Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet Ampegit (made in vietnam)
1 2 3
Olli.M
03.10.2009 22:20:09 (muokattu 03.10.2009 22:23:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on tullut mietittyä vaihteeksi oman vahvistinkaluston päivitystä, ja kyselisinkin kokemuksia ko. vahvistimista. Mitenkäs on porukalla nämä Vietnam valmisteiset nupit pelanneet? Euroopan nettikaupoissa kun on hinnat melkoisen kohdallaan, mutta mutta..
 
E: Vai missä kaukoidässä ne nyt olikaan nykyään tehty.
 
Tarkoitus olis saada fyrkkaa ja persettä.
omarklah
03.10.2009 22:24:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt parisen kuukautta ollut SVT4Pro-nuppi(Made in Korea). Treenis- ja keikkakäytössä. Hyvin on toiminut ainakin tähän saakka. Tarjouksessa tuli mukana SVT410HLF kaappi(Made in Vietnam) - yhdessä vallan mainio paketti.
 
Ekstiätuanoikato...
Olli.M
03.10.2009 22:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omarklah: Mulla on nyt parisen kuukautta ollut SVT4Pro-nuppi(Made in Korea). Treenis- ja keikkakäytössä. Hyvin on toiminut ainakin tähän saakka. Tarjouksessa tuli mukana SVT410HLF kaappi(Made in Vietnam) - yhdessä vallan mainio paketti.
 
Jeps. Itseäni toki kiinnostaa näitten täysputkistyrkkarien kestävyydet, mutta kaikki kokemukset ovat toki tervetulleita.
 
Tarkoitus olis saada fyrkkaa ja persettä.
PasiB
04.10.2009 08:44:21 (muokattu 04.10.2009 08:45:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mullakaan ole kuin sekasikiö, eli SVT3-PRO, mutta sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia sen puolentoista vuoden aikana kun se on ollut käytössä. Valmistusmaa on tässäkin Korea. Kaappina on SVT610HLF, made in Vietnam. Kaapista ainoa moite tulee päällysteen kestävyydestä, aika ohkaista tavaraa on vietkongin lapsoset siihen laittaneet. Ei tarvi paljon kolahtaa, niin vekki on valmis. Samoin kaapin päällä näkyy selvästi kohta missä räkki on ollut. No, tuleepa ajan myötä rock-henkeä vehkeisiin.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
sirdickyj
04.10.2009 11:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Tässä on tullut mietittyä vaihteeksi oman vahvistinkaluston päivitystä, ja kyselisinkin kokemuksia ko. vahvistimista. Mitenkäs on porukalla nämä Vietnam valmisteiset nupit pelanneet? Euroopan nettikaupoissa kun on hinnat melkoisen kohdallaan, mutta mutta..
 
E: Vai missä kaukoidässä ne nyt olikaan nykyään tehty.

 
vaikka asia ei liity sinänsä sun kysymykseen, niin huomasin ite, että kaapin päivitys oli Se Juttu.
 
Eli Ranriksen kanssa kyllä hönkii melkein vahvistin kuin vahvistin, vaikka vähän pienitehoisempikin. Ajan tässä vaan takaa sitä, että esim. Bassman 100, jonka en uskoisi itse toimivan yhtään minkään kanssa, pöläytti kerran keikan soittaessani tosi komeet pöhinät Rantiksen läpi. Ja jos putkistyrkkaria mielii, niin esim. noita Bassmaneja taitaa saada kyllä ihan kivasti käytettynä.Ja sopivan kaapin kanssa toimii. Ja siis Rantiksen kanssa on toiminut ihan kaikki, mitä olen kokeillut.
 
Itse en lähtis sijoittamaan mihinkään vietnam-versioon putkistyrkkarista, ja itseasiassa en lähtis sijoittamaan tommosta USA-Ampegin hintaa oikein mihinkään vahvistimeen. Mutta eihän tää nyt ollut vastaus sun kysymykseen, kunhan höpisin.
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
jars
04.10.2009 12:26:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Tässä on tullut mietittyä vaihteeksi oman vahvistinkaluston päivitystä, ja kyselisinkin kokemuksia ko. vahvistimista. Mitenkäs on porukalla nämä Vietnam valmisteiset nupit pelanneet? Euroopan nettikaupoissa kun on hinnat melkoisen kohdallaan, mutta mutta..
 
E: Vai missä kaukoidässä ne nyt olikaan nykyään tehty.

 
Yritin itsekin selvitellä asiaa eri foorumeilta kun olin SVT:tä hankkimassa mutta ei siihen kyllä selkeää vastausta löytynyt. Jenkkien omistajat sanoo että uusilla ei tee mitään ja uusien omistajat kehuu omia koneitaan. Itse löysin jenkin ja olen kyllä ihan tyytyväinen myös jälleenmyyntiarvon kannalta, tiedä sitten kestääkö sen kummemmin.
 
Kävin taannoin maahantuojan huollossa ja siellä näytti kyllä uuden näköisiä Classiceja pyörivän lattialla yllättävän paljon. Tämäkin vähäsen mutu-tuntuma tai sattumaa ja toisaalta jos siellä kaikki seisoo yhtä kauan mitä oma vahvistimeni niin ei ole ihme että niitä kerääntyy...
 
Henk. koht. kyttäisin käytettyä jenkkiä mieluummin kuin uutta Vietnamin versiota. (Vai Korean...?)
 
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
miikargh
04.10.2009 15:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaukoidässä tehty B200R ja kuukauden soittelun jälkeen alko vahvistin päästelemään ihan omia ääniä, kolinaa ja pärinää lähinnä. Eipä tee enää mieli ostaa ampeggia.
 
Is the mojo risin'?
JK
04.10.2009 18:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miikargh: Mulla on kaukoidässä tehty B200R ja kuukauden soittelun jälkeen alko vahvistin päästelemään ihan omia ääniä, kolinaa ja pärinää lähinnä. Eipä tee enää mieli ostaa ampeggia.
 
Juu, jos tollasia kokemuksia on niin ei kannata Ampegiin päin enää vilkaistakkaan. Paskojahan ne on.
Ei muuta kuin Hartkea peliin (tai jotain vastaava)
 
Tohon aloitukseen kuitenkin...
 
Jostainhan se on tingitty varmasti jos esim. Vietnamtekoinen bassokappi maksaa puolet siitä mitä Jenkeissä tehty. Ei tuota hintaeroa selitä työvoiman halpuudella. kyllä siellä varmasti on materiaaleissa käytetty hiukan kevyempää kamaa.
 
Ja kun noissa putkikoneissa on melkoiset jännitteet niin ei oikein hyvältä yhditelmältä kuullosta halpiskomponentit ja isot virrat ja tehot.
 
Hinnat on tietysti niin halvat noissa kaukoidän laitteissa että kyllähän siin hiukan remppaakin sietää tehdä vaikka omaan piikkiin (takuut lienevät kuitenkin kunnossa) ennenkuin liikutaan samoissa hinnoissa kuin "aidoissa" koneissa.
 
Summa Summarum.
Itse en näe putkikoneissa mitään sellaista miksi sellaisen enää itselleni hommaisin, mutjos olisin ostamassa niin laittaisin stten enemmän rahaa likoon ja ostaisin käytetyn huolletun vanhemman koneen.
 
"Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta"
calster
04.10.2009 18:12:17 (muokattu 04.10.2009 18:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vietnam SVT-15 Classic, toimii ja toiminut hienosti.
 
..zigafreno
sirdickyj
04.10.2009 19:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostainhan se on tingitty varmasti jos esim. Vietnamtekoinen bassokappi maksaa puolet siitä mitä Jenkeissä tehty. Ei tuota hintaeroa selitä työvoiman halpuudella. kyllä siellä varmasti on materiaaleissa käytetty hiukan kevyempää kamaa.
 
maksaako puolet? mikä?
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
J.Hollström
04.10.2009 20:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: maksaako puolet? mikä?
 
Yhtä paljon maksoin jenkkikaapista uutena mitä Vietnamin kaappi maksaa nyt t-kaupassa.
 
sirdickyj
04.10.2009 20:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki68: Yhtä paljon maksoin jenkkikaapista uutena mitä Vietnamin kaappi maksaa nyt t-kaupassa.
 
niin mäki oon katellu
 
mistäköhän toi "puolet"-juttu tuli?
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
JK
04.10.2009 21:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: maksaako puolet? mikä?
 
No tossa jokin aika sitten T-Kauppa myi 6x10" kaappia hintaan 590,-,
ei näköjään enää.... Toi on melko tasan puolet siitä mitä jenkkikaappi
täällä maksaa/maksoi
 
"Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta"
knet725
04.10.2009 22:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en näe putkikoneissa mitään sellaista miksi sellaisen enää itselleni hommaisin, mutjos olisin ostamassa niin laittaisin stten enemmän rahaa likoon ja ostaisin käytetyn huolletun vanhemman koneen.
 
Hmm, siinäkö niputettiin kaikki putkivahvistimet kerralla. No, joku tykkää, että transistorikoneet vie voiton.
Itse olen kovasti seurannut tuota Ampegin laatuasiaa, kun Vietnamiin muuttivat (taitaa siellä Koreassakin joku paja olla). Seurasin lännen miesten talkbass foorumia ja tulin siihen tulokseen, että B200R-vahvistimessa (transistoripeli,joka olis kovasti kiinnostanut ns pizzeriakombona) on kovasti ongelmaa, B100R on ilmeisesti luotettavampi (oisko kellään myynnissä ? ).
Sitten kun tullaan näihin Ampegin putkipeleihin, niin itse katsoin parhaammaksi ostaa vähän isommalla rahalla vanha SVT (vm -72 tai -73) ja Vietnamin 810-kaappi kun siitä ei ole kauheasti valiteltu foorumeilla, ja vanhoja ei kauheesti oo tarjolla täällä päin. Jenkeistä tietysti niitäkin saa mutta nuo postikulut estää sieltä tilaamisen.
Eli noissa Vietnamin nupeissa on ollut sanomista mutta kyllä sen kaapin, joka pienillä aasialaislla kätösillä on kasattu, uskaltaa ostaa.
 
knet725
04.10.2009 22:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos putkistyrkkaria mielii, niin esim. noita Bassmaneja taitaa saada kyllä ihan kivasti käytettynä.Ja sopivan kaapin kanssa toimii.
 
Totta joriset ; )
 
sirdickyj
05.10.2009 09:59:13 (muokattu 05.10.2009 10:00:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

knet725: Totta joriset ; )
 
Niin teen.
 
Turha siis mun tulla näine kommentteineni tähän sohimaan, kun kyse on putkinupin hankinnasta, mutta itse en tod. panostais mihinkään isotehoiseen putkinuppiin, se, jos joku, on ankeeta roudailtavaa, kun on vielä aika herkkä kaikelle. Mutta kukin tavallaan.
 
Pointti kuitenkin oli, että ton rantiksen kanssa pelatessa melkein nuppi kuin nuppi on aiheuttanut kylliksi pöhinää, ja vähän pienempitehoinen tuubinuppi tekee sen muron siihen soundiin ihan yhtä kivasti kuin isompitehoinenkin.
 
Trankkuvehkeessä sitte taas toi teho on ihan eri juttu, kun on aika ankeen kuulosta yliohjattu trankkupörinä. Mun mielestä. Siis kyykkäävä pääte.
 
Mutta kukin tavallaan.
 
Vielä; jos iso putkinuppi pitää ostaa, niin Marshallin VBA lienee tällä hetkellä se fiksuin vaihtoehto, edelleen made in England, ja taatusti pöhisee riittävästi. Ampegit poislukien taitaa olla myös edukkain vaihtoehto isoksi putkinupiksi, ja noinkohan noita ees kovin moni muu tekee? Aquilar ja Mesa, mutta kukas muu?
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Dropped C
05.10.2009 10:23:37 (muokattu 05.10.2009 10:24:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laney Nexus Tube on vielä. 400W putkipöhinää ja kanssa Briteissä tehty. Hinta on samaa luokkaa Marsun kanssa. Ja sitten vielä Ashdown BTA (Big Tube Amp), kanssa 400W ja jenkeissä valmistettu.
 
Maisteri
05.10.2009 11:16:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Vielä; jos iso putkinuppi pitää ostaa, niin Marshallin VBA lienee tällä hetkellä se fiksuin vaihtoehto, edelleen made in England, ja taatusti pöhisee riittävästi. Ampegit poislukien taitaa olla myös edukkain vaihtoehto isoksi putkinupiksi, ja noinkohan noita ees kovin moni muu tekee? Aquilar ja Mesa, mutta kukas muu?
 
Tätä vähän odottelinkin. Ja olisin ite pian suositellut VBA-Marsua, jollei sir olis ensin ehtiny. Kyllähän tuo nyt on markkinoilla olevista uusista se ainoa varteenotettava vaihtoehto. Todella mahtavasaundinenkin on toki se. Marsun omalla rantasaunalla siis olen tuota pari keikkaa ajellut. Eikäpä noista ole korviin kantautunu "reliability problem" meininkejä.
 
Tuossa on jotain: http://www.thomann.de/fi/putkinupit_bassolle.html
 
Laneylla on näköjään vaihtoehto samassa teho- ja hintaluokassa. Onhan tuossa sitten Markbassia vajaaseen 3 tonniin ja Ashdownia reiluun pariin tonniin. Samassa hintaluokassa näkyy sitten olevan vielä Orangen ja Peaveyn nupit, mutta niissähän tehoja näköjään "vain" 200 ja 225 wattia.
 
Jos tuolta dv247:sta viittii tilata, niin marsuhan on näinkin naurettavan halpa:
 
http://www.dv247.com/guitars/marsha … s-guitar-tube-amplifier-head--61294
 
Tosin noillahan on monestikin ollut aika lailla viivettä toimituksissa. Varsinkin jos tuotetta ei ole hyllyssä. Tuotahan ei näy nyt olevan "in stock".
 
http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse http://www.thegeorgedoubleuse.com
kallefuture
05.10.2009 11:59:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ku kerran poukkoillaan marsuihin ja muuta niin...Orankin putkinupista (200 w) England Made, oli semmonen tarina kuvineen netissä jotta. Aika paljo löyty tietokoneosaa ja tehot oli 160 w. Sitte vaihdettiin puolet osista ja saatiin 200 w ja soundiki vaihtu.
Musta on mielenkiintosta tietää mitä ostaa. En mä maksais rahaa huonolaatusista muuntajista, atk-lattakaapeleista, huonoista komponenteista ja silikonista ja rohc:sta.
Titta på, sanois svedutki.
Terv. Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
JK
05.10.2009 12:29:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

knet725: Hmm, siinäkö niputettiin kaikki putkivahvistimet kerralla. No, joku tykkää, että transistorikoneet vie voiton.
 
Niin, omakohtaisesti trankkukone ajaa mulle sen asian jota tarvitsen. Ainakin tänhetkisessä nupissa on ihan tarpeeksi potkua ja roudattavuus/huolettomuus keikkahommissa mulle sopivampi.
 
"Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «