lapio 02.03.2004 09:35:01 | |
---|
Mystistä. Jotenkin tuntuu, että sunnuntai iltapäivänä, kun lievässä krapula tilassa soittelin niin tuntui tuo soitto pitkästä aikaa luistavan jotenkin helvetin hyvin. Sormet liikkuivat niin perkeleen liukkasti. Eli onkos muilla vastaavia havaintoja. (ehkä olinkin vielä päissäni ja luulin vain että homma toimi?) "These pretzels are making me thirsty!"
-Cosmo Kramer |
Eddie 02.03.2004 09:36:13 | |
---|
(ehkä olinkin vielä päissäni ja luulin vain että homma toimi?) Luulisin näin. Nauhoitappa sitä soittoasi ja kuuntele selvin päin. "If you like metal, you´re my friend." |
alphamale 02.03.2004 10:03:53 | |
---|
Tuli tästä mieleen hauska anekdootti minkä vanha opettajani kertoi. Orkesteritoverinsa oli keksinyt maailman parhaan kitara- vai fonilinjan, en nyt muista matkalla baarista kotiin ja mietti että aamulla sitä ei kuitenkaan muista, parempi viheltää se nauhalle ettei unohdu. Aamulla sitten muisti em. maailman parhaan sävellysteknisen neronleimauksen ja pisti nauhan pyörimään. Nauhaltahan tuli tietysti pelkkää "pffff.... puuh.... pffff..... pff pfff..." |
hirvijo 02.03.2004 10:10:56 | |
---|
En tiiä siitä luistaako soittaminen yhtään sen paremmin, mutta darra helpottaa siksi ajaksi kun saa revittää sillä kitaralla kunnon heavya. :) toi on ihme juttu mutta se auttaa aina fyysisti pahaan tai heikkoon oloon, vaikka siitä tuleekin semmonen hullu tuskan hiki otsalle noin kymmessä minuutissa. |
Halldor 02.03.2004 11:02:51 | |
---|
Jos oikeen pahasti käsi tärisee, niin sillon menee Dick Dalet varmaan hyvin. |
Velli 02.03.2004 13:35:03 | |
---|
Toisinaan pieni krapula rentouttaa soittoa, mutta toisinaan se vetää pään tyhjäksi. |
Keppi 02.03.2004 14:03:12 (muokattu 02.03.2004 14:05:09) | |
---|
Mä oon ite yrittäny hahmottaa niitä tilanteita, millon soitto sujuu...ja millon se ei taas suju, ett sitt vois niinkun oikeessa tilanteessa olla toi ensin mainittu vaihtoehto. En mä tota darra -juttuu oo ikinä huomannu, mutt ite oon huomannu, ett kun on pitkään soittamatta, ni sen jälkeen soitto on tosi "lennokasta"...oli darrassa tai ei. Toisaalta oon huomannu myös sen, ett kun on hyvä fiilis...tai muuten iloinen mieli, ni sillonkin irtoo. Toi darra ei olotilana varmaankaan täytä näitä kriteerejä?!;) ...no ei vaineskaan;) |
JM 02.03.2004 17:02:36 (muokattu 02.03.2004 20:35:51) | |
---|
Sama juttu on mullakin usein ollut. Kovassa krapulassa mikään ei toimi niin kuin haluaisi paitsi juuri kitarointi. Tosin tämä selittyy luultavammin sillä pöhnäisellä ololla, ei osaa olla varmaankaan niin skarppina kuin selvinpäin ja sitä kautta ei tule huomattua soitossa virheitä. Humalassa soittaessa tosin minulla ei ilmene juurikaan sitä, että omia virheitä ei huomaa, päin vastoin; kännissä soittaessa aika ajoin jopa hävettää (ja ennen kaikkea vituttaa) omat virheet ja soiton yleinen epäselvyys. Nykyisin en yleensä haluakaan soittaa ainakaan suuremmalle yleisölle humalassa. EDIT: Lisätään nyt vielä huomautus siitä, että näin homma toimii minun kohdalla. En minä tuota "krapulasoittamista" millään tavalla yleistää halua. "Korva on ihan jees" - ltg |
Fortune 02.03.2004 19:09:47 | |
---|
Krapulassa tuntuu kyllä olevan niin, että skarppaa enemmän kuin normaalisti ja soittaa huolellisemmin. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
superfly 02.03.2004 19:50:03 | |
---|
Teillä ihme krapuloita on kun soittaan pystytte. Ei nuo ole mitään krapuloita, nuo on jotain ihan muuta. Krapulassa ainut tavoite on selvitä hengissä ja jokainen eletty minuutti on voitto. Ei puhettakaan, että soittamaan pystyisi. Harppu on alaston piano |
Tanu 02.03.2004 20:47:25 | |
---|
Hmm, tuossa viime viikonloppuna olen joko krapulassa tai päissäni nauhoittanut 10min improilun. Jälkikäteen kuunneltuna kuulostaa kyllä karmealta, joten tuskinpa ainakaan minun kohdallani darra auttaa. Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa. |
Fortune 02.03.2004 20:47:57 | |
---|
Teillä ihme krapuloita on kun soittaan pystytte. Ei nuo ole mitään krapuloita, nuo on jotain ihan muuta. Krapulassa ainut tavoite on selvitä hengissä ja jokainen eletty minuutti on voitto. Ei puhettakaan, että soittamaan pystyisi. Sinusta on tullut vanha :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Sinusta on tullut vanha :) Kolmekyppiset parin viikon päästä... Nyyh... Ranteet auki, ura on ohi... Harppu on alaston piano |
Eddy 03.03.2004 07:17:20 | |
---|
On kyllä joskus ollut harvinaisen nasta fiilis vetää semmosessa "oonks mä kännis vai krapulas-olotilassa",ja kuulostanut vielä selvinpäinkin kuunneltuna hyvältä.On vaan sen verran vaikea taitolaji saavuttaa just se oikea olotila,et aikapitkälle tuurista kiinni.Keikan aikana ei tuu pahemmin dokattua (yleensä ei mitään),mut keikan jälkeen helposti putoo sen verran,että esim. botskilla päivävedoissa kyseinen olotila aina sillointällöin saavutetaan... Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
Keppi 03.03.2004 08:32:25 | |
---|
Kolmekyppiset parin viikon päästä... Nyyh... Ranteet auki, ura on ohi... Eiks se ikä ollu 27, missä näin "kuului" toimia?!;) Sä oot siis päässy sen vaiheen yli;) Sama juttu täällä. Sillon kun on krapula, ni ei pysty tekemään oikeen mitään ja on morkkis. Ne on just niitä päiviä, jolloin ei tee mieli edes koskea koko kitaraan...tai jos sitä yrittääkin soittaa, ni se on aika tyhjänpäiväistä. Krapula vetoiset soittotreenitkin voi ihan hyvin jättää tekemättä. Mitää ei tapahdu. Ei nauti soitosta, eikä omaksu uusia asioita...toivoo vaan mielessäään, ett koko helvetin tilaisuus loppuis ja pääsis kämpille nukkumaan;) ...no ei vaineskaan;) |
larinparaske 03.03.2004 08:51:36 | |
---|
Joo, täytyy sanoa, ettei darrasta ole kyllä tietoakaan, jos pystyy lähtemään treeneihin soittamaan kitaraa. Mutta oon kanssa huomannut, että edellisen illlan dokailu vaikuttaa rentouttavasti musisointiin, ja ideoita tuntuu pursuavan. Mutta silloin ei kyllä ole kyse darrasta, vaan rentoutuneesta olotilasta. I want to be the king and queen of cheese |
Jäsen X 03.03.2004 10:08:54 | |
---|
Mystistä. Jotenkin tuntuu, että sunnuntai iltapäivänä, kun lievässä krapula tilassa soittelin niin tuntui tuo soitto pitkästä aikaa luistavan jotenkin helvetin hyvin. Sormet liikkuivat niin perkeleen liukkasti. Eli onkos muilla vastaavia havaintoja. (ehkä olinkin vielä päissäni ja luulin vain että homma toimi?) Tästä on ihan tieteellisiä tutkimuksiakin tehty, krapulassa aivot jotenkin "hämääntyy" ja kaikki tuntuu paremmalta. "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Keppi 03.03.2004 11:57:32 | |
---|
Tästä on ihan tieteellisiä tutkimuksiakin tehty, krapulassa aivot jotenkin "hämääntyy" ja kaikki tuntuu paremmalta. kaikki tuntuu paremmalta?!? No on ihmeellisiä tutkimuksia?! :D Eikös se nimenomaan oo päinvastoin?! Näin ainakin meillä... ...no ei vaineskaan;) |
Jäsen X 03.03.2004 12:57:48 | |
---|
kaikki tuntuu paremmalta?!? No on ihmeellisiä tutkimuksia?! :D Eikös se nimenomaan oo päinvastoin?! Näin ainakin meillä... siis siinä rapulan jälkimainingeissa siis.. ei nyt ihan heti heräämisen jälkeen, tai riippuu kuinka kova krapula on, tietty! "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
hirvijo 03.03.2004 13:46:35 | |
---|
kaikki tuntuu paremmalta?!? No on ihmeellisiä tutkimuksia?! :D Eikös se nimenomaan oo päinvastoin?! Näin ainakin meillä... Iltalehti sivistää! siinä oli juttua englantilaisesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin miks krapulassa panettaa. Krapulassa elimistö erittää jotain hormoonia, joka vaikuttaa siihen. Tuli sitten mieleeni se juttu tässä lueskellessa tätä topicia, kun tajusin että sama hormooni vaikuttaa siihen, että voi saada semmosen kunnon fiiliksen soittaessa, jota "normaali" olotilassa ei saisi, ellei sitten ole keikalla tms. saikohan tästä kukaan mitään selvää. |