Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 58 9 10 11 12112 113 114 115 116
aalataur
02.10.2009 21:34:05 (muokattu 02.10.2009 21:44:03)

Pistin skaban pakettiin kun JohnnyBoy ei kerennyt. Tulin suureksi hämmästyksekseni Aakkimuksen kanssa jaetulle ykkössijalle. Aakkimus hoitaa seuraavan taustan jos vain suinkin kykenee, lähetin pikaviestin. Mun mielestä Räkkipelillä oli tämän kerran kovin veto mutta demokratia on pelin henki ja Aakkimuksella oli toki kovaa tilutusta. Omasta soolostani en tykännyt niinkään, alku jees mutta loppupuoli oli hirveetä paskaa.. kiitoksia kuitenkin äänistä! :D Itse ei näköjään pysty aina arvioimaan miltä juttu kuulostaa muille, sen kyllä huomannut ennenkin kun joku omasta mielestä hyvä juttu on jäänyt jämäpisteille.

E: Jaa no, voin mä sen taustan tietysti rykästä, olen vaan tehnyt jo kahteen skabaan taustan. Hauskaahan niiden tekeminen on. Ajattelin että saatais vähän uutta verta taustoihinkin mutta miten vaan...

E2: Aakkimuksella on kiireitä, joten joudutte vissiin taas vetelemään meikäläisen taustaan :F
Aakkimus
02.10.2009 21:44:20
Tässä ois kyllä pari tuntia aikaa,voin kokeilla josko sitä saisi raapaistua jotain kasaan, tai viimeistään huomenna kun töistä pääsen.
Räkkipeli
02.10.2009 22:05:06
aalataur: Mun mielestä Räkkipelillä oli tämän kerran kovin veto mutta demokratia on pelin henki ja Aakkimuksella oli toki kovaa tilutusta.

Heh. No kukaanhan ei voi kaikkia miellyttää. (vanhat patut ei kato ymmärrä suvereenia, maailman parasta ja innovatiivisinta soittoa! :D No ei vaineskaan.) Ja totta puhuen noil pisteil ei ainakaan allekirjoittaneelle ole mitään merkitystä. Omaksi huviksi tätä tekee. Toki joskus olis ihan kiva väsätä jokin tausta.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
aalataur
02.10.2009 22:47:28

Räkkipeli: Heh. No kukaanhan ei voi kaikkia miellyttää. (vanhat patut ei kato ymmärrä suvereenia, maailman parasta ja innovatiivisinta soittoa! :D No ei vaineskaan.) Ja totta puhuen noil pisteil ei ainakaan allekirjoittaneelle ole mitään merkitystä. Omaksi huviksi tätä tekee. Toki joskus olis ihan kiva väsätä jokin tausta.

Jos Aakkimus ei kerkee, niin tee sä tausta.
Aakkimus
03.10.2009 07:51:22
Joo en saanut eilen mitään ainakaan valmiiksi ja tämä päivä menee tiiviisti töissä. Räkkipeli voi alkaa valmistautua skaban vetoon, tai kuka vain. ^^
padaa@dadaa!
03.10.2009 09:11:00

Räkkipeli: Mikäs laite on kyseessä tarkalleen?

Dunlop Octave Fuzz (ja jotain Jimi HendrixSystem -sarjaa). Periaatteessa sama laite kuin tämä uudempi versio http://www.youtube.com/watch?v=xZSioXdxo4Y mutta boksi enemmänkin MXR-tyylinen. GAS:n herätti ko. pätkän kohta "by playing lower notes you can get a synth effect".
Räkkipeli
03.10.2009 12:58:50
LeoFender: Dunlop Octave Fuzz (ja jotain Jimi HendrixSystem -sarjaa). Periaatteessa sama laite kuin tämä uudempi versio http://www.youtube.com/watch?v=xZSioXdxo4Y mutta boksi enemmänkin MXR-tyylinen. GAS:n herätti ko. pätkän kohta "by playing lower notes you can get a synth effect".

Mielenkiintoista. Mikähän se oli mikä Dimebagin pedaalilaudassa joka oli jonkin näköinen oktaavifuzz, mutta se oli niinkun wah-pedaalin tapainen poljin. En nyt jaksa ottaa selvää mutta se oli kyllä makee kans.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
padaa@dadaa!
03.10.2009 17:52:27 (muokattu 03.10.2009 17:55:13)

Räkkipeli: Mielenkiintoista. Mikähän se oli mikä Dimebagin pedaalilaudassa joka oli jonkin näköinen oktaavifuzz, mutta se oli niinkun wah-pedaalin tapainen poljin. En nyt jaksa ottaa selvää mutta se oli kyllä makee kans.

Taitaa olla whammy -pedaali, joka siis nostaa portaattimasti sävelkorkeutta, en kuitenkaan ole varma. Sama millä David Gilmour tekee kappaleessa Marooned sen kirkuvan soolosoundin.

Mutta mitä tulee tuohon omaan pedaaliin niin saahan tuolla etäisesti fonimaista soundia.
EDIT: Ei laitetakaan pätkää kun paketoinnissa taas ongelmia
padaa@dadaa!
03.10.2009 18:33:03

hevikukko
04.10.2009 12:34:48
Hyvä tuo uusi tausta skabaan, jos vaikka illalla soittais jotain purkkiin.
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
aalataur
04.10.2009 13:27:45

hevikukko: Hyvä tuo uusi tausta skabaan, jos vaikka illalla soittais jotain purkkiin.

Jaa-a. Nyt kun kuunteli uudestaan, olisi voinut laittaa tuosta syntikkaa (ilmanen Seven plugari) vähän kovemmalle. Arkailin sen kanssa kun mun mielestä se kuulosti melko juustoiselta enkä saanut säädettyä siitä hyvää soundia, joten miskasin sen turhan alas. Nyt siitä ei saa juuri selvää paikoin. Jotain dimisointua siellä on olevinaan väleissä..
Tonski
04.10.2009 13:35:39

aalataur: Jotain dimisointua siellä on olevinaan väleissä..

DIMI!!!

Ihan hyvä on, vois katella jos keksis tohon jotain. :D
ihku
viny
04.10.2009 13:36:34 (muokattu 04.10.2009 13:37:18)
Jaa-a. Nyt kun kuunteli uudestaan, olisi voinut laittaa tuosta syntikkaa (ilmanen Seven plugari) vähän kovemmalle. Arkailin sen kanssa kun mun mielestä se kuulosti melko juustoiselta enkä saanut säädettyä siitä hyvää soundia, joten miskasin sen turhan alas. Nyt siitä ei saa juuri selvää paikoin. Jotain dimisointua siellä on olevinaan väleissä..

=o En ees huomannu, kun vetäsin sooloo siihen päälle.=)
Ei vaan kehtaa julkasta.(Ainakaa ekana)
Räkkipeli
04.10.2009 14:48:25
LeoFender: Taitaa olla whammy -pedaali, joka siis nostaa portaattimasti sävelkorkeutta, en kuitenkaan ole varma. Sama millä David Gilmour tekee kappaleessa Marooned sen kirkuvan soolosoundin.

No ei se nyt whammy ollu. :D Sehän on oikein tuttu laite. Mut tää kyseinen oli se joku mitä muutamia vaan ehti tulla markkinoilla. Selvitän tämän.
Tonski
04.10.2009 19:09:33

Joo sori jo etukäteen taas tosta äänenlaadusta.. :D
ihku
Snapo
05.10.2009 11:54:12
aalataur: Of Sins and Shadowsista tosiaan lainattu tuo rytmikuvio, soinnut on eri. Mutta tämmöset huomiot jatkossa mielellään jälkipyykkiin, ei osallistumisketjuun..

Jontulla oli kova aloitus ja Romeohan tuosta tuli yhdestä kohtaa mieleen :D Siis tuosta string skipping -tappingista mitä itsekin olen sooloskaboissa(kin) käyttänyt ja joka on Romeolta opeteltu. Taitaapa olla nimenomaan Of Sins and Shadowsin soolossa joku varioitu juttu tosta samasta. Romeolla on muutenkin paljon noita string skipping tappeja, mikäli korvani oikein kuulevat.

Joo, tajusin vasta kirjoitettuani että bärkhele. Jos yrittäis saada itekin ensimmäisen sooloskabarykäisyn aikaseksi tässä viikolla
Economy on köyhille.
Jonttu
05.10.2009 18:51:09

aalataur: Of Sins and Shadowsista tosiaan lainattu tuo rytmikuvio, soinnut on eri. Mutta tämmöset huomiot jatkossa mielellään jälkipyykkiin, ei osallistumisketjuun..

Jontulla oli kova aloitus ja Romeohan tuosta tuli yhdestä kohtaa mieleen :D Siis tuosta string skipping -tappingista mitä itsekin olen sooloskaboissa(kin) käyttänyt ja joka on Romeolta opeteltu. Taitaapa olla nimenomaan Of Sins and Shadowsin soolossa joku varioitu juttu tosta samasta. Romeolla on muutenkin paljon noita string skipping tappeja, mikäli korvani oikein kuulevat.

Tänks!
yeah, jatketaan täällä....
...Tosiaan ekaa kertaa mukana, kuuntelin taustan ja oli sen verran hyvänkuuloinen
että oli pakko osallistua.
Pakkohan se stringskipping täppinkilikki oli siihen pistää :)

Mazahilla oli varsin hyvä vetäsy!!!! Ääniä tulossa!
Vladi
06.10.2009 09:30:25
Ei hemmetti, tuli tänään kuunneltua uudestaan toi oma veto. Onko kuinka hyväksyttävää vetäistä uus ja korvata tuo vanha veto sillä?
Kyllä se siitä.
hevikukko
06.10.2009 10:50:16 (muokattu 06.10.2009 10:51:55)
Kai se o ihan sama jos haluu päivittää sitä vetoansa kilpailuajan puitteissa. Mä en jaksa rääviä uutta tilalle. Ensi skabassa sitten taas toisenlaista vääntöä, jos mukaan tullaan.
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)