen nyt parina päivänä naputellut pädia oikein ajatuksen kanssa ja koittanut todella kiinnittää huomiota rentouteen ja pomppuun. Pyysin myös rouvaa katsomaan onko mulla käsien asennoissa jotain eroa toisiinsa nähden.

Teetkö pienen testin minun mielikseni? Pistä kädet eteesi kämmenet ylöspäin. Taivuta pikkusormet ylöspäin molemmista käsistä. Pystytkö taivuttamaan vain pikkusormet? Itselläni oikeasta kädestä taipuu pikkusormi sekä nimetön. Vasemmasta pystyn taivuttamaan pelkän pikkusormen. Olen oikeakätinen ja myöskin pähkäillyt vahmemman käteni kömpelyyttä. Selvästi käteni ovat jollain tavalla "johdotettu" eri tavalla. Voisiko tämä jotenkin selittää tuon kömpelyyden? Itse alan kallistua tämän teorian puolelle. Ja tämän korjaaminen voi ollakin vähän vaikeampaa...
Kailis
11.10.2009 06:31:49

Jabulakubba: Teetkö pienen testin minun mielikseni? Pistä kädet eteesi kämmenet ylöspäin. Taivuta pikkusormet ylöspäin molemmista käsistä. Pystytkö taivuttamaan vain pikkusormet? Itselläni oikeasta kädestä taipuu pikkusormi sekä nimetön. Vasemmasta pystyn taivuttamaan pelkän pikkusormen. Olen oikeakätinen ja myöskin pähkäillyt vahmemman käteni kömpelyyttä. Selvästi käteni ovat jollain tavalla "johdotettu" eri tavalla. Voisiko tämä jotenkin selittää tuon kömpelyyden? Itse alan kallistua tämän teorian puolelle. Ja tämän korjaaminen voi ollakin vähän vaikeampaa...

Ääh. Snadisti perinnöllistä + roippeet. Täysin opeteltavissa jopa nopeasti noi. Johdotukset kun ei ole lukkoon lyötyjä. Siksihän sitä, herra paratkoon treenataan. Vai oisko se noin? Sikskö mä opin niin huonosti...
passe
11.10.2009 09:42:47

Pädi snareständiin ja peilin eteen istumaan ja soittelemaan. Joka kerta yhtä v-mäistä huomata vasurin paskuus..
Sometimes more is more
kimizu
11.10.2009 14:58:22
Jabulakubba: Teetkö pienen testin minun mielikseni? Pistä kädet eteesi kämmenet ylöspäin. Taivuta pikkusormet ylöspäin molemmista käsistä. Pystytkö taivuttamaan vain pikkusormet? Itselläni oikeasta kädestä taipuu pikkusormi sekä nimetön. Vasemmasta pystyn taivuttamaan pelkän pikkusormen. Olen oikeakätinen ja myöskin pähkäillyt vahmemman käteni kömpelyyttä. Selvästi käteni ovat jollain tavalla "johdotettu" eri tavalla. Voisiko tämä jotenkin selittää tuon kömpelyyden? Itse alan kallistua tämän teorian puolelle. Ja tämän korjaaminen voi ollakin vähän vaikeampaa...

Pystyn, ja kaikki muutkin sormet yksi kerrallaan. Settisoitossa käsien "eriparisuus" johtuu tietysti siitä, että vahvempi käsi yleensä liidaa ja tekee enemmän duunia, ja siksi koko ajan kehittyy paremmaksi kuin toinen. Rudimenttitreenillä eroa pitäisi saada tasoitettua, koska kuviot on tarkoitettu soitettavaksi molemmilla käsillä samalla tavalla.

Eilen taas tuli keikalla todettua miten erilaista hommaa on soittaa rokkikeikka. Sitä ei vaan näköjään pysty simuloiman yksinään treenatessa, hiki, adrenaliini ja yleisö puuttuu :)
artvu
01.12.2009 17:51:43
Kokeilkaa Gig Gripsejä.
Toimii todella hyvin, vaikka tuolla toisaalla mollasivatkin.
No, suomalainen on vanhanaikainen ja ennakkoluuloinen.
Ei maksa paljon ja tulee kirjekuoressa kotiin, kun tilaa netistä.
Timi
04.12.2009 18:47:01
markkuliini: Treenaa peilin edessä. Käsien erot huomaa sitä kautta heti.

Jösses!
Eräs paikka jossa olimme keikalla.Sattui silleen että peilistä näin miten soitin.Voihan vinde!Kaks eri kaveria;)
Vaikea.Mutta varma!
JanneO
09.12.2009 11:49:07
artvu: Kokeilkaa Gig Gripsejä.
Toimii todella hyvin, vaikka tuolla toisaalla mollasivatkin.
No, suomalainen on vanhanaikainen ja ennakkoluuloinen.
Ei maksa paljon ja tulee kirjekuoressa kotiin, kun tilaa netistä.

Paljon ne maksaa tilattuna Kotiin? mä vaan meinaan että mulla on tollasta kumia duunissa useita neliöitä, pitää tsiigaa että viittiikö siihen rahaan alkaa leikkaamaan noita... vois tehä pisnestä;)
markkuliini
09.12.2009 11:56:33

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että ei karkaa. :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)