Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 5121 122 123 124 125 126
padaa@dadaa!
05.10.2009 18:13:00

Täältäkin plussaa. Huomattavasti turhemmillekin jutuille on tullut joskus harkitsematta plussaa heiteltyä.
Tuomo_
05.10.2009 22:03:01
Taasen kävi skabassa niinkuin Suomelle usein euroviisuissa.......
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
latuska90
05.10.2009 22:39:55 (muokattu 05.10.2009 22:40:49)

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki krk:n tekstistä. Asiantuntevaa omaa hienoa filosofointia improvisoinnista. +:ssaa tuli täältäkin.

Sekä hieno tausta aantilalta. Vaikka mollissa ollaankin, niin toi kuulostaa kyllä niin makosalta, että melkein kuulen päässäni mitä voisin siihen vetää. :)

Paitsi, että mun soittaminen on nyt vaakalaudalla, ainakin tässä skabassa, kun eilen iski kova kuume. Koko keho on herkkä ja kipeä. Ei saa edes kättä kunnolla nyrkkiin, kun ei voimat riitä... soittamisesta puhumattakaan. :P Eli petipotilaana TAAS...

Ehkä skaban viimesenä osallistujapäivänä saatan jaksaa soittaa... let's see...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Väsykäsi
05.10.2009 23:14:05
latuska90: Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki krk:n tekstistä. Asiantuntevaa omaa hienoa filosofointia improvisoinnista. +:ssaa tuli täältäkin.

Sekä hieno tausta aantilalta. Vaikka mollissa ollaankin, niin toi kuulostaa kyllä niin makosalta, että melkein kuulen päässäni mitä voisin siihen vetää. :)

Paitsi, että mun soittaminen on nyt vaakalaudalla, ainakin tässä skabassa, kun eilen iski kova kuume. Koko keho on herkkä ja kipeä. Ei saa edes kättä kunnolla nyrkkiin, kun ei voimat riitä... soittamisesta puhumattakaan. :P Eli petipotilaana TAAS...

Ehkä skaban viimesenä osallistujapäivänä saatan jaksaa soittaa... let's see...

Käytetään tuttua ja turvallista one lineria: Älä ny ittees telo! Pikaisia paremisia sinne päin suomea. Kuinkas moni skabajengiläinen muuten omistaa kierrepiuhan käsi ylös! *käsi* Se kun on se tärkein osa vitnageoldskoolkamarunkkusaundia.
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Illu
05.10.2009 23:29:06
Väsykäsi95: Käytetään tuttua ja turvallista one lineria: Älä ny ittees telo! Pikaisia paremisia sinne päin suomea. Kuinkas moni skabajengiläinen muuten omistaa kierrepiuhan käsi ylös! *käsi* Se kun on se tärkein osa vitnageoldskoolkamarunkkusaundia.

Täältä löytyy, voi ihailla jäsenkuvauksen kuvassa. Pikaisia paranemisia täältäkin Latuskalle.
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
liljam
06.10.2009 09:42:17 (muokattu 06.10.2009 09:44:18)
Kuinkas moni skabajengiläinen muuten omistaa kierrepiuhan käsi ylös! *käsi* Se kun on se tärkein osa vitnageoldskoolkamarunkkusaundia.

Tuollainen on mulla ei tosin ole kierrejohto mutta vintagehenkinen:

Spectraflex Vintage Instrument cable

"Erinomainen kitarajohto kullatuilla plugeilla ja tyylikkäillä vintage väreillä, matala kapasitanssi, soundi säilyy kirkkaana, kuulaana ja tasapainoisena. Erittäin pieni käsittelyääni."

"SPECTRAFLEXit ovat ne alkuperäiset punotut johdot joita huippumuusikot ja artistit käyttävät ympäri maailman. SPECTRAFLEXin johdoissa on ulkopuolella punottu nylon-päällys joka suojaa johtoja ja estää sotkeutumista samalla kun se lisää joustavuutta. Johto on suunniteltu tuottamaan optimaaliseen toistokäyrän sekä ultrahäiriöttömän äänen ilman johdon käsittelykohinoita."

http://www.customshop.fi/

pikaista paranemista täältäkin Latuskalle!!
ei muuta ku eteenpäin
Väsykäsi
06.10.2009 09:50:13 (muokattu 06.10.2009 09:51:45)
liljam: Tuollainen on mulla ei tosin ole kierrejohto mutta vintagehenkinen:

Spectraflex Vintage Instrument cable

"Erinomainen kitarajohto kullatuilla plugeilla ja tyylikkäillä vintage väreillä, matala kapasitanssi, soundi säilyy kirkkaana, kuulaana ja tasapainoisena. Erittäin pieni käsittelyääni."

"SPECTRAFLEXit ovat ne alkuperäiset punotut johdot joita huippumuusikot ja artistit käyttävät ympäri maailman. SPECTRAFLEXin johdoissa on ulkopuolella punottu nylon-päällys joka suojaa johtoja ja estää sotkeutumista samalla kun se lisää joustavuutta. Johto on suunniteltu tuottamaan optimaaliseen toistokäyrän sekä ultrahäiriöttömän äänen ilman johdon käsittelykohinoita."

http://www.customshop.fi/

pikaista paranemista täältäkin Latuskalle!!

Mulla on muuten iskän vanha '70 luvun Spectraflexi ja hyvin pelaa. Piuhat menee sillaiten että coily kitarasta muljuttimiin ja päristimiin sitten flexi speduista vahvariin.

Panteran Dimebag Darrell mm. käyttää Fatso-Flex johtoa.

Ei taida käyttää enää...
liljam
06.10.2009 10:15:46
Mulla oli jonkin aikaa toi spectraflexin Fatso-Flex johto, mutta en tykänny siitä kun oli peukalon paksuinen se johto ja Bluesin soittoon siten jotenkin "naurettava näky". No se oli sellanen älywapaa-ostos.
ei muuta ku eteenpäin
blaekie
06.10.2009 13:17:29

Joo hyvä speechi krk:lta, plussat
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Väsykäsi
06.10.2009 15:21:08
liljam: Mulla oli jonkin aikaa toi spectraflexin Fatso-Flex johto, mutta en tykänny siitä kun oli peukalon paksuinen se johto ja Bluesin soittoon siten jotenkin "naurettava näky". No se oli sellanen älywapaa-ostos.

Mutta eikös se niin mene että "Iso mies isot piuhat"?
liljam
06.10.2009 17:16:01
Väsykäsi95: Mutta eikös se niin mene että "Iso mies isot piuhat"?

Emännän mukaan pitkät on piuhat, mutta päänupissa 8 )
ei muuta ku eteenpäin
padaa@dadaa!
06.10.2009 20:00:42

BigPapan veto on tällä kertaa aika yllättävä. Mulla tuli jotenkin David Gilmour mieleen.
BigPapa
06.10.2009 22:54:27

Surinaa colorsoundin ei voi estää....8D

Sullon hyvä color tzoundi...
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
velsa
07.10.2009 01:23:04

http://maihinnousu.net/s/?song_id=5450

5 sentin kolikolla vetäisin. En tiedä miksi, tuntui oikealta.

Saattaa olla että vedetään kuitenkin vielä uusiksi kun sointuäänet vähän liian räkäisiä. Ei pitäisi sekoittaa arvostelua kun teema säilyy samana.

Jumalaut tää on undergroundia!!!!!
Sä oot ihan selkeesti huumorimiehiä tai sit sul on jotain fäfää korvissa .....8D
Kauas on pitkä matka........
aantila
07.10.2009 12:25:57
velsa: Jumalaut tää on undergroundia!!!!!
Sä oot ihan selkeesti huumorimiehiä tai sit sul on jotain fäfää korvissa .....8D

Veikkaisin tuota hjumöör-osastoa. Ellei ole niin on taidettu syödä niitä kärpässieniä... :-D

-AA-
blaekie
07.10.2009 12:42:50

aantila: Veikkaisin tuota hjumöör-osastoa. Ellei ole niin on taidettu syödä niitä kärpässieniä... :-D

-AA-

Juu maan alla kasvavia hjuumor kärpässieniä :) , tai sitten se 5 sentin kolikko on eksynyt sinne korvakäytävään. ;-)
krk
07.10.2009 13:42:11 (muokattu 07.10.2009 14:01:09)

MAIHINNOUSUSSA KUHINAA SKABAVEDOISTA

Käykää katsomassa Mnetin backstagelta (vaatii kirjautumisen) Maihinnousuun liittyvää kähinää. Kyse on siitä, että artistit (oikeat bändit) ovat käärmeissään kun skabavedot (mm. roots mutta muutkin) näkyvät siellä etusivun tilastoissa ja syrjäyttävät näin "oikean" musiikin - sen johon ko. palvelu on alun perin perustettu.

Ylläpito on tässä artistien kannalla.

Ongelma ratkeaa sillä, että kun syötätte uutta skabavetokappaletta Maihinnousuun, ALKÄÄ LAITTAKO RASTIA SIIHEN KOHTAAN "Tämä on kokonainen kappale". Ylläpito on joutunut käymään käsin ottamassa näitä rakseja pois, minultakin.

Laitan tämän viestini kaikkien skabojen keskusteluihin.

E: sen raksin voi siis käydä itsekin poistamassa menemällä hallinointiin, kappaleisiin ja sieltä "Muokkaa"
Grugi
07.10.2009 13:49:45
Hemmetin hyvä muistutus, kiitos.
SDMF
blaekie
07.10.2009 14:16:32

Ehdotan että tuo laitetaan skabasääntöihin, niin ei astuta liikaa noiden oikeiden artistien varpaille :-).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)