Aihe: Valojen ohjaus tietokoneella 1 2 | |
---|---|
![]() 06.10.2009 22:46:32 | |
Pitääpä itekki päivittää :). Pitää vielä sen verran vanhempiin aiheisiin todeta, että tossa dashlightissä on mun mielestä tosi hyvät 3D mallinokset hintaan 0e. Ite nykysellään piirtelen tolla lamput ja pa:t paikoilleen ja sitten ohjelman omalla print screenillä teen kuvat ja näytän valo orjille jotka sitten apinoi mun kanssa lamput paikalleen :D: Ei ihan Wysiwyg, mut maksaaki vaan 0e hah! www.valoakansalle.webs.com | |
![]() 20.04.2010 08:46:14 | |
Pystyiskö mitään ohjelmaa käyttämään etänä? Meillä on lavalla kone mihin vois laittaa usb palikan kiinni ja sitte wlanin yli toisella läppärillä ohjata sitä. Onko missään ohjelmassa tällaista valmiina? | |
![]() 20.04.2010 09:16:21 (muokattu 20.04.2010 09:19:14) | |
Sitähän mää tässä vaan ihmettelen, että miksi haluat ottaa sen riskin, että wlan pätkäsee just kriittisellä hetkellä? Kun huomattavasti vikasietoisempi ja yleisimmin käytössä oleva ratkaisu olis vaan vetää vähän pitempi DMX-kaapeli mikseriltä lavalle. Onko kahden koneen käytöstä jotain merkittävää hyötyä, mitä mä en nyt vaan tajua? Siis onhan esimerkiksi ArtNet just tota DMX over ethernet-meininkiä varten tehty, että toki sitä käytetään. Mun ymmärtääkseni siinä pitää kuitenkin olla jo aika isot systeemit pystyssä tai joku muu erittäin hyvin perusteltu syy sille, miksi läppäri, muutama interface ja x metriä DMX-kaapelia ei oo enää hyvä ratkaisu. Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli. | |
![]() 20.04.2010 10:24:34 | |
hjunnila: Sitähän mää tässä vaan ihmettelen, että miksi haluat ottaa sen riskin, että wlan pätkäsee just kriittisellä hetkellä? Kun huomattavasti vikasietoisempi ja yleisimmin käytössä oleva ratkaisu olis vaan vetää vähän pitempi DMX-kaapeli mikseriltä lavalle. Onko kahden koneen käytöstä jotain merkittävää hyötyä, mitä mä en nyt vaan tajua? Siis onhan esimerkiksi ArtNet just tota DMX over ethernet-meininkiä varten tehty, että toki sitä käytetään. Mun ymmärtääkseni siinä pitää kuitenkin olla jo aika isot systeemit pystyssä tai joku muu erittäin hyvin perusteltu syy sille, miksi läppäri, muutama interface ja x metriä DMX-kaapelia ei oo enää hyvä ratkaisu. Meillä hoitaa tietokone miksauksen http://www.softwareaudioconsole.com/ jota ohjataan läppärillä via wlan. Käytännössä menis samaan rahaan tuo valojen vilkuttelukin. Yks tarve järjestelmää hankkiessa oli juuri että päästään eroon kaukkarista. | |
![]() 20.04.2010 10:29:31 | |
Ja mahdollista on laittaa myös serverisofta sparekoneeseen ettei sen ohjelman tarvi pyöriä välttämättä winukan päällä. | |
![]() 20.04.2010 23:01:32 | |
Suosittelen valolautaa/tms ja W-DMX:ää jos sen tarvii olla langaton systeemi. http://www.wirelessdmx.com/ Tarpeeksi on liian vähän. | |
![]() 21.04.2010 01:36:56 | |
roax: Pystyiskö mitään ohjelmaa käyttämään etänä? Meillä on lavalla kone mihin vois laittaa usb palikan kiinni ja sitte wlanin yli toisella läppärillä ohjata sitä. Onko missään ohjelmassa tällaista valmiina? Sä voit VNC:n kautta ohjata mm. seuraavia: Chamsys MagicQ PC Compulite Vector PC grandMA on PC Hog 2 PC Hog 3 PC Jands Vista Lightjockey Maxxyz PC Eri softat ulostaa eri määrän kamaa ilman valmistajakohtaista rautaa tai lisenssimulkuroita. Halvimmat ovat Chamsys (18 universumia ilmatteeks) ja Compulite, joka tuuppaa yhden universumin artnettiä ilman rahallista panostusta. turkulainen | |
![]() 21.04.2010 07:33:19 | |
miffe: Sä voit VNC:n kautta ohjata mm. seuraavia: Chamsys MagicQ PC Compulite Vector PC grandMA on PC Hog 2 PC Hog 3 PC Jands Vista Lightjockey Maxxyz PC Eri softat ulostaa eri määrän kamaa ilman valmistajakohtaista rautaa tai lisenssimulkuroita. Halvimmat ovat Chamsys (18 universumia ilmatteeks) ja Compulite, joka tuuppaa yhden universumin artnettiä ilman rahallista panostusta. VNC on kyllä aika purkka jos pitää oikiasti jotaki teherä.. Luulis että dmx ohjauksellekki olis kunnon serverisoftat olemas. | |
![]() 21.04.2010 08:30:19 | |
roax: VNC on kyllä aika purkka jos pitää oikiasti jotaki teherä.. Luulis että dmx ohjauksellekki olis kunnon serverisoftat olemas. Tuota... Millä tavalla purkka? Tai no, ei me VNC:tä käytetä töissä, vaan Windowsien remote desktoppia. Ei tosin mitään reaaliaikakriittisyysvaatimuksia ole, mutta eipä tuota käytännössä huomaa, että tekeekö asioita omalla koneella vai remote desktopin yli Jossain Muualla(tm). Gigainen lankaverkko täällä kyllä on käytössä, ja sillä voi olla vaikutusta. Oman kokemukseni perusteella (ja mitä olen isojen poikien juttuja lukenut), niin kyllä tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto. Joko siis VNC tai sitten remote desktop tai vastaava. Toki saattaa vaatia konffaamista, ja riippuen verkon nopeudesta/latenssista voi olla tuon osalta ongelmia, mutta... Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com | |
![]() 21.04.2010 18:27:08 | |
roax: VNC on kyllä aika purkka jos pitää oikiasti jotaki teherä.. Luulis että dmx ohjauksellekki olis kunnon serverisoftat olemas. Jos haluu ihan oikeeta remotea käyttää, niin Maxxyz, grandMA ja Hogit voidaan ohjata iPhonen avulla jopa ilman VNC:tä. Hogin kaukkari tosin ei o valmistajan itsensä tekemä. Joihinkin tiskeihin on saatavissa softa Compaq Ipaqiin ja Oikeita Vistoja voidaan ohjata VNC:n avulla vaikka Applen iPadin kautta. Youtubesta löytyy oikein videota aiheesta. turkulainen | |
![]() 21.04.2010 23:51:23 | |
Itellä on pc-etäkäytöön softa nimeltä NXclient ( http://www.nomachine.com/download.php), tolla toimii mukavan sujuvasti etäyhteys dsl:n tai wlanin yli, toisin kuin vnc:llä. Serverissä tarvitan linux tai solaris, clientit löytyy win/linux/mac/solaris. Mä siis käytän tota niin että mulla on yksi linux-kone johon otan yhteyden tolla maailmalta, ja siitä sit eteenpäin remotedesktopilla / vnc:llä. Jos mun tarvis ny lähteä tekemään budjettimallin etäohjattavaa valo-pc:tä, se vois olla linux-alusta jossa pyöris tuo ja tarvittavat artnet->dmx muunnokset, sen päällä sit virtuaalikoneessa windows jossa ite softa, mun tapauksessa Chamsys. | |
![]() 17.08.2011 20:35:34 | |
Tuli tämmönen juttu mieleen jos vaikka joku ois tutustunut. Kun käyttää Compuliten VectorPC softaa koneella saa siihen aukaistua vector remote paneelin jossa on Compuliten pöydistä tutut näppäimet, wheelit, ym... Tähän on sitten olemassa myös näppäinkomennot näppäimistöllä niin voi leikkiä, että on valotiski. Jos taas sattuu olemaan rahaa liikaa ylimääräisenä voi ostaa tällä softalle wingin tai samantien valmiin tiskin. Wingihän tökätään vaan kiinni johonkin ethernet switch purkkiin siitä sitten Compulite E-portille ja Eportista DMX-ulos. Ja sittenhän voi ohjailla myös iPhonella wlanin kautta.. Eli mulla ois tarvetta tuollaiselle Wingin tapaiselle laitteelle mutta ei rahaa hommata Compuliten Editor Wingiä. Mietin, että onkohan tuota mahdollista ohjata jollain midi laitteella? http://www.thomann.de/fi/elation_midicon_usb_midi_controller.htm esim tuollaisella.. | |
![]() 17.08.2011 23:08:49 (muokattu 17.08.2011 23:10:05) | |
Semmonen tuli taas mulla mieleen, että jos on kaksi Linux/unix-konetta (eli OS X käy myös) käytettävissä, niin X-protokollahan mahdollistaa ihan suoraan softan ajamisen kuin olis omassa koneessa käynnissä. Siis tavallaan kuin VNC, mutta IMHO nopeampi. Etupäässä olevan koneen terminaalista vaan "ssh -X serverin_osoite" (OS X:ssä pitää käynnistää ekaksi X11 Applications->Utilities osastolta) ja sitten vaan käynnistää terminaalista sen softan, mitä haluaapi ajella. Esmes QLC:n ajaminen tolla tavalla onnistuu ihan satanolla. Ite oot ruma. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)