Aihe: Pisnes is pisnes with Gibson strat
1 2 3 4 5 6 7 8
jii.haanpaa
01.10.2009 14:50:33
T-Stag: Mahtaakohan tuo Paavi tunnustaa katolista uskoa? Ei tietenkään kuulu sinne, mutta sä näköjään olet sitä mieltä, etä ESP Iron Cross kuuluu. Mä itse asiassa diggaan noista relic-hommista mutta se ei ole nyt se pointti. Mun pointti on se, että kyseessä ei ole ainakaan moraalisessa mielessä nykyisen Fenderin "oma tuote", vaan heidän klooninsa Leo Fenderin tuotteesta.

Nyt täytyy tunnustaa, että en aivan tavoittanut paavi vs. katolisuus vs. ESP -ajatustasi :)

Tuollainen ajattelutapa määrittelee kyllä tosiaan uudelleen niin sanotusti "aidon" kitaran, mutta mulle tuo on hieman liian radikaali karsina :) Omasta mielestäni on jokseenkin keinotekoista sanoa, että nämä pitkän historian nimillä varustetut kitarapajat eivät enää rakenna "omia tuotteitaan" vaan kopioivat niitä joltakin muulta. Tai sanotaanko nyt niin, että oma moraalini ei tuollaisesta vaivaudu edes kylkeään kääntämään :)
ahvenonkala
01.10.2009 19:55:00

T-Stag: No, ainakin kun on kyse Fenderin Pre-CBS -kauden relic-kitaroista niin kyseessä on todellakin eri firma. Leo Fenderin johtamalla Fenderillä ei ollut paljoa muuta yhteistä nykyisen Fenderin kanssa kuin nimi.

Eihän firma ole vaihtunut, vetäjä vaan. Toinen vie vasemmalle, toinen oikealle, yritys pysyy silti samana Fenderinä koko ajan. Vähän kuin sanos (tai monet taitaa sanoakin) ettei Metallica ole enää "oikea" Metallica kun ei kolahda riffit enää kuin ennen. (Ei nyt meinaa välittyä ajatus oikein selkeästi sormia pitkin tänne palstoille, hmph)
fox
01.10.2009 20:13:57

ahvenonkala: Eihän firma ole vaihtunut, vetäjä vaan. Toinen vie vasemmalle, toinen oikealle, yritys pysyy silti samana Fenderinä koko ajan.

Ja eihän se enää ole 1985 jälkeen ollu edes CBS:an omistuksessa. Ihan samoin kuin ei Gibson ole ollut 1986 jälkeen Norlinin. Muuten "pysyivät samana".
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
T-Stag
01.10.2009 23:09:49 (muokattu 01.10.2009 23:10:17)
jii.haanpaa: Nyt täytyy tunnustaa, että en aivan tavoittanut paavi vs. katolisuus vs. ESP -ajatustasi :)

Ei siinä muuta kuin vaan vertauksesi Jimi-Gibsonin ja Fenderin Custom shop - Relic Straton välillä oli retorinen. Se, että pitäisin jälkimmäistä kitaraa samanarvoisena ensimmäisen kanssa on sama, jos sanoisin että Paavi ei tunnusta katolista uskoa.

Tuollainen ajattelutapa määrittelee kyllä tosiaan uudelleen niin sanotusti "aidon" kitaran, mutta mulle tuo on hieman liian radikaali karsina :) Omasta mielestäni on jokseenkin keinotekoista sanoa, että nämä pitkän historian nimillä varustetut kitarapajat eivät enää rakenna "omia tuotteitaan" vaan kopioivat niitä joltakin muulta. Tai sanotaanko nyt niin, että oma moraalini ei tuollaisesta vaivaudu edes kylkeään kääntämään :)

Radikaalilta sen oli tarkoitus kuulostaakin, ja olla verrattavissa aiempiin väitteisiisi ESP Iron Crossista. Olisi muuten mielenkiintoista tietää, paljon Hetfieldin orkkis Lespa-custom painaa. Kyseessä on kuitenkin 70-luvun malli ja silloin Gibsonit tuppasivat olemaan aika raskaita. Yksi iso ero Iron Crossissa orkkikseen on n. 3/4 runkosyvyys ja "tummy cut", jotka keventävät kitaraa. ESP Custom Shop on varmaan valinnut suht kevyet mahonkilankut kitaroihin. Saattaa helpottaa vanhan miehen selkää :)
Migo
02.10.2009 06:56:48
Kai ne on nyt kipsonilla seonnut täysin, kun katsoo esim. tätä uutta flygaria: http://www.thomann.de/fi/gibson_reverse_flying_v_limited_eb.htm

Tai en tiedä onko noita jo ollut, mutta itse törmäsin tuossa ihan äsköttäin ko. kitaraan. Aivan hirveetä ja kuka helvti noita oikein ostaa?
Case hieno vaniljam tuoksuinem
Väsykäsi
02.10.2009 07:33:46
Migo: Kai ne on nyt kipsonilla seonnut täysin, kun katsoo esim. tätä uutta flygaria: http://www.thomann.de/fi/gibson_reverse_flying_v_limited_eb.htm

Tai en tiedä onko noita jo ollut, mutta itse törmäsin tuossa ihan äsköttäin ko. kitaraan. Aivan hirveetä ja kuka helvti noita oikein ostaa?

Vois hyvinkin kuvitella esim. Paul Stanleyn tai muun glam rockarin soittavan tommoisella.
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Quu
02.10.2009 09:10:58

Quu: Eipä löytynyt kys. mallia enää Gibsonin sivuilta, muistelisin, että malli on jostain parin-, kolmen-vuoden takaa... Silloin taisivat tehdä saman tempun explorerille.

http://www.gibson.com/Promotions/ReverseFlyingV/index.html
Sieltähän se löytyi, 2007.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Väsykäsi
03.10.2009 19:45:00
zuppermuhle
04.10.2009 02:17:20
Väsykäsi95: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0301050506

Fender strikes back!

Saatavana vain Malesisassa
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Väsykäsi
04.10.2009 09:35:51
veri_heavy: Saatavana vain Malesisassa

Muistutus itselle: Lues ensi kerralla teksti loppuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)