Aihe: EA Sports NHL 10
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Timetokill
02.10.2009 13:08:05
Ben_D: Itse olen 10:ssä saanu asetukset aika hyvin kohdilleen laukausmäärien / maalimäärien suhteen. Myös lopputulokset pitävät mielenkiinnon yllä niin, että saatan voittaa 5-0 ja seuraavassa matsissa tulee kärsään 5-2 jne.

Joo se onkin mielenkiinnon kannalta tärkeää. Useimmiten kaikissa pelaamissani peleissä on käynyt niin, että voittamisesta tulee lopulta liian helppoa ja joutuu turvautumaan typeriin säätöihin antaakseen tietokoneelle lisää ja lisää etua. Tätä ei ole käynyt 2004-modissa, ja meneillään on jo 3. kausi. Siinä on muuten SM-liiga kokonaisuudessaan mukana viimeisimmillä kokoonpanoilla.

NHL 10:stä olen kuullut aika ristiriitaisia arvioita. Tuolla Flyermania-foorumilla (nimimerkkini on muuten siellä "Chelios") väitetään, että 10:ssä olisi pahoja ongelmia:
http://z6.invisionfree.com/flyermania/index.php?showtopic=2486

Noi FM:n kaverit on aika HC-säätäjiä ja yleensä oikeassa niin en ole vielä viitsinyt ostaa peliä. Pojan kanssa pelataan kyllä 09:ää boxilla edelleen kun se on kaksinpelinä ihan ok. Yksinpelinä 2004 modi on ihan omaa luokkaansa ainakin meikäläisen käteen. Animaatiot ja muut eivät kyllä ole next-gen tasoa, mutta sillä ei ole minulle hevon v...n humpan merkitystä kun pelifiilis on hyvä ja realistinen.
Ben_D
02.10.2009 13:13:54

Timetokill: Joo se onkin mielenkiinnon kannalta tärkeää. Useimmiten kaikissa pelaamissani peleissä on käynyt niin, että voittamisesta tulee lopulta liian helppoa ja joutuu turvautumaan typeriin säätöihin antaakseen tietokoneelle lisää ja lisää etua. Tätä ei ole käynyt 2004-modissa, ja meneillään on jo 3. kausi. Siinä on muuten SM-liiga kokonaisuudessaan mukana viimeisimmillä kokoonpanoilla.

NHL 10:stä olen kuullut aika ristiriitaisia arvioita. Tuolla Flyermania-foorumilla (nimimerkkini on muuten siellä "Chelios") väitetään, että 10:ssä olisi pahoja ongelmia:
http://z6.invisionfree.com/flyermania/index.php?showtopic=2486

Noi FM:n kaverit on aika HC-säätäjiä ja yleensä oikeassa niin en ole vielä viitsinyt ostaa peliä. Pojan kanssa pelataan kyllä 09:ää boxilla edelleen kun se on kaksinpelinä ihan ok. Yksinpelinä 2004 modi on ihan omaa luokkaansa ainakin meikäläisen käteen. Animaatiot ja muut eivät kyllä ole next-gen tasoa, mutta sillä ei ole minulle hevon v...n humpan merkitystä kun pelifiilis on hyvä ja realistinen.

Pelaatko näppiksellä vai padilla 2004:sta?
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
Timetokill
02.10.2009 13:20:12
Ben_D: Pelaatko näppiksellä vai padilla 2004:sta?

Mulla on logitech pad ja näppis, ja olen pelannut molemmilla, mutta kallistunut viime aikoina näppiksen puoleen. Itse asiassa pelaan varmaan näppäimistöltä loppujen lopuksi paremmin, kun aikanaan vanhoissa änäreissä siihen tottui.
Ben_D
02.10.2009 13:51:25

Timetokill: Mulla on logitech pad ja näppis, ja olen pelannut molemmilla, mutta kallistunut viime aikoina näppiksen puoleen. Itse asiassa pelaan varmaan näppäimistöltä loppujen lopuksi paremmin, kun aikanaan vanhoissa änäreissä siihen tottui.

Joo...niin tottui, mutta kolme viimestä änäriä on veivattu PS3:lla niin nyt on tottunut padiin...varsinkin skillstick on tärkee.
Niq
02.10.2009 14:03:22

Ben_D: Joo...niin tottui, mutta kolme viimestä änäriä on veivattu PS3:lla niin nyt on tottunut padiin...varsinkin skillstick on tärkee.

Jep. Skillstick vei pelin toiseen potenssiin, vaikkakin voisi vielä paremmin tuon rakentaa, ettei olisi vain ylös-alas-sivuille eri liikkeet vaan tattia heiluttamalla lapa liikkuisi just niinkuin tattikin ja laukominen vaatisi esim. oman napin painamista pohjaan ja sitten veto sillä skillstickillä.

Muuten pelaisinkin varmaan tuota realistista 2004:sta, mutta ei vaan osaa enää ilman taitotikkua pelata, tuntuu jotenkin...valjulta.
"I have a cunning plan" -Baldrick
jp8000
05.10.2009 19:02:17

Ei helvetti pelistä tule yhtään mittään, turpaan tulee konetta vastaan ja onlinessa, vaikka ottas "oma peli" tjsp.
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Rhapa
05.10.2009 20:06:47
Be a prota olen pelaillut nyt aika ahkeraan. Näytösottelun jälkeen nhl:ään. Pari kolme peliä, joista viimeisessä tehot öpaut 2+1 ja sitten käsky farmiin.... Jeh, vittu joo. Tuolla sitten kykitty jo parikymmentä matsia eikä loppua näy.
cautta carvaisten civesten!
Ben_D
05.10.2009 20:07:50

Rhapa: Be a prota olen pelaillut nyt aika ahkeraan. Näytösottelun jälkeen nhl:ään. Pari kolme peliä, joista viimeisessä tehot öpaut 2+1 ja sitten käsky farmiin.... Jeh, vittu joo. Tuolla sitten kykitty jo parikymmentä matsia eikä loppua näy.

Koutsi ei diggaa susta.
k1mm0
05.10.2009 20:26:38
Rhapa: Be a prota olen pelaillut nyt aika ahkeraan. Näytösottelun jälkeen nhl:ään. Pari kolme peliä, joista viimeisessä tehot öpaut 2+1 ja sitten käsky farmiin.... Jeh, vittu joo. Tuolla sitten kykitty jo parikymmentä matsia eikä loppua näy.

Sama. Farmissa oon aika lailla 2 pistettä / peli -tahdilla pelaillut, mutta ei vieläkään ole kutsua takasin NHL:ään käynyt, reilut 20 peliä tosiaan takana. No, jos tässä kerran on vaikeampi ansaita paikkansa niin toivottavasti se paikka sitten myös pysyy varmemmin. 09:ssä vitutti se kun pari peliä pääsi pelaamaan ykkösketjussa mutta aina tippu takasin kakkosketjuun vaikka kuinka hyvin veti.
Aha, penis, esine paha!
Kannas-yhtye on netissä!
Henkka370
05.10.2009 20:44:16
Musta tuntuu, että tuo be a pro on aikamoista bugia, pelasin NHL:ssä 4peliä tehot 4+1, noh "PAINU FARMII SIITÄ HAISEMASTA!" Jännää, luulin ennen tätä, että millään joukkueella ei olisi varaa pistää maaliperpeli jätkää farmiin...

Farmissa sitten päätin ottaa kunnon "haista vittu" asenteen ja nyt pelattu about 25peliä tehot on mallia 75+65 ja kutsua änäriin ei näy. En johdakkaan AHL:n pistepörssiä kuin noin 100:lla pisteellä! +/- tilastokin on reilusti yli +100... Lähes joka ottelu overall A+...

Realistista sanom mä!
Detroit sucks! Lyökää mua plussalla päähän!
Ben_D
05.10.2009 21:28:22 (muokattu 05.10.2009 21:28:58)

Henkka370: Musta tuntuu, että tuo be a pro on aikamoista bugia, pelasin NHL:ssä 4peliä tehot 4+1, noh "PAINU FARMII SIITÄ HAISEMASTA!" Jännää, luulin ennen tätä, että millään joukkueella ei olisi varaa pistää maaliperpeli jätkää farmiin...

Farmissa sitten päätin ottaa kunnon "haista vittu" asenteen ja nyt pelattu about 25peliä tehot on mallia 75+65 ja kutsua änäriin ei näy. En johdakkaan AHL:n pistepörssiä kuin noin 100:lla pisteellä! +/- tilastokin on reilusti yli +100... Lähes joka ottelu overall A+...

Realistista sanom mä!

Aika realistiset säädöt sulla....25 peliä ja 140 pistettä :D

Ihan pyllystä koko Be A Pro...Be A GM onkin sitten asia erikseen.
Adrift
05.10.2009 21:50:50
Kuka tykkää NHL 98:sta? Minä huusin sen itselleni huuto.netistä verestääkseni vuosien takaisia muistoja.. :) Voi veljet, tuo peli oli keskeinen osa elämääni suunnilleet koko ala-asteen ajan.
Borlag
05.10.2009 23:07:05

Ben_D: Aika realistiset säädöt sulla....25 peliä ja 140 pistettä :D

EA:n peleistä on aivan turha etsiä realismia. Hupia niistä kyllä löytää mutta siinä se. Viimeinen kunnon lätkäaiheinen peli, josta realismia löytyikin, oli Sega Interactiven Eastside Hockey Manager 2007. Sääli että jäi sarjan viimeiseksi.
Hetfield
05.10.2009 23:15:59

Adrift: Kuka tykkää NHL 98:sta? Minä huusin sen itselleni huuto.netistä verestääkseni vuosien takaisia muistoja.. :) Voi veljet, tuo peli oli keskeinen osa elämääni suunnilleet koko ala-asteen ajan.

Nykypelejä en edes ole juuri pelannut, mutta NHL 98:a tuli tahkottua aikanaan ihan sikana. Olihan se nyt hienoa kun pystyi tuomarin taklaamaan pleksin läpi, taisi myös tappelut olla ekaa kertaa tuossa pelissä mukana. One-timeristä ja reboundeista varmimmat maalit.
I quit the band... Now I just play with myself.
Henkka370
05.10.2009 23:29:42
Ben_D: Aika realistiset säädöt sulla....25 peliä ja 140 pistettä :D

Joo... Alko ottaa päähän ni eiku rookie vaikeusasteeks ja menoks. Snipakun vielä olen ni joka laukaus kilahtaa tolpan kautta sissää

Niinpä, mutta EA Sports Hockey League hakkaa kyllä kaikki! Pirun hauskaa hupia moinen. Online team playkin ihan jees, mutta niitä heliumeja ei kyllä jaksa kuunnella...
Detroit sucks! Lyökää mua plussalla päähän!
itsy
06.10.2009 08:48:06
Demo tuli ladattua, tykkäilin. En vieläkään mitään osannut (kuten en edellisen painoksen demossakaan) mutta nyt ajattelin että voisi hommata. Juuri tällaisesta meiningistä haaveilin jokunen vuosi sitten kun jääkiekkoa fanitin enemmälti, NHL 2004:n aikaan. Melko kauan kesti saada laitapelit ja ylipäätään realistisempi ote.
pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
Niq
06.10.2009 10:54:27

Parikymmentä peliä kaveria vastaan ja Be a GM:llä takana ja muutama huomio:

+ Tasaisemmat matsit, tekoäly tuntuu vaikuttavan vähemmän otteluiden lopputuloksiin

+ Heittopussijoukkueet on heittopusseja ja hyvät hyviä. Aikaisemmin kausia pelatessa ei yhtään voinut tietää miten vastustaja pelaa, nyt jos itsellä on overall 89 ja vastustajalla 85, sujuu peli pyöritellen tietokonetta ja esim. oman pään pelaaminen on paljon helpompaa, jos taas vastustajalla on overall esim. 90, tulee todella tiukkia vääntöjä ja toisinaan jopa tietokone pyörittelee ja jopa karvaa hyvin.

+ Josta päästiinkin tuohon keskialuepeliin, nimittäin kerrankin taktiikat todella vaikuttaa, tuollainen keskialueen 4-1 träppi on hienoa tehdä ja vastustaja ei todellakaan mene heittämällä ohi ja yksin läpi jos vaan muoto pysyy eikä kukaan lähde rynnimään.

+ Läpiajot on realistisempia ja maalivahdin saa vietyä kahville muillakin kuin ovetskinilla.

- Tietokone ei tahdo millään ottaa jäähyjä vaikka slider laitettuna täpölle

- Tolpat ja ylärimat kilisee joka kolmannella laukauksella, menee sitten maaliin tai ei. Naurettavaa että tätä tapahtuu vieläkin.

- Kun vastustajan maalivahti syöttää, on edelleen puolimahdotonta saada kiekkoa omaan lapaan vaikka se valuu 2km/h kohti omaa äijää. Aina menee jostain mailan alta tai längistä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Rhapa
06.10.2009 19:21:35
k1mm0: Sama. Farmissa oon aika lailla 2 pistettä / peli -tahdilla pelaillut, mutta ei vieläkään ole kutsua takasin NHL:ään käynyt, reilut 20 peliä tosiaan takana. No, jos tässä kerran on vaikeampi ansaita paikkansa niin toivottavasti se paikka sitten myös pysyy varmemmin. 09:ssä vitutti se kun pari peliä pääsi pelaamaan ykkösketjussa mutta aina tippu takasin kakkosketjuun vaikka kuinka hyvin veti.

Näimpä. Nousin tosin vloppuna siellä farmissa kolmosketjusta kakkoseen xD

Vaikka eipä tuollakaan niin merkitystä, kun se "autenttinen" nyt on mitä on.

Realismiä löytyy kyllä mielestäni ihan sopivissa määrin (lue: riittää kyllä tyydyttämään pelilliset haluni - ei tämä mitään real-lifeä ole tarkoituskaan olla). Farmissa pistesaldoa ei ole mienkään hirveästi nimittäin itselle kertynyt. tappomeininki pitää olla, että maalin saa tehtailtua. Syöttöpisteitä tulee 1-2 per matsi.
cautta carvaisten civesten!
Ben_D
07.10.2009 15:36:05

Nyt on kokeiltu muutaman pelin verran NHL 2004 + modia. Ihan jees, mutta en täysin ymmärrä hehkutusta. Jos vertaan esim. NHL 10:iin realistisuutta niin ei kyllä pääse samalle tasolle kunhan säädöt ovat kohdillaan. Se AI asetus, joka on oletuksena NHL 2004:ssa on ensinnäkin ihan vidun hidas....äijät menee kentällä kun etanat eli ensimmäisenä väänsin vauhtia lisää. Lisäksi kontrollien puute vaivaa, koska olen tottunut NHL 09 / 10 kontrolleihin.

Parasta tossa 2004:ssa on SM-Liiga modi, jota ajattelinkin alkaa tahkoomaan....NHL seasonit sitten 10:llä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)