![]() 05.10.2009 12:25:54 | |
---|---|
Närpiö: Mutta lähinnä noissa filleissä on vähän arpomista välillä. Ikään kuin et keksisi fillin aikana mihin aiot seuraavaksi lyödä. Ne ei tule silleen selkärangasta, onko se sit sitä jännittämistä vai ko. biisin soitannollista vierautta? Kai se on ilmaisukyvyn puutetta ja pelkoa siitä että perseelleen menee. En oikein ole keksinyt vielä mitään mikä moisiin räpellyksiin auttaisi. Tietty sellaiset biisit joita bändin kanssa on tullut soiteltua ja fillit on suhteellisen vakiintuneet, menee jokseenkin varmemmin. Varsinkin kun ei ole bändin kanssa mitään klikintapaistakaan huomaamassa sitä kiilausta mitä siellä fillissä tulee. :)) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 05.10.2009 12:45:45 (muokattu 05.10.2009 12:46:05) | |
Tuolta kamapalstalta se Abakwa. http://www.mikseri.net/artists/henydrum.108845.php XXX / -XX / X-X / XX- / 8-osatrioleina. Saa ykkösen hukattua kuulijalle kun muutaman kerran pyörittää ja orkestroi tuon eripuolille. Kuulijalle syntyy kuva, että soitetaan suoria 16-osia= XXX- / XXX- / XXX- / XXX- / jnejne.. Tarpeellinen?? No jaa. Soittajan ei tosin kannata sitä ykköstä hukata =) [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ | |
![]() 05.10.2009 13:01:12 | |
Niq: http://www.youtube.com/watch?v=akfGtArAmCE Tässä sitä komppia sitten. Melko haastava tuo kertosäe, tuntui ettei mitenkään saa menemään edes kohtuullisesti.. Sisäinen opettaja heräsi. Pakko vinkata kun asia on niin pienestä kiinni. :) Kuuntelin pätkät tuosta Feellista ja It's my lifesta ja huomasin yhden jutun millä saat It's my lifen helpohkosti tiukemmaksi. Nimittäin hitaammassa Feelissa soitat oikealla kädellä tasaisesti haitsuun, kaikki nuotit yhtä lujaa. Kuten siinä tempossa ihan oikein ja järkevää ja sopivaan onkin. Siinä biisissä komppi lepäsi paremmin. Mutta It's my lifessa sulla oikea käsi meinaa ihan snadisti karata, ja jos saat sen kuriin niin komppi toimii heti paremmin. Neljäsosille tulevat lyönnit ovat ok ja niiden "taimaukseen" kiinnität huomiosi, mutta aina niiden väleihin tulevat hiljaiset 8-osa nuotit meinaat soittaa hitusen liian aikaisin. Ikäänkuin lievä käänteinen shuffle. Sulla pääsee kapula vähän kontrollista siinä kohtaa,ja se pomppaa takaisin haitsuun liian nopeasti. Tuo on paha tempo, ei siinä. :) Mulla on ollu/on tuo sama ongelma joskus. Siksi tunnistin sen heti. Kyse on periaatteessa käsitekniikasta, aksenttien soittamisesta ja pompun hallinnasta, mutta mä luulen että jos soitat biisin mukana muutaman kerran PELKÄSTÄÄN OIKEALLA KÄDELLÄ, keskittyäen siihen että nuotit ovat aivan tasaisin väliajoin ja pelkkä haitsu groovaa, niin saat tuon nopeasti osastolle päät-alkaa-nyökkimään-mukana. Siihen vaan lisäät sitten tarkasti snaren ja bassarin niin avót! Eli alat ikään kuin liidaamaan oikealla kädellä. Luulen että vähän pienempi painotus/aksentti niille neljäsosille auttaa sua kuulemaan ja soittamaan haitsun tasaisena. Tollaisissa kompeissa hyvän ja loistavan ero on tosi pieni. The art is in the details! Eli hinkkaushommaa, mutta jos jaksat hinkata niin hyvä siitä tuloo. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 07.10.2009 23:02:01 (muokattu 07.10.2009 23:09:48) | |
Laiskahkoa komppia ja chopsia kolmen tunnin treenipaahdon päätteeksi. moar to cum. http://maihinnousu.net/s/?song_id=5470 | |
![]() 08.10.2009 01:17:57 (muokattu 08.10.2009 02:07:44) | |
Tralalaa! Fraseeraustoimistosta päivää! http://markkuliini.webs.com/microrhytms.htm Äänittelin tänään taasen pannuja, ja soitin saman haamunuottipitoisen kompin viidellä eri rytmifraseerauksella. Jotenkin minusta ihan järkyttävän kiehtovaa nysväystä. Eli komppi pysyy tasan samana, mutta haitsun väleihin tulevat 16-osat vaihtavat hieman paikkaa. Huomasin että yllättävänkin isoja luonne-eroja syntyy, kun peräkkäin noita kuuntelin. Esim. eksoottiset, kaksi viimeistä "over shuffle" ja "reverse shuffle", jos eivät muuta niin kutittelevat nauruhermoja ja antavat oivaa aihetta kahvipöytäkeskusteluihin mummilassa. Buaha! Samalla hehkutettakoon Craviotton vaahteraista 14"x 5,5" virveliä johon ruuvasin ihan tuurilla coated emperorin, ja jotenkin tuli ihan match made in heaven. Kuuntele jos et usko! :) Vitsi kun Jami oli täällä, saisin vihdoinkin lopullisen niitin siihen legendaariseen fraseerausvääntöön. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 08.10.2009 07:56:56 (muokattu 08.10.2009 07:59:12) | |
dumbass: Laiskahkoa komppia ja chopsia kolmen tunnin treenipaahdon päätteeksi. moar to cum. http://maihinnousu.net/s/?song_id=5470 Eka komppi kuulosti basarin osalta vähän tahmaselta mutta sitten lähtiki hyvin rullaa. Hyvän kuulosta soittoa! Tralalaa! Fraseeraustoimistosta päivää! http://markkuliini.webs.com/microrhytms.htm Nää on jees, kivaa nypläystä. Mitenkä, onko tuo H2 hintansa arvonen? Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin. | |
![]() 08.10.2009 08:50:41 | |
dumbass: Laiskahkoa komppia ja chopsia kolmen tunnin treenipaahdon päätteeksi. moar to cum. http://maihinnousu.net/s/?song_id=5470 Ihan näppärää. Nuo kompit olivat minusta hyviä, suht monipuolisia ja taitavia. Ehkä jossain kohtaa pientä pykimistä, mutta sekin pakko ottaa esille, koska muuten olisi ollut todella taitavaa... :) Tulee mieleen sinunkin soitostasi ja oivista kompeistasi, että itse treenaan ihan liian harvoin tuollaisia "säklättäviä" komppeja. Omassa soittotyylissäni se totuus on tuolla ulkona, ja ikävä kyllä näppäryys on jäänyt vähemmälle huomiolle. ;) "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. | |
![]() 08.10.2009 10:44:07 (muokattu 08.10.2009 10:55:29) | |
Liver-Box: Nää on jees, kivaa nypläystä. Mitenkä, onko tuo H2 hintansa arvonen? Sanalla sanoen on joka pennosen arvoinen. En tiedä mitä nyt maksavat, silloin n.2 vuotta sitten maksoivat about 200€. Saa ihan hyvää soundia, etenkin hintaansa nähden. Esim. tuota viimeisintä ääninäytettä on toki komprerssoitu, Eq:lla kaivettu bassaria ja laitettu pientä säröä, mutta kyllä sen lähtösoundinkin pitää olla ok. Joskin ei sitä liian lähelle virveliä kärsi laittaa, kyllä se särölle menee sitten. Mutta se mikä tuossa on se korvaamaton ominaisuus, että esim. treenien äänityksistä saa suoran ja rehellisen palautteen omasta soitosta. Siitä mikä toimii ja mikä ei. Aika monesti yllättyy kun kun kuuntelee. "Ai toi ei ollukaan niin tiukkaa kun luulin..." :) Näinkö unta, vai oliko jossain mainos Zoomin taskukokoisesta äänityslaite-uutukaisesta jossa oli videokamerakin... "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 08.10.2009 10:51:38 | |
markkuliini: Mutta se mikä tuossa on se korvaamaton ominaisuus, että esim. treenien äänityksistä saa suoran ja rehellisen palautteen omasta soitosta. Siitä mikä toimii ja mikä ei. Aika monesti yllättyy kun kun kuuntelee. "Ai toi ei ollukaan niin tiukkaa kun luulin..." :) Äääh, tuo menee sinulla kumminkin toisinpäin, eli "Ai toi oli NOIN maagisen tiukka toi konppi, tiukempi, kuin luulin...", mutta et vaan kehdannut vaatimattomana miehenä sanoa. :) Joo, Zoomit ovat kyllä rautaa. Tai muoviahan tuo meidän bändin H4 on, mutta... Se uudempi malli on muistaakseni alumiinia tjs... | |
![]() 08.10.2009 10:52:24 | |
markkuliini: Sanalla sanoen on joka pennosen arvoinen. En tiedä mitä nyt maksavat, silloin n.2 vuotta sitten maksoivat about 200€. Saa ihan hyvää soundia, etenkin hintaansa nähden. Esim. tuota viimeisintä ääninäytettä on toki komprerssoitu, Eq:lla kaivettu bassaria ja laitettu pientä säröä, mutta kyllä sen lähtösoundinkin pitää olla ok. Joskin ei sitä liian lähelle virveliä kärsi laittaa, kyllä se särölle menee sitten. Mutta se mikä tuossa on se korvaamaton ominaisuus, että esim. treenien äänityksistä saa suoran ja rehellisen palautteen omasta soitosta. Siitä mikä toimii ja mikä ei. Aika monesti yllättyy kun kun kuuntelee. "Ai toi ei ollukaan niin tiukkaa kun luulin..." :) Olen itsekin jo jonkin aikaa harkinnut ostavani moisen. Eli aparaatti tallentaa näytteet suoraan mp3-muotoon... tukeeko muita formaatteja? Osaatko sanoa, mitä eroa H"- ja H4-mallin välillä on? Hinnassa on eroa, mutta muutoin? Ja näyttää tuon parisen sataa edelleen maksavan. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. | |
![]() 08.10.2009 11:02:17 | |
OPJ1974: Olen itsekin jo jonkin aikaa harkinnut ostavani moisen. Eli aparaatti tallentaa näytteet suoraan mp3-muotoon... tukeeko muita formaatteja? Osaatko sanoa, mitä eroa H2- ja H4-mallin välillä on? Hinnassa on eroa, mutta muutoin? En tiedä eroja. Yamahallakin on kivannäköinen malli, tuskin huono sekään, oli mun mielestä vielä pienempi kuin H2, mut en oo sitäkään kokeillu. Siksi sanon, kun tuo H2 ei oo ihan kaikista helpoin käyttöliittymältään, mutta toisaalta sitten kun vähän aikaa käyttää, niin helppoahan se sitten on. Mp3:seksi saa suoraan, eritasoisilla pakkauksilla. Ite äänitän 320 kbs:llä. Ja nettiin sit 192 kbs. Sit tuolla voi äänittää wav:ia. Kun tuossa on 2 mikkiparia, niin saa kans valita kummalla äänittää. Niissä on eri levyiset stereokuvat. Ja sit saa äänitettyä molemmilla yhtä aikaa, ikään kuin surroundina. Ainakin Fazulla noita silloin oli hyllyssä, sieltä itse ostin. Ai niin, tietokone tulkitsee H2:sen ulkoiseksi kovalevyksi, eli mp3:sia voi kuunnella suoraan koneella mini-usb-piuhan kautta. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 08.10.2009 11:03:06 | |
Nolte: Äääh, tuo menee sinulla kumminkin toisinpäin, eli "Ai toi oli NOIN maagisen tiukka toi konppi, tiukempi, kuin luulin...", mutta et vaan kehdannut vaatimattomana miehenä sanoa. :) Juu, ei toudellakaan. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 08.10.2009 11:07:02 | |
OPJ1974: Olen itsekin jo jonkin aikaa harkinnut ostavani moisen. Eli aparaatti tallentaa näytteet suoraan mp3-muotoon... tukeeko muita formaatteja? Osaatko sanoa, mitä eroa H"- ja H4-mallin välillä on? Hinnassa on eroa, mutta muutoin? Ja näyttää tuon parisen sataa edelleen maksavan. Wav:ina tai mp3:na, ihan miten itse haluaa ja muistikortissa tilaa riittää. Näin ainakin H4:ssa. En nyt muista mitä kaikkia eroja H2:n ja H4:n välillä on, mutta ainakin H4:ssa saa mikrofonikuvion säädettyä. Olikohan siellä hertta- ja pallokuviota ainakin... Liitännät kai myös monipuolisemmat H4:ssä. Voi väsätä jonkinlaisia moniraitakakkuja, kun liittää ulkoisia mikkejä... | |
![]() 08.10.2009 11:10:41 | |
Nolte: Wav:ina tai mp3:na, ihan miten itse haluaa ja muistikortissa tilaa riittää. Näin ainakin H4:ssa. En nyt muista mitä kaikkia eroja H2:n ja H4:n välillä on, mutta ainakin H4:ssa saa mikrofonikuvion säädettyä. Olikohan siellä hertta- ja pallokuviota ainakin... Liitännät kai myös monipuolisemmat H4:ssä. Voi väsätä jonkinlaisia moniraitakakkuja, kun liittää ulkoisia mikkejä... Toi moniraitajutska kiinnostaisi kovasti, kun mikitkin on hankittuna ja kiinni treenikselläkin setissä. Tää suumi kuitenkin olisi edukkaampi (?) tai jotenkin helpompi (?) vaihtoehto, kuin se, että ajaisin mikkien ja mikserin(?) kautta ensin äänet koneelle, missä miksaisin ohjelmalla X? Mä kun en näistä oikeasti mitään (vielä) tiedä enkä osaa. Miten käytännössä toi prosessi menee, jos haluasikin saada tietokoneelle tallennettua ääninäytteet - jotenkin kuvan kanssa äänittäminen kiinnostaa nääs myös... Ööh.. tää kyllä on väärä paikka kysyä tätä. Täytyy kirjoittaa tuonne toiseen ketjuun. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. | |
![]() 08.10.2009 11:20:49 (muokattu 08.10.2009 11:30:06) | |
OPJ1974: Toi moniraitajutska kiinnostaisi kovasti, kun mikitkin on hankittuna ja kiinni treenikselläkin setissä. Tää suumi kuitenkin olisi edukkaampi (?) tai jotenkin helpompi (?) vaihtoehto, kuin se, että ajaisin mikkien ja mikserin(?) kautta ensin äänet koneelle, missä miksaisin ohjelmalla X? Mä kun en näistä oikeasti mitään (vielä) tiedä enkä osaa. Miten käytännössä toi prosessi menee, jos haluasikin saada tietokoneelle tallennettua ääninäytteet - jotenkin kuvan kanssa äänittäminen kiinnostaa nääs myös... Ööh.. tää kyllä on väärä paikka kysyä tätä. Täytyy kirjoittaa tuonne toiseen ketjuun. Joo, ehkä väärä paikka, mutta toisaalta liittyy vankasti "...ääninäytteen soitostanne" tekemiseen. :) No kumminkin, tässä on aika hyvin listattu H4:n ominaisuudet: http://www.videotykki.fi/tuotteet/zoom_h4.htm En tiedä, mitä muutoksia on tullut siihen uuteen malliin. Kuoret ja namikat ovat parempaa tekoa, sen tiiän, mutta muuten ei hajua. Riffi -lehden setä ainakin tykkäsi. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4_n.htm EDIT: Kakat se mitään alumiinia ole se uusikaan malli, niinkuin äsken hourailin, vaan uuden muotoilun lisäksi reunoihin on laitettu kumia käyttömukavuuden ja kestävyyden lisäämiseksi. Epäilemättä hyvä uudistus se. | |
![]() 08.10.2009 13:29:17 | |
Nolte: Joo, ehkä väärä paikka, mutta toisaalta liittyy vankasti "...ääninäytteen soitostanne" tekemiseen. :) No kumminkin, tässä on aika hyvin listattu H4:n ominaisuudet: http://www.videotykki.fi/tuotteet/zoom_h4.htm En tiedä, mitä muutoksia on tullut siihen uuteen malliin. Kuoret ja namikat ovat parempaa tekoa, sen tiiän, mutta muuten ei hajua. Riffi -lehden setä ainakin tykkäsi. http://www.thomann.de/fi/zoom_h4_n.htm EDIT: Kakat se mitään alumiinia ole se uusikaan malli, niinkuin äsken hourailin, vaan uuden muotoilun lisäksi reunoihin on laitettu kumia käyttömukavuuden ja kestävyyden lisäämiseksi. Epäilemättä hyvä uudistus se. Ymmärsinkö väärin (vai sainko väärää tietoa), kun paikallinen myyjä kertoi, että vanha h4 ei antanut käyttää omia ja ulkoisia mikrofoneja yhtä aikaa. Uusi h4n antaa ja nauhoittaa neljää raitaa? Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 08.10.2009 14:10:57 (muokattu 08.10.2009 14:14:12) | |
hollmi-5: Ymmärsinkö väärin (vai sainko väärää tietoa), kun paikallinen myyjä kertoi, että vanha h4 ei antanut käyttää omia ja ulkoisia mikrofoneja yhtä aikaa. Uusi h4n antaa ja nauhoittaa neljää raitaa? Olen käyttänyt värkkiä ainoastaan sen omilla mikeillä, mutta sellainen kuva minullakin on, ettei voisi yht'aikaa ulkoisten kanssa käyttää. Noillahan voi tallentaa vain kahta raitaa kerralla. EDIT: H4n:stä sanotaan näin Musiikkiliike.fi:n sivulla: "Edeltäjästään poiketen H4n mahdollistaa sekä sisäisten mikkien että XLR-sisääntulon yhtäaikaisen käytön neliraitaäänityksessä." Joten Saukki on tainnut tietää, mistä puhuu. | |
![]() 08.10.2009 14:12:10 | |
Markkuliini: Minkälaisessa tilassa olet nauhottanut nuo äänitteet? Onko suurtakin eroa sillä että äänittääkö esim. studiossa tai betonibunkkerissa? Meinaan että jumalallisen hyvät soundit kyllä irtoaa tuosta H2:sta. Ja toinen tyhmä kysymys mielenkiinnosta: Pidät mikkiä setin yllä, et edessä. How come? Kuinka suuri ero tällä on mikin pitämiseen setin edessä soundin kannalta? Tietääkseni H2:lla voi äänittää myös siten? | |
![]() 08.10.2009 14:23:35 (muokattu 08.10.2009 14:25:08) | |
wardog: Markkuliini: Minkälaisessa tilassa olet nauhottanut nuo äänitteet? Onko suurtakin eroa sillä että äänittääkö esim. studiossa tai betonibunkkerissa? Meinaan että jumalallisen hyvät soundit kyllä irtoaa tuosta H2:sta. Ja toinen tyhmä kysymys mielenkiinnosta: Pidät mikkiä setin yllä, et edessä. How come? Kuinka suuri ero tällä on mikin pitämiseen setin edessä soundin kannalta? Tietääkseni H2:lla voi äänittää myös siten? Se on sellainen melko dempattu noin 20 m2 kokoinen treenis. Ei mikään ihmeellisen kuuloinen tila sinänsä, itse asiassa aika kehno. Mutta kyllähän pienellä miksauksella saa ihmeitä aikaan esim. tuossa on vähän kaikua lisätty kun huone itsessään on aika kuollut. Ja hyvän soundiset rummut ei haittaa tietenkään. Yllättävän hyvän kuuloinen tuli tuosta viimeisimmästä, kaivelin bassaria, ja lisäsin miksausvaiheessa ihan hitusen säröä ja kompressoria niin sai jopa vähän sellaista Bonham-henkeä mukaan. Logic 8:lla operoin siis, siinä on hyvän kuuloista purkkia, kun on ns. ammattipeli. Jos laittaisin miksaamattoman raidan kuuluville, niin se olisi aika paljon ponnettomamman kuuloinen. Mikkien koko on kuitenkin aika pieni,eli eivät bassoja toista vahvasti kovin alas. Voihan tuolla mikillä äänittää vaikka mistä. Itse olen pitänyt setin päällä, koska 1) olen laiska, masiinaa voi siinä paikalla operoida poistumatta setin takaa ja 2) yleensä nuo eri virvelien soundit ovat olleet halutuimpia, ja tuosta päältä ne kuuluu parhaiten. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 08.10.2009 14:32:43 | |
Markku: Se uusi Zoom on Q3 http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=2020 Olin kuuntelemassa, kun Erskine esitteli tuota H4n-mallia ja se kuulosti tosi hyvältä sekä laitteen omalla mikillä että parilla lisämikillä varustettuna. Kuuntelu oli järjestetty ihan normaalin pikku-PA:n läpi ja siitä huolimatta jälki vakuutti. Ainakin se itse oli tosi fiiliksissä siitä, mutta sillä onkin sponssi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)