VÄKIPÄÄ 02.03.2004 20:37:36 (muokattu 03.03.2004 20:30:40) | |
---|
Bethowen bändissä: Taidetta. A.W. Yrjänä bändissä: Tekotaidetta. Matti Nykänen bändissä: Viihdettä! edit: Beethoven siis! (Säveltäjämestari=ystävällinen kielipoliisi.) |
Notefix 02.03.2004 21:34:27 | |
---|
Apuraha ratkaisee? Tossahan se tuli! Ptäisköhän hakea tuollaista... My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Teijo K. 02.03.2004 22:21:12 | |
---|
Tossahan se tuli! Ptäisköhän hakea tuollaista... Mää hain kerran, en saanut. Menin sitten Finnairille tiskaamaan astioita. Mutta se siinä oli siis, että ei oltu taidetta sitten. Kaverin bändi sai silloin apurahan, mutta niien bändissä olikin vain rummut ja basso, se on taidetta. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Jos lähdetään olettamuksesta, että musiikki on taidetta, niin musta selkeä jako on seuraava: on vain hyvää ja huonoa musiikkia. Ja hyvä musiikki on aina taidetta. Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison |
Lilli 03.03.2004 08:24:46 (muokattu 03.03.2004 08:26:01) | |
---|
Milloin musiikki mielestäsi on taidetta? Mitä on taide? Itselläni on melko selkeät mielikuvat asiasta, mutta tahtoisin kuulla, kuinka väärässä olen. Kertokaa mulle. Kaikkein helpoin tapa erottaa taide viihteestä on kehitetty valtionvaraiministeriössä: taiteen - myös siis musiikin joka voidaan luokitella yksiselitteisesti taiteeksi - ARVONLISÄVERO on 8 prosenttia ja viihteen 22 prosenttia. Eli jos pohditte, onko jokin musiikki tai vaikkapa musiikkitapahtuma (rockfestari, taidebiennaale, kamarikonsertti, tangomarkkina tms.) taidetta, ottakaa selvää, suuriko äänitteen tai pääsylipun hinnassa on ALV:n osuus. - Eli meitä harrastajia suuremmat, jumalaiset voimat ovat määrittäneet rajaviivan taiteen ja viihteen välille, eikä meidän tule määräytymisperusteita ymmärtää. - Same thing that made you live / can kill you in the end. |
Risto Mustalisä 03.03.2004 11:35:26 (muokattu 03.03.2004 11:37:41) | |
---|
Heviä kun mielestäni ovat vain Iron Maidenit sun muut sukkahousubändit. Metalli terminä kattaa periaatteessa raskaamman musiikin paremmin kuin heavy. Itse käytän sanaa heavy.Tosin sekin herättää joissakin assosiaation tähän örinämetalliin mikä on ikävää koska en moista voi muutamia erittäin harvinaisia rajatapauksia lukuunottamatta sietää. Olen miettinyt pitäisikö ruveta tukemaan tätä jakoa heavy- ja metallidiggareihin vaikka jakolinjoja noin yleisesti ottaen kammoksunkin.Onhan se 70 -luvun alun Uriah Heep aika toisenlaista kamaa kuin joku nykypäivän death/black/asenne/nu -metalli. Born to be wild! - paitsi kotona.. |
paavi 03.03.2004 12:52:05 | |
---|
Bethowen bändissä: Taidetta. A.W. Yrjänä bändissä: Tekotaidetta. Matti Nykänen bändissä: Viihdettä! No hohhoijaa... I know the pieces fit |
Karlsson 03.03.2004 12:59:04 | |
---|
No hohhoijaa... ..ja silti niin totta! "I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan |
paavi 03.03.2004 13:06:35 | |
---|
Todella vaikea kysymys, kuten tullut täälläkin todettua jo moneen kertaan. Tässä on se motiiviaspekti, on kaupallinen aspekti, on vaivannäkö aspektina ja vaikka mitä. Mitäs sanotte sellaiseen esimerkkiin, kun Juhani Palmu maalaa tuhannennen latonsa osamotiivinaan varmasti maksaa velkojaan - onko se taidetta? En minä osaa sanoa. Näitä asioita joudutaan pohtimaan tuolla valtion instituutioissa. Mitä taidetta pitäisi tukea, mitä ei? Varmasti tuen saa helpommin, jos tekee "taidettaan" virallisesti kokopäiväisesti. Käytännössä voi olla täysi juoppo ja käyttää tähän taideharrastukseensa pari tuntia päivässä kun taas toinen "normaalia" päivätyötä tekevä henkilö tekee mahdollisesti illat ja yöt omaa "taidettaan" (huom. ei mitään viittausta aiemmin käsiteltyyn henkilöön). Onhan näitä tullut pohdittua ja itse olen päätynyt siihen, että vähät välitän muiden arvottamisista tai edes oikeastaan mielipiteistä. Pyrin avaamaan oman mieleni kaikelle, näkemään kaikessa kauneutta tai mielenkiintoista rumuutta (siis taidetta kumpikin) ja tekemään omaakin juttuani niistä lähtökohdista. I know the pieces fit |
Notefix 03.03.2004 14:23:09 | |
---|
Paavilla oli hyviä pointteja taas.... Näitä asioita joudutaan pohtimaan tuolla valtion instituutioissa. Mitä taidetta pitäisi tukea, mitä ei? Eikös nuo tuet mee niin, että kun kerran saa, niin on aika hyvässä putkessa....sen jälkeen on jo paljon helpompaa. Emmä noista tietenkään mitään ymmärrä, niin oon vaan kuullut. Ja tietysti pitää kuulua piireihin...kaikkihan tulee kavereitaan...pienet piirit jne.. :) My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Sävis 03.03.2004 14:33:10 | |
---|
Bethowen Anteeksi, en yleensä ole nipo, mutta tää on jo aika messevä. Se on siis Beethoven. Mitäs jos tohon laittaisi been? |
kikkomän 03.03.2004 15:15:58 | |
---|
Musiikki = Taidetta. Jopa nykäsen mattikin on taiteilija. .....kylmiä väreitä...... aurinko paistaa ja veeetttä sattaa , taitaa tulla ARMAGEDDON!! |
mooch 03.03.2004 16:39:13 | |
---|
Musiikki = Taidetta. Jopa nykäsen mattikin on taiteilija. .....kylmiä väreitä...... mä en ees lukenut kaikkia viestejä (joo, en jaksanut..), ja ajattelin vaan kiteyttää mielipiteeni muutamaan sanaan. sitten huomasinkin tuon kirjoituksen, se olikin jo näköjään sanottu. musiikki = taidetta. nimenomaan. ja tuli mieleen "klassinen musiikki"-termistä, että kyllä mä sallin sen käytön, kun yleisesti puhutaan hmm, "muusta kuin "viihde"-musasta." mitä se sitten olisi nimeltään, tiedätte varmaankin mitä musaa tarkoitan? |
VÄKIPÄÄ 03.03.2004 20:28:44 | |
---|
No hohhoijaa... Väsyttääkö? Mene nukkumaan. |