moderndrummer88 04.10.2009 17:23:10 | |
---|
markkuliini: Niin noh. Opetushommat otan työnä. Mutta vapaaehtoistoiminta on vähän sellaista ettei äänittämiseen, editointiin, uploudaukseen, kirjoitteluun ja muuhun ihan loputtomasti pysty laittamaan aikaansa. Toivottavasti näillä ohjeilla kaikki nyt tajuaa idean. :) Jos ei niin sitten selkeytetään lisää tai otetaan puhelin avuksi. Kato jos täällä ei kukaan ala nalkuttamaan ohjeistuksesta, niin varmasti kovakalloisempikin oppilas sen ymmärtää ;) Relaxin' At Camarillo... |
sahkuifk 04.10.2009 17:25:44 | |
---|
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
markkuliini 04.10.2009 17:28:49 | |
---|
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Kailis 04.10.2009 17:44:58 | |
---|
|
Niq 04.10.2009 17:45:57 (muokattu 04.10.2009 17:49:23) | |
---|
markkuliini: 0:57 oli lähdössä joku hyvä juttu. Olisin halunnu kuulla mihin se kehittyy.. Siinä oli sellanen junalla New Orleansiin-fiilis. :) Juna on huono vertauskuva kun se on hankalahko saada karkaamaan käsistä ;D EDIT: Poika, 7 v. kysyi; -Isä miksei toi kundi uskalla soittaa yhtä biisiä? Repesin. Hahaha, lapset ne on niin raastavan oikeassa joskus. :) On tulossa kyl, just uppausprojekti menossa... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Niq 04.10.2009 19:17:16 | |
---|
"I have a cunning plan" -Baldrick |
Kailis 04.10.2009 19:31:23 (muokattu 04.10.2009 19:43:19) | |
---|
|
moderndrummer88 04.10.2009 20:30:06 | |
---|
Niq: http://www.youtube.com/watch?v=akfGtArAmCE Tässä sitä komppia sitten. Melko haastava tuo kertosäe, tuntui ettei mitenkään saa menemään edes kohtuullisesti.. Peräkkäisille kahdeksasosille tulevat basariniskut meinas heittää aika usein, huomasitko? Relaxin' At Camarillo... |
hollmi-5 04.10.2009 20:42:59 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 04.10.2009 20:47:32 | |
---|
moderndrummer88: Peräkkäisille kahdeksasosille tulevat basariniskut meinas heittää aika usein, huomasitko? Niinhän ne aina. Vaikeaa khyl. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
Niq 04.10.2009 20:50:10 | |
---|
hollmi-5: Niinpähän menit tekemään. Taisit olla hulluttelutuulella? Ei kun täysin ryppyotsaisen vakavissani. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
moderndrummer88 04.10.2009 21:12:18 | |
---|
hollmi-5: Niinpähän menit tekemään. Taisit olla hulluttelutuulella? Eiku se on sitä jazzia ;D Relaxin' At Camarillo... |
Cimble 05.10.2009 09:38:04 | |
---|
Niq: http://www.youtube.com/watch?v=akfGtArAmCE Tässä sitä komppia sitten. Melko haastava tuo kertosäe, tuntui ettei mitenkään saa menemään edes kohtuullisesti.. Vähän epävarmuutta muutamissa kohti, mutta ei se nyt mitenkään pahalta vaikuta. Ihan jees. Pitäs vaan ehkä vapautuneemmin ja rennommin soittaa unohtamatta silti soiton tiukkuutta. Siis ei kande spennata, kuten Kailiskin tuumaili. Hitto minun piti googlettaa tuo "spennaaminen", ei ole ennen tullut vastaan... :) Välillä näyttää siltä, että sulla jää joissain kohti kapula lepäämään virvelille iskun jälkeen. Tuossa videossa ei välttämättä kuule sen vaikutusta, mutta monissa olosuhteissa se syö virpan atakkia, saundia ja sointia. Eri asia sitten jos ghostataan, mutta siitä ei ollut nyt kyse. Muuten tuon tyyliseksi videopätkäksi rumpujen saundi on mukavan "pehmeä" ja niitä on tuossa sinänsä kiva kuunnella. "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
OPJ1974 05.10.2009 09:54:15 | |
---|
Närpiö: Vähän epävarmuutta muutamissa kohti, mutta ei se nyt mitenkään pahalta vaikuta. Ihan jees. Pitäs vaan ehkä vapautuneemmin ja rennommin soittaa unohtamatta silti soiton tiukkuutta. Siis ei kande spennata, kuten Kailiskin tuumaili. Minustakin oikein mainio veto. Tuosta jännittämisestä... Helpommin sanottu kuin tehty. Mulla on ainakin ihan helvetinmoinen ongelma siinä, että kun oikea tilanne tulee päälle, niin jännitys syö tatsia ihan vitu... paljon. Itsekseen kun soittelee ja treenailee, niin välillä onnistuu semmoisiakin juttuja, mihin ei tiedä pystyvänsä. Auta armias, sitten bändin kanssa treenatessa kaik mänöö räpellykseksi. Siksi joudun treenaamaan esim. cover-biisejä itsekseni tuhottoman paljon, että olisi luottoa itseensä ja ei jännittäisi niin paljon. Onkohan tuohon mitään apukeinoa... lobotomia? Tuntuu oudolta enkä tuosta ole päässyt eroon, keikkoja olen kuitenkin tehnyt ja esiintynyt muutenkin satoja kertoja, mutta aina se vaan mörkönä kurkkii. Samasta syystä en todellakaan soita sooloja, hyvät ideat eivät jännittämisen takia välity kapuloiden kautta instrumenttiin. Ihan kuin olisi joku hemmetin kuristin aivojen ja ranteiden välissä jossain. Ehkä ei pitäisi odottaa itseltään niin paljon, voisi auttaa asiaa? Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
hansakemanelius 05.10.2009 10:03:51 (muokattu 05.10.2009 10:04:06) | |
---|
Närpiö: Siis ei kande spennata, kuten Kailiskin tuumaili. Hitto minun piti googlettaa tuo "spennaaminen", ei ole ennen tullut vastaan... :) Ruots. spänna = jännittää (kiel. pol. huom.) Twistkompilla pärjää pitkälle... |
hansakemanelius: Ruots. spänna = jännittää (kiel. pol. huom.) Joo-o, mutta suurimmassa osassa Suomea ei ole ollenkaan tavatonta, ettei tule mieleen kaikkia ruotsin kielen sanoja, vaikka tiedostaakin monen sanan, varsinkin slangi-sellaisen muodostuneen ruotsin kielestä. Helppohan se on kirkkonummelaisena siellä huudella. :) Arvelinkin että ruotsista tuo tulee, joten piti googlettaa... Jag talar inte svenska, enkä ole sitä sen kummemmin lukenutkaan. ;) edit: Niin jos joku ei vielä tiennyt, niin tuo nicki Närpes on ehkä tarkoituksellakin harhaanjohtava. ;) "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
Niq 05.10.2009 10:25:05 | |
---|
Närpiö: Vähän epävarmuutta muutamissa kohti, mutta ei se nyt mitenkään pahalta vaikuta. Ihan jees. Pitäs vaan ehkä vapautuneemmin ja rennommin soittaa unohtamatta silti soiton tiukkuutta. Varmasti uskotte kun sanon että soitin biisin kunnolla taskuun ja hienoilla filleillä pari kertaa harjoitukseksi, ennenkuin laitoin kameran nauhoittamaan. Bänditreeneissä mua ei kyllä yhtään jänskätä, eikä välttämättä keikallakaan, mutta nauhottaminen on pelottavaa, koska pelkään sitä omaa "vittu mitä paskaa, en osaa yhtään mitään, rummut myyntiin ja kapulat kuuseen" -reaktiota, joka tulee kun kuuntelee sen oman räpellyksen. Välillä näyttää siltä, että sulla jää joissain kohti kapula lepäämään virvelille iskun jälkeen. Tuossa videossa ei välttämättä kuule sen vaikutusta, mutta monissa olosuhteissa se syö virpan atakkia, saundia ja sointia. Eri asia sitten jos ghostataan, mutta siitä ei ollut nyt kyse. Mä olen huomannut tuon ja paikallistanutkin ongelman. Vasen käsi ei millään tahdo pitää kapulaa oikeasta kohdasta kiinni, vaan kapula jatkuvasti hinautuu karkuun niin että loppujen lopuksi pikkusormi ei kapulaan edes koske vaan kapulan pää on siinä nimettömän kohdilla. Tällöin painopiste siirtyy eteen ja kun kapula on rennosti kädessä, se jää lepäämään kalvolle, vaikkakin se pomppaa ensin pois kalvolta ja tippuu takaisin aiheuttaen kivoja tahattomia ghosteja, joita ei huomaa tässä, mutta jos virvelimikkikanavaa lyttää kunnolla särölle niin sieltä ne löytyy. En voi käsittää mistä tää johtuu, esim. kotona päditreenatessa kapulaote on oikea, mutta anti olla kun pääsen setin ääreen. Samaa tapahtuu lievästi oikeallakin kädellä, sen olen jo kuitenkin jokseenkin saanut kitkettyä pois Muuten tuon tyyliseksi videopätkäksi rumpujen saundi on mukavan "pehmeä" ja niitä on tuossa sinänsä kiva kuunnella. Kiitos. On tuon settibalanssin kanssa tullut painittua, joten päätin että ennenkuin soitto kuulostaa hyvältä yhdellä huonolla (kameran omalla) mikillä setin edestä, en näitä omia räpellyksiäni ala ottamaan useammalla siepolla narulle. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Niq 05.10.2009 11:04:36 | |
---|
"I have a cunning plan" -Baldrick |
Nolte 05.10.2009 11:16:01 | |
---|
OPJ1974: Tuosta jännittämisestä... Helpommin sanottu kuin tehty. Mulla on ainakin ihan helvetinmoinen ongelma siinä, että kun oikea tilanne tulee päälle, niin jännitys syö tatsia ihan vitu... paljon. Itsekseen kun soittelee ja treenailee, niin välillä onnistuu semmoisiakin juttuja, mihin ei tiedä pystyvänsä. Auta armias, sitten bändin kanssa treenatessa kaik mänöö räpellykseksi. Siksi joudun treenaamaan esim. cover-biisejä itsekseni tuhottoman paljon, että olisi luottoa itseensä ja ei jännittäisi niin paljon. Onkohan tuohon mitään apukeinoa... lobotomia? Tuntuu oudolta enkä tuosta ole päässyt eroon, keikkoja olen kuitenkin tehnyt ja esiintynyt muutenkin satoja kertoja, mutta aina se vaan mörkönä kurkkii. Samasta syystä en todellakaan soita sooloja, hyvät ideat eivät jännittämisen takia välity kapuloiden kautta instrumenttiin. Ihan kuin olisi joku hemmetin kuristin aivojen ja ranteiden välissä jossain. Ehkä ei pitäisi odottaa itseltään niin paljon, voisi auttaa asiaa? Nämä(kin) ovat henkimaailman hommia nämä jännittämiset. Ja on todellakin helpommin sanottu, kuin tehty. Ei pal' auta, kun joku sanoo, että "elä jännitä, niin hyvin se mennee". Onhan niitä apukeinojakin tietysti, kemiallisiakin, joista tunnetuin tietysti se alkkohooli, mutta mutta... Itse yllätyin siitä, ettei ole tarvinnut keikoilla kärsiä jännittämisestä ekan kerran jälkeen. Silloinkin vain ennen keikkaa ja parin-kolmen ekan biisin aikana. Sitten huomasin, ettei kukaan huomaa mitään, eikä ketään ihan mahottomasti edes kiinnosta, miten se rumpali siellä suoriutuu. :) Minua auttaa soittotilanteissa se, että olen niissä ikäänkuin rumpalin roolissa, en omana itsenäni. Muutenhan sitten onkin vaikeuksia monenlaisissa tilanteissa sen spennaamisen kanssa. Tietynlaiset sosiaaliset tilanteet, huh. Tavallaan se on ristiriidassa luonteeni kanssa, mutta minkäs teet. Jaa "ääninäytettä soitostanne"?. No ei tällä kertaa... :) |
Cimble 05.10.2009 11:29:09 (muokattu 05.10.2009 12:14:51) | |
---|
Niq: Työstetään tätä nyt häpeän kautta ja heitetään nyt tämäkin http://www.youtube.com/watch?v=ZGmYPj6MKW4 Tämä oli ehkä parempi, kun oli letkeämpi ja groovaavampi biisikin. Ja hienosti tsemppasit itseäsi rentouteen... :) Mutta lähinnä noissa filleissä on vähän arpomista välillä. Ikään kuin et keksisi fillin aikana mihin aiot seuraavaksi lyödä. Ne ei tule silleen selkärangasta, onko se sit sitä jännittämistä vai ko. biisin soitannollista vierautta? En tiedä pitäiskö fillejä sit vähän pelkistää tai olla aloittamatta niitä silleen liian aikaisin, jolloin niille on yritettävä keksiä sitä pituutta ja sit menee helposti vähän huti. Mut kyllähän ainakin nuo kompit kulkee. Anteeksi taas kritisoivakin kommentointi, se on monesti niin helppoa... ;) Paitsi tietty esim. markkuliinin moellereiden suhteen. Niihin en osaa sanoa mitään... :) "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |