Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mitä kitaraa suosittelet minulle?
1 2
kitara joonas
04.10.2009 21:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moro,oon soittanu nyt kitaraa noin 1,5 vuotta.ja soitan yhdessä bändissä ja meiän bändi soittaa rockkia,bluessia ja vähän heviä.voisiko joku kertoa mikä kitara kannattaisi ostaa haluaisin että kitaralla pystyy soittamaan bluessia,heviä ja rockkia ja kunnon sooloja.hinnan yläraja on 250e
 
elsewhere
04.10.2009 21:04:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squier Classic Vibe Tele- tai Stratocaster.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
HTMono
04.10.2009 21:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Squier Classic Vibe Tele- tai Stratocaster.
 
Samaa suositellaan täällä. Muista katsoa myös tori, saat halvemmalla.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Grugi
04.10.2009 21:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HB LP kopio.
 
SDMF
rheinone
04.10.2009 21:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: HB LP kopio.
 
Paskammarjat.
 
Mikä kitara sulla nyt on?
 
BLACK SABBATH RUINED MY LIFE
pietari-poika
04.10.2009 21:13:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon hintaan kannattaa katsoa muusikoiden.netin torilta käytetty. Saa parempaa halvemmalla ja torilta ostetut kitarat ovat myös (usein) "sisäänsoitettu" ja säädöissä.
 
Tässä nyt muutamia, kaikkien laadusta & hinnasta en ole varma mutta noi lienee ihan perushyviä valintoja:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=354572
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=354123
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=354110
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=353574
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=350949
 
Jucciz
04.10.2009 21:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä suosittelen sulle jossain soitinliikkeessä käymistä. Siellä todennäköisesti saat edes vähän kartoitettua vaihtoehtoja ja sitä, mikä malli sun kouraan parhaiten käy. Me ei voida sitä sulle kertoa, vaikka itkua vääntäisit.
 
McNulty
04.10.2009 21:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitara joonas: moro,oon soittanu nyt kitaraa noin 1,5 vuotta.ja soitan yhdessä bändissä ja meiän bändi soittaa rockkia,bluessia ja vähän heviä.voisiko joku kertoa mikä kitara kannattaisi ostaa haluaisin että kitaralla pystyy soittamaan bluessia,heviä ja rockkia ja kunnon sooloja.hinnan yläraja on 250e
 
Kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä kitara.
 
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
kitara joonas
04.10.2009 21:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on nyt wahburnin wax10b x series,siis no mulle sopii stratocasterparhaiten ku en o mikää hirveen pitkä ihminen ni on hankala soittaa mitää kovinkaan isoa
 
Wespa
04.10.2009 21:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitara joonas: siis no mulle sopii stratocasterparhaiten ku en o mikää hirveen pitkä ihminen ni on hankala soittaa mitää kovinkaan isoa
 
Strato on loppujen lopuksi aika ison tuntuinen kitara, SG on pienten miesten rokkikeppi, kysy vaikka Angukselta. ;)
 
Eli vaikkapa tuosta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=353574
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
MuzaK
04.10.2009 22:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vähän omaa mutua...
 
Valitsepa ennakkoluulottomasti sellainen malli joka näyttää SINUN mielestäsi hyvältä ja tuntuu hyvältä kouraan. Ei kannata matkia muita ja lokeroida esim. stratolla soitetaan kevyempää kamaa ja les paulilla rankempaa. Tai kun Ynkkäkin soittaa stratoa... Voi soitella vaikka 5-sakaraisella mustalla humpparihirvityksellä bluesia kunhan saa ulos mieleisiään soundeja! Mars kauppaan kokeilemaan.
 
Oleellista on
- hyvät säädöt jotta soittomukavuus on kohdallaan = matala action aloittelijalle ohuilla kielillä
- hyvä kaula jotta sitä voi säätää
- hyvin asennetut ja hiotut nauhat kaulassa jotta ei kielet särise
- kelpo yläsatula jotta action on matala ja vire pysyy eli kielet liukuu satulassa
- toimivat virittimet
- häiriöttömät elektroniikat
- hyvä vahvistin
 
Mojoilut ja muut resonointijutut tulee sitten myöhemmin kun soittokokemusta ja sounditietoisuutta on tullut lisää.
 
Aina kannattaa muistaa että osaava muusikko saa ulos hyvän kuuloista soittoa halvoista romukitaroistakin!
 
rheinone
04.10.2009 22:04:16 (muokattu 04.10.2009 22:05:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitara joonas: mulla on nyt wahburnin wax10b x series,siis no mulle sopii stratocasterparhaiten ku en o mikää hirveen pitkä ihminen ni on hankala soittaa mitää kovinkaan isoa
 
No Squier Classic Vibe Strat sitte käytettynä, niinku tossa aiemmin jo suositeltiin.
 
BLACK SABBATH RUINED MY LIFE
ReBeat
04.10.2009 22:10:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha Pacificaa kannattaa harkita myös.
 
TTV
05.10.2009 06:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun nyt tuon "ei kovin pitkä" jutun otit esille, niin kai olet säätänyt sen nykyisen kitarasi hihnan kunnolla? Tilaa Thomannilta Höfnerin matkakitara; taipuu helposti kuvailemaasi musiikkiin, luo lavakarismaa ja sopii vaikka kääpiölle :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
kitara joonas
05.10.2009 16:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen säätänyt hihnani hyväksi, enkä aio osta mitään höfneriä:D mutta kyllä iron maideniki soittaa heviä strattocastereilla,mutta onhan se totta et mun kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa kitaroita,mutta stratocaster olis vaan se ihanne malli mutta kyllä muutkin käy koska e
 
NaamaEsa
05.10.2009 23:45:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitara joonas: olen säätänyt hihnani hyväksi, enkä aio osta mitään höfneriä:D mutta kyllä iron maideniki soittaa heviä strattocastereilla,mutta onhan se totta et mun kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa kitaroita,mutta stratocaster olis vaan se ihanne malli mutta kyllä muutkin käy koska e
 
Kaimalle plussa.
 
Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen. -zanteri
h.e.k.a
06.10.2009 08:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MuzaK: Tässä vähän omaa mutua...
 
Valitsepa ennakkoluulottomasti sellainen malli joka näyttää SINUN mielestäsi hyvältä ja tuntuu hyvältä kouraan. Ei kannata matkia muita ja lokeroida esim. stratolla soitetaan kevyempää kamaa ja les paulilla rankempaa. Tai kun Ynkkäkin soittaa stratoa... Voi soitella vaikka 5-sakaraisella mustalla humpparihirvityksellä bluesia kunhan saa ulos mieleisiään soundeja! Mars kauppaan kokeilemaan.
 
Oleellista on
- hyvät säädöt jotta soittomukavuus on kohdallaan = matala action aloittelijalle ohuilla kielillä
- hyvä kaula jotta sitä voi säätää
- hyvin asennetut ja hiotut nauhat kaulassa jotta ei kielet särise
- kelpo yläsatula jotta action on matala ja vire pysyy eli kielet liukuu satulassa
- toimivat virittimet
- häiriöttömät elektroniikat
- hyvä vahvistin
 
Mojoilut ja muut resonointijutut tulee sitten myöhemmin kun soittokokemusta ja sounditietoisuutta on tullut lisää.
 
Aina kannattaa muistaa että osaava muusikko saa ulos hyvän kuuloista soittoa halvoista romukitaroistakin!

 
Tämän voisi heittää vastaukseksi heti jokaiseen aloittelijoiden kitarakyselyyn, erittäin hyvin koottu paketti oleellisista asioista. Plussa...
 
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
tyarhein
06.10.2009 09:50:29 (muokattu 06.10.2009 10:10:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä keppi tuli tilatuksi englanninmaalta (dv247), eikä mielestäni ole hassumpi kapine ollenkaan...
 
http://www.youtube.com/watch?v=DiwWeobS2xo
 
Verkossa ostamisen huono puoli on tietenkin se että kitaranosto ilman testausta on aina lievää lottoamista...
 
terv. Ari
 
"hyvää tuloo, vaikka tavallista yrittää"
kitara joonas
11.10.2009 23:04:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko Epiphone Les Paul 100 hyvä laatuinen kitara joka maksaa noin 240e?
 
Jucciz
11.10.2009 23:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitara joonas: onko Epiphone Les Paul 100 hyvä laatuinen kitara joka maksaa noin 240e?
 
Sivu lauseiden ja yhdys sanojen vil liä leik kiä.
 
"Kaukalossa, pelaa Teemu Selänne, joka on juuri jäädytetty."
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «