Aihe: ElectroVoice RE20
1
milcoin
02.03.2004 23:22:56
RE-20. Kuka käyttänyt, missä ja millä menestyksellä. Legendahan tuo on. Taisi olla Rasmuksen INTO levyllä tomeissa. On mun toivelistalla.
Roberto
03.03.2004 08:42:08 (muokattu 03.03.2004 08:42:49)

Käytelty on ainakin bassarissa, bassokamoissa, baritonifonissa ja lattiatomeissa. Vähän semmonen kasariläpinä siitä lähtee, mut toimii joskus erittäin hyvin ja on ultimaalisen kestävä laite. Siksi esim. Nirvanalla oli aikanaan tommonen bassarissa, ei tarvi joka keikan jälkeen hommata uutta.

edit: niin ja tän laitteen legendaarinen lempinimihän on norsunky**ä
milcoin
03.03.2004 10:15:29
Käytelty on ainakin bassarissa, bassokamoissa, baritonifonissa ja lattiatomeissa

Livenä??!! Entäs äänittäessä?Kiitti kuitenkin vastauksesta.
lurkki
03.03.2004 13:36:56 (muokattu 03.03.2004 15:06:18)
Käytin noita esimerkkejä lähinnä kuvaamaan tyypillisiä käyttötarkoituksia, jotta tajuaisit suunnilleen minkäluonteisesta mikrofonista on kyse.

Morjens!

Jenkit käyttää RE20:tä spiikkimikkeinä radiossa. On kuulemma siihen just hyvä.
Tähän eurooppalaiset aina kommentoivat kauhunsekaisesti "aivan luokaton..worst of all"

Jenkeissä am-radio on hyvissä kantimissa ja RE20:n spiikkisaundi on valmiiksi "am:n kuuloista". Meillä käytetään vastaavassa tarkoituksessa Shuren SM7:aa. On just Hyvä ;-)

AM:lle SM7 on vissiin liian hifi ja korostaa liian ylhäältä preesensiä, jää flatiksi + eq menee am:llä harakoille.

Musapuolella foneja on RE:llä äänitetty (mainittinkin) livenä. Olisko tuosta studion puolelle? Epäilen. Kalliskin kun on...
ex-Rumpu, Kitara ja Kukka
milcoin
03.03.2004 19:40:26
Käytin noita esimerkkejä lähinnä kuvaamaan tyypillisiä käyttötarkoituksia, jotta tajuaisit suunnilleen minkäluonteisesta mikrofonista on kyse. Tekemäsi kama ja kokemus/kokeilunhalu määrittää tietysti minkälaista vehjettä haluat tunkea mihinkin instrumenttiin

Tiedän kyllä hyvin millainen mikki on kyseessä:)(olen käyttänytkin) Hain lähinnä näkökulmaa tollasesta päivittäiskäytöstä. Meneekö teillä samaan kastiin jonkun 421,441 ja 58:n kanssa yleistyökaluna vai onko jokin tietty piirre mikä rajoittaa sen ns. erikoismikiksi...
Ihan studiokäyttöön se tulee, työkalupakkiin omassa studiossa ja mukaan vietäväksi työkeikoille.
meekz
03.03.2004 21:37:33
oon kayttanyt montakin kertaa...

tää on mikki jolla on oma "soundi"
ja en tiedä MYYDÄÄNKÖ NÄITÄ ENÄÄ?

Ois siisti saada ostettua yks
milcoin
03.03.2004 22:06:25 (muokattu 03.03.2004 22:16:09)
oon kayttanyt montakin kertaa...

tää on mikki jolla on oma "soundi"

Tätä mä ajoin takaa. Joku uus väri soundipalettiin ja lauluäänityksiin se yks kunnon vaihtoehto konkkamikille on aina tervetullut. Mul on semmonen muistikuva et tosta sais sellasen puisen lätinän basariin ja sit noi kaikki brassihommat siihen vielä päälle. Juu tää on ehdottomasti ostoslistalla.
Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)