kimizu 03.10.2009 01:48:11 | |
---|
markkuliini: 1) Arvostelun ja kriittisyyden ensimmäinen laki: Ei tarvi olla lehmä jotta voi sanoa että maito on hapanta. :) 2) Itsekin kritisoit tuota periaatteessa ihan samalla tavalla kuin muutkin. "Ei sytytä sua musiikillisesti." Päätäs nyt kumpaan tiimiin alat. ;) Touché! Olen silti edelleen sitä mieltä, että ainakin ne näytteet mitä kuuntelin, eivät oleet sitä musiikkia jota kuuntelisin. Soitto oli silti mielestäni hyvää, tekniikka kunnossa jne. Jatkan samalla valitsemallani linjalla. On paljon hyviä soittajia jotka eivät vaan sytytä, yleensä. Siitä huolimatta on pakko nostaa hattua heppujen soittotaidoille, ihan vaikka teknisenä urheilusuorituksena. Esimerkkeinä vaikkapa Virgil Donati tai Neal Peart. Ei kauheasti kolahda mulle, mutta silti pidän heitäkin hyvinä rumpaleina. Saa olla eri mieltä :) Voisiko ollakin niin, että se musa mitä vaikkapa em. herrat soittavat, ei ole mun juttu? Oikeassa kontextissa soitto alkaakin kuullostaa hyvälle? Eli jos vaikkapa Donati soittaisi bluesia ja vetäisi tyylinmukaisesti, toimisiko se silloin mun korvaan? Ihan vaan siksi että tykkään bluesista enemmän kuin progesta. Eli ongelma ei olisikaan rumpalissa vaan omaan korvaan "väärässä" musiikissa? Noh, voipi olla tai voipi olla olemattakin. Osa rumpaleista ei vaan svegaa vaikka tekniikan puolesta siihen ei pitäisi olla mitään esteitä. Toisilla swengaa rankasti vaikka huikeita sooloja tai fillejä ei irtoakaan. Sitten on vielä nämä virtuoosit, joilla löytyy hirmu tekniikka ja kaikki, mitä he soittavat, kuullostaa hyvältä ja "swengi on myötä". Meiltä ihan kotimaastakin heitä löytyy useita. Mikähän mun pointti oli? katosi... Kaiketi se että itse en halua lytätä jotakuta täysin sen vuoksi että: - sen tukka on hyvin ja itsellä ei - kaveri on liian nuori - setti on väärän värinen tai merkkinen - soundi on hanurista (no tästä ehkä?) - haitsun yläpelti liian tiukkalla - tai pipo, jne... kaikista voi jotain oppia, jos ei muuta niin ainakin sen mistä ei itse pidä. Voi sitten pyrkiä parempaan omissa jutuissaan. Kuten tuossa markkuliini sattuvasti totesi, arvostella toki voi vaikka itseltä ei taittuisikaan. Välillä teksti tuntuu turhan rajulta, vaikka huumoriahan näissä yleensä aina on mukana ja taustalla. Täältä tähän. t. "itsekin wanha pieru jolta ei fillit ja soolot juuri irtoa" :) Timing stinks but cheerfully winks... |
Tää on tylsää kun tehdään kisaa tästä jalosta harrastuksesta. Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
wardog 04.10.2009 02:55:00 | |
---|
|
markkuliini 04.10.2009 02:56:13 | |
---|
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Sonormies 04.10.2009 03:02:50 | |
---|
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq |
kimizu 04.10.2009 09:46:50 | |
---|
Timing stinks but cheerfully winks... |
seppo i 04.10.2009 10:55:06 | |
---|
Sääli hienoja Signatureja. Kysymyksessä joko vitsi tai raiskaus. Ehkä Basixeja ei saanut yhtä korkealle :E Audismi on sairaus |
Veksi 04.10.2009 11:07:45 | |
---|
Oisko tuo sitten se " moposetti " |
Conrad Lant 06.10.2009 14:07:59 | |
---|
Kun saisi vielä nuo tomit syöksemään tulta niin alettaisiin olla hevimetallin ytimessä. No one prayed for Sodom |
Ronttu 10.10.2009 18:13:02 | |
---|
Veksi: Oisko tuo sitten se " moposetti " Paremminkin Harrikkasetti. Kädet korkeella huonolla ryhdillä. |
Jaska 12.10.2009 08:42:36 | |
---|
Drumcovereista vielä Tähän ei pitäis vanhoilla pieruillakaan olla sanottavaa. Kaveri näyttää siltä kun se vetäis kaivinkoneella Mikonkatua auki. Ja joo, tässähän tulee rummut nauhalla, mutta iskut näyttäis osuvan kohilleen, ja siellä on aika paljon videoita joissa se soittaa ihan kuuluvasti. http://www.youtube.com/watch?v=Htz5wL_v1a4 Näistä drumcover-pätkistä vois perustaaa ihan oman threadinsa. |
kincy 13.10.2009 18:02:38 | |
---|
Jaska: Kaveri näyttää siltä kun se vetäis kaivinkoneella Mikonkatua auki. Hahha! Tuosta videosta en tiedä, en jaksanut katsoa. Mutta tuolle sanonnalle röhähdin täysin. Tyhmät sanonnat on parhaita. |
TAMAS 13.10.2009 18:09:24 | |
---|
kincy: Hahha! Tuosta videosta en tiedä, en jaksanut katsoa. Mutta tuolle sanonnalle röhähdin täysin. Tyhmät sanonnat on parhaita. Niimpä. Varsinkin täälläpäin suomea. Täältä niitä nimittäin löytyy. Taivaanrannan vouhakkeet! |
kincy 14.10.2009 11:23:14 | |
---|
TAMAS: Niimpä. Varsinkin täälläpäin suomea. Täältä niitä nimittäin löytyy. No totta turiset:D Lainaa 300e niin saan ne Sessionit:) tai osta mun sonorit.. |
TAMAS 14.10.2009 12:19:08 | |
---|
kincy: No totta turiset:D Lainaa 300e niin saan ne Sessionit:) tai osta mun sonorit.. No toellaan. Ei auta kun pistää lotto vetämään! En minä nyt tarvii toisia rumpuja jalkoihin pyörimään. :D Nuissakin on jo ihan tarpeeksi. ;P Taivaanrannan vouhakkeet! |
Påskägg 16.10.2009 15:02:37 | |
---|
RETRIBUTION! |
DonH 17.10.2009 09:33:49 | |
---|
H8machine: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=359784 Kuvia näistä olis hauska saada, nimi ja kuvauskin sen verran lupaavia :p Huomaa saksalainen SCH-pääte.. Lausutaan siis makkaran palat ja oluen pisarat suusta lentäen KRÄSSHSHSHSHSHSH! "Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa." |
spadde 01.11.2009 10:56:04 | |
---|
|
hollmi-5 01.11.2009 11:23:28 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Påskägg 03.11.2009 22:03:51 | |
---|
hollmi-5: Hieno aita. Ja rappuset millä pääsee aidan yli helposti. RETRIBUTION! |