Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kahler, Floyd Rose, Wilkinson etc..
1
the-Antero
30.09.2009 10:13:30 (muokattu 01.10.2009 14:06:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan omia mieltymyksiänne erilaisista kammista mitä kitaraan saa ja mitä itse käytätte.
 
Miksi juuri tykkäätte siitä mistä tykkäätte. Perusteluita myös.
 
Heh, huonosti kirjoitin tuon. En meinaa siis pelkkää kampea vaan itse tremolo systeemiä. Mikä on mielestänne mukavin käyttää.
 
hapan
30.09.2009 10:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahlerissa kehlerin kampi, schallerissa schallerin kampi, wilkinsonissa wilkinsonin kampi ja sitä rataa. Ei niitä kannata sekotella, eihän kahlerin kampi edes taida mennä schallerin tallaan.
 
cr4b
30.09.2009 10:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin Edge Pro omassa kitarassa, ja pysyy tosi hyvin vireessä jne. Jo 4 vuotta kestänyt ja edelleen toimii yhtä hyvin kuin uutena, joten tuskin laadussakaan on valittamista. Ainoa miinus että katkoo kieliä.
 
If I played that any faster, your minds would blow up.
toxic
30.09.2009 11:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Jy1eiMZ5nUk
 
Tuossa on hyvä kolmiosainen arvostelu kahlerista ja floydista. Kumpi on kampi selviää katsomalla ;)
 
Fintrollx
30.09.2009 21:56:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Kertokaahan omia mieltymyksiänne erilaisista kammista mitä kitaraan saa ja mitä itse käytätte.
 
Miksi juuri tykkäätte siitä mistä tykkäätte. Perusteluita myös.

 
Itsellä Floyd rosen kampi, minkäslaisia laatueroja noissa kammissa on?
 
"You can't kill heavy metal"
the-Antero
01.10.2009 14:07:33 (muokattu 01.10.2009 14:08:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivitin tuota kyselyäni. Huonosti selvensin itseni ekalla kerralla. Uusi yritys.
 
Eli mikä tremolo systeemi on mielestänne mukavin käyttää. :D
 
Esim Floyd vs Kahler. Kummasta itse tykkäät enemmän tai jos tykkäät jostain muusta niin kerro siitä ja siis perustelut myös että miksi.
 
Numb
01.10.2009 16:26:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Eli mikä tremolo systeemi on mielestänne mukavin käyttää. :D
 
Kahlerista olen tykännyt enemmän. On jotenkin herkempi.
 
Kaihomielinen ja poissaoleva jahkailija, joka vetäytyy mieluusti musisoimaan.
the-Antero
01.10.2009 16:37:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Floikka ( original ) ja Kahler nyt hetken aikaa ollu asennettuna kitaraan. Pakko sanoa että Kahler omasta mielestäni lyö floikan 6-0. Erittäin kevyt käyttää. Floikkaa olen käyttänyt noin 5 vuotta ja nyt ei tee enään mieli edes koskea kyseiseen :D
 
Valtton
01.10.2009 22:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä voi sanoa muuta kun toiset tykkää isästä ja toiset äidistä vai miten se menikään.... Kokeilemalla ja niin poispäin ne erot kuitenkin parhaiten huomaa ja muiden mielipiteet on aika yksi ja sama ainakin omalla kohdalla.
 
Mutta kuitenkin Ofr sopii omaan näppiin paremmin, tosin Kahlerien tuntemus ei käsitä kaikkia Kahlerin malleja...... Mutta perus idea on kyllä selvillä.
 
Kahler tuntuu jotenkin pehmeältä ja "munattomalta" verrattuna Ofr:ään, kolmella jousella varustettuna Ofr toimii omaan näppiin täydellisesti. Oma fiilis Kahlerista on ehkä jossain määrin verrattavissa autoon jossa on liian tehokas ohjaustehostin;) Ofr antaa mielestäni tunnokkaammin palautetta mitä kammenkäännöllä tapahtuu.
 
Oldschool Ofr (missä pelkät kierteet kammessa) on mielestäni paras, en ymmärrä miksi niiden on pitänyt muuttaa se kampi siihen korkkimutteri malliin????
 
First Class In The WhiteTrash
the-Antero
02.10.2009 08:05:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta, tuosta korkistakaan en pidä enään pidemmän päälle. Aluksi se oli ihan jees mutta tykkää kyllä löystyä ajan myötä.
 
Räkkipeli
02.10.2009 13:37:02 (muokattu 02.10.2009 13:38:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valtton: Kahler tuntuu jotenkin pehmeältä ja "munattomalta" verrattuna Ofr:ään, kolmella jousella varustettuna Ofr toimii omaan näppiin täydellisesti. Oma fiilis Kahlerista on ehkä jossain määrin verrattavissa autoon jossa on liian tehokas ohjaustehostin;) Ofr antaa mielestäni tunnokkaammin palautetta mitä kammenkäännöllä tapahtuu.
 
Olen vähän samoilla linjoilla. Floikka jotenki dominoi sitä tatsia enempi. Vaikee selittää.
 
Oldschool Ofr (missä pelkät kierteet kammessa) on mielestäni paras, en ymmärrä miksi niiden on pitänyt muuttaa se kampi siihen korkkimutteri malliin????
 
Niin on. ;) Se jämäkämpi pohjalevy tuo vähän enemmän varmuutta omassa soitossa.
 
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Da Make
02.10.2009 15:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy kaksi kelluvatallaista, Ibanez RG org. Edgellä ja Sonor Claiw Schallerilla.
Molemmat ovat laadukkaita ja oikein säädettynä toimivat kuten on tarkoitettukin.
Stratocasterissa on Vintage vibratalla säädettynä kanteen kiinni ja lavan päässä LSR Roller nut. Pitää virettä kohtalaisen hyvin kuhan ei ihan övereitä divebombeja tee.
 
Tällä hetkellä tulee kuitenkin soiteltua lähinnä kiinteätallaisilla kun ainoana kitaristina bändissä tulee soitettua aika paljon drone-pohjaisia leadeja jolloin kuulostaa huonolta jos muiden kielien vire muuttuu esim bendatessa. Myös virittäminen esim. avoimeen vireeseen on paljon näppärämpää tietysti.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Pomeranssi
02.10.2009 16:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltä löytyy Ibanezin ZR-tallainen keppi, tykkään kyllä. Kampi on melko jäykkä verrattuna esim. PRS:n kampeen. Huomattavasti jämäkämmältä tämä tuntuu kuin Edge III, ja virettäkin pitää.
 
Juum.
pietari-poika
02.10.2009 17:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on OFR kahdella jousella. Oikein hyvä käyttää, flutterit on jänniä.
 
Joskus testasin jotain keppiä jossa oli kahleri ja mun makuun se oli liian herkkä. Siis liian pienellä liikkeellä sävelkorkeus muuttui liian paljon ja kampi oli liian löysä vääntää. Tosin voi olla säätökysymyskin mutta kuiteskin.
 
johnny-boy
03.10.2009 21:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahleria en oo vielä päässy käyttään, mutta löytyy floikallinen ja edgellinen kitara. Molemmat on oikein mainiosti pitänyt vireetkin, tosin floikka ehkä hiukkasen paremmin. Kumpikin on mukavia käyttää, edgessä vaan joutuu tietyin väliajoin uusiin ne holkit siitä kammesta, tai mitä lie..
 
Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «