Aihe: Ensikatsaus: Line6 M13
1 2 3 4 5 6 7 8
Herra Rapu
15.10.2008 08:37:01

Joo niin mäkin luulin, mut ilmeisesti M13 ei puhu samaa kieltä TriAmpin kanssa. Täytyy jatkaa ihmettelyä..

Nyt puhuu kun tarpeeks jakso vääntää eli steppausta ei tarvii harrastaa ainakaan pedaalilaudan luona.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
battery
17.10.2008 11:45:35
Mites efektien laadusta. eli onko sama ostaa halvemmalla tuo pod x3live kun tuo m13 vai mitä etuja tuo m13 tarjoaa tuohon x3 liveen verrattuna?
Black or White
tommiot
17.10.2008 11:50:12
Mites efektien laadusta. eli onko sama ostaa halvemmalla tuo pod x3live kun tuo m13 vai mitä etuja tuo m13 tarjoaa tuohon x3 liveen verrattuna?

Jos nyt tosta vielä releet vaan löytyis kanavanvaihtoon niin mä ostaisin ton ihan siitä syystä että efektit on suoraan kontrolloitavissa ja jalkakytkimiä on enemmän. Ja löytyyhän tosta efektilooppikin (vai onko se jo laidettu podeihin). Efektien laadusta en osaa kertoa kuitenkaan.
battery
30.10.2008 21:39:58
Pistäkääs kommettia kellä tämä ollut käytössä. Ollaanko tyytyväisiä peliin?
Black or White
mll
30.10.2008 22:09:11
Tunnettu Line6-luotettavuus on säilytetty ilmeisesti mukana tässäkin tuotteessa.

Onkohan tuo luotettavuus laskenut ensimmäisistä Podeista? Vuonna 2001 ostettu Pod-toimii vieläkin loistavasti. Ei ole mitään häikkää ollut koskaan. Vanhassa vara parempi.
Sammo
11.12.2008 10:36:09
Pistäkääs kommettia kellä tämä ollut käytössä. Ollaanko tyytyväisiä peliin?

M13 on ollut mulla reilun viikon. Aivan mahtava peli !! Ite en varsinaisesti pidä särö/kompura -osastosta, joten se oli oikesastaan ainoa pettymys. Nuo tosin kuulostaa paremmalta kun Ethos on M13 loopissa. Ja että Thomanilta tuli 1.02 versio. Delay-osasto on mun mielestä paljon parempi kuin DL4:ssa, vaikka mallinnokset on kuulemma samat. Loopperissa on muistia 56 sekunttia ja suurin osa ajasta on mennyt sen kanssa. Tri-Stereo-Chorus vie suoraan kahekskäätluvun loppuun ja pelkästään tuonkin takia kaikkein Landau/Huff/Lukather -diggareiden pitää hankkia M13. Heh. Octo-verbillä saa taasen aikaan Holdsworth-tyylisiä volumeswellejä/shimmer juttuja. Filtteri/synä efektit on hauskoja mutta jää varmasti aika vähälle käytölle mun osalta.

Jos joku muukin on tilannut Thomanilta halvimman expression-pedaalin (Lead Footiin stereomalli) ja huomannut että se ei toimi oikein, niin mä ratkaisin asian niin että boksi auki, yleismittarilla etsii potikasta plugin keskimmäistä kontaktipintaa vastaavan johdon (mulla se oli laitimmainen valkoinen joka ei ole rungon maajohdossa kiinni) ja sen leikkaa saksilla poikki. Boksi kiinni ja toimii.
If the White House calls... Tell them... 'I'm out in the field'...
Mebrick
12.12.2008 16:03:17
Pistin tulemaan omani alkuviikosta eli sitä sitten odotellessa. Onneksi joululoma on reilun kaksi viikkoa tänä vuonna..
Mebrick
29.12.2008 18:08:56
Voihan perskutaa. Tänään tuli vihdoinkin tuo mulineksi, mutta brittiläisellä pistokkeella. Olisi luullut, että ymmärtävät vaihtaa pistokkeen vaikken siitä erikseen maininnut. Täytynee etsiä välikappaletta tuohon ainakin aluksi, jos eivät erikseen laita tulemaan.
MarkoA
31.12.2008 11:18:56 (muokattu 31.12.2008 11:21:28)
Kiinnostava vehje. Oisko tuosta vihdoinkin multifx tämmöselle pedaalin polijalle? Mitä LaXu on mieltä kun on jo muutaman kuukauden tuota (ilmeisesti) käyttänyt?

Lähinnä mua kiinnostaa kuulla, että toimiiko säröt? Pelaako dynamiikka, muuttuuko sävy luonnollisesti volumepotikalla kuten pedaaleissa? Säilyykö kitaran oma sointi noiden säröjen läpi? Mielessä lähinnä kevyet OD:t, TS kloonaus ja miksei Fuzz myöskin.

Kaiut yms mallinnokset nyt luultavimmin toimii juuri kuten niiden tuleekin. Tämmöselle vähemmän soittavalle, joka kaipaa efektejä vain bändin kanssa soitellessa (kotona aina vain kitara -> vahvari) ois luultavasti helppo tapa saada kohtuu hyvät soundit ilman isompia hurinoita ja muita ongelmia tuommosella M13 laudalla, vai?

Joku moitti harmonyssa sen konstruktiota kun oli aukonut paketin. Halpoja suoraan piirilevyyn juotettuja mikrokytkiksiä nappuloiden alla jne. Joten onko laite pysynyt toiminnassa hyvin?

"Inspiraatiota" multilaudan hankintaan aiheutti kitaraklubin Jarmo Nikku - jakso ja kommentit Boss:n laudasta.

Kiitos vain kaikille jotka viitsii kommentoida noita mun kysymyksiä.
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
battery
31.12.2008 15:56:18
Voihan perskutaa. Tänään tuli vihdoinkin tuo mulineksi, mutta brittiläisellä pistokkeella. Olisi luullut, että ymmärtävät vaihtaa pistokkeen vaikken siitä erikseen maininnut. Täytynee etsiä välikappaletta tuohon ainakin aluksi, jos eivät erikseen laita tulemaan.

Itse vaihdoin tuon pään vaan euroversioon.. 2minuuttia meni.
LaXu
31.12.2008 15:57:19
Lähinnä mua kiinnostaa kuulla, että toimiiko säröt? Pelaako dynamiikka, muuttuuko sävy luonnollisesti volumepotikalla kuten pedaaleissa? Säilyykö kitaran oma sointi noiden säröjen läpi? Mielessä lähinnä kevyet OD:t, TS kloonaus ja miksei Fuzz myöskin.

Vertailukohtana mulla on vaan Digitech Bad Monkey, mutta pienellä säätämisellä sain M13:n Tube Screamer mallinnuksen kuulostamaan hyvin samanlaiselta. Mielestäni Bad Monkey vetää silti ihan hieman pidemmän korren soundissa. Dynamiikka pelittää ja volapotikka toimii. Jos ihan parhaita soundeja hakee säröpedaaliosastolla, niin suosittelen erillisiä polkimia.

Joku moitti harmonyssa sen konstruktiota kun oli aukonut paketin. Halpoja suoraan piirilevyyn juotettuja mikrokytkiksiä nappuloiden alla jne. Joten onko laite pysynyt toiminnassa hyvin?

Eipä ole suurempia ongelmia ollut. En ole vielä MIDI-piuhan uupuessa päivittänyt edes uusimpaan firmwareen enkä ole peruskäytössä huomannut mitään ihmeempiä.
elbowski
31.12.2008 17:20:52
Lisätääs tänne kysymys vielä:

Onko laitteessa oktaaveria? Efektilistassa seisoo Octisynth, mutta sen verran hämärä nimi on ettei tuosta vielä asia selvinnyt. Jos laitteessa on oktaaveri, kuinka hyvä se on? Pitääkö tuohon rinnalle vielä ostaa Electro-Harmonixin MicroPog?
Look, let me explain something. I'm not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. That or His Dudeness... Duder... or El Duderino, if, you know, you're not into the whole brevity thing...
MarkoA
31.12.2008 18:02:25
Vertailukohtana mulla on vaan Digitech Bad Monkey, mutta pienellä säätämisellä sain M13:n Tube Screamer mallinnuksen kuulostamaan hyvin samanlaiselta. Mielestäni Bad Monkey vetää silti ihan hieman pidemmän korren soundissa. Dynamiikka pelittää ja volapotikka toimii. Jos ihan parhaita soundeja hakee säröpedaaliosastolla, niin suosittelen erillisiä polkimia.

Kiitos LaXu! Mulla on myös tuo BM laudassa ja tykkään siitä sekä sen dynamiikasta. Jotenkin (hieman) tuntuu siltä, ettei tuokaan multipaavo taida olla mua varten. Juuri säröt on aina se kompastuskivi, toisena käytettävyys, joka ilmeisesti M13:a ois kunnossa.

Täytyy yrittää saada tuommonen testeille joskus oman vahvarin kaveriksi niin sais tuntumaa siihen miten ne säröt avautuu (tai ei avaudu). Kiitos vielä kommentista!
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Ziggy Bubba
31.12.2008 18:13:08

Onko laitteessa oktaaveria? Efektilistassa seisoo Octisynth, mutta sen verran hämärä nimi on ettei tuosta vielä asia selvinnyt. Jos laitteessa on oktaaveri, kuinka hyvä se on? Pitääkö tuohon rinnalle vielä ostaa Electro-Harmonixin MicroPog?

Ainakaan Pod XT:n oktaaveri ei vedä Pogille vertoja, eiköhän tuossa sama mallinnus ole. Pogia tekisi kyllä meikänkin mieli...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Mebrick
01.01.2009 18:12:49
Itse vaihdoin tuon pään vaan euroversioon.. 2minuuttia meni.

Jep, näin omakin ongelma lopulta ratkesi. Ei tullut vaan ekaksi mieleen :P.
Nacher
01.01.2009 22:51:20

Vähän outo tuo octavizer tuossa. Se nimittäin on tuo sub octave fuzz säröpedaali, ei octasynth. Jotenkin tuo vetää samalla soundin tosi ruvelle ja säätämisen kanssa saa olla hyvin tarkkana. Ei ihan vastaa oikeaa octavizeria, vaikka säätämällä tuosta saa aika samankaltaista soundia ulos.
Sammo
15.10.2009 12:54:37
Viimeisin versio oli 2.01 jonka sain päivitettyä DLX:n suosiollisella avustuksella! Iso kiitos "kivijalkaan"!

Onko kellään kohtuu halpaa ratkaisua M13:a ja kolmen (isokokoisen) spedun, virtalähteiden ja ekspressionpedaalin kiinnittämiseksi yhteen lautaan? Ei tarvitse olla pro-tason ratkaisu mutta kestää pienimuotoista keikkailua.

Tänks.
"Vilua ja nälkä on tiedossa jos haluaa hyvän soundin" - Peter Lerche
LaXu
15.10.2009 15:02:21 (muokattu 15.10.2009 15:04:01)
MarkoA: Kiitos LaXu! Mulla on myös tuo BM laudassa ja tykkään siitä sekä sen dynamiikasta. Jotenkin (hieman) tuntuu siltä, ettei tuokaan multipaavo taida olla mua varten. Juuri säröt on aina se kompastuskivi, toisena käytettävyys, joka ilmeisesti M13:a ois kunnossa.

Täytyy yrittää saada tuommonen testeille joskus oman vahvarin kaveriksi niin sais tuntumaa siihen miten ne säröt avautuu (tai ei avaudu). Kiitos vielä kommentista!

Totta puhuen se ero BM:n ja M13 TS mallinnoksen välillä jäi sen verran pieneksi, että sitä ei taatusti treeneissä tai lavalla kuulisi vaikka kotioloissa voikin kultakorvailla.

Hyvin on kaikin puolin laite toiminut. M9 sen sijaan ei hotsita. Siitä kun puuttuu se toiminto, että laitteen voisi tunkea sekä efektiluuppiin että vahvarin inputiin samaan aikaan.
Flaming soul
28.10.2009 21:55:13
Lähti m13 tilaukseen. Ensiviikkoa odotellessa niin tietää mimmonen laite on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)