Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 535 36 37 38 39122 123 124 125 126
Kailis
26.09.2009 15:25:09

No olen huonompaakin kuullut ihan selvinpäin soittavilta bändeiltä. Valitettavasti ei tarkkaan pysty anaalisoimaan kun äänikortti vittuilee, mutta se mitä kuuluu on kyllä vakuuttavaa.
Kännisoitto....uuuuhhhh.....tuleepa vastenmielisiä muistoja...
hansakemanelius
26.09.2009 15:38:35

Kailis:
Kännisoitto....uuuuhhhh.....tuleepa vastenmielisiä muistoja...

Palautuvatko viimeöiset jamit hiljalleen mieleen....?
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Kailis
26.09.2009 17:31:34

hansakemanelius: Palautuvatko viimeöiset jamit hiljalleen mieleen....?

Ei oltu kännissä. Tulee kasari mieleen, mm. -86 Uudella Ylioppilastalolla, jossa pelkäsimme että lämppäribändi juo kaikki bäkkäribisset, joten holasimme ne ennen keikkaa. Aloitimme kerran kaikki eri biisin ja lopulta en pysynyt enää pallilla. Tosin ne hurjimmat bändit (mm. Stooges) ja heidän saavutuksensa tällä alalla jää toivottavasti saavuttamatta.
Nolte
26.09.2009 18:31:36
Närpiö: Olkaa hyvä: http://www.mikseri.net/artists/?id=122234

Editoin turhat selittelyt pois. Ja sitä paitsi kummiskin olitte ihan selevinpäin ja puoli vuotta muutenkin hioneet pelkästään tuota yhtä biisiä. :)

Siis toimiva vetohan tuo oli. En tosin kuunnellut millään nihilistikriitikko -korvalla virheitä etsien, mutta ihan vakuuttava liveveto. Ei paha.
Cimble
26.09.2009 22:38:11
Nolte: Ja sitä paitsi kummiskin olitte ihan selevinpäin ja puoli vuotta muutenkin hioneet pelkästään tuota yhtä biisiä. :)

Aivan totta ja lisäksi Phil Spector tuotti sen Mutt Langen kanssa. Tuon naistaustan kävi vetämässä Langen pimu Shania Twain, jonka kanssa vietin seuraavan yön siinä studion lattialla. Rumpukapuloista karissut puujauho kutitti aamulla selkää, mutta fiilis oli uskomaton. Huomasin myös, että Ritchie Blackmore oli jättänyt vastaajaan todella äkäisen viestin. Oli näköjään saanut kuulla kaverin kaverilta meidän äänittäneen sen hengentuotoksia. Rock-elämää uskomattomimmillaan. :)
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
Cimble
26.09.2009 22:51:09
Kailis: Kännisoitto....uuuuhhhh.....tuleepa vastenmielisiä muistoja...

Niitäkin tulee myös täällä. Soitto on joskus kussut keikalla, kun oli pitänyt vetää kuuppa sekaisin ennen illan vetoa. Näitä on ehkä muutama kerta. Siitä sitä on oppinut ja pannaan moinen vaikka amatööriyden, nuoruuden ja rokin piikkiin. ;) Nykyään ei tulis kuuloonkaan.

Mutta onhan sitä kännisoitosta jotain hauskojakin muistoja. Itse asiassa esim. juuri tuo coverveto studiossa. Ei se pilalla missään nimessä ole ja oli mieleenpainuva kokemus. Hauskaa todellakin oli.
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
Cimble
01.10.2009 23:42:38 (muokattu 01.10.2009 23:55:49)
Tämä on kyllä nykyään hiton hiljainen palsta. Saanen paremman tekemisen puutteessa sitten tunkea tänne taaa-as jotain. Tosin en tiedä olenko itse saastuttanut näytteilläni kuulijat veke... :)

Tähän astiset omat näytteeni ovat olleet vähän raskaampaa, lähinnä heavyä ja sen perinteisempää osastoa, joten nyt täältä pesee ihan erilaista kamaa. Kiinnosti sitten ketään eli ei. Itselläni ainakin nostalgia nousee tuon ekan osalta. ;)

Armon vuonna 1999 innokas, rehellinen, nuorekas ja säpinöivä porukka demottaa häpeilemätöntä ja kursailematonta pop/rock-kamaa:
urlhttp://www.mikseri.net/artists/venueavenue.122390.phpurl/ (Olisin toivonut bassariin vähän enemmän volaa, olisi toiminut paremmin. Mutta en itse voinut tuolle lopputulokselle mitään. Polkasen bassaria tosielämässä kuitenkin melko tuntuvasti)

No sitten no joo, musiikin ammattilaisen opinnäytetyönä 2008 tekemiä ja soittamia akustisia biisejä, jossa myös laulaja ammattilainen. Ainoastaan lyömäsoittimet (tässä tapauksessa vain onnettomat bongot) ovat amatöörimäiset, kuka lie sössinyt ne...?! Onneksi niillä on vain hyvin pieni rooli ja siksipä ovat aika pinnan alla. Laitoin silti. Kuvastaapahan vähän meikäläisen avoimuutta hyvin erilaisten musiikkityylien ja suoritusten suhteen... urlhttp://www.mikseri.net/artists/mia.122391.phpurl/ Hienoa oli anyway.

Tänne ei varmaan hirveästi tavaraa näköjään nykymenolla tule, joten perkele noista äskeisistä seikkailuista johtuen laitan tänne muutaman viikon sisään vielä kunnon runkkurokkia, back to the roots, babies!! Ja on korkeintaan parisen kuukautta vanhaa äänitettä, vaikkakin biisi(t) vanhoja lainoja.
Niq
02.10.2009 07:55:04

Närpiö: Armon vuonna 1999 innokas, rehellinen, nuorekas ja säpinöivä porukka demottaa häpeilemätöntä ja kursailematonta pop/rock-kamaa:
http://www.mikseri.net/artists/venueavenue.122390.php (Olisin toivonut bassariin vähän enemmän volaa, olisi toiminut paremmin. Mutta en itse voinut tuolle lopputulokselle mitään. Polkasen bassaria tosielämässä kuitenkin melko tuntuvasti)

Kiipparisti miksaajana? Kaikki tuntuis olevan hienosti balanssissa paitsi että kiipparit on naamalla ja muut taustalla, laulu mukaanlukien. :)

Poppiahan se ja komppi kulkee, tykkäsin miten tuo eka biisi menee eteenpäin, hyvin sovitettu basso ja rummut vie komeesti.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Cimble
02.10.2009 08:13:10
Niq: Kiipparisti miksaajana? Kaikki tuntuis olevan hienosti balanssissa paitsi että kiipparit on naamalla ja muut taustalla, laulu mukaanlukien. :)

Itse asiassa basisti äänitti ja miksas. Opetteli tuohon aikaan tuota hommaa ihan koulussa, jonka tiloissa äänitys tehtiin. Nykypäivänä hyvinkin pätevä "äänimies". Mutta kyllähän kiipparit jostain syystä on tuossa liian pinnassa ja ehkä laulukin. Ja rummut taas liian alhaalla, varsinkin se bassari. Muuten, tuo kiipparisti-neito oli tuohon aikaan jotain 16-vuotias, piristi bändin ilmettä kummasti... ;) Jännää, yleensä sitä soittelee ainakin nykypäivänä semmoisten "vanhojen äijien" kanssa. Itsehän toki olen vielä teini! :)
markkuliini
04.10.2009 06:13:00 (muokattu 04.10.2009 16:58:17)

Pitkästä aikaa laitan jotain uutta. Moellerilla päähän hauskasti! :)

http://www.freewebs.com/markkuliini/moellersolo.htm

Kehittelin tuoretta tapaa treenata Moeller-lyöntiä ja tällainen mukavan simppeli mutta käytännöllinen idea tuli mieleen:

Jazz-tyyliin 8-osa trioleita, mutta vain yhdellä (esim. ensin oikealla) kädellä kerrallaan, ja sitten käden vaihto vasta seuraavalla aksentilla. Eli toinen (vasen) käsi soittaa seuraavan aksentin ja jatkaa trioleiden soittamista. Jne.
Toisin sanoen yhdellä kädellä kerrallaan. Aksentilla vaihdetaan.
Aksentti mielellään aina ekalla tai kolmannella triolilla, jotta pysytään svengi-maailmassa.
Hyvä aloitus asetelma on oikea käsi esim. lattiatomille ja vasen pikkutomille, ja siitä sitten liikuttelemaan.
Haitsu polkee tiätenkin tahdin 2. ja 4. iskulla.

Hyvä treeni opetella soittamaan aksentin jälkeen x-määrä nuotteja samalla kädellä rennosti ja pomppua hyödyntäen. Eka soittelin syncopationin sivuja kolkeetjotain ottaen sieltä nuoteista aksenttien paikat ja aika äkkiä pystyi alkamaan soittamaan "omasta elämästä joka pitäis hankkia."

Ja siis selvyyden vuoksi, nuottikuvassa 4-osa nuotteja sovelletaan siis Ooo Vvv Ooo Vvv, puolinuotteja Ooo ooo Vvv vvv jne. Isot kirjaimet aksentteja.
No tuo äänite kertoo varmaan enemmän kuin tämä sepustus.

Edit: Ai niin, ja siinä on samalla soundia Dw:n Jazz-series pannuista jazzimmalla vireellä, Remon Vintage A-kalvoilla.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Strumbali
04.10.2009 10:25:48
Oli hyvän kuuloista mollotusta. Itsekin treenaan tuon tyyppisiä juttuja. En tiedä onko ne nyt moelleria sitten toteutukseltaan, mutta yritän kuitenkin pitää rennon tatsin yllä. Pitäisi ehkä peilin kanssa vilkaista. Vaihtelen myös aksentin paikkaa, esim. sinne viimeiseen lyöntiin, vaihtelen yhden käden lyöntien määrää ja flammaan myös toisella kädellä aksentille. Mutta, on kyllä hyvä tyyli koluta yksinkertainen lyöntiyhdistelmä kunnolla läpi ja todeta mitä sillä saa aikaan. Homma lähtee muuten helposti lapasesta ja lopputulos on mitäänsanomaton/hyödytön.

Munsta!
HOJO
moderndrummer88
04.10.2009 14:53:54 (muokattu 04.10.2009 14:55:53)
markkuliini:

Ja siis selvyyden vuoksi, 4-osa nuotteja soitetaan siis Ooo Vvv Ooo Vvv, puolinuotteja Ooo ooo Vvv vvv jne.
No tuo äänite kertoo varmaan enemmän kuin tämä sepustus.

Onkohan tolla sun sivulla sit sattunu jonkin sortin aivopieru ohjeistuksessa?
For example, 1/4-notes are RRR LLL RRR LLL. Kun eiks noi ois jo 8. -osatrioleita?
Relaxin' At Camarillo...
hollmi-5
04.10.2009 15:55:25
moderndrummer88: Onkohan tolla sun sivulla sit sattunu jonkin sortin aivopieru ohjeistuksessa?
Kun eiks noi ois jo 8. -osatrioleita?

Jos jokainen trioli kestää yhden neljäsosan...

Kiva sample ja hyvä treeni. Sujuvasti soitettu.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
04.10.2009 16:05:17 (muokattu 04.10.2009 16:06:07)
hollmi-5: Jos jokainen trioli kestää yhden neljäsosan...

Lähinnä tarkoitin noita aksentoitujen lyöntien merkkaustapaa, koska markkuliinin tänne postaamassa tekstissähän aksentit oli ilmaistu isolla kirjaimella, niin luulisin saman linjan jatkuvan myös kotisivuilla. Eli nuottikuvana tuo kotisivun esimerkki olisi vain tahdillinen kahdeksasosatrioleita, ei suinkaan neljäsosia jos siis verrataan noihin markkuliinin tänne laittamiin ohjeisiin.
Relaxin' At Camarillo...
Niq
04.10.2009 16:43:28

"I have a cunning plan" -Baldrick
markkuliini
04.10.2009 16:48:25 (muokattu 04.10.2009 17:02:50)

moderndrummer88: Lähinnä tarkoitin noita aksentoitujen lyöntien merkkaustapaa, koska markkuliinin tänne postaamassa tekstissähän aksentit oli ilmaistu isolla kirjaimella, niin luulisin saman linjan jatkuvan myös kotisivuilla. Eli nuottikuvana tuo kotisivun esimerkki olisi vain tahdillinen kahdeksasosatrioleita, ei suinkaan neljäsosia jos siis verrataan noihin markkuliinin tänne laittamiin ohjeisiin.

No okei, parempi olis ehkä vaikka "1/4-notes are TO BE PLAYED AS" tms. Eli "neljäsosista tulee"
Totta, siellä ei ollut pieniä kirjaimia, jotenkin tuossa aamuyöllä viiden aikaan ei ole ihan tarkimmillaan. Olen niin syvästi pahoillani.
4-osilla viitataan siinä tietenkin siihen missä kohdissa käsi voi vaihtaa vuoroa ja missä aksentit olisivat. Neljästä neljäsosasta tulee tietenkin tahdillinen 8-osa trioleita. Vaihdan isot kirjaimet sinne kyllä, hyvä huomio, ja selkeytän ohjeistusta. Jotenkin vaan ajattelin että jos on kerrankin Syncopationia soittanut tajuaa sekunnissa mistä on kyse.

Edit: Selkeytetty nyt.

Edit2: For example, 1/4-notes are RRR LLL RRR LLL. Kun eiks noi ois jo 8. -osatrioleita?
Nimenomaan. Niinhän tuossa alunperin sanoin että 8-osa trioleita vaan koko ajan.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
04.10.2009 17:02:18

moderndrummer88: Älä hermostu, ei se ollu mikään hyökkäys sinua kohtaan, ihan vaan selkeytyksen vuoksi tuosta mainitsin :)

En mä hermostu. Mähän opetan sivutoimisena. :D Oon vaan tarpeen tullen sarkastinen. :) No en mä oppilaille koskaan kyllä sitäkään.
Selvensin myös aloitusviestiäni. Eli muutin sinnekin jotenkin tyyliin "nuottikuvasta 4-osia sovelletaan Ooo Vvv. Se on kyllä totta että jos sanoo että "4-osia soitetaan" jne. niin voi tulla ihmetys että eikös tässä nitä 8-osa trioleita soitettukaan.

Tuossa treenissä on vaan sellainen vaikutus että pian ei ajattele soittavana niitä trioleita vaan nimenomaan aksentteja esim. 4-osia. Ja välit täyttyy kuin itsestään. :)
moderndrummer88
04.10.2009 17:10:07
markkuliini: En mä hermostu. Mähän opetan sivutoimisena. :D

Sitä suuremmalla syyllä hyvä selkeyttää näitä ohjeita ;D
Relaxin' At Camarillo...
markkuliini
04.10.2009 17:14:12 (muokattu 04.10.2009 17:17:31)

moderndrummer88: Sitä suuremmalla syyllä hyvä selkeyttää näitä ohjeita ;D

Niin noh. Opetushommat otan työnä.
Mutta vapaaehtoistoiminta on vähän sellaista ettei äänittämiseen, editointiin, uploudaukseen, kirjoitteluun ja muuhun ihan loputtomasti pysty laittamaan aikaansa. Toivottavasti näillä ohjeilla kaikki nyt tajuaa idean. :) Jos ei niin sitten selkeytetään lisää tai otetaan puhelin avuksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)