Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 573 74 75 76 77122 123 124 125 126
Peltsi88
03.10.2009 19:14:42 (muokattu 03.10.2009 19:23:16)
thaapala: Nyt alkaa kyllä omat kommenttisi olemaan huomattavasti lapsellisempia, kuin "vastustajasi".

Joo tarkoitukseni oli vähän pilailla sarkasmilla ja olla ennakoitavissa. Kyllähän Goathornsilla tuntuu selvästi olevan jotain tätä skeneä vastaan ja motiiveja siihen, minä en suoraan sanottuna ainakaan ymmärrä.

Ja ehtoollisesta puheen ollen, erosin puolisen vuotta sitten kirkosta. Että näin.

Onko sulla tarve todistaa tällä jotain, varsinkin täällä.

Ihan asian sivusta, ikäkortti on aika jännä valinta sinulta (varsinkin valita ikävuosi 18 kohteeksi) kun ikää on hurjat 3 vuotta enemmän. Sehän on ratkaisevaa se, saat kaupasta jo tiukkaa viinaa.

Ihan asian sivusta, nimimerkkini ei viittaa syntymävuoteeni. Että silleen.

Bonecrusherin kommentti on jo niin selvää provoa, että jätän sen omaan arvoonsa.
Credence
03.10.2009 19:17:31 (muokattu 03.10.2009 19:23:14)
tender.insanity: Ekaa kertaa noista kuvan näin. Tätä ennen kuvittelin, että nämä tr00 tyypit ovat isoja, lihaksikkaita, kaljuja ja täynnä tatskoja yms. Sitten kuvasta paljastuukin kaksi siloposkista harrypotteria.

Naurettavaa, sanon ma.

http://img0.liveinternet.ru/images/ … tach/b/3/21/771/21771464_abbath.jpg

Peltsi88: Bonecrusherin kommentti on jo niin selvää provoa, että jätän sen omaan arvoonsa.

Musta se oli jo aika lähellä totuutta.
Samalla tavalla voidaan puhua kyllä melkein kaikesta, siksi se voi muistuttaa provoa.
/(off)topic " Mönkii takaisin sillan alle"
tender.insanity
03.10.2009 20:16:17
Manuel Pyrhullo: Mihin se sitten viittaa? Siis ihan mielenkiinnosta.

ÄO?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
hullu_ukko
03.10.2009 20:19:35

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=14%2F88 ?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
Oan
04.10.2009 01:42:25
Kylläpäs vanha Ulver maistuu pitkästä aikaa.

Helvetti, suositelkaa vaikka väliin jotain hyviä akteja mustan metallin saralta tuon iänikuisen rölötuuban sijasta. Kohta lukossa tämäkin ketju, sitten ei naura enää Jeesuskaan. Monet hyvät jutut hautautuu turhuuden alle.

Sattuisko joku vaikka tietämään asiallisia orkestereita Kanadasta, erityisesti Quebecin suunnalta? Voisi kiinnostaa käydä vilkaisemassa paikallisretkueita, kun kerran tälle puolen palloa ollaan eksytty.
"I asked for a peppermint, I asked for her to get one."
Peltsi88
04.10.2009 06:17:55 (muokattu 04.10.2009 06:26:58)

Mitäköhän merkitystä sillä on tämän keskustelun kannalta? Siis ihan mielenkiinnosta.

Nimimerkkini voisi olla ihan yhtä hyvin vaikka Hessu49 tai Euronymous666. Kannattaisi varmaan hoitaa tällaiset asiat pikaviestillä.

Helvetti, suositelkaa vaikka väliin jotain hyviä akteja mustan metallin saralta tuon iänikuisen rölötuuban sijasta. Kohta lukossa tämäkin ketju, sitten ei naura enää Jeesuskaan. Monet hyvät jutut hautautuu turhuuden alle.

Osittain olen samaa mieltä, osittain en. Rölöpellet voisivat keksiä parempaa tekemistä. En ymmärrä miksi pitää tätä ketjua spämmätä, jos ei ole kiinnostusta koko asiasta.

Toisaalta tämä ketju on nyt vasta mielestäni näyttänyt potentiaalinsa. Jossain kohtaa oli oikein asiallista ja mukavaa keskustelua. Järkevämpää on kyllä sanoa jotain aiheesta kuin vain luetella bändejä, mitä on sattunut kuuntelemaan. Jos keskustelu pidetään asiallisena, ei ole ongelmaa.

Tämähän on keskustelufoorumi.
thaapala
04.10.2009 10:44:58
Peltsi88: Tämähän on keskustelufoorumi.

Nimenomaan.

Oan: Sattuisko joku vaikka tietämään asiallisia orkestereita Kanadasta, erityisesti Quebecin suunnalta?

Gris ja Frozen Shadows
McNulty
04.10.2009 13:19:14
Oan: Sattuisko joku vaikka tietämään asiallisia orkestereita Kanadasta, erityisesti Quebecin suunnalta? Voisi kiinnostaa käydä vilkaisemassa paikallisretkueita, kun kerran tälle puolen palloa ollaan eksytty.

Akitsa ja Monarque nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
something
04.10.2009 14:13:23 (muokattu 04.10.2009 14:24:59)
Heh. Aiemmin olen ollut suhtautunut aika negatiivisesti kyseiseen genreen, mutta ehkä olen hieman jopa alkanut pitää siitä. Löysin itseni kuuntelemasta Spotifysta Mayhemia ja Barathrumia. Hyvää musiikkia. Nuo aate jutut ei kiinnosta. Eikä lyriikat. Vain se miltä se kuulostaa. De Mysteriis Dom Sathanas toimii. Legions of Perkele
Barathrumilta sai välillä nauramaan aika kovin, tulipahan poikkeuksellisen hyvä fiilis!

E: En ole vielä ehtinyt muihin pändeihin asti. :)

Viikko sitten ehkä olisin saattanut tulla kirjoittamaan kuinka perseestä bläkkis on tai muuta. Onneksi jätin sen tekemättä.
I don't care what mama don't allow I'll play my guitar anyhow.
marke-
04.10.2009 20:01:37 (muokattu 04.10.2009 20:07:17)
Oan: Hoho.

Olen 99,9% varma, että Funeral Mistin jätkät eivät itse seiso sanojensa takana. Missäs se black metallin ideologinen rehellisyys nyt on, vai oliko sittenkin kivempi heittää ilmoille mukavasti levyjä markkinoiva provokaatio?

Vai onko tämä nyt sitä kuuluisaa "karistetaan heikot kärryiltä" -läppää?

Kannattaa lukea se lause uudestaan. Funeral Mist lienee myynyt levyjään korkeintaan tuhansia (puhdas arvio), ja tekee levyn n. joka viides vuosi tähän mennessä, joten markkinoinnin kanssa tuskin on asialla mitään tekemistä.
Disheartenment
McNulty
04.10.2009 20:19:04 (muokattu 04.10.2009 20:31:11)
No, eihän se mikään salaisuus ole että suurin osa tuosta on "paskapuhetta". Eli jotain millä rakennetaan sitä imagoa. Jotkut voisivat sanoa että ne lyriikat, levyjen takakannet ja muut korulauseet sekä rimpsut ovat pelkästään poseeraamista.

Siinä vaiheessa kun SäPo käy kolkuttelemassa Rostenin Danielin ovella, alkaa yleensä selittely. Myös se kuuluisin lause heitetään ilmoille, eli: "Eihän me nyt ihan tosissaan..."

PS. Minusta nuo ihmisvihat ja muut ovat sen verran subjektiivisia ja ennen kaikkea henkilökohtaisia asioita, ettei niitä juurikaan kannata edes esittää tai tuoda julki. Voi toki, mutta ei sen individuaalin sisimmäistä kuitenkaan niiden avulla selvitetä. Kuka tahansa voi sanoa ihan mitä tahansa, lopulta tarkoittamatta sitä. Aika monella on kuitenkin kavereita, tyttöystävä... kenties vaimokin, omat vanhemmat, perhe jne. Kun ne teksteissä ylistetyt murhat, tapot, raiskaukset, hyväksikäytöt, kidutukset ja muut ihannoidut asiat kohdistuvat henkilöön itseensä tai siihen todelliseen lähipiiriin... saa yleensä elämä vähän toisenlaisen perspektiivin ja ajattelee asioista hivenen toisin. Toki, tuollaisetkin tapahtumat voi kääntää mediassa omaa imagoa pönkittäväksi asiaksi, harvoin kuitenkaan valehtelematta itselleen.
GoatHorns
04.10.2009 21:22:20
^ Ei se mikään uusi juttu sinällään ole että juttua riittää siihen asti kunnes 152 mm kranaatti osuu viereen.
McNulty
04.10.2009 22:46:07
GoatHorns: ^ Ei se mikään uusi juttu sinällään ole että juttua riittää siihen asti kunnes 152 mm kranaatti osuu viereen.

Sepä se. Siksi ihan kaikkea ei pidä niellä pureskelematta. Osa nimenomaan on sitä imagon rakentamista ja "ulkoasun koristelua". Niin black metallissa kuin Bootsy Collinsin funkissa.
this1sux
04.10.2009 23:41:54
"By supporting Black Metal you support the glorification of rape, incest, war, murder, drugs, oppression, fascism, and corruption etc! Think twice before buying this divine piece of art!!!" - Funeral Mist

Mä oon tätä kysynyt ehkä ennenkin enkä kai ole saanut vastausta: Eikös BM:iin liity oleellisesti vapaus valita oma polkunsa (toisin kuin kristinuskossa jossa kaikki on saneltu, jne..). Onko siis vapaus valita, kunhan valitsee raiskaamisen, tappamisen ym asioiden ihannoimisen?

Ja jos tuota Funeral Mistin kommenttia ei pidä vitsinä vaan asiana jota he todella ajattelevat ja jonain joka olennaisesti kuuluu Black Metaliin, niin kysyisin muusikoiden.netin BM-miehiksi tunnustautuvilta, onko tämä sitä mitä myös itse ylpeänä edustatte?

Lisätään vielä, että koitan ainoastaan kysyä, en tuomita, jne., yms., alv.
lalalaa
saastara
05.10.2009 00:01:01 (muokattu 05.10.2009 01:20:00)
Ja jos tuota Funeral Mistin kommenttia ei pidä vitsinä vaan asiana jota he todella ajattelevat ja jonain joka olennaisesti kuuluu Black Metaliin, niin kysyisin muusikoiden.netin BM-miehiksi tunnustautuvilta, onko tämä sitä mitä myös itse ylpeänä edustatte?

Lisätään vielä, että koitan ainoastaan kysyä, en tuomita, jne., yms., alv.

Tämä on itsekin mua vähän mietityttänyt.. Mitäs Heroinin tai Peltsin vaimot / tyttöystävät / poikaystävät ovat mieltä siitä, että jos teitä sattuu himottamaan ja häntä ei, niin se on mora kurkulle ja santapaperia hiomaan..?

Tai miten lähipiiri suhtautuu sitten se, että pikkuveljeä nyt on vaan pakko laittaa silloin tällöin takaa kun se insestin, perverssiyyden ja dekadenssin glorifiointi nyt näemmä kuuluu siihen black metallin..?

Tai siihen, että korruptoitunut pomo työpaikalla päättääkin antaa sulle potkut koska ei tykkää naamasassi olevasta näpystä, ja vie kaiken päälle sun palkkasi..? Korruptiota ihailevana black metallistina senhän pitäisi olla vaan ihan helvetin siisti homma..?

Ja nämä esimerkit ovat toki helvetin kärjistettyjä ja mustavalkoisia.. mutta muistaakseni juuri teidän mukaan tämä homma on erittäinkin mustavalkoinen ja simppeli juttu..? Eli tässä ei hirveästi pitäisi olla tulkinnan varaa?

Vai onko tässä nyt krhm.. kyse pelkistä puheista? Vai toteutetaanko näitä juttuja vain silloin kun on niille sopiva aika, eikä se haittaa omaa arkielämää? Totta kai vakaumusta voi olla ilman tekoja, ei sekään väärin ole. Mutta kuulostaa melko oudolta musta, huomioonottaen, että tämän piti olla hyvin simppeli ja mustavalkoinen homma. Eikä kompromissit näyttäisi myöskään sopivan oikein näin radikaaleihin ja vain pienelle piirille sopivaan hommaan..?

Eikä tätä nyt kannata hyökkäyksenä ottaa.. Mua vaan erittäin vahvasti mietityttää, että miten te sovitatte nää visionne arkielämänne kanssa, jota tekin kuitekin ilmeisesti silloin tällöin vietätte?

Enkä missään nimessä koita nyt tuomita tai jeesustella näistä hommista. Te kuitenkin olette nyt melko selkeästi antaneet steitmenttiä väellä, että teillä on homma hallussa, toisin kuin monilla muilla täällä.. Musta olisi vaan hienoa saada ihan mielenkiinnosta näin ensikäden tietoa tästä nimenomaisesta käytännönpuolesta. Ilmeisesti teidän mielestä black metal on kuitenkin paljon muuta kuin vaan radikaaleja lauseita internetissä ja tiettyä estetiikkaa?

E: Lisättäköön nyt tosiaan vielä sen verran, että mulle nämä jutut eivät todellakaan ole mitään erityisen tärkeitä.. Mä en laita paljon painoa ideologioille, dogmeille blaablaablaa.. Ei ole mun juttu, ei kiinnosta.. Enkä mitenkään ole tarkoituksella nyt tossa tekstissäni teitä halveerannut. Heroininkin tiedän aiemmista kirjoituksista oikein skarpiksi jampaksi. Peltsin kirjalliseen antiin en nyt sitten sen enempää puutukkaan..

Se on musta vaan niin, että "you talk the talk, you walk the walk". Mua vituttaa tyhjät lauseet.. Ja erityisesti black metallin suhteen jossa kaikki yrittää koko ajan olla niin fucking hc, että huhhuh..

E II: Toki ymmärrän hiljaisuutenne myös siltä kannalta, että jos te todella elätte aiemmin esille tulleiden ajatusten pohjalta, niin siinä tapauksessa teillä on taakkananne varmasti niin paljon tekoja joista, ette julkisesti halua poliisin tmv lakiteknisten juttujen takia puhua.. Mutta jokin saa mut kyllä tätäkin hommaa epäilemään.
Hitler used Telefunkens.
marke-
05.10.2009 01:53:05 (muokattu 05.10.2009 01:55:30)
misclick.
Disheartenment
Peltsi88
05.10.2009 09:28:23 (muokattu 05.10.2009 09:37:46)
saastara: *hemmetisti tekstiä*

Kyllä jokaisen on minusta hyväksyttävä nuo asiat ainakin jollain tasolla. Jos ei pysty noita hyväksymään, niin silloin mielestäni sama asia kuin kieltäisi ihmisyyden. Noita juttuja tapahtuu joka päivä, eikä niiden kieltäminen sitä poista. Itselläni ei ainakaan ole mitään kiinnostusta noiden asioiden harjoittamiseen lähinnä siksi kun a) suurin osa niistä on minusta moraalisesti väärin ja b) ne ovat myös lain puitteissa tuomittavia aika pitkälle. Se ei tarkoita, etten voisi hyväksyä niitä, mutta ei tarkoita että niitä pitäisi harjoittaa.

Kyllä mä ainakin näen esim. Norjan kirkonpoltto-episodit jonkinlaisena symbolisena eleenä ennemmin kuin vain joidenkin ihmisten moraalin ja lain järkyttämisenä. Tavallaan se kiehtoo kun jollekin asia on ollut niin tärkeä, että on vienyt teon niin äärimmäisyyksiin. "The only church that gives light is the one which is on fire". Tämähän on ihan arkipäiväinen juttu ja ei varmaan tule yllätyksenä, että ihmisiä kiinnostaa äärimmäisyys ja nykyään se on viihdettä esim. television muodossa (vaikka kauhu-ja splatterleffat). Eli ei siis toisaalta ole ihme vaikka black metal myy.

Se mihin black metal pyrkii, voi olla joillekin juuri kaaos ja ehkä myös jollain tapaa passiivisen nihilismin ilmentämistä. Vähän niin kuin millään ei enää olisi mitään väliä. Toisille black metal voi olla vain työkalu asioiden muuttamiseen haluttuun suuntaan. Perusjampalle se kuitenkin vain perussatanismin ilmentämistä, näin uskoakseni.

Itselleni Funeral Mist ei merkitse mitään, en ole koko bändiä edes koskaan kuullut. Ihmetyttää vähän tuo sun ajattelutapa, vähän kuin: "Sä kuuntelet Burzumia, sä oot siis polttanut kirkkoja häh". En tiedä yritätkö tahallasi tarttua yksityiskohtiin vai mikä on motiivisi. Jesseilynä minä tämän ainakin näen (vaikka väität, että näin ei ole), sillä kukaan ei kysy itse kysymisen takia.

Tehdään nyt selväksi, että itselleni black metal ei merkitse esim. väkivallan harjoittamista (vaikka en väitä, etteikö se jollekin sitä voisi olla) tai muutenkaan mitään kovin konkreettista. Satanismia kylläkin, mutta minulla on varmasti siitä aika pitkälle oma tulkinta. Kuten sanottu, satanismia voi löytää varmasti kaikista kaikissa muodoissaan, jos näin haluaa ja tulkintoja siitä on monia.

Hyvä, että keskustelu jatkuu suht. asiallisena vaikka tällaiseen juttuun tarttuminen on mielestäni suoraan sanottuna lapsellista. Yleistäminen on hieno asia, jep.
Kre-per
05.10.2009 10:12:44
Tehdään nyt selväksi, että itselleni black metal ei merkitse esim. väkivallan harjoittamista (vaikka en väitä, etteikö se jollekin sitä voisi olla)

Eli sulle on ihan ok lokeroitua samaan poppooseen tyyppien kanssa, joiden mielestä toi ylempänä esitetty gg allin -henkinen toiminta on hienoa ja jopa tavoiteltavaa?
Credence
05.10.2009 11:40:15
Kre-per: Eli sulle on ihan ok lokeroitua samaan poppooseen tyyppien kanssa, joiden mielestä toi ylempänä esitetty gg allin -henkinen toiminta on hienoa ja jopa tavoiteltavaa?

Aika moni lokeroituu paljon pahempiin porukoihin.
/(off)topic " Mönkii takaisin sillan alle"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)