Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten saisi "Midi Master Pro"-koskettimet toimimaan?
1
hurskainen
28.09.2009 17:20:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku neuvoa osaamatonta otsikon mukaisessa ongelmassa? Sain laitekaupan yhteydessä koskettimet nimeltä: Midi Master Pro Terratec TMP1. Olen huonolla menestyksellä koittanut saada niistä ääntä.. Miten laite pitää kytkeä, että sen saa soimaan? Siinä on takana liitännät "sustain" ja "midi out". Ilmeisesti on kyse ihan harrastelijavehkeestä.. vaan sellainen on soittajakin..

Toivottavasti joku ehtii neuvomaan.. Ihan "rautalankamallinen" ohjeistus käy, kun en ole ollut aiemmin missään tekemisissä koskettimien kanssa. (Hmm, laitteen pitäisi olla kunnossa).

kyselee ph
 
Kukkis 77
28.09.2009 17:42:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olethan tietoinen mitä MIDI on?
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Midi
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Murgo
28.09.2009 18:40:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472
 
Eli MIDI-kontrolleri lienee kyseessä, tarvitsee erillisen äänilähteen (syntikka tms.) että ääntä syntyy.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
hurskainen
28.09.2009 19:32:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472
 
Eli MIDI-kontrolleri lienee kyseessä, tarvitsee erillisen äänilähteen (syntikka tms.) että ääntä syntyy.

 
Heh. Iso kiitos neuvoista... Kiva kun valaisitte asiani. Osaisko joku antaa vielä vinkkiä voisiko kyseisestä MIDI-kontrollerista pyytää/saada jotain, jos sitä kauppaisi m-netin palstalla. Vaikuttaa nimittäin minulle liian monimutkaiselta jutulta. Pitää keskittyä kitarahommiin.. ph
 
Mismatch error
02.10.2009 14:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hurskainen: Heh. Iso kiitos neuvoista... Kiva kun valaisitte asiani. Osaisko joku antaa vielä vinkkiä voisiko kyseisestä MIDI-kontrollerista pyytää/saada jotain, jos sitä kauppaisi m-netin palstalla. Vaikuttaa nimittäin minulle liian monimutkaiselta jutulta. Pitää keskittyä kitarahommiin.. ph
 
Kitaristit... Kai tosta muutaman kympin vois saada. Ite ostin tollasen osiks joskus ja kustansi postikuluineen jotain 30€. Tosin oli "viallinen", mutta korjaaminen oli 5min rupeama.
 
"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen
Mismatch error
02.10.2009 14:22:54 (muokattu 02.10.2009 14:24:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hurskainen: Heh. Iso kiitos neuvoista... Kiva kun valaisitte asiani. Osaisko joku antaa vielä vinkkiä voisiko kyseisestä MIDI-kontrollerista pyytää/saada jotain, jos sitä kauppaisi m-netin palstalla. Vaikuttaa nimittäin minulle liian monimutkaiselta jutulta. Pitää keskittyä kitarahommiin.. ph
 
Kitaristit... Kai tosta muutaman kympin vois saada. Ite ostin tollasen osiks joskus ja kustansi postikuluineen jotain 30€. Tosin oli "viallinen", mutta korjaaminen oli 5min rupeama.
 
Tollasella on muuten kiva leikkiä ku kääntelee ja vaihtelee koskettimistolta tulevien piuhojen paikkoja. :D
 
"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «