Aihe: Virveli vuolukivestä
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
lare21
07.10.2009 15:54:31
Kailis: En olis valinnut yhden pisteen kiinnityksellä olevia lugeja, sen verran saattaa vääntää varsinkin kalvoja asennettaessa. Hyvältä näyttää. Joku Trickin musta koneisto olis sopinut hienosti tuohon. Pistähän ääninäytettä sitten kun olet saanut Abbey studiolta ajan varattua =D

Juu ääninäytettä tulossa:D
Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata!
lare21
07.10.2009 15:56:00
Rumpukapulat: Kai tämän ketjun lopputulos saa edes osan mnetin rumpaleista katsomaan peiliin ja miettimään vähän. Meinaan vaan, et oli aikamoista vittuilua ja lyttäystä tuo alotus, ja sitten oltiin vielä väärässä. Monesti nykyään näistä ketjuista paistaa läpi, et "tiedetään" asioita vaikkei oikeasti tiedetäkään mitään.

Niin mutta se alotus teksti oli surkea, että ymmärrän.
Kailis
07.10.2009 16:45:24 (muokattu 07.10.2009 16:46:37)

Rumpukapulat: Kai tämän ketjun lopputulos saa edes osan mnetin rumpaleista katsomaan peiliin ja miettimään vähän. Meinaan vaan, et oli aikamoista vittuilua ja lyttäystä tuo alotus, ja sitten oltiin vielä väärässä. Monesti nykyään näistä ketjuista paistaa läpi, et "tiedetään" asioita vaikkei oikeasti tiedetäkään mitään.

Mitäs siinä jälkiviisastelet? Olisit osallistunut keskusteluun. Myös sellaisia "huumorilaseja" voisit sovittaa. Sitäpaitsi mähän kirjoitin ajat sitten;

Juttelin Juhan af Grannin kanssa, ja hän oli saanut varman tiedon siitä että tuo mystinen, galaktista alkurytmiä välittävä rumpumaailmankaikkeuden Nooan arkki ja Graalin malja on olemassa. Pyydän anteeksi.

Nyt mua kiinnostais oikeasti tuon rummun tekotapa. Onko tehty sorvaamalla (jyrsimällä) vai vesileikkaamalla? Kysylepäs. Aika uniikki on joka tapauksessa.

EDIT

Katsoin peiliin eikä mitään. Anna nyt vinkki hei, mitä pitäis näkyä muuta kuin ruma karvainen naama?
seppo i
07.10.2009 17:07:20 (muokattu 07.10.2009 17:08:08)

Jatkoa ajatellen toivoisin, että huumorivauhtia voisi alussa kerätä vähän verkkaisemmilla kierroksilla. Huumorin ja vittuiluksi kuviteltavan sanailun raja on hiuksenhieno ja epämääräinen. Kun alkutilanne helpottaa, niin sitten on tilaa heittää hörönlöröäkin. Larelle sitkeydestä irtoplussa :)
Audismi on sairaus
Sonormies
07.10.2009 17:24:45
Lare hoiti homman lopulta kotiin hienosti. Jauhot tuli monelle suuhun. Pidin itsekin aluksi vähän vitsinä, mutta maltoin mieleni. Makeen näköinen peli tuo kivipata.
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
OPJ1974
07.10.2009 17:29:41

Sonormies: Lare hoiti homman lopulta kotiin hienosti. Jauhot tuli monelle suuhun. Pidin itsekin aluksi vähän vitsinä, mutta maltoin mieleni. Makeen näköinen peli tuo kivipata.

On hieno peli ja varmasti poraus- ja viimeistelyvaiheessa pitänyt olla tarkkana.

Itselläni kun on töiden kautta jonkinlainen löyhä yhteys Uponoriin, niin olen ajatellut, että tekisin itse virvelin salaojaputkesta/viemäröintiin tarkoitetusta muoviputkesta. Kuulemma olisi ihan ja just 14" halkaisijalla :) Ihan vaan mielenkiinnosta, minkäsoundinen peli tulisi.

Isompaa rumpua ei kannata, kun alkaa olla sitten painoa ja seinämän paksuuttaa "liikaa". Tai mikäs siinä, jos omaa Riku Kirin voimat. Isoimmat putket kun on sellaisia, että niihin voi ajaa auton parkkiin.
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
sahkuifk
07.10.2009 17:43:28

Parta pitäis ajaa, ei muuta tullut mieleen peiliin katsoessa.
Kannustavaa vittuilua yrittelin ja kohde kyllä ymmärsi eikä vetäny herneitä, jos joku sitten äityy sivusta lässyttään niin se on mulle ihan vitun voi voi.

Näinhän niitä uusia juttuja tulee kun Pelle Pelottomat ja muut virittelee kaikenlaista. Pikkusen vielä epäilen tuota kestävyyttä, juuri tuossa hypistelin takasta jääneitä ylijäämäpaloja. Haurasta se on noinkin kovaan kyytiin...
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
lare21
07.10.2009 18:30:41 (muokattu 07.10.2009 18:31:05)
Sonormies: Lare hoiti homman lopulta kotiin hienosti. Jauhot tuli monelle suuhun. Pidin itsekin aluksi vähän vitsinä, mutta maltoin mieleni. Makeen näköinen peli tuo kivipata.

Kiitos kaunis!:) Kaikille.
lare21
07.10.2009 18:35:45 (muokattu 07.10.2009 18:39:05)
Lainaus:Nyt mua kiinnostais oikeasti tuon rummun tekotapa. Onko tehty sorvaamalla (jyrsimällä) vai vesileikkaamalla? Kysylepäs. Aika uniikki on joka tapauksessa.

Juu uniikki on. Se on kolmas suomessa. Ja kysäisempä naapurilta miten mahtaa virpan runko olla tehty.
Kailis
07.10.2009 18:44:17

Sonormies; Pidin itsekin aluksi vähän vitsinä, mutta maltoin mieleni.

Niinpä. Keskityit puhumaan pelkästään lätkästä, tai mikä se ny raumalaisittain sitten onkin? =D
Nolte
07.10.2009 19:45:09
lare21: Niin mutta se alotus teksti oli surkea, että ymmärrän.

Ei siinä mitään vikaa varsinaisesti ollut, me vain ollaan tämmöisiä kyynisiä pas**ja, jotka epäilevät kaikkea mikä liikkuu. Useimmiten ihan aiheestakin, mutta joskus sitten turhaankin.

Kuvan perusteella hieno virveli.
markkuliini
07.10.2009 21:09:40

Siinä on nyt kuvassa harmaa virveli. En voi sanoa uskovani 100% edelleenkään että on kiveä, ennekuin pääsen hypistelemään. Sori. :) Skeptikko mikä skeptikko.
Ihan kivan näköinen peli, ei sen puoleen. Joskin samaa mieltä yksipiste-lugeista. Noin korkella olevissa joku yleensä paikka antaa periksi ennemmin tai myöhemmin, vetoa tulee sen verran paljon. Eli kun vaihdat kalvoa niin löysää vastakkainenkin kalvo.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
07.10.2009 21:11:48

Pyh. Pitäiskö pioneereilla olla muka helppoa? Ei musta. :)
Larehan piti pokkansa ja hermonsa hienosti. Plussa siitä vaikken vieläkään ole ihan vakuuttunut.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Väsykäsi
07.10.2009 21:13:45
Luotatteko muhun jos todistan sunnuntaina että virpa todella on tehty kivestä?
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
markkuliini
07.10.2009 21:17:19

Väsykäsi95: Luotatteko muhun jos todistan sunnuntaina että virpa todella on tehty kivestä?

Ei missään nimessä! :)

Musta tuo kivisen rungon n.0,5 cm paksuus, ja arviolta alle kilon paino kuullostaa edelleenkin oudolta...
hollmi-5
07.10.2009 21:18:38 (muokattu 07.10.2009 21:27:35)
markkuliini: Siinä on nyt kuvassa harmaa virveli. En voi sanoa uskovani 100% edelleenkään että on kiveä, ennekuin pääsen hypistelemään. Sori. :) Skeptikko mikä skeptikko.
Ihan kivan näköinen peli, ei sen puoleen. Joskin samaa mieltä yksipiste-lugeista. Noin korkella olevissa joku yleensä paikka antaa periksi ennemmin tai myöhemmin, vetoa tulee sen verran paljon. Eli kun vaihdat kalvoa niin löysää vastakkainenkin kalvo.

Selkeesti vuolukiveä. Ei epäilystäkään asiasta.

Edit: Kilon paino kuulostaa kyllä alhaiselta. Olen kyllä nähnyt aika kevyitä ja ohkaisia vuolukiviastioita. Esim juoma-astiat ovat ohutseinäisiä ja keveitä, mutta toki virpan runko on paljon suurempi kappale. Ja helpommin särkyvä koostaan johtuen. http://www.vuoluset.fi/fi/cfmldocs/index.cfm?ID=1115
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
07.10.2009 21:27:01

hollmi-5: Selkeesti vuolukiveä. Ei epäilystäkään asiasta.

Sori, mulle tarvii paremmat perustelut kuin vain pelkästään se ettei Hollmi epäile asiaa. :D
Eli...?
hollmi-5
07.10.2009 21:30:04
markkuliini: Sori, mulle tarvii paremmat perustelut kuin vain pelkästään se ettei Hollmi epäile asiaa. :D
Eli...?

Joo. Parempia kuvia. Ja tarkempia pitäisi saada, jottä näkisi kiven pintarakenteen paremmin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
07.10.2009 21:32:15

Kyllä mä uskon että vuolukivestä saa väännettyä snaren, mutta sama kysymys kuin aikaisemmin; miksi? Helkkarin arka materiaali iskuille, varsinkin tuolla vahvuudella. Ja kallishan tuollaisen täytyy olla. Miten paljon sä sitä nurtsia oikein ajoit? =D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)