Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone vai Tokai?
1 2 3 4 5 6
Sixi
04.10.2009 21:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli itellä olisi tiedossa uuden kitaran ostamista ja Les Paul-mallit miellyttävät kovasti, elikkäs hommaanko Epiphonen vai Tokain Les Paulin? Ja pakkohan tänne oli laittaa kysymys kun en tiädä kitaroista kovinkaan paljoa : D
 
Grugi
04.10.2009 21:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokain omistjana sanon että Tokai.
 
Mene liikkeeseen ja kokeile varsinkin jos olet ostamassa edullisempaa mallia koska niissä laatuerot on suurempia kun noissa 1k -> kepeissä.
 
SDMF
tomukka
04.10.2009 21:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sixi: Eli itellä olisi tiedossa uuden kitaran ostamista ja Les Paul-mallit miellyttävät kovasti, elikkäs hommaanko Epiphonen vai Tokain Les Paulin? Ja pakkohan tänne oli laittaa kysymys kun en tiädä kitaroista kovinkaan paljoa : D
 
Miks' ei Vintage? Hinta on ainakin kilpailukykyinen eikä merkkiä pahemmin ole haukuttu. Kokemusta ei ole... vielä.
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html
http://www.dv247.com/search/0/0/Pro … Quantity/Descending/vintage+v100/1/
 
Painajaismainen
04.10.2009 21:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaluokkaa jos kertoisit niin helpottaisi vastata. Sanon kuitenkin, että Tokai. Käytetyt japsit irtoaa halvalla ja ovatten ihan kelpo kitaroita.
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
käsi
04.10.2009 22:18:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite suosittelen epiphonea. Hintahaarukan tietäminen hieman helpottaisi. On noi kalliimmat tokait kovia soittimia, mutta epiphoneja tunnutaan dissaavan ihan huvinkin vuoksi täällä. Kannattaa käydä kokeilemassa ja fiilistellä kumpi sopii sulle paremmin. Jos puhutaan alle 500euron lespaulista, uskallan oman kokemuksen mukaan väittää että epiphonessa et mene vikaan.
 
Jätä kuitenkin epiphonelta pois noi halvimmat mallit. Niissä on ollut oman kokemuksen mukaan aikamoisia ritsoja ja rahaa menny hukkaan. Oma epiphonen stankku pelitti todella hyvin 15vuotta, sitten siirryin gibsoniin. Epiphoneja on itelläni ollut useita. Tokaita en ole yhtään omistanut, joillain kuitenkin soittanut ja ihan ok pelejä ne on, varsinkin nuo hieman kalliimmat.
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
Fingernails
04.10.2009 22:46:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysyn ny itsekin, kannattaako 700€ budjetilla katsella Epiphoneja vai Tokaita?
 
käsi
04.10.2009 22:49:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fingernails: kysyn ny itsekin, kannattaako 700€ budjetilla katsella Epiphoneja vai Tokaita?
 
sekä että. joitain epiluureja saattaa käytettynä saada tuohon hintaan. esim joe perryn signature versio on aika hemmetin kova, jos se löytyy kannattaa ostaa. tokaita suurin osa varmasti tulee suosittelemaan. Epiphoneissa kannattaa noita customeja tuohon hintaan katsella. Jos budjetti on tuo sillä saattaa jopa gibsonin
studio irrota jos jollakin on kiire myydä. Tuohon 700euroon säästäisin vielä pari sataa ja ostaisin gibsonin studio mallin.
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
duc
04.10.2009 23:00:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla oli pari Gibsonin Studiota 800 euron tienoilla, halvemmallakin löytyy monesti (tai sitten tinkaamalla).
markkuh
04.10.2009 23:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fingernails: kysyn ny itsekin, kannattaako 700€ budjetilla katsella Epiphoneja vai Tokaita?
 
Ostin käytetyn Tokai LS-85:n tuolla budjetilla ja olen ollut tyytyväinen.
Verrokkina pojan Epiphone "Standard" joka ei yhtä mieluinen.
 
Et silleen...
Victor Helldriver
04.10.2009 23:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tokai tietenkin...oon omistanu ja omistan epiphonea,tokaita ja gibsonia...
'95 lepa tokailta on vitun hyvä...sen sijaan epit on aina ollu enemmän tai vähemmän paskoi...niissä on se ominainen epiphonen huono saundi ja tuntuma.
 
'90 gibsonin lepa mulla tietty hakkaa tokain heittämällä
 
tokaihin tietty mikit vaihtoon heti...omas oli ainaki sellaset tehottomat vinkuintiaanit et niillä ei tehny mitää
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
nannne
05.10.2009 10:10:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://naurunappula.com/503093
 
Grabel
05.10.2009 10:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottamatta sen enempää kantaa siihen, että mikä kitara ois ketjun aloittajalle passeli, niin kannattaa muistaa se, että hieman säätämällä saa melkein kitarasta kuin kitarasta suht asiallisen. Jos esim. käytettynä sattuu olemaan joku Epi tai Tokai tarjolla asialliseen hintaan, niin melkein kandee käydä nappaamassa se talteen jos ulkonäkö/muut asiat miellyttävät.
 
Itse ostin pari vuotta sitten käytettynä Epin LP:n ja muutaman tunnin säädön jälkeen sen soittotuntuma oli oikein hyvä. Kun ottaa huomioon, että maksoin tosta silloin luokkaa pari hunttia, niin itse sanoisin, että tuon kohdalla puhutaan erinomaisesta hinta/laatusuhteesta. Tämä kyseinen Epi kelpaa varaluutuksi Gibsonilleni milloin vain.
 
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
jii.haanpaa
05.10.2009 12:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minäkään osaa suositella kitaroita kenellekään tai pistää niitä toisten puolesta paremmuusjärjestykseen, mutta itse uhmasin kohtaloa ja tilasin muutama kuukausi sitten ebayn ystävällisellä avustuksella inthöörnetistä uuden wiininpunaisen LC95:n. Kepukka tuli kustantamaan kovan laukun kanssa kotiovelle kannettuna noin 600 euroa. Omalla fiilismittarilla mitattuna tuossa on eniten kitaraa per euro, mitä toistaiseksi on vastaan tullut. Pistäisin tuollaisella budjetilla vakavaan harkintaan, jos vain sattuu käteen sopimaan.
 
Epiphonesta, korean tokaista tai muistakaan paulikopioista ei ole kokemuksia.
 
FensonGibder
05.10.2009 14:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sixi:Epiphone vai Tokai?
 
Vastaus: gibson LP studio
 
SEURAAVA!
 
Riffi, nyt.
joukov
05.10.2009 14:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fingernails: kysyn ny itsekin, kannattaako 700€ budjetilla katsella Epiphoneja vai Tokaita?
 
Kysymykseen vastaus: Tokai
Budjetillasi saat mainion japanilaisen kepin.
 
Ace Frehley - Nosturi 2.12.2009
Björn E. Borg
05.10.2009 15:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fingernails: kysyn ny itsekin, kannattaako 700€ budjetilla katsella Epiphoneja vai Tokaita?
 
Kannattaa katsella Tokaita.
 
s8na
05.10.2009 15:51:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Kysymykseen vastaus: Tokai
Budjetillasi saat mainion japanilaisen kepin.

 
Siis käytettynä...? Japanin versiot maksaa aika hinajaa uutena nykyään.
 
Vemmy
05.10.2009 18:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muistaa myös käytetyt Epin japsimallit, ainakin omani sain pari vuotta sitten reilusti alle tuon seitsemänsadan. Mikithän sekä Tokailla että Epillä on samaa luokkaa, minä kun aina olen tykännyt niitä vaihdella, niin Epiluuriinkin vaihtui tallamikki heti. Muuten pitää kyllä tästä LQ:sta sanoa, että mahtava kitara. Mutta makuasioitahan nämä ovatten...
 
Ketä kiinnostaa.
nannne
05.10.2009 18:21:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vemmy: Kannattaa muistaa myös käytetyt Epin japsimallit, ainakin omani sain pari vuotta sitten reilusti alle tuon seitsemänsadan. Mikithän sekä Tokailla että Epillä on samaa luokkaa, minä kun aina olen tykännyt niitä vaihdella, niin Epiluuriinkin vaihtui tallamikki heti. Muuten pitää kyllä tästä LQ:sta sanoa, että mahtava kitara. Mutta makuasioitahan nämä ovatten...
 
Tsekki epiphonet on kans tosi hyviä, näihin on vain tuuripeliä törmätä.
 
Painajaismainen
05.10.2009 18:55:41 (muokattu 05.10.2009 18:55:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Vastaus: gibson LP studio
 
SEURAAVA!

 
Ei muuten ollenkaan huono vastaus. Itse soitan enemmän noita Gibsonin Studio-LP:itä, mitä tuota Tokain LC-85:ta.
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «