Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 575 76 77 78 79122 123 124 125 126
Kerpele
06.10.2009 21:34:42
Peltsi88: Niin ja Heroinille plussaa, hän onnistui tiivistämään yhteen virkkeeseen sen mitä Saastara kirjoitti.

Ehkä susta näin, mutta itse tykkäsin kun Saastara myös perusteli miksi on sitä mieltä mitä kirjoitti. Moni muu myös tuntui pitävän.
"Tärkeintä on luovuttaa, naisen edessä olet kuitenkin aina hävinnyt osapuoli." -Lennu
Peltsi88
06.10.2009 21:36:09 (muokattu 06.10.2009 21:36:20)
Kerpele: Ehkä susta näin, mutta itse tykkäsin kun Saastara myös perusteli miksi on sitä mieltä mitä kirjoitti. Moni muu myös tuntui pitävän.

Be my guest.

Perustelut olivat vain aika ontuvia. Kirjoitan huomenna sitten lisää.
Peltsi88
06.10.2009 21:44:31
Kerpele: Ei mitään henkilökohtaista, mutta nimenomaan sinun kirjoitustesi perustelut olivat mielestäni ontuvia. Mutta enpä kauheasti enempää lähde kommentoimaan, kun black metal ei ole lähimpänä sydäntäni. Tätä taistelurumbaa oli vain hauska seurata.

Olen useasti sanonut, että perustele, miksi minun esittämät jutut ovat ontuvia? Aika monelta jäänyt tekemättä vain.

Se on mukavaa kun on jollakin edes hauskaa, mutta kannattaa miettiä, että osallistuuko tähän keskusteluun, jos ei ole mitään muuta annettavaa.
Kerpele
06.10.2009 21:55:58 (muokattu 06.10.2009 21:57:49)
Peltsi88: Olen useasti sanonut, että perustele, miksi minun esittämät jutut ovat ontuvia? Aika monelta jäänyt tekemättä vain.

Hah, monihan on perustellut miksi. Itselleni on jäänyt vähän sellainen kuva että mielipiteesi (kärkkäästi sanottuna) ovat olleet tyyliin "Minä olen tätä mieltä, asia on näin". En jaksa nyt etsiä ketkä kaikki näin ovat perustelleet, en tähän keskusteluun tämän enempää kirjoittele.

Se on mukavaa kun on jollakin edes hauskaa, mutta kannattaa miettiä, että osallistuuko tähän keskusteluun, jos ei ole mitään muuta annettavaa.

Kaipa täällä saa keskustella, keskustelufoorumi kun on? Mietin hetken, ja osallistuin keskusteluun, kerroin vain mielipiteeni. Jos et pidä siitä, ignoraa viestini? Mutta jatkakaa, itse en tähän "sotaan" sen enempää paneudu, seurailen sivusta suuresta valtaistuimestani. Jatkakkee.

Edit: En tiedä tuleeko tämä sinulle yllätyksenä, mutta keskustelufoorumilla on yleensä ollut tapana keskustella. Vaikka joskus m.nettiä selatessa tuntuu siltä, ettei tämä olisi tavoiteltavaa.

Pointtini oli tämä "Peltsi88 vs. muu maailma", vaikka itse sanoit noin kymmenen sivua sitten lopettavasi tähän aiheeseen kirjoittelun. Mutta hei, keskustelkaa. Tottakai keskustelufoorumilla saa keskustella.
"Tärkeintä on luovuttaa, naisen edessä olet kuitenkin aina hävinnyt osapuoli." -Lennu
thaav
06.10.2009 22:16:00
Se pointti ylläolevalla kirjoittajalla, Peltsi88 hyvä, oli, että perustelusi ovat tähän mennessä olleet yksittäisten henkilöiden yksittäisiä mielipiteitä. Malliin, Euronymous oli tätä mieltä. Varg kirjoitti sitä ja tätä. Tämän ja tuon kirjoituksen/dokumentin/minkä vaan tekijä oli tätä tai tuota mieltä. Sinä olet jotain mieltä.

Se, että joku henkilö on asiasta x mieltä y, ei tee siitä pätevää perustetta, vaan se pysyy yksittäisen henkilön mielipiteenä.

Oli tuo henkilö sitten Euronymous, Anton LaVey, Varg tai Jeesus.

Luin tuossa jäähyllä ollessani sun viestejä uudemman kerran, sulla on ihan validi pointti (vaikka sitä huonosti, ja jopa omaa ristiriidassa omaan ideologiaasi nähden perustelet). Satanistinen ideologia voi kuulua blackmetaliin jopa erottamattomasti - samalla tavalla kuin punk edustaa tiettyä ideologiaa, mutta puhut asioista väärillä nimikkeillä. Black metal on musiikkia, joka tietyissä tapauksissa - joskus jopa eksklusiivisesti - edustaa satanismia, joka on se aate. Black metal ei ole aatesuuntaus, vaan satanismi on. Black metal on musiikkia. Kaikki muu satanismin harjoittaminen on satanismia, ei black metalia.

Vaan eipä tuon niin väliä, ei mulla ole mitään varsinaista annettavaa tähän keskusteluun enään. Sen sijaan puhun musiikista.

-----

Mardukin uutukainen on soinut aikalailla runsaasti, samoin kuten vihdoin läsiini saama Wolves in the throne roomin "two hunters" -lp. Suosittelen ehdottomasti black metalin diggaajia hankkimaan käsiinsä molemmat teokset. Erittäin synkkää ja rankkaa on meininki.
"Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone.
Juntunen
06.10.2009 22:52:39

Mardukin uutukainen on soinut aikalailla runsaasti, samoin kuten vihdoin läsiini saama Wolves in the throne roomin "two hunters" -lp. Suosittelen ehdottomasti black metalin diggaajia hankkimaan käsiinsä molemmat teokset. Erittäin synkkää ja rankkaa on meininki.

En tiedä miksi, mutta yllätyin huomatessani että Mardukia löytyy aika pirusti Spotifystä. Kannattaa tsekata.
Jokku
07.10.2009 12:51:05

thaav: Se pointti ylläolevalla kirjoittajalla, Peltsi88 hyvä, oli, että perustelusi ovat tähän mennessä olleet yksittäisten henkilöiden yksittäisiä mielipiteitä. Malliin, Euronymous oli tätä mieltä. Varg kirjoitti sitä ja tätä. Tämän ja tuon kirjoituksen/dokumentin/minkä vaan tekijä oli tätä tai tuota mieltä. Sinä olet jotain mieltä.

Se, että joku henkilö on asiasta x mieltä y, ei tee siitä pätevää perustetta, vaan se pysyy yksittäisen henkilön mielipiteenä.

Oli tuo henkilö sitten Euronymous, Anton LaVey, Varg tai Jeesus.

Luin tuossa jäähyllä ollessani sun viestejä uudemman kerran, sulla on ihan validi pointti (vaikka sitä huonosti, ja jopa omaa ristiriidassa omaan ideologiaasi nähden perustelet). Satanistinen ideologia voi kuulua blackmetaliin jopa erottamattomasti - samalla tavalla kuin punk edustaa tiettyä ideologiaa, mutta puhut asioista väärillä nimikkeillä. Black metal on musiikkia, joka tietyissä tapauksissa - joskus jopa eksklusiivisesti - edustaa satanismia, joka on se aate. Black metal ei ole aatesuuntaus, vaan satanismi on. Black metal on musiikkia. Kaikki muu satanismin harjoittaminen on satanismia, ei black metalia.

Ota plussa.

Muutenkin tunnut Peltsi sivuuttavan monet kysymykset ja vastaväitteet. Ehkä et vain huomaa niitä, mutta se olisi outoa, sillä ainakin itse oletan sinun lukevan ketjun kaikki viestit. Voi sitten olla, että vastaaminen joihinkin juttuihin vain unohtuu, kun tavaraa tulvii. Mutta tietenkin voi olla, että valikoit hieman, mihin vastaat?
Sergei Fallinen
07.10.2009 14:04:08
Peltsi88: Olen useasti sanonut, että perustele, miksi minun esittämät jutut ovat ontuvia? Aika monelta jäänyt tekemättä vain.

miks kaikkien pitäisi tehdä se erikseen, eiks se jo riitä että viimeset parikytä sivua tästä ketjusta on pelkkää todistetta siitä et noi sun jutut ontuu ja pahasti
Peltsi88
09.10.2009 06:51:41 (muokattu 09.10.2009 09:37:24)
Kerpele: Hah, monihan on perustellut miksi. Itselleni on jäänyt vähän sellainen kuva että mielipiteesi (kärkkäästi sanottuna) ovat olleet tyyliin "Minä olen tätä mieltä, asia on näin". En jaksa nyt etsiä ketkä kaikki näin ovat perustelleet, en tähän keskusteluun tämän enempää kirjoittele.

Kukaan ei ole perustellut. Muut ovat esittäneet vain yksittäisten henkilöiden mielipiteitä. Tuntuu, että heti kun joku ideologiaa vastustava sanoo jotain, niin porukka on heti taputtelemassa selkään: "Jes sä oot oikeassa".

Pointtini oli tämä "Peltsi88 vs. muu maailma", vaikka itse sanoit noin kymmenen sivua sitten lopettavasi tähän aiheeseen kirjoittelun. Mutta hei, keskustelkaa. Tottakai keskustelufoorumilla saa keskustella.

Sanoin lopettavani sen takia, kun keskustelu oli aikeissa muuttua pelkäksi rölöksi.

Se pointti ylläolevalla kirjoittajalla, Peltsi88 hyvä, oli, että perustelusi ovat tähän mennessä olleet yksittäisten henkilöiden yksittäisiä mielipiteitä. Malliin, Euronymous oli tätä mieltä. Varg kirjoitti sitä ja tätä. Tämän ja tuon kirjoituksen/dokumentin/minkä vaan tekijä oli tätä tai tuota mieltä. Sinä olet jotain mieltä.

Mitä muuta sitten muiden kirjoitukset ovat olleet kuin yksittäisten henkilöiden mielipiteitä?

Black metal on satanismin ilmentämistä.

Muutenkin tunnut Peltsi sivuuttavan monet kysymykset ja vastaväitteet. Ehkä et vain huomaa niitä, mutta se olisi outoa, sillä ainakin itse oletan sinun lukevan ketjun kaikki viestit. Voi sitten olla, että vastaaminen joihinkin juttuihin vain unohtuu, kun tavaraa tulvii. Mutta tietenkin voi olla, että valikoit hieman, mihin vastaat?

Olen kyllä yrittänyt vastata mahdollisemman useaan kysymykseen. Toki jotain on voinut jäädä välistä, provot olen sivuuttanut ihan suosiolla.

Enemmän minua hämmästyttää ajattelutapasi, että sinusta minun on PAKKO vastata kaikkiin tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin. Tiedoksi, että en ole mikään vastausautomaatti ja vastaan loppujen lopuksi siihen mihin haluan.

Tuohon Saastaran tekstiin päätin olla vastaamatta jo pelkästään siistä syystä, että hän on jo lähtökohtaisesti ymmärtänyt black metal ideologian väärin. Suoraan sanottuna siinä oli niin paljon väärin ymmärrettyä kamaa, että en edes jaksanut alkaa selvittämään. Helpommalla olisi päässyt, kun olisi vain kirjoittanut, että ei ymmärrä black metal ideologiaa. En tosin oletakaan, että kaikki ymmärtäisi black metallia, eihän se alun perinkään ollut kaikille tarkoitettu.

miks kaikkien pitäisi tehdä se erikseen, eiks se jo riitä että viimeset parikytä sivua tästä ketjusta on pelkkää todistetta siitä et noi sun jutut ontuu ja pahasti

On keskusteltu, mutta mitään todisteita ei ole ollut eikä myöskään perin vakuuttavaa perustelua. Korkeintaan yksittäisten henkilöiden mielipiteitä. Sori, sulta on varmaan jäänyt jotain välistä tai olet lukenut väärää ketjua.

Ihsahn:

"Black Metal wanted to be in opposition to society, a confrontation to all the normal stuff. Everybody needs some excitement, and if you look at youth today, they're all very boring. In my town all they do is have their cars and they drive up and down the one main street. They have nothing else to do it's a kind of competition for who has the finest car and the loudest stereo. They basically live in their cars. Those who are younger, who don't have a car they sit at the side of the road and look at the cars. Their lives are extremely boring, and I can see that some people want more out of existence, they want to have their own personality and expression which makes it impossible to be associated with all those meaningless humans who walk around everywhere. I think like that now-they're only "human." Shit, I don't want to be a human. Those are the people you see everyday when you walk in the street, the junkies, suffering starving African children they're all "human" and I don't like them. There are sayings like, "It's human to fail" I hate failure. People who think like me don't want to be associated with that, so you have something that makes you different. Satanic philosophy has changed my whole way of thinking you think in different ways, through the philosophy you have. People say Satanism and Black Metal is a very destructive thing, but it's the opposite. It's creative because it's all about yourself, you on your own, and those you care about. To get into that state you have to break down what you had before, to create space for all the new impressions. Jumping into Black Metal, there are so many impressions at one time, that it might be difficult to handle all at once. Many people won't make it through that stage because there is too much pressure. That tests who will be left after a period of time. The Black Metal scene has matured a lot, and now people are much more aware of their own thoughts. I remember a year ago everybody was very obsessed by being "true" or "not true" "true Black Metal" and all that. We got very tired of it, because who is true? We will know in the end; it's not very important. The weak will perish by themselves."
Jokku
09.10.2009 10:38:02

Olen kyllä yrittänyt vastata mahdollisemman useaan kysymykseen. Toki jotain on voinut jäädä välistä, provot olen sivuuttanut ihan suosiolla.

Enemmän minua hämmästyttää ajattelutapasi, että sinusta minun on PAKKO vastata kaikkiin tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin. Tiedoksi, että en ole mikään vastausautomaatti ja vastaan loppujen lopuksi siihen mihin haluan.

Eihän sun ole pakko vastata mihinkään, mutta se syö aika paljon uskottavuutta että jätät vastaamatta vähän kinkkisempään kysymykseen. Provot ymmärrän, mutta kun olet jättänyt vastaamatta ihan asiallisiinkin kysymyksiin. Jotenkin uskoisi sinun vastaavan kaikkiin asiallisiin kysymyksiin, kun kerran haluat puolustaa itsellesi rakasta asiaa. Mutta ehkä et vain ole keksinyt hyviä vastauksia?

Lisäksi kritisoit muiden perustelevan yksittäisten henkilöitten mielipiteillä mutta itse pohjustat kaiken "faktan" nimenomaan mielipiteisiin. Monet täällä ovat yrittäneet saada sinua ymmärtämään, ettet voi esittää jonkun ihmisen mielipidettä faktana, varsinkin niin subjektiivisessa asiassa kuin mielipiteet black metalin "totuudesta".
marke-
09.10.2009 11:17:22
Jokku: Eihän sun ole pakko vastata mihinkään, mutta se syö aika paljon uskottavuutta että jätät vastaamatta vähän kinkkisempään kysymykseen.

Haha. Uskottavuus muusikoiden.netissä on tottavie yksi tavoiteltavimpia arvoja.

Mites muuten, noin niinkun uskottavuuden ja muiden coolien juttujen kannalta, ni luulettekos, että on uskottavaa keskustella Peltsi 88sta (tai kenestä vaan muusta henkilöstä), sen sijaan, että keskuteltaisi esim Black Metalista?

Black Metal, tai edes maailma, kun ei välttämättä pyöri kenekään yksittäisen henkilön ympärillä.
Disheartenment
Jokku
09.10.2009 11:20:51

Heroin: Haha. Uskottavuus muusikoiden.netissä on tottavie yksi tavoiteltavimpia arvoja.

Mites muuten, noin niinkun uskottavuuden ja muiden coolien juttujen kannalta, ni luulettekos, että on uskottavaa keskustella Peltsi 88sta (tai kenestä vaan muusta henkilöstä), sen sijaan, että keskuteltaisi esim Black Metalista?

Black Metal, tai edes maailma, kun ei välttämättä pyöri kenekään yksittäisen henkilön ympärillä.

Sitähän tässä on koitettu just sanoa, että ei Black Metal rakennu vain joidenkin bläkkiskonkareiden mielipiteiden ympärille. Ja eiköhän uskottavuus ole ihan jees asia kun ihan suhtelelisen asiallista keskustelua ollut muutama sivu taaksepäin. Miksi netissä ei voisi käydä kunnon dialogia? Miksei netissä voisi olla uskottava?
Kyllä tässä sivussa on black metallistakin ollut keskustelua ja black metallistahan tämä kaikki alkoi. Keskusteluilla on sellainen jännä piirre, että ne usein kehittyvät eivätkä jää junnaamaan paikalleen.
Peltsi88
09.10.2009 12:06:36
Jokku: Eihän sun ole pakko vastata mihinkään, mutta se syö aika paljon uskottavuutta että jätät vastaamatta vähän kinkkisempään kysymykseen. Provot ymmärrän, mutta kun olet jättänyt vastaamatta ihan asiallisiinkin kysymyksiin. Jotenkin uskoisi sinun vastaavan kaikkiin asiallisiin kysymyksiin, kun kerran haluat puolustaa itsellesi rakasta asiaa. Mutta ehkä et vain ole keksinyt hyviä vastauksia?

Lisäksi kritisoit muiden perustelevan yksittäisten henkilöitten mielipiteillä mutta itse pohjustat kaiken "faktan" nimenomaan mielipiteisiin. Monet täällä ovat yrittäneet saada sinua ymmärtämään, ettet voi esittää jonkun ihmisen mielipidettä faktana, varsinkin niin subjektiivisessa asiassa kuin mielipiteet black metalin "totuudesta".

Kuten sanoin, olen yrittänyt vastata mahdollisimman useaan kysymykseen. On varsin turhauttavaa kun kaikki kysymykset kohdistetaan minuun (toki tässä tapauksessa se on ymmärrettävää) ja useat kysymykset kysytään monta kertaa uudestaan. En ole jättänyt vastaamatta yhteenkään sellaiseen kysymykseen sen takia, etten tietäisi vastausta.

Tuo toinen juttu eli kritisointi mielipiteistä, tulee siitä, että kun minun tekstejä arvostellaan sillä perusteella, että ne on minun mielipiteitä eikä totuuksia, niin millä perusteella jotkin toiset kirjoitukset ovat parempia kun nekin perustuvat myös mielipiteisiin. Tätä siis hain. Eli kun minulle sanottiin, että en perustele, mutta muut perustelevat, niin kyseenalaistin sen. Jos otetaan tuollainen kanta keskustelun kulkuun, niin silloin kenenkään argumentit eivät ole aukottomampia kuin toisten. Koska nekin ovat yhtä lailla yksittäisen henkilön lausuntoja.

Pysyn kuitenkin kannassani. Keskustelu on ollut välistä hyvää, vaikka koko ajan mukaan tunkee turhia provoajia ja niitä, jotka yrittävät viedä keskustelun väärään suuntaan.
Jokku
09.10.2009 12:51:46

Peltsi88: Kuten sanoin, olen yrittänyt vastata mahdollisimman useaan kysymykseen. On varsin turhauttavaa kun kaikki kysymykset kohdistetaan minuun (toki tässä tapauksessa se on ymmärrettävää) ja useat kysymykset kysytään monta kertaa uudestaan. En ole jättänyt vastaamatta yhteenkään sellaiseen kysymykseen sen takia, etten tietäisi vastausta.

Tuo toinen juttu eli kritisointi mielipiteistä, tulee siitä, että kun minun tekstejä arvostellaan sillä perusteella, että ne on minun mielipiteitä eikä totuuksia, niin millä perusteella jotkin toiset kirjoitukset ovat parempia kun nekin perustuvat myös mielipiteisiin. Tätä siis hain. Eli kun minulle sanottiin, että en perustele, mutta muut perustelevat, niin kyseenalaistin sen. Jos otetaan tuollainen kanta keskustelun kulkuun, niin silloin kenenkään argumentit eivät ole aukottomampia kuin toisten. Koska nekin ovat yhtä lailla yksittäisen henkilön lausuntoja.

Pysyn kuitenkin kannassani. Keskustelu on ollut välistä hyvää, vaikka koko ajan mukaan tunkee turhia provoajia ja niitä, jotka yrittävät viedä keskustelun väärään suuntaan.

Ymmärrän täysin turhautumisesi, turhautuisin itsekin. Tosin harvoinpa kirjoittelen mihinkään ketjuun, osaksi tätä välttääkseni. Lähinnä luen keskusteluita, osallistumatta.
Selvä peli. Mielestäni perustelusi ovat välillä hyvinkin ontuvia, mutta sehän on taas mielipiteeni. Kuten vähän kaikki. Olet kyllä oikeassa, että keskustelulta katoaa pohja, sillä kaikki sanottu on mielipiteitä. Tai lähes kaikki.
Väittelyänne/keskusteluanne oli kyllä ilo lukea kun se oli täydessä kukoistuksessaan. Vähän sama kun aikoinaan kristillinen metalli -langan väittelyä kristinuskosta.

Ehkä lakkaan nyt offtopicoimasta ja päästän taas viisaammat vuoroon. Ellei tule sitten jotain, johon haluan kommentoida...
riimu
09.10.2009 12:58:22
Tämän keskustelun kannalta lienee parasta, että joku nyt laittais kunnon vastineen saastaran kirjoitukseen, eikä kiertelisi sitä miljoonalla eri tekosyyllä.

Mut joo, Sólstafir tulee heittään pari keikkaa Suomeen. Pitääpä mennä katsomaan. Black metallia vai ei? En tiedä, mutta hyvää musaa eniveis.
Don't ask me about Grim Fandango.
Peltsi88
09.10.2009 13:01:04 (muokattu 09.10.2009 13:03:07)
riimu: Tämän keskustelun kannalta lienee parasta, että joku nyt laittais kunnon vastineen saastaran kirjoitukseen, eikä kiertelisi sitä miljoonalla eri tekosyyllä.

Millä tekosyyllä? Minä en ainakaan totta puhuen jaksa kirjoittaa montaa sivua tekstiä tuosta. Minusta Saastaran käsitys black metallista ja sen ilmiöistä on niin päin vi***a kuin olla ja voi.
riimu
09.10.2009 13:13:32 (muokattu 09.10.2009 13:16:54)
Peltsi88: Millä tekosyyllä? Minä en ainakaan totta puhuen jaksa kirjoittaa montaa sivua tekstiä tuosta. Minusta Saastaran käsitys black metallista ja sen ilmiöistä on niin päin vi***a kuin olla ja voi.

Miksi saastaran käsitykset on päin peetä?

En mä voi ketään pakottaa kirjoittamaan, mutta ihan mielenkiinnosta utelen kun kuitenkin tuntuu jengissä suuria tunteita herättävän.

Mä oon kuunnellut black metallia jotain päälle kymmenen vuotta ja aika monta keskusteluketjuakin lukenut sinä aikana aiheesta. Jotenkin vaan aina kun joku tyyppi heittää jonkun hyvin perustellun mielipiteen, joka ei miellytä jonkun "black metal ideologiaa" kantavan henkilön ajatuksia, niin homma menee järkevän vastaamisen sijaan:

a) Mumistaan jotain siitä kuinka toinen ei ole ideologian arvoinen.
b) Kuinka toisen käsitykset ovat lähtökohtaisesti päin peetä, eikä sanota mitään.
c) Kadotaan koko keskustelusta.
d) Mennään lähibaariin juomaan skenekamujen kanssa keppanaa ja ollaan Euroopan omistavaa eliittiä.

Musta on vähän typerää ruveta keuhkoamaan jengille jotain sanojen takana seisomisesta, kun ei viitsitä perustella omia mielipiteitään yhtään mitenkään ja ollaan vaan pirun aggressiivisia. Lähinnä huvittais kuulla kommentteja viimein niihin asioihin, joihin kukaan ei uskalla tai viitsi vastata.

Näin. Ehkä saatoin olla nyt provoava, mutta se siitä.
Don't ask me about Grim Fandango.
Peltsi88
09.10.2009 13:16:45 (muokattu 09.10.2009 13:18:12)
riimu: Miksi saastaran käsitykset on päin peetä?

Voin yrittää jotain kirjoittaa illemmalla, jos jaksan.

a) Mumistaan jotain siitä kuinka toinen ei ole ideologian arvoinen.

Mitä ihmeellistä tässä on? Black metal kun ei ole kaikille.

b) Kuinka toisen käsitykset ovat lähtökohtaisesti päin peetä, eikä sanota mitään.

Provon piikkiin tämä.

c) Kadotaan koko keskustelusta.

Provo.

d) Mennään lähibaariin juomaan skenekamujen kanssa keppanaa ja ollaan Euroopan omistavaa eliittiä.

Hyvä idea.
Super-Jari
09.10.2009 13:43:15
Mun mielestä Peltsi on kyllä ihan kiltisti käyttänyt tuota IMO-korttia lausunnoissaan. Ei kai kenenkään pitäisi vetää hernettä nenään jos Peltsin käsitys black metallista on jotain mitä muut ei välttämättä ymmärrä tai mitä Peltsi ei osaa ihan tarkalleen sanoin selittää. Ehkä Peltsi tuo näkemystään turhan kärkkäästi esille, mut hei, se on sitä black metalliiiii!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)