NYdoll 02.03.2004 00:02:46 | |
---|
menee vähän offtopiciks... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Force 02.03.2004 00:31:07 | |
---|
kaikki Tokai ekspertit!!!! mulla on sellanen sunbursti Tokai presari, Custom edition. Emg:n aktiiveilla siis etu ja takamikit. lapa sellanen ku fenkussa konsanaan. helvetin hyvin soi ja viimeistelty peli. tää taitaa olla japanin tokai???ja vähän vanhempaa mallia...?? onko näin..vai onko niitä tehty jenkeissäkin?..hyvä se ainakin on. tuolla on muutama kuvakin siitä. www.forcesite.net |
p130 02.03.2004 10:03:50 | |
---|
kaikki Tokai ekspertit!!!! mulla on sellanen sunbursti Tokai presari, Custom edition. Emg:n aktiiveilla siis etu ja takamikit. lapa sellanen ku fenkussa konsanaan. Tuolla lavalla ovat aina japseja. EMG:t eivät taida olla vakiokamaa... En vanno. Viimeisen päälle hyvä laite. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
absqua 02.03.2004 10:23:54 | |
---|
Tuolla lavalla ovat aina japseja. EMG:t eivät taida olla vakiokamaa... En vanno. Viimeisen päälle hyvä laite. EMG:t on Suomessa Musamaailman tekemiä lisäyksiä. 90-l alkupuolella niitä tehtiin ja myytiin aika paljon mun käsittääkseni. "Tokai De Luxe" ikäänkuin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Force 02.03.2004 16:21:41 | |
---|
Vois luulla että ne on ihan alkuperäiset ne Emg:t siinä. Tai sitten ei. lavassa vaan lukee TOKAI CUSTOM EDITION. että on se jo tehtaalta lähtiessään ollut jotenkin speciaali :) hyvä soundi siinä kyllä on. vahvarilla ja ilmankin aivan mahtavan kuulonen. |
Niskamies 02.03.2004 17:21:07 | |
---|
Vois luulla että ne on ihan alkuperäiset ne Emg:t siinä. Tai sitten ei. lavassa vaan lukee TOKAI CUSTOM EDITION. että on se jo tehtaalta lähtiessään ollut jotenkin speciaali :) hyvä soundi siinä kyllä on. vahvarilla ja ilmankin aivan mahtavan kuulonen. Wanhat Japanilaiset bassot on yleensä tosi hyviä, itsekkin sellaisen omistan. Akustisesti saundi on loistava, tällä htekellä ei vahvarin kanssa, mutta sekin asia korjaantuu pian :) Soita bassoa ja ole uromies! |
Vois luulla että ne on ihan alkuperäiset ne Emg:t siinä. Tai sitten ei. lavassa vaan lukee TOKAI CUSTOM EDITION. että on se jo tehtaalta lähtiessään ollut jotenkin speciaali :) hyvä soundi siinä kyllä on. vahvarilla ja ilmankin aivan mahtavan kuulonen. Mun vahva veikkaus on että Custom Edition tarkoittaa tässä tapauksessa sitä presariin jo tehtaalla lisättyä jazzbasson tallamikkiä, ei niitä EMG:n mikkejä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Force 03.03.2004 10:28:34 | |
---|
juu. näin se varmaan on. sovittu. ne Emg:t on kyllä varmaan musamaailma jälkeenpäin siihen asentanu, koska ei siellä ole edes mitään patterikoteloa. vaan koko kansi pitää aukasta ku patteri loppuu. tehtaalla olis varmaan semmonen sinne laitettu. |
Puavali 03.03.2004 10:46:15 | |
---|
ei siellä ole edes mitään patterikoteloa. vaan koko kansi pitää aukasta ku patteri loppuu. tehtaalla olis varmaan semmonen sinne laitettu. Jostain syystä patterikotelo on paaaljon uudempi keksintö kuin aktiivielektroniikka, eli kaikissa (=mitkä minä olen nähnyt) vanhemmissa vehkeissä paristo piilotettiin ruuvikiinnitteisen kannen alle joko soittimen takana tai jopa pleksin alle, tai akustisissa ääniaukon kautta näkymättömiin. Siinä sitten sai huonon tai olemattoman soundin kanssa arpoa, ennenkuin löysi tyhjän pariston soittimen sisästä. |
käki 03.03.2004 10:54:19 | |
---|
Jostain syystä patterikotelo on paaaljon uudempi keksintö kuin aktiivielektroniikka, eli kaikissa (=mitkä minä olen nähnyt) vanhemmissa vehkeissä paristo piilotettiin ruuvikiinnitteisen kannen alle joko soittimen takana tai jopa pleksin alle, tai akustisissa ääniaukon kautta näkymättömiin. Siinä sitten sai huonon tai olemattoman soundin kanssa arpoa, ennenkuin löysi tyhjän pariston soittimen sisästä. Omassa G&L:ssä on patteri takaluukun takana(ruuvikiinnitys), mutta 6 ruuvin ruuvaaminen auki ja kiinni 2 vuoden välein ei ole liian vaivalloista. :) Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
chief 03.03.2004 12:47:59 (muokattu 03.03.2004 12:50:59) | |
---|
Omassa G&L:ssä on patteri takaluukun takana(ruuvikiinnitys), mutta 6 ruuvin ruuvaaminen auki ja kiinni 2 vuoden välein ei ole liian vaivalloista. :) Äh. Kyllä se mulle on. Sit ku omasta patsku loppuu ni kytkimellä sen saa passiiviseksi! Jaa laiska? Minä vai? EDIT: käki, onkos sulla se kolmen vai kuuden pultin kaulakiinnitys? ootko ikinä säätäny sitä kaulan kiinnitysasentoa? Micro-tilt vai mikäsenyoli. What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
käki 03.03.2004 14:33:50 | |
---|
Äh. Kyllä se mulle on. Sit ku omasta patsku loppuu ni kytkimellä sen saa passiiviseksi! Jaa laiska? Minä vai? EDIT: käki, onkos sulla se kolmen vai kuuden pultin kaulakiinnitys? ootko ikinä säätäny sitä kaulan kiinnitysasentoa? Micro-tilt vai mikäsenyoli. Kuus-pult-neck on tuossa. Hassua, tuolla Aleksin Hellas-Pianossa on identtinen basso muuten, mutta 3:lla pultilla. Löysin vuoden '92 Bass Player lehden, jossa G&L L-2000:n testi: kaula 3:lla kiinni ja säätösysteemi kolmionmuotoisen levyn takana. Omassa siis 6 pulttia eikä levyä, kaularauta säädetään ylhäältä. Ainakin vielä vuonna 1992 runko oli leveämpi kuin nykyään. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
chief 04.03.2004 00:18:50 | |
---|
Jaa vieläkö siellä Hellaksessa niitä on? Mä luulin että ne ei enää niitä myy, vaan Soundatalla on edustus suomessa. Ja niinpä onkin. Eivät vaan kotisivuillaan ainakaan mainosta G&L:ää. Ihmettelen mikseivät. Hyviä passoja kun ovat. Omassa on se levy ja kolme ruuvia. Ja kaularauta säädetään ylhäältä. Se micro-tilt on eri juttu kuin kaularauta. Se siis nostaa tai laskee kaulan tyveä. What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
käki 04.03.2004 12:09:28 | |
---|
Jaa vieläkö siellä Hellaksessa niitä on? Mä luulin että ne ei enää niitä myy, vaan Soundatalla on edustus suomessa. Ja niinpä onkin. Eivät vaan kotisivuillaan ainakaan mainosta G&L:ää. Ihmettelen mikseivät. Hyviä passoja kun ovat. Omassa on se levy ja kolme ruuvia. Ja kaularauta säädetään ylhäältä. Se micro-tilt on eri juttu kuin kaularauta. Se siis nostaa tai laskee kaulan tyveä. Joo, micro-tilt on asia erikseen, tässä omassa sitä ei ole. G&L:stä on näitä Koreassa tehtyjä Tribute -versioita myös. Ovat halvempia kuin jenkkiversiot, noin tonnilla lähtevät. Hinta on kova, jos miettii Suomen markkinoita ja mahdollista menekkiä täällä. L-2000 kun ei ole se rokeimman näköinen basso välttämättä, varsinkaan cherryburst -värityksellä. G&L:n mainontaan en ole Suomessa törmännyt, ainoa tietolähde on tähän mennessä ollut Riffi -lehden testipalsta(?). Ja mielipiteeni on se, että tuon lehden testikuvaukset ovat niin ympäripyöreitä, että soitinta on pakko testata itse. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
handegunnar 05.03.2004 20:56:25 | |
---|
Oletkos ihan varma? Minäkin luulin vuoden päivät että omassa -68 Gibsonissa ovat kielet suoraan kaulassa, kunnes tutkin asiaa tarkemmin. Siinä ei meinaan hirveesti järkeä ole niitä suoraan kaulapuuhun kiinnittää. Jos olet varma niin asia selvä. Aivan varma. Sen näkee puun syistä. |
NYdoll 14.03.2004 23:29:43 | |
---|
Nyt näkyy omakuvassa se mun tokai... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
juici 15.03.2004 16:52:47 | |
---|
Meillä on koululla Tokain Jazzari -kopio. Jazz Soundkohan siinä lukee, Oldies But Goldies. Basso on helkkarin kevyt, runko on varmaan jotain balsaa tai vaneria, mutta bassossa ei ole mitään vikaa. Vaikka 6 eri luokka-astetta raiskaa basson vuorotellen, vire pysyy hyvin, body ei ole kärsinyt vaurioita ja sillä on todella mukava soittaa. Taitaa olla ihan yksilötapaus. Vaan precisionistahan tässä threadissa puhuttiin joten meni hieman off-topiciksi. Mutta pointti on se että vanerirunkoisetkin voivat olla hyviä yksilöitä. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |