Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pelti korvaa pleksin
1
66leyde
04.10.2009 17:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko muovisen plektrasuojan korvata pellillä. Tarkoitan siis kun volumepot. Ja mikit ovat kiinni samassa pellinpalassa, voiko siitä tulla jotain ylimääräisiä hurinoita tai pörinöitä..
 
Insane Kane
04.10.2009 18:37:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

66leyde: Voiko muovisen plektrasuojan korvata pellillä. Tarkoitan siis kun volumepot. Ja mikit ovat kiinni samassa pellinpalassa, voiko siitä tulla jotain ylimääräisiä hurinoita tai pörinöitä..
 
Voi korvata ja ei tule pörinöitä.
 
t. joku heebo netistä
Murgo
04.10.2009 19:06:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin toimii, minulla on stratokopiossa alumiinisesta turkkilevystä tehty "pleksi", ei ongelmia, päinvastoin toimii faradayn häkin osana eli ei tarvitse alumiiniteipata pleksiä.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
darkus
04.10.2009 20:33:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kanssa stratossa tosta samallaisesta levystä tehty pleksi, täysin hurinaton.
 
-darkus
 
Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine.
Twinkle
05.10.2009 14:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sen korvata mutta kannattaa kattoa että laittaa tarpeeksi paksua ettei se soitettaessa resonoi. Yhtä itse tehtyä kuparista olen kokeillut ja se kyllä kiersi aivan äärettömän helposti isommilla äänenvoimakkuuksilla.
 
fox
05.10.2009 14:50:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Voihan sen korvata mutta kannattaa kattoa että laittaa tarpeeksi paksua ettei se soitettaessa resonoi. Yhtä itse tehtyä kuparista olen kokeillut ja se kyllä kiersi aivan äärettömän helposti isommilla äänenvoimakkuuksilla.
 
Tuo mahdollinen resonointi oli ainoo "ongelma" joka itellekin tuli mieleen. Joskus tuossa 70-80 lukujen vaihteessa sellanen "osafirma" kuin Mighty Mite, silloin jenkeissä toiminut, toi markkinoille eloksoidusta alumiinista Strato-"pleksejä" jotka aiheutti juurikin noita ongelmia. Niitä sitte korjattiin mm. pikkusilla kumisilla o-renkailla. Isommilla äänenvoimakkuuksilla tosiaan tuo metalli"pleksi" saattaa ryhtyä resonoimaan -> se siirtyy sitten näppärästi peltiin kiinnitettyihin mikkeihin.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
66leyde
06.10.2009 07:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei muuta kun peltiä leikkaamaan. Se onkin aika paksua n. 1,5 mm tai jotain, joten siksi kyselinkin kun leikkaamisesta ja muotoilusta ei varmasti tule mitään helppoa, joten ihan muuten vaan sellaista ei jaksa alkaa väsäämään.
 
darkus
07.10.2009 19:23:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

66leyde: Joo ei muuta kun peltiä leikkaamaan. Se onkin aika paksua n. 1,5 mm tai jotain, joten siksi kyselinkin kun leikkaamisesta ja muotoilusta ei varmasti tule mitään helppoa, joten ihan muuten vaan sellaista ei jaksa alkaa väsäämään.
 
Mä leikkasin kuviosahalla alumiinille tarkoitetulla terällä ensin sinnepäin-muotoisen palan ja loput muotoilut hoidin hienohampaisella viilalla. Kyllä siinä pari ehtoota meni, mutta kannatti =)
 
-darkus
 
Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine.
Insane Kane
07.10.2009 19:45:15 (muokattu 07.10.2009 19:46:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie ostin Bauhaussista 1.5mm alumiinilevyn.
Muotoon saatiin näillä vehkeillä:
-Akkupora
-Kuviosaha,
-Dremel + http://www.dremel-direct.com/acatal … 3_2_mm_Tungsten_Carbide_Cutter.html
-Iso lättänä & pyöree viila
-Neulaviilasarja,
-Hiomapaperia 240 & 400
 
Etsaus toki sitten oma lukunsa.
 
http://i721.photobucket.com/albums/ … neKane-FX/IMG_3600.jpg?t=1254933975
 
Tuolla carbiditerällä homma sujuu aika kivuttomasti, mutta irtoava pikkuinen alumiinisilppu on inhaa iholla & vaatteissa (ei lähde vaatteista pois).
Lisäksi voivat aiheuttaa pikku oikkareita dremelissä.
 
t. joku heebo netistä
Jarzki
07.10.2009 21:39:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Mie ostin Bauhaussista 1.5mm alumiinilevyn.
Muotoon saatiin näillä vehkeillä:
-Akkupora
-Kuviosaha,
-Dremel + http://www.dremel-direct.com/acatal … 3_2_mm_Tungsten_Carbide_Cutter.html
-Iso lättänä & pyöree viila
-Neulaviilasarja,
-Hiomapaperia 240 & 400
 
Etsaus toki sitten oma lukunsa.
 
http://i721.photobucket.com/albums/ … neKane-FX/IMG_3600.jpg?t=1254933975
 
Tuolla carbiditerällä homma sujuu aika kivuttomasti, mutta irtoava pikkuinen alumiinisilppu on inhaa iholla & vaatteissa (ei lähde vaatteista pois).
Lisäksi voivat aiheuttaa pikku oikkareita dremelissä.

 
Onpa muuten melekosen hieno ! Eli tuo kuvio on etsattu tuohon alumiiniin? Et oo ajatellu ruveta myymään noita?
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Antti1
07.10.2009 21:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarzki: Onpa muuten melekosen hieno ! Eli tuo kuvio on etsattu tuohon alumiiniin? Et oo ajatellu ruveta myymään noita?
 
Tuskinpa on, kun niissä on aivan perkeleesti hommaa. Mulla on btw saman pleksin alkuperäisversio kitarassani, joka se tosin on ko. herran vanha. ;) Lainaanpa vähän Jussin kuvaa, toivottavasti ei hermostu: http://simopp.wippiespace.com/random/kitarat/tele.jpg
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Insane Kane
08.10.2009 10:06:40 (muokattu 08.10.2009 10:07:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarzki: Onpa muuten melekosen hieno ! Eli tuo kuvio on etsattu tuohon alumiiniin? Et oo ajatellu ruveta myymään noita?
 
'Tos=)
Etsattu on. Käytin PNP kalvoa maskeeraukseen.
Niinkus Antti1 tuossa sanoikin jo että hommaa on paljon ja nousee plekusuojalle komea hinta...
 
t. joku heebo netistä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «