Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 565 66 67 68 6996 97 98 99 100
Warwicked
01.10.2009 23:44:15

Morjesta! Mitäs kaappipiuhaa suosittelee asiantunteva ampegsoittaja? Tarkalleen ottaen RANTASAUNALLE! SVT CL ja 810e kaappi kyseessä. Elikkäs speakon - speakonia olis tarkoitus hommata mutta eikös siinä ole kanssa otettava huomioon polarisuuksia? Elikkäs jos joku osais kertoa millainen kannattais hommata ni olisin erittäin kiitollinen!
M.Hanski
02.10.2009 08:40:21
Warwicked: Morjesta! Mitäs kaappipiuhaa suosittelee asiantunteva ampegsoittaja? Tarkalleen ottaen RANTASAUNALLE! SVT CL ja 810e kaappi kyseessä. Elikkäs speakon - speakonia olis tarkoitus hommata mutta eikös siinä ole kanssa otettava huomioon polarisuuksia? Elikkäs jos joku osais kertoa millainen kannattais hommata ni olisin erittäin kiitollinen!

Vaikkapa tuosta:
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_5_85/products_id/1236

Rantiksessa ja SVT-CL:ssä on kytketty navat 1+ ja 1-. Ei tartte huolehtia moisesta, ellet väsää kaapelia itse.
PasiB
02.10.2009 08:49:13
unskelotti: Vaikkapa tuosta:
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_5_85/products_id/1236

Rantiksessa ja SVT-CL:ssä on kytketty navat 1+ ja 1-. Ei tartte huolehtia moisesta, ellet väsää kaapelia itse.

Joo ja jos väsäät itse, niin kaapelina vähintään 2x2,5mm2 piuhaa. Ei missään nimessä instrumenttikaapelia.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
M.Hanski
02.10.2009 09:05:07 (muokattu 02.10.2009 09:06:03)
PasiB: Joo ja jos väsäät itse, niin kaapelina vähintään 2x2,5mm2 piuhaa. Ei missään nimessä instrumenttikaapelia.

Näinpä. Noretronin webihinnaston mukaan metrin mittaisen piuhan hinnaksi tulisi 12,40 e:

- 1 m Cordial CLS 225 = 2,20 e
- 2 kpl Neutrik NL4FX à 5,10 e = 10,20 e

http://noretron.konehuone.net/vk.html
M.Hanski
02.10.2009 10:21:34 (muokattu 02.10.2009 10:22:03)
absqua: Speakon liittimeksi kannattaa mun nähdäkseni ottaa mielumminkin NL2FC. On vähän halvempi ja sekoilutodennäköisyys pinnien kanssa pienenee ainakin puolella.

Sekoilun kannalta NL2FC on parempi, mutta se on ärsyttävämpi kasata.

Eikös tohon tarkoitukseen käy kaapeliksi ihan perus sähköjohtokin?

Periaatteessa, jos löytää sopivanpaksuista ja tarpeeksi taipuisaa. Bilteman kaiutinpiuha käy myös, mutta tuollainen Cordial CLS 225:n kaltainen "kaksi johdinta taipuisan kumieristeen sisällä" -tyyppinen ratkaisu on keikkakestävyydeltään parempi.
absqua
02.10.2009 10:30:33
unskelotti: Sekoilun kannalta NL2FC on parempi, mutta se on ärsyttävämpi kasata.

Se on totta kyllä. Varsinkin jos joutuu avaamaan kerran suljetun liittimen uudelleen.

Periaatteessa, jos löytää sopivanpaksuista ja tarpeeksi taipuisaa. Bilteman kaiutinpiuha käy myös, mutta tuollainen Cordial CLS 225:n kaltainen "kaksi johdinta taipuisan kumieristeen sisällä" -tyyppinen ratkaisu on keikkakestävyydeltään parempi.

Mä olen käyttänyt ihan sellaista taipuisaa max 10A sähköjohtoa ilman mitään harmeja. Ei sillä että toi genuiininen kaiutinkaapeli nyt olis niin kallista, mutta sitä ei ole aina ollut käsillä kun piuhojenkasaus-henki iskee päälle.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
M.Hanski
02.10.2009 10:37:29
absqua: Mä olen käyttänyt ihan sellaista taipuisaa max 10A sähköjohtoa ilman mitään harmeja. Ei sillä että toi genuiininen kaiutinkaapeli nyt olis niin kallista, mutta sitä ei ole aina ollut käsillä kun piuhojenkasaus-henki iskee päälle.

Kyllähän se 2 x 1,5 mm^2 riittää lyhyihin vetoihin. Jos tarttee kuitenkin ostaa liittimet kaupasta, niin samallahan sitä piuhaakin sitten, ellei satu olemaan jotain soveltuvaa valmiiksi nurkissa.
absqua
02.10.2009 10:39:45
unskelotti: Kyllähän se 2 x 1,5 mm^2 riittää lyhyihin vetoihin. Jos tarttee kuitenkin ostaa liittimet kaupasta, niin samallahan sitä piuhaakin sitten, ellei satu olemaan jotain soveltuvaa valmiiksi nurkissa.

Nupilta kaapille on melko lyhyt veto. Mä olen pyrkinyt optimoimaan noi välikaapelit muutenkin niin lähelle sopivaa pituutta kuin mahdollista.
PasiB
02.10.2009 16:25:56 (muokattu 02.10.2009 16:26:25)
absqua: Nupilta kaapille on melko lyhyt veto. Mä olen pyrkinyt optimoimaan noi välikaapelit muutenkin niin lähelle sopivaa pituutta kuin mahdollista.

Samoin minä, laitoin vielä kaappipiuhaan toiseen päähän kulmamallisen liittimen. Eipä törrötä haittoina ja saa kaapin sen ratkaisevan muutaman sentin taaksepäin noissa pitserian nurkissa soittaessa. Kaapelina mulla on automaatioasennuksissa käytetty 2 x 1,5 mm2:n väyläkaapeli. Kestää mekaanista rasitusta ja taivusta eri tavalla kuin tavallinen kumikaapeli joka sekään ei ihan vähästä mene rikki. En tiedä saako sitä mistään ostettua, oman löysin erään projektin roskiksesta.
Eli tuli aiemmin kirjoitettua ehkä turhan tiukasti tuosta paksuudesta, kyllä ohuempikin toimii kun veto on lyhyt. Mutta ei kuitenkaan laiteta sitä instrumenttipiuhaa vaikka sitä olisi nurkissa kuinka paljon.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Hulkster
17.10.2009 19:14:40
moi
Rantiksesta hajosi toinen pyörä alta. Osaisiko joku vinkata, mistä vois löytää vastaavia? Paikallinen musiikkikauppa lupasi kysyä asiaa maahantuojalta, mutta ajattelin kysyä, josko joku täällä olisi joutunut uusimaan omaan kaappiinsa pyöriä.
aho
17.10.2009 19:47:15
liityn ja eroon ja liityn ja eroon ja taas liityn: SVT-MP Etunen/DI-boksi. Hyvää putkentuoksuista pöhinää soundissa taas, laatupeli!
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! www.ahjo.org
absqua
18.10.2009 08:59:01
Hulkster: moi
Rantiksesta hajosi toinen pyörä alta. Osaisiko joku vinkata, mistä vois löytää vastaavia? Paikallinen musiikkikauppa lupasi kysyä asiaa maahantuojalta, mutta ajattelin kysyä, josko joku täällä olisi joutunut uusimaan omaan kaappiinsa pyöriä.

http://www.rengastalo.fi/
seak
18.10.2009 21:20:57
Tässäpä meikän nykyinen Ampeg-klubikattaus: http://muusikoiden.net/dyn/users/64963.jpg
A veteran of a thousand psychic wars.
jars
18.10.2009 22:47:06

seak: Tässäpä meikän nykyinen Ampeg-klubikattaus: http://muusikoiden.net/dyn/users/64963.jpg

Pyhä jysäys. Mikä tuossa on signaaliketju vai onko siinä 2 settiä läjätty samaan kuvaan? Mitä tossa vasemmassa räkissä istuu?
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
seak
18.10.2009 23:44:27
jars: Pyhä jysäys. Mikä tuossa on signaaliketju vai onko siinä 2 settiä läjätty samaan kuvaan? Mitä tossa vasemmassa räkissä istuu?

Stereosetuppina periaatteessa tuota käytän eli siis 8x10 ja 2x15 hönkivät eri soundia ulos. Vasen räkki on etuasteräkki mitä mä tuohon tarkoitukseen käytän, tarkempi kuva löytyy tuolta mun jäsensivun kuvista. Siinä on Rocktronin Hush 2000 noise gate, dbx 166XL kompura ja Pearcen modattu G1c kitaraetuaste ja BC-1 bassoetuaste.

Signaaliketju on sellainen, että mulla on periaatteessa kolme eri soundia päällekkäin koko ajan, joista kaksi menee tuonne 8x10:een eli siis mulla on käytössä sekä puhdas että särötetty yläpääsignaali ja sitten alapääsignaali joka menee tonne 2x15:een. Bassosta tullessa mä jaan signaalin kahtia (jos ei ole siis stereobassoa käytössä niinkuin esim. tällä hetkellä kun mun stereokäyttöön modattu Thunderbird varastettiin). Sekä puhdas yläpääsoundi että alapääsoundi ovat aina päällä kun mä soitan ja särökanavan volaa mä blendaan tilanteen mukaan volaspedulla, mutta siis puhdas yläpääsignaali on koko ajan kehissä vaikka särö olis täysillä mukana. Signaaliketjut menee seuraavasti:

Puhdas yläpää: Pearce G1c kakkoskanava (kanavan omalla eq:lla otettu bassot pois) --> dbx 166XL (josta melko paljon kompurointia) --> Rocktron Hush 2000 (huminat pois)
Särötetty yläpää: Pearce G1c ykköskanava (spessu säröpiirillä modattu kanava josta tulee melkoista sirkkelisäröä halutessa, eq:lla alapää pois) --> Rocktron Hush 2000 (kierrot ja huminat pois) --> volaspedu (jolla säädän siis särön määrää suhteessa puhtaaseen soundiin).
Nää molemmat kanavat menee Ampegin SVP-1600 päättärin kautta Ampegin 8x10PRO skobeen.

Alapää: Pearce BC-1 ykköskanava (kanavan eq:lla buustattu vähän bassoa ja leikattu pikkasen yläpäätä pois) --> dbx 166xl (josta maltillisesti kompuraa) --> Ampeg SVT-II --> Ampeg SVT-215E.

Mainittakoon, että tietty mahtava soundihan tossa läjässä on pelkästään kun pistää SVT-II:n kiinni molempiin kaappeihin ilman tuota stereosekoilua, mutta mä diggaan niistä (melko rajattomista) mahdollisuuksista, joita toi signaalin jakaminen kahtia antaa soundin sääntämisen suhteen. Tää setuppihan on joitain eri komponentteja ja pieniä ratkaisuja (esim. toi särön säätäminen volaspedulla) suoraan Billy Sheehanilta pöllitty.
jars
19.10.2009 00:14:01

seak: Stereosetuppina periaatteessa tuota käytän eli siis 8x10 ja 2x15 hönkivät eri soundia ulos. Vasen räkki on etuasteräkki mitä mä tuohon tarkoitukseen käytän, tarkempi kuva löytyy tuolta mun jäsensivun kuvista. Siinä on Rocktronin Hush 2000 noise gate, dbx 166XL kompura ja Pearcen modattu G1c kitaraetuaste ja BC-1 bassoetuaste.

Signaaliketju on sellainen, että mulla on periaatteessa kolme eri soundia päällekkäin koko ajan, joista kaksi menee tuonne 8x10:een eli siis mulla on käytössä sekä puhdas että särötetty yläpääsignaali ja sitten alapääsignaali joka menee tonne 2x15:een. Bassosta tullessa mä jaan signaalin kahtia (jos ei ole siis stereobassoa käytössä niinkuin esim. tällä hetkellä kun mun stereokäyttöön modattu Thunderbird varastettiin). Sekä puhdas yläpääsoundi että alapääsoundi ovat aina päällä kun mä soitan ja särökanavan volaa mä blendaan tilanteen mukaan volaspedulla, mutta siis puhdas yläpääsignaali on koko ajan kehissä vaikka särö olis täysillä mukana. Signaaliketjut menee seuraavasti:

Puhdas yläpää: Pearce G1c kakkoskanava (kanavan omalla eq:lla otettu bassot pois) --> dbx 166XL (josta melko paljon kompurointia) --> Rocktron Hush 2000 (huminat pois)
Särötetty yläpää: Pearce G1c ykköskanava (spessu säröpiirillä modattu kanava josta tulee melkoista sirkkelisäröä halutessa, eq:lla alapää pois) --> Rocktron Hush 2000 (kierrot ja huminat pois) --> volaspedu (jolla säädän siis särön määrää suhteessa puhtaaseen soundiin).
Nää molemmat kanavat menee Ampegin SVP-1600 päättärin kautta Ampegin 8x10PRO skobeen.

Alapää: Pearce BC-1 ykköskanava (kanavan eq:lla buustattu vähän bassoa ja leikattu pikkasen yläpäätä pois) --> dbx 166xl (josta maltillisesti kompuraa) --> Ampeg SVT-II --> Ampeg SVT-215E.

Mainittakoon, että tietty mahtava soundihan tossa läjässä on pelkästään kun pistää SVT-II:n kiinni molempiin kaappeihin ilman tuota stereosekoilua, mutta mä diggaan niistä (melko rajattomista) mahdollisuuksista, joita toi signaalin jakaminen kahtia antaa soundin sääntämisen suhteen. Tää setuppihan on joitain eri komponentteja ja pieniä ratkaisuja (esim. toi särön säätäminen volaspedulla) suoraan Billy Sheehanilta pöllitty.

Nice. Varmaan aika tymäkän kuuloinen setti... Mites livehommissa?
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
seak
19.10.2009 00:28:29
jars: Nice. Varmaan aika tymäkän kuuloinen setti... Mites livehommissa?

Kyllä vaan potkii ja pöhisee! Livehommissa teen pääasiassa silleen, että käytän pelkkää 8x10 skobea (se on stereokaapiksi modattu) ja tuota SVP-1600 -päättäriä niin, että ajan siis alapääsoundin alempaan osaan kaappia ja yläpääsoundit ylempään osaa kaappia (toi on siis stereopäättäri). Tietty tilanteen mukaan tuosta läjästähän nyt voi ottaa minkä tahansa yhdistelmän mukana, mutta tuo stereosoundin käyttäminen livenä onnistuu siis helpoiten näin.
joukov
20.10.2009 13:49:19
seak: Stereosetuppina periaatteessa tuota käytän eli siis 8x10 ja 2x15 hönkivät eri soundia ulos. Vasen räkki on etuasteräkki mitä mä tuohon tarkoitukseen käytän, tarkempi kuva löytyy tuolta mun jäsensivun kuvista. Siinä on Rocktronin Hush 2000 noise gate, dbx 166XL kompura ja Pearcen modattu G1c kitaraetuaste ja BC-1 bassoetuaste.

Huikea setti, tuota pitää tulla kuuntelemaan livenä joku kerta!
Winger - "Karma" 16.10.2009 Ace Frehley - Nosturi 2.12.2009
roax
01.12.2009 22:34:43
Onko tietoa mistä sais halvalla hyvä casen ampegin 6x10 kaapille.
Tai myy omasi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)