Aihe: Sans amp PSA-1
1
Glottis
02.03.2004 21:12:31
Mulla on ollu jo useamman vuotta ja tykkään ihan älyttömästi! Varsinkin särö puolelta löytyy mahdollisuuksia vaikka mihin, ja on cleanikin hyvä. Ite käytän sitä marsun päätteen kanssa ja mausteena on Rocktronin Intellifex efektiprossa plus 2 marsun 4X12 kaappia, ja noillahan siitä saa aiiivan mahtavat saundit! Ihan kovimpaan mättömetalliin siitä ei yksinään ehkä ole mutta jonkun eq:n tai efektin kanssa kylläkin. Mielestäni varsin mukava vehje, käy testaamassa jossain ni sitte tiedät itekin.
Jormaz
02.03.2004 21:15:00 (muokattu 02.03.2004 21:16:04)
Mä olen hätäisesti testannut joten en viitti sen enempää kommentoida.

Täältä ei yleensä hirveästi löydy kokemuksia räkkivahvistimista joten suosittelen että käytät harmooni-sentraalin hakumoottoria. Sieltä löytyy juttua vaikka koko yön lukemisiksi.

http://acapella.harmony-central.com … ?s=033545020c7f8c8f9c87c4d00fdebe87

LIS: Juu, mulla on juurikin kielen päällä Voodu Valve, kun vaan rohkasis ittensä tilaamaan..
Back to the 80's
JR
02.03.2004 21:23:51

Tykkään pirusti tuosta etusesta. Säröä lähtee ainakin todella tarpeeksi. Trankkupäätteen kanssa soittelen tuolla PSA-1 + Perfect Connection 100 + marsun 4x12. Hyvältä soundaa.
Enemmän sustainiakin tällä yhdistelmällä kuin mun putkinupeissa.

Soundaa hyvältä myös äänityksissä ja putkipäätteen kanssa.
Äänityksessä täytyy kyllä käyttää jotain erillistä kaappisimulaatiota muuten aivan liian sirkkeli. Väittävät että tuossa pitäisi semmoinen kaappisimulaatio olla direct outissa mutta ei kyllä ole ja surkeelta kuulostaa. Tähän esim. halpa ratkaisu ostamalla behringer 4x12 kaappisimulaattorin 30 EURolla. Kuulostaa yllättävän hyvälle.

Mutta testaa itse, tosin suomessa saatavuus näissä uutena ainakin nollissa..
JR
Jormaz
02.03.2004 21:35:06
Back to the 80's
Glottis
02.03.2004 21:41:19
Onpas noitten hinta tullu alas jonnin verran siitä ku ite ostin, sillon ne makso vanhaa rahaa aika tarkkaan 6000. Tosin itelläni kävi tuuri ja maksoin ko laitteesta vaan 250 euroo...
JR
02.03.2004 21:43:18

Ei hemmetti! nyt on halpaa. Vuosi sitten oli jotain 1080EUR ja kun soitin musamaailmaan onko testattavissa niin ei ollut lainkaan suomessa sillä hetkellä..
JR
Rappion Apostoli
02.03.2004 21:54:07
Onpas noitten hinta tullu alas jonnin verran siitä ku ite ostin, sillon ne makso vanhaa rahaa aika tarkkaan 6000. Tosin itelläni kävi tuuri ja maksoin ko laitteesta vaan 250 euroo...

Kerro nyt mistä tollasen diilin nappasit.
Karvanaama-Zakk
02.03.2004 21:54:47

Rupee jo itteenikin kiinnostaa tää laite...Harmi ku hommasin just ton Voodu Valven..
Nukkuminen on homojen hommaa...
Glottis
02.03.2004 21:58:45
Olin tuolloin hankkimassa uutta vahvarii ja kävin sillon täällä Turussa musamaailmassa kyseistä laitetta testimässä ja tykkäsin, oli vaan vähän kallis sillo... No sitte lueskelin palsta lehtee ja siellä oli ilmotus että myydään, ei ollu hintaa. soitin kaverille ja menin kattoon, ku se sano hinnan ni meinasin selälleni lentää, 1500 mk äijä halus. En sit jääny enempiä kyseleen vaan marssisin oiko päätä hakee käteistä ja korjasin laitteen parempaan talteen! Joskus käy tuurikin. Oli vanhempi herrasmies ku myi laitetta, ei kuulemma enää tarvinu...
Jormaz
02.03.2004 22:01:31
Rupee jo itteenikin kiinnostaa tää laite...Harmi ku hommasin just ton Voodu Valven..

Onko sulla muuten online-versio? Mitäs oot tykännyt noin muuten?
Back to the 80's
Karvanaama-Zakk
02.03.2004 22:07:25 (muokattu 02.03.2004 22:08:00)

Onko sulla muuten online-versio? Mitäs oot tykännyt noin muuten?

Ei oo On-Line versio...Kannatta kysyä tuota asiaa parin päivän päästä..oon ollu saatanan kiireinen tässä enkä oo kerenny ottaa sitä ees laukusta esille...Perjantain keikalla kyllä käytin sitä, mutta soundit oli aika diskanttimaiset..Johtui onneksi miksauspöydästä...Nopeesti testattuna säröt on ok ku vähän poistaa yläpäätä ja puhtaisiin olen todella tyytyväinen...Viikonloppuna se joutuu studio sessioon...saa nähdä miten pärjää...Mutta muutaman päivän päästä lisää tietoa...
Nukkuminen on homojen hommaa...
Cornflake
02.03.2004 22:35:12
Toimii muuten bassonkin kanssa kuin tauti. Minulla tuo on ollut vasta n. parien treenien ajan, joten hirveästi ei ole kerennyt säätämään. Ensituntumassa ei tosin ole paljoa jossiteltavaa: hiton hyvä vekotin myös bassolle.
Lick my lovepump!
Kamazo
02.03.2004 22:46:50
Jaaha rupeaa kiinnostaan aina vaan enemmän tuo PSA-1.
JR:lle kysymys tuosta äänitys hommasta (kuullostaa sirkkeliltä) että millä systeemillä äänittelit, koska itse olen äänitellyt saman firman (tech21) Trademark 60:sen Direct outista pikku mikserin kautta RME äänikortin kautta Cubase vst softalla ja ihan hyvät soundit siitä ainakin on saanut. Eli tusta äänittely puolesta ja direct outin käytöstä vielä jos tietäjät kommentoisivat.
Kiitos kaikille tähänastisista.
JR
02.03.2004 23:15:07

No äänityspuolelta tech trademark 10:llä kuulosti hyvältä ei tarvi erillistä kaappisimulaatiota , se on mukana.

PSA-1 mistä tahansa ulostulosta (XLR,1/4) kuulosti taas sirkkeliltä. Vasta erillisen kaappisimuloinnin kanssa rupes kuulostaan oikeelta ja todella hyvältä. Enemmän soundeja saa myös aikaseks kuin tm10:llä. Samalta ei kuulosta kuitenkaan vaikka sukua soundille onkin.

Hienoa PSA-1:ssä on esim. se että voin skulata vaikka päättärin kautta stereona kahteen 4x12 kaappiin ja samaan aikaan vaikka stereona ottaa XLR:stä direct outista raiturille soiton. Välissä pidän näitä Behkun 4x12 skittakaappi simulaatio boxeja. Ne on ok. Muita vaihtoehtoja olis kalliit palmerin kaappisimulaatiot. Tai sittten suoraan tietokoneeseen ja sieltä kaappisimulaatio päälle.

Haluaisin kuulla äänittääkö joku PSA-1:stä suoraan dir outista ilman kaappi simuja vai jäikö mulla joku kohta manuaalista huomaamatta :)
JR
eleeton
09.03.2004 19:33:13
Tähän esim. halpa ratkaisu ostamalla behringer 4x12 kaappisimulaattorin 30 EURolla. Kuulostaa yllättävän hyvälle.

Hei, eipä tullu mieleen että noita on erikseen..
onko kyse tästä?:

BEHRINGER GI100 ULTRA-G
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-152910.html

Etunen tuon jack-in:iin kiinni, vai?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)