Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 572 73 74 75 76122 123 124 125 126
Juicy
03.10.2009 02:33:17

Peltsi88: Niin, mutta kun alunperinkään sitä ei oltu tarkoitettu vain musiikiksi.

Anteeksi sitten, olen nauttinut Black Metallini vain kuuloaistimuksen tuottamana nautintoa. Millä tavalla saisin suurimman mahdollisen ilon tästä rujosta elämäntavasta? Pitäisikö nauttia Absinthea lusikasta sokerin kera kuullotettuna, ja uhrata mahdollisesti vastasyntynyt vasikka Pimeyden Valtiaalle, vai korostaa omaa ajattelukykyä ja julistaa omaa itsemääräämisoikeutta katujen varsilla jonain lokakuun synkkänä sateen varjostamana iltana?

Musiikkia, sitä se on. Siihen läheisesti liittyvää aatetta kutsutaan Satanismiksi, puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
GoatHorns
03.10.2009 02:43:02 (muokattu 03.10.2009 03:05:08)
Peltsi88: Niin, mutta kun alunperinkään sitä ei oltu tarkoitettu vain musiikiksi.

Venom ei ollut käsittääkseni mitenkään tosissaan asiansa kanssa, saatika Bathory :D

Jotenkin tuntuu että ihmiset haluavat nähdä asiat jotenkin yhtenäisimpänä ja maagisempina kuin ne oikeasti olivatkaan. Samothia kiinnosti pakanuus, Ihsahn luki Laveyta, Immortalin jätkät touhusivat ihan omiaan ja Euronymous istui kaupassaan juoden Coca-Colaa sekä uhoten haastattelijoille. Koko idea jostain yhtenäisestä "mustasta sisäpiiristä" oli hyvin pitkälti norjalaisen median luoma myytti.
Peltsi88
03.10.2009 08:31:31 (muokattu 03.10.2009 09:22:56)
Ihsahn:

"You can't play black metal without a satanic foundation. It is what the whole thing is based on"

GoatHorns: Venom ei ollut käsittääkseni mitenkään tosissaan asiansa kanssa, saatika Bathory :D

Niin? Enhän mä ole niin väittänytkään. Niitä vain pidetään ns. ensimmäisen aallon bändeinä, joilta otettiin vaikutteita.

Koko idea jostain yhtenäisestä "mustasta sisäpiiristä" oli hyvin pitkälti norjalaisen median luoma myytti.

Hoho.
Miikss
03.10.2009 10:13:48
Strumbali: Ok, eli koko homma rajoittuu siihen, mikä henkilöstä (satanistista) on omassa minässään ok ja thats it. Eli periaatteessa kukaan ei määrittele ehtoja siihen, miten saat itsesi voimaan hyvin. Suurinpiirtein. Tuo kysymäni vain askarrutti pientä ideologia-keskustani aikanaan. ;) En sen suuremmin aiheeseen tai, noh, lähteisiin ole tutustunut. Kiitän vastauksesta, vastaajan osalta.

Täysin oikein. Kaikissa uskonnoissa ja myös uskomattomuudessa on sama asia. Ainahan sitä väitetään, että esim. kristinuskossa kaikki on täysin organisoitua ja ihmiset samaa mieltä, mutta todellisuudessa kaikilla on oma näkemys asioista. Tämän takia en tykkää käyttää mitään erityisiä ideologia-termejä, kun kuitenkin jokainen tähän ideologiaan kuuluva ajattelaa täysin erilailla kuin muut.
Super-Jari
03.10.2009 10:23:03
Peltsi88: Ihsahn:

"You can't play black metal without a satanic foundation. It is what the whole thing is based on"

Onko asia Ihsahnin päättämä vai kenelta hän on tietonsa kuullut?
KTR
03.10.2009 10:54:38 (muokattu 03.10.2009 10:57:11)
Ihan ssama.

Kuuntelin tossa yks päivä vähän black metallia, mutta en sitten oikein keksinyt että miten näin ihan arkielämässä toteuttaisin pimeyttä, nihilismiä ja saatanallisuutta.
Credence
03.10.2009 12:15:57
GoatHorns: Immortalin jätkät touhusivat ihan omiaan

Taisivat larpata metsissä Vikernessinkin kanssa, ts. hakkasivat toisiaan puumiekoilla.
/(off)topic " Mönkii takaisin sillan alle"
Herrah
03.10.2009 12:17:01
KTR: Ihan ssama.

Kuuntelin tossa yks päivä vähän black metallia, mutta en sitten oikein keksinyt että miten näin ihan arkielämässä toteuttaisin pimeyttä, nihilismiä ja saatanallisuutta.

Mä pistin valot kiinni ja leikkelin lampaanlihaa. Siis pihveiksi.

Tuli ihan kiva fiilis.
GoatHorns
03.10.2009 14:19:41 (muokattu 03.10.2009 14:23:13)
KTR: Ihan ssama.

Julistaudu netissä satanistiksi (mieluiten vielä laveylaiseksi) ja lue vähän blackmetal.fi:stä juttuja, niin siinähän se käytännössä on. Niin, ja älä lahjoita Unicefille tai käytä hymiöitä. Se on humanismia.
GoatHorns
03.10.2009 15:01:58 (muokattu 03.10.2009 15:06:02)
^ Jepjep. Jos ottaisit sen pään pois perseestä ja miettisit mikä oikeasti tekee sinusta niin paljon perinteistä BM-kuuntelijaa välkymmän?

Ja ehtoollisesta puheen ollen, erosin puolisen vuotta sitten kirkosta. Että näin.
thaapala
03.10.2009 16:21:05 (muokattu 03.10.2009 16:22:12)
Peltsi88:
Katkeruutta ilmassa? Vai voisiko olla, että kaikki ei mene ihan niin kuin 18-vuotiaan maailmankuva antaa kertoa.

"Yhyy, mä en pidä tollasesta kovisbläkkiksestä, mä haluun vaan halihalibläkkistä. Äiti, mennäänkö ehtoolliselle? Joo, mennään vain Tapani, annathan tuon Cradle of Filth paidan, niin laitan sen pesuun".

Nyt alkaa kyllä omat kommenttisi olemaan huomattavasti lapsellisempia, kuin "vastustajasi".
BassLass
03.10.2009 16:22:00
GoatHorns: ^ Jepjep. Jos ottaisit sen pään pois perseestä ja miettisit mikä oikeasti tekee sinusta niin paljon perinteistä BM-kuuntelijaa välkymmän?

Ja ehtoollisesta puheen ollen, erosin puolisen vuotta sitten kirkosta. Että näin.

Menit kirkkokorttiprovoon =) Lue raamattua, itse en lue.

Minä olen kyllä kova satanisti eli saatananpalvoja!
McNulty
03.10.2009 16:35:15
Mitä enemmän tätä ns. keskustelua seuraa, sen helpompi on itselleen todeta "tehneensä täysin oikean valinnan". En häpeä myöntää että kasvoin juuri tuosta lapsellisesta ja naurettavasta kovistelumeiningistä ulos. Genre jossa retostelu mukamas-hurjilla tempauksilla ja kilpailu kuka on eniten tr00 ja underground kiihtyy kiihtymistään.

- Mulla on Emperorin 1st pressing vinyyli.
- Mä erosin 2 päivää sitten kirkosta.
- Mä uhrasin kerran sammakon.
- Mä oon enempi true kuin sä!
- Toivottavasti kukaan muu ei koskaan saa tietää tästä bändistä, ettei siitä tule mainstream... sit mä en enää ole underground ja yksin suosikkini kanssa.
- Kato mikä polkkatukka... säälittävä niittiranneke.

Sitten kuunnellaan jotain "slay all the xians"-jauhantaa, synkistellään ja kuvitellaan olevan jotain todella pahaa, vaikka itseasiassa tärkeämpää on se millaisen kuvan annat itsestäsi muille (siis poseeraus meikkeineen, vaatteineen ja ties mine rekvisiittoineen "onks mun pentagrammi suorassa?") sekä uskontoon verrattavissa oleva profetointi oman "jumalan" puolesta. Mulle ei ole mitään eroa sillä "Jeesus tulee"-lappuja jakavalla ja jollain satanistilla tuputtamassa omaa ideologiaansa. Ja kuitenkin samaan aikaan se Muumi-paitainen karpaasi istuu häkissä kahdesta taposta ja kuuntelee Anna Hanskia ja Topi Sorsakoskea. Ketä tässä nyt siis pitäisi pelätä? :)

Jos kerran ideologia on niin tärkeä, miksi edes vaivautua vääntämään levyllistä tylsiä, jo 100 kertaa aikaisemmin kuultuja biisejä surkeilla soundeilla, surkealla soittotaidolla ja mitäänsanomattomalla lyyrisellä annilla... pelkästään oman imagon ja ideologian pönkittämiseksi? Eikö olisi fiksumpaa kirjoittaa kirja jos on oikeasti jotain painavaa sanottavaa? Mitä pidemmälle tämän asian kanssa mennään... alkaa ihan oikeasti tuntumaan siltä, että se musiikki (black metal) on pelkästään poseeraamisen ja ideologian lieveilmiö, eikä päinvastoin.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
tender.insanity
03.10.2009 16:55:18
http://userserve-ak.last.fm/serve/5 … /24256175/Burzum+VargEuronymous.jpg

Ei jessus minkä näköisiä tyyppejä =) Räkänokat..
Quru
03.10.2009 17:07:52
Peltsi88: If you have to ask, you'll never know.

Katkeruutta ilmassa? Vai voisiko olla, että kaikki ei mene ihan niin kuin 18-vuotiaan maailmankuva antaa kertoa.

"Yhyy, mä en pidä tollasesta kovisbläkkiksestä, mä haluun vaan halihalibläkkistä. Äiti, mennäänkö ehtoolliselle? Joo, mennään vain Tapani, annathan tuon Cradle of Filth paidan, niin laitan sen pesuun".

Ihan asian sivusta, ikäkortti on aika jännä valinta sinulta (varsinkin valita ikävuosi 18 kohteeksi) kun ikää on hurjat 3 vuotta enemmän. Sehän on ratkaisevaa se, saat kaupasta jo tiukkaa viinaa.
Antti1: Ehkä olen väärin ymmärretty nero, kuten Steven Seagal.
Germaniac
03.10.2009 17:37:40

tender.insanity: http://userserve-ak.last.fm/serve/5 … /24256175/Burzum+VargEuronymous.jpg

Ei jessus minkä näköisiä tyyppejä =) Räkänokat..

Euronymouksella on ehkä mielenkiintoinen naamakarvoitusmuoti, mutta onko tuossa nyt oikeasti muka jotain hassua?
tender.insanity
03.10.2009 17:47:59
Germaniac: Euronymouksella on ehkä mielenkiintoinen naamakarvoitusmuoti, mutta onko tuossa nyt oikeasti muka jotain hassua?

Ekaa kertaa noista kuvan näin. Tätä ennen kuvittelin, että nämä tr00 tyypit ovat isoja, lihaksikkaita, kaljuja ja täynnä tatskoja yms. Sitten kuvasta paljastuukin kaksi siloposkista harrypotteria.

Naurettavaa, sanon ma.
Seppo_Howitzer
03.10.2009 18:05:14
tender.insanity: Ekaa kertaa noista kuvan näin. Tätä ennen kuvittelin, että nämä tr00 tyypit ovat isoja, lihaksikkaita, kaljuja ja täynnä tatskoja yms. Sitten kuvasta paljastuukin kaksi siloposkista harrypotteria.

Naurettavaa, sanon ma.

Tässä on tr00-tyyppejä http://www.v2.fi/images/entertainment/news/2720/pic1.jpg . Äijäilyä!!!
Germaniac
03.10.2009 18:12:22

tender.insanity: Ekaa kertaa noista kuvan näin. Tätä ennen kuvittelin, että nämä tr00 tyypit ovat isoja, lihaksikkaita, kaljuja ja täynnä tatskoja yms. Sitten kuvasta paljastuukin kaksi siloposkista harrypotteria.

Naurettavaa, sanon ma.

Taidat olla vähän yksinkertainen kaveri.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)