Aihe: Päättömät hintapyynnöt laitteista vol 4
1 2 3 4 581 82 83 84 85122 123 124 125 126
spkahone
06.10.2009 13:41:02
oiva tumpeloinen: Kovin usein Suomen hintataso kohtaa nykyisin Saksan vastaavan. Eli sä myyt käytännössä tuota uuden hinnalla. Ja vaikka laite on käytännössä samassa iskussa kuin ostaessa, niin kummasta luulet jonkun ostavan vahvistimensa? Sulta käytettynä (se on kuitenkin käytetty) vai uutena kaupasta. Kaupasta ostaessa saa täyden takuun tavaralle ja putket ovat uudet. Kukaanhan ei pysty sanomaan, paljonko tuolla on oikeasti soitettu. Ja vaikka sillä ei olisi soitettukaan hetkeäkään, on sen takuuaika kuitenkin juossut jo hetken, puhumattakaan siitä, ettei putkilla ole käytännössä takuuta enää.

Mut jos hinta on sun mielestä kohdallaan, niin eihän mikään estä sillä myymästä sitä. Ei vaan sit kannata ihmetellä, jos ei liikaa yhteydenottoja tipu.

Niinpä. Ainakaan Fenderin putkivahvistimissa vahvistinputkilla ei luonnollisista kulumasyistä johtuen ole ajan kulumiseen sidottua takuuta lainkaan. Ainoa takuu vahvistinputkilla on ehjyystakuu; putkien tulee toimia kun käyttäjä kytkee vahvistimen ensimmäisen kerran päälle. Ja sen voi jokainen ostajakandidaatti todeta kun tulee laitetta testaamaan että putket toimivat.

Eri asia sitten on, uskooko siihen tosiasiaan että olen soittanut vahvistimella vain yhden tunnin, joka on itse asiassa vähemmän kuin monessa liikkeestä ostetussa testatussa soittimessa. Ja, kyllä se tekee laitetteesta toki "käytetyn" jos takuuaikaa on kulunut jo 3kk. Itse kuitenkin uskon, että hinta on ihan kohdallaan (noh, laskin sitä 10 euroa huvittuneena näistä viesteistä täällä foorumilla).

Uskon edelleen, että 100% kunnossa oleva 3kk "vanha" putkivahvistin liikkuu "käytettynäkin" lähes uuden hintaan. Aina olen saanut laitteet myytyä ja ostajat ovat olleet tyytyväisiä, koska minä noudatan kaikessa rehellista kauppatapaa, neuvon ostajia (tarvittaessa...) laitteen käytössä yms.
Simo78
06.10.2009 14:05:09
oiva tumpeloinen: Kovin usein Suomen hintataso kohtaa nykyisin Saksan vastaavan. Eli sä myyt käytännössä tuota uuden hinnalla. Ja vaikka laite on käytännössä samassa iskussa kuin ostaessa, niin kummasta luulet jonkun ostavan vahvistimensa? Sulta käytettynä (se on kuitenkin käytetty) vai uutena kaupasta. Kaupasta ostaessa saa täyden takuun tavaralle ja putket ovat uudet. Kukaanhan ei pysty sanomaan, paljonko tuolla on oikeasti soitettu. Ja vaikka sillä ei olisi soitettukaan hetkeäkään, on sen takuuaika kuitenkin juossut jo hetken, puhumattakaan siitä, ettei putkilla ole käytännössä takuuta enää.

Mut jos hinta on sun mielestä kohdallaan, niin eihän mikään estä sillä myymästä sitä. Ei vaan sit kannata ihmetellä, jos ei liikaa yhteydenottoja tipu.

Samaa mieltä. Mä ostaisin liikkeestä...

(noh, laskin sitä 10 euroa huvittuneena näistä viesteistä täällä foorumilla).

On se joo huvittavaa, kun näin helposti yhtä ketjua lukemalla/seuraamalla ei tarvitse ostella ylihintaista kamaa. Myyjien kannalta tää ketju voi tosiaan olla vähän kurja...
oiva tumpeloinen
06.10.2009 14:31:25
spkahone: Niinpä. Ainakaan Fenderin putkivahvistimissa vahvistinputkilla ei luonnollisista kulumasyistä johtuen ole ajan kulumiseen sidottua takuuta lainkaan. Ainoa takuu vahvistinputkilla on ehjyystakuu; putkien tulee toimia kun käyttäjä kytkee vahvistimen ensimmäisen kerran päälle. Ja sen voi jokainen ostajakandidaatti todeta kun tulee laitetta testaamaan että putket toimivat.

Onko tuosta putkien takuusta jotain kättä pidempää? Mä meinaan voisin luvata, että kuluttajasuoja on vähän toista mieltä, vaikkakin on kuluva osa kyseessä. Uraltonekin myöntää putkilleen kuukauden takuun. Jos lähdetään esim. tuolta pohjalta takuun suhteen liikkeelle, niin kaupan koneessa olisi kuukauden verran takuuta putkille, kun taas sun vahvarissa se takuu on jo ummessa.
Satu ja Tuija
06.10.2009 14:43:29
Aika kallis. :)
nannne
06.10.2009 15:23:47 (muokattu 06.10.2009 15:25:43)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=356878
vrt
http://www.dv247.com/guitars/fender … junior-tube-guitar-amp-combo--34790

edit. Tästä samasesta kapineestahan onki viännetty jo. No on se silti kallis.
Quill
06.10.2009 15:25:32
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=356878
vrt
http://www.dv247.com/guitars/fender ... junior-tube-guitar-amp-combo--34790

Vanhassa vara parempi, niinhän ne ainakin sanovat.
spkahone
06.10.2009 16:51:49
oiva tumpeloinen: Onko tuosta putkien takuusta jotain kättä pidempää? Mä meinaan voisin luvata, että kuluttajasuoja on vähän toista mieltä, vaikkakin on kuluva osa kyseessä. Uraltonekin myöntää putkilleen kuukauden takuun. Jos lähdetään esim. tuolta pohjalta takuun suhteen liikkeelle, niin kaupan koneessa olisi kuukauden verran takuuta putkille, kun taas sun vahvarissa se takuu on jo ummessa.

Noin mä tuota takuun kattavuutta kysyin myyjäliikkeesta ja näin sanoivat. Jos olivat väärässä niin sitten olen minäkin. Sinänsä vaikuttaa ihan järkeenkäyvältä, koska voisi kysyä että millä perusteella Uraltone määrittelee 1kk putken takuuajaksi... ei ainakaan minkään voimassa olevan kuluttajansuojalain, sillä elektronisissa laitteissa pitäisi kai olla kuluvia osia lukuunottamatta vähintään 2v. takuu EU-alueella. Eli 1kk on täysin "stetsonista" heitetty aikamääre, tyyliin enemmän kuin 1 päivä, vähemmän kuin 1 vuosi... tuollaista tuskin Fender isona firmana voi ottaa käyttöön, vaan he pelailevat enemmän valtioiden alueilla voimassa olevien lakien puitteissa. Uraltone voinee pienenpänä toimijana sitten määritellä omat takuuaikansa oman kustannusrakenteensa mukaisesti. Sinänsä ihan hyvä että on edes 1kk takuuta putkilla.

Tähän voisi tietysti ottaa kantaa joku joka ihan oikeasti tietää miten tämä asia on. Anyone?
Estranged
06.10.2009 17:06:26
spkahone: Näille DV247-hintavertailijoille tiedoksi; DV247:n vahvistimissa on "UK plug" eli brittimallinen 3-napainen plugipää, johon tarvitaan Suomessa asianmukainen adapteri. Sellainen tulee kuulemma vahvistimien toimituksessa mukana, mutta hankalahan se sellainen adapteri on käytössä ja yksi mahdollinen vikaantumispiste lisää laitteistosetupissa. Halvemmissa Fenkuissahan on kiinteä virtapiuha, ja sitähän ei taas ominpäin saa lähteä vaihtamaan (luultavasti laitteen takuu mitätöityy ja puuha lienee sähkömääräysten vastaista). Eli mä en ihan suoraan hintavertailisi brittimallia ja EU-mallia koska kyseessä on kuitenkin hieman eri kokoonpano.

Kuitenkin, jos piuha on vaihdettavaa mallia, niin EU-mallisen piuhan saa muutamalla eurolla kaupasta.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
HTMono
06.10.2009 17:08:52
"UK plug" eli brittimallinen 3-napainen plugipää, johon tarvitaan Suomessa asianmukainen adapteri. Sellainen tulee kuulemma vahvistimien toimituksessa mukana, mutta hankalahan se sellainen adapteri on käytössä ja yksi mahdollinen vikaantumispiste lisää laitteistosetupissa.

Heh, todellakin "hankala" vehje käytössä, eihän tuota tarvitse ikinä edes irroittaa, saati muuten koskea, kyllä minä maksan X määrän lisää rahaa siitä ettei tarvitse tuommosta omiin laitteisiin ottaa rikkoontumaan ;)

http://www.halvathinnat.fi/magento/ … f020e43594a9c230972d/f/i/file_4.jpg
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
junnnu
06.10.2009 17:13:56 (muokattu 06.10.2009 17:14:57)
spkahone: Näille DV247-hintavertailijoille tiedoksi; DV247:n vahvistimissa on "UK plug" eli brittimallinen 3-napainen plugipää, johon tarvitaan Suomessa asianmukainen adapteri. Sellainen tulee kuulemma vahvistimien toimituksessa mukana, mutta hankalahan se sellainen adapteri on käytössä ja yksi mahdollinen vikaantumispiste lisää laitteistosetupissa. Halvemmissa Fenkuissahan on kiinteä virtapiuha, ja sitähän ei taas ominpäin saa lähteä vaihtamaan (luultavasti laitteen takuu mitätöityy ja puuha lienee sähkömääräysten vastaista). Eli mä en ihan suoraan hintavertailisi brittimallia ja EU-mallia koska kyseessä on kuitenkin hieman eri kokoonpano.

Tiedoksi myöskin että kyseinen adaptari toimii ihan yhtähyvin kuin normi piuha. Ainoa mikä voi mennä rikki on adapterissa mahdollisesti oleva yleismallinen sulake.

Terveisin ulkomailla useita vuosia adaptereiden kanssa puljannu. Yksikään ei oo rikki menny normaali käytösä. Väkivalloin noi saa rikki niinkuin normipiuhatkin.

E. Hidas olin.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
JuSu
06.10.2009 17:44:19
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=356953

Mitäs se uus Windsor oli T-kaupassa? 222,- ?
Mitäs sulle kuuluu?
Räbbänä
06.10.2009 17:47:26
JuSu: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=356953

Samaa katselin. Viimeisimmässä kuvastossa hinta oli 219e.
"Hei pökälemestari! Oletko kyllästynyt pelkkään Saatanan palvontaan?" - Levykauppa X
jyrkalt
06.10.2009 18:25:09
Noista UK-plugeista vähän.
Ostin kerran podin suomalaisesta musaliikkeestä. Kotiin päästyäni hokasin että paketti oli mallia UK. Eli toi muuntajassa ollut pistoke oli väärä.

Mitään adapteria ei tarvitse. Jännitte kuitenkin briteissä on samat kuin täällä härmässä.
Marssin lähimpään honkkariin ja ostin kotipistorasiaan sopivan pistokkeen. Hintaa tolle tuli 2,5€. Askartelua pari minuuttia ja pääsi uutta podia testailemaan. Musaliike ystävällisesti samalla viikolla toimitti mulle siitä muuntajasta suomalaisen version.
p130
06.10.2009 19:14:56

Kas, tää on mun "vanha tuttu". Tämän toverin kanssa ei kannata kauppaa tehdä. Kertaalleen olen yrittänyt. Kaupat sovittiin Fostexin raiturista. Tavaraa vain ei kuulunut pariin viikkon lähimatkahuoltoon. Omasta puhelimesta soitettaessa ei vastannut, vaikka yritin monta kertaa useampana päivänä. Numeron vaihto auttoi. "En mää sitten jaksanut..." oli selitys.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Mandarax
06.10.2009 19:43:13

Niinniin, muttakun tää onkin harvinaisempi Peavey Wintsor..!!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
varakeef
06.10.2009 20:00:41
jyrkalt: Noista UK-plugeista vähän...

On hyvä sitten huomata, että joissain englantilaisvirityksissä sulake on siinä pistokkeessa eikä itse koneessa.

Kuulemma joitain Voxeja on esimerkiksi roudattu Suomeen, omatoimisesti vaihdettu pistoke ja soiteltu sitten kaikessa rauhassa ilman sulaketta. Voi olla hengelle hupaa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
blaekie
06.10.2009 20:10:21 (muokattu 06.10.2009 20:37:39)

varakeef: On hyvä sitten huomata, että joissain englantilaisvirityksissä sulake on siinä pistokkeessa eikä itse koneessa.

Kuulemma joitain Voxeja on esimerkiksi roudattu Suomeen, omatoimisesti vaihdettu pistoke ja soiteltu sitten kaikessa rauhassa ilman sulaketta. Voi olla hengelle hupaa.

Suomessa on johdonsuoja sulakkeet AINA keskuksessa. Tuon UK pistokkeen 3Amp tai 13Amp johdonsuoja sulake vaaditaan siellä , koska heillä ei välttämättä ole keskuksessa sulakkeita ollenkaan. :) (Tai löytyy sieltä 30 Ampeerin pääsulake)
Tämä lisäksi noista Voxeista löytyy ihan normaalit laitesulakkeet, jotka suojaa itse laitetta, riippumatta siitä onko se tehty UK:n tai muaalle EU:hun.
Varsinaiseen henkilösuojaukseen ei ole kumpikaan tarkoitettu, vaan sitä varten on vahvistimissa maadoitus. ja/tai sitten keskuksessa vikavirtasuoja.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
FensonGibder
06.10.2009 20:50:54

Juu, kovimmat hifistit sanoo, että kolminapainen plugi värittää ääntä ihan saatanansti.
Riffi, nyt.
Grugi
06.10.2009 20:57:20

Voi herra isä sentään, yks hailee jos siinä on adapteri välissä. Kerrotko vielä miten hankala se adapteri onkaan käytössä? Omassa runpukoneessa en ainakaan ole huomannut sitä adapteria mitenkään hakalaksi, ihan yhtä helposti se menee pistorasiaan kun tämä EU-pistoke.
SDMF
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)