Aihe: Pidätkö kitarasta
1 2 3
Super-Jari
01.03.2004 12:24:51
Sanotaan nyt vielä tuosta SGstäkin että sekin hyvä soitettavuudeltaan, minun mielestä lähellä les paulia, mutta itse kitara on vain minun silmissä ruma. Itse taas pidän warlockia (les paulin ohella) hienoimpana kitarana mutta luulen että olen sen mielipiteen kanssa yksin. Nyt saatte sitten haukkua minua ja minun warlockia :)
"tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist
madu
01.03.2004 12:34:08 (muokattu 01.03.2004 12:38:42)
Jaa, että tele on ruma. No olin samaa mieltä vielä nuorempana, mutta nyt se on ruvennut miellyttämään silmää. :)

Hevikepit ei miellytä enää vaikka sellaisiakin olen omistanut. Oman ibanez rg:ni annoin isälleni lainaan jo aikoja sitten ku se on niin saatanan ruma mielestäni.

Fenderin Stratot ja Gibsonin les paulit hivelevät silmää ja tuntuvat kädessä mukavilta. Kumpikin omalla tavallaan.

EDIT: ja alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: Kitarassa vaikuttaa ulkonäkö, tuntuma ja soundi.
Quu
01.03.2004 12:51:45

Mä itse tykkään kovin monesta mallista... Listaa:

Strato
Tele
Les Paul
SG
+ mitä niitä on 335, Sheraton, Joe Pass Emperor

Warlock
Ironbird

RG

ym, ym, ym...

Mutta on niitä ällöttäviäkin... :)
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
penatuna
01.03.2004 13:01:19
Soundi ja soitettavuus. Laadukkaisiin raaka-aineisiin liitetty ammattitaitoinen taideteos. Ja tietenkin sitten se X-tekijä.
randy
01.03.2004 13:06:42
Pakko jatkaa off-topicia:
SG on mielestäni ruman näkönen. Siis se body on muotoilultaan mielestäni todella ruma.
Telecaster sen sijaan on minusta yhtä hieno kitara kuin kaikki muutkin hienot kitarat. Siis minun mielestäni.
Tarviiko tämmösiä asioita perustella?
Lumiukolla on valkonen perse. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
eleeton
01.03.2004 13:09:36
Kaulan ja kielien soittotuntuma.

Ja tätä ei nykyään tyydytä paljon mikään.
Kaikki tähän mennessä kokeilemani ruusupuuotelautaset on kuraa, vaikka hintaa olis >2000e

No joissain epiphonen les pauleissa on kaula hyvä muttei täydellinen.

Joku fenderin strato vaahteraotelaudalla vois olla unelmien täyttymys. Siis joku vähän vanhempi.

Lähinnä tuota hevistelyä tulee soitettua..
kiriminni
01.03.2004 13:32:58
Helpposoittoinen,hyvännäköinen,soundien muokkaus (mikkien puolitus,hyvä tonesäätö)monipuolinen.
Ei mutta tälläisenhän mää omistan.
Bee-äf
01.03.2004 13:41:33
Äyh, eläs nyt. Olen kokeillut montaakin teleä ja todennut ne samalla tavalla hyviksi kuin stratotkin soitettavuudeltaan, mutta ne ei vaan miellytä silmää, minun siis. Minulla on itsellänikin tele mutta on se silti ruma.

Ruma perkele!!! Ämmäin juttuja tommoset, miten kehtaat panna kitaran kaulaan jos siinä ei ole kauden muotiväriä pinnassa?
Asiarimputtimet näyttää pahalta ja tuntuu hyvältä. Ulkonäköasiat jätetään naisväelle.
Super-Jari
01.03.2004 13:48:19
Ruma perkele!!! Ämmäin juttuja tommoset, miten kehtaat panna kitaran kaulaan jos siinä ei ole kauden muotiväriä pinnassa?
Asiarimputtimet näyttää pahalta ja tuntuu hyvältä. Ulkonäköasiat jätetään naisväelle.

Sinun näkemyksesi tuo on. Ämmäin juttuja on samalla tavalla sinun näkemyksesi asiasta. Perkele. :)
"tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist
Pitkavirta
01.03.2004 18:28:02
Minä taas olen huomannut, että mikään, mitä metallipiiperot vihaa ei voi olla täysin perseestä.
Pikku Gee? :)

Tele on helvetin proon näkönen, jos sitä soittaa vahvalla karismalla varustettu heppu. Ei tosin mun lemppari.
Oppia ikä kaikki.
Da Make
01.03.2004 18:30:07
Pikku Gee? :)

Tele on helvetin proon näkönen, jos sitä soittaa vahvalla karismalla varustettu heppu. Ei tosin mun lemppari.

Tele(kin) on asia peli!
Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09
Kapane
01.03.2004 18:43:18

Tele on kyllä nätti peli. iskämuorilla on musta, v aukollinen helmiäispleksinen, vaatera kaulanen custom tele ai että kun nasahti ku sen näki.
mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?- -kun korvat tinnitävät smoke on the wateria-
Da Make
01.03.2004 18:46:24
... v aukollinen helmiäispleksinen...

WTF mate? V-aukko?

(F sijaitesee melko lähellä veetä, tulkitsen veeksi.)
Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09
Kapane
01.03.2004 19:03:50

f aukko se tais olla kuitenkin se viulu aukko

en minä noista nimistä niin tiedä sikoja ne on yhtä kaikki
mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?- -kun korvat tinnitävät smoke on the wateria-
Juunsku
02.03.2004 15:05:50

Kitarassa pitää olla 6-7 kieltä.. vähintään yks humpukkeri, mieluiten ei floikkaa.. Skaala aivan sama, 22-24 nauhaa.. Mieluiten torrakon mallinen eli warrior, death angel kelly linjaa.. Ajan tulen hankkimaan myös inhoamani Telen ja SG:n

Niin ja yks tärkeä tekiä on ettei ole yks värinen.. Stratossa pitää olla tobacco sunbrust, lespaulissa ja muissa mailleissa joku transparent väritys, mieluiten tumman sävynen..

Soitto tuntuma on hyvä olla omalle kouralle, se on vain bonus tekiä.. Muita kivoja lisätekiöitä on neck-thru body ja lespaul tyyliin talla tai string-thru body

Ei se myös saa kiertää kuten Harley Benton tai joku muu halpa kitara..

Niistä on hyvät kitarat tehty :)
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
zaren
02.03.2004 20:38:14 (muokattu 02.03.2004 20:43:22)
Monien edellä mainittujen lisäksi persoonallisuus on aina plussaa. Jos ei ihan joka jannulla ole samanlaista niin hyvä vaan.
Merkkiuskollinen en ole. Jos joku ihan vieras (ei kova nimi) on hyvä, niin sillon se on hyvä, that's it.
Välillä tuntuu, että jengi ei kehtaa soittaa kitaralla jonka merkki ei ole tarpeeksi tunnettu. Joku tunnettu merkki taas kelpaa lähes kaikille, vaikkei hintalaatusuhde oliskaan ihan kohdallaan.
kede
02.03.2004 21:13:43 (muokattu 02.03.2004 21:14:12)
Vireen säilyttäminen, sustaini, "helppo" soittotuntuma. Eli ei kielet kilometrin korkeudella jne. (tämähän on tietysti pitkälti säätökysymys)

Tuo vire on kyllä yksi perkele. Tai sitten en oo vielä koskaan soittanu hyvää kitaraa.

edit: niin ja ulkonäkö tietysti :)
re infecta
02.03.2004 23:17:46
Olenko mä jotenkin omituinen, mutta en ole koskaan pitänyt Fender-straton lavasta? Siis muuten mainioita soittimia, mutta se lapa...
If I begin to feel lighter / Hold me down / And I'll be yours for evermore
Nazareth
03.03.2004 00:29:36
siitä tekee hyvän se että se on hyvä soittaa ja pysyy vireessä. miä en piittaa elektroniikkojen laaduista, jätän sähköasiat sähkömiehille. kuhan se on hyvä soittaa ja pitää vireen(niinku mun kitarat tekeeki) ni sitte o iha ok juttu
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)