Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivimonitori hakusessa
1 2
juti
22.09.2009 11:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli,suht edullinen (150-250e) pikku monitori esim.Alto PAM 5 , FBT..? suositelkaa !
 
pitk
22.09.2009 22:23:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
aimotuska
23.09.2009 09:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=151688 Lukekaa!
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
juti
23.09.2009 10:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...sorry,pilkkuvirhe...budjetin piti olla 1500-2500e....
 
aimotuska
23.09.2009 11:48:39 (muokattu 23.09.2009 11:51:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

* Miksi lukuisat entiset keskustelut täsmälleen samasta aiheesta tai tuo FAQ ei tuota tähän tapaukseen tarpeeksi informaatiota?
 
* Miten sun tapauksesi poikkeaa niistä kaikista muista, joihin mm. tuo My First Speakers pyrkii vastaamaan?
 
* Miksi ihmiset tulee aina vain kysymään tänne, mutta kukaan ei vaivaudu kirjoittelemaan omia kokemuksia hankinnoistaan em. ketjuun?
 
* Miksi me suositeltais sulle mitään muuta kajaria, kuin nuo, mitkä sä olet jo valmiiksi valikoinut?
 
* Millä perusteella niitä suosituksia voitaisiin edes tehdä, kun sä kerrot ainoastaan hintatoiveen?
 
Mulla olis myynnissä sulle kajari hintaan xxx€. Se ei välttämättä sovellu sun käyttöön millään tavalla, eikä siitä kuulu paljoa ääntäkään, mutta täyttää sun ainoan kriteerin.
 
"Sinä" ja "sulle" tarkoittaen yhdessä niitä, ah, niin lukuisia täsmälleen samoilla lähtötiedoilla täsmälleen samanlaisia kysymyksiä esittäviä henkilöitä.
 
Oikeesti. Voisiko joku vastata?
 
Enkä mää oikeesti tarkoita edes pahalla. Mä en vaan ymmärrä näitä juttuja.
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
NeliX4
23.09.2009 13:35:11 (muokattu 23.09.2009 13:36:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

just keskuteltiin tästä tuossa monuitori joka sopii myös yläpääksi keskustelussa.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=182227&o=20
 
juti
23.09.2009 15:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...taidan alkaa keräilemää postimerkkejä....selvää hommaa se...
 
rintapek
23.09.2009 23:17:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: ...taidan alkaa keräilemää postimerkkejä....selvää hommaa se...
 
Meinaatko keräillä markan merkkejä, vai menetkö huutokauppaan satatonnia taskussa?
 
Täst ketjusta ei just muuta selviä, ko että aktiivi tarttee olla ja ainut kriteeri on hinta. Tarpeesi ei selviä. Oletko metelipändin runpali vai vai vedätkö trubakeikkaa akustisella? Pitääkö sielt monitorista tulla jytinää vai riittääkö jos ny edes laulun sais kuulumaan?
 
Pitääkö sen monitorin olla lattialla? Toi alton pami on mahdollista propata mikkitelineeseen. Vastaavalla idealla minust hieman fiksummin toteutettuna on tcelectronicsin voicesolo. Propataam mikkitelineen pysty-&vaakapuomin väliin. Vissiin saapi vielä etupanelista säädettyä oman laulumikin ja muun signaalin välistä suhdetta. Idea on minust hyvä, ainakin monitori on periaatteessa hiton kätsyssä paikassa, mut olen väärä mies kertomaan miten toi käytännössä toimii.
 
Oletko varma, että sen ylipäänsä pitää olla monitori? Itte tossa joitain aikoja sitten siirryin langallisiin korvanappeihin. Mikserin kuulokeliittimestä piuha, fisherampsin vyöklipsi, ja sankalliset avoimet napit. Ei maksanut edes satasta ja lattiamonitori lähti kävelemään kolmen minuutin testauksen jälkeen. Milloin lähtee tauolle, ni irroittaa ittensä vyöklipsistä, laittaa napit rintataskuun ja nappipiuha kulkee koko ajan kivasti paidan sisälmyksissä. Asiaan tietty vaikuttaa se, et itte käyttelen tota mikseriä, joten voin jokseenkin vapaasti valita mitä napeista kuuntelen. Mut kumminkin. Helppoa ko hammastahna ja halpaa ko metrilenkki.
 
One kind of music only - the good kind
juti
24.09.2009 08:40:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...postimerkit liian pieniä,ei pysy hyppysissä...soitto jatkuu.Ostettu Alto pam5,
n.200e lähikaupassa.Hyvin kuuluu laulu + kiipparit,ja muutahan sinne ei tarvi.
On tarpeeksi kevyn,selkään ei koske yhtään.
Genre humppasta heviin.Ajatuksena oli monitori,joka on hyvän kuuloinen.
No,siinä melussa lavalla,joka paikoin muistuttaa 3.maailman sotaa,ei hifistelyllä juurikaan ole merkitystä.Pääasia,että kuulee soittavansa samaa rallia kuin muut.
 
aimotuska
24.09.2009 08:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja jotta muiden ei tarttis kokea yhtä tylyä vastaanottoa, niin olisitko ystävällinen ja kävisit nyt kirjoittamassa muutaman sanasen kajarista tonne My First Speakers-ketjuun?
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
Marzi
24.09.2009 16:17:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johan on jengillä pipo kireellä täällä. Huh huh.
 
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän.
aimotuska
24.09.2009 18:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Johan on jengillä pipo kireellä täällä. Huh huh.
 
Paljosta veikat, että kajariarviointia ei tule?
 
Mua v*tuttaa tässä (ja monessa muussakin) asiassa eniten se nykymeininki, että aina ollaan kyllä ottamassa, mutta ikinä ei olla mitään edes vahingossa antamassa.
 
MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
juti
26.09.2009 07:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Paljosta veikat, että kajariarviointia ei tule?
 
Mua v*tuttaa tässä (ja monessa muussakin) asiassa eniten se nykymeininki, että aina ollaan kyllä ottamassa, mutta ikinä ei olla mitään edes vahingossa antamassa.
 
MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ

 
Kummallista olettaa ,että "peruskoulun ekaluokkalainen" kävisi ensitöikseen neuvomaan "opettajakuntaa". Monitorointiasioissa(ja paljon muussakin)minä olen se ekaluokkalainen.
Toivottavasti herra hjunnilan,joka ilmeisesti on se,joka määrää kuka,mitä ja minne tällä keskustelupalstalla saa kirjoittaa, v*tutus laantuu syksyn mittaan.
Positiivista asennetta kaikille. t:JT
 
jurpontor
26.09.2009 19:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sinne My First Speakersiin tarvi kirjoittaa mitään maisteritason tavaraa. Sen kun vaan kerrot että mitä mieltä itte olet niistä kaiuttimista. Eli pistät vaan noi speksit vaikka valmistajan nettisivulta ja sit kerrot millaiseksi JUURI SINÄ koet kyseisen edullisen kailottimen. :-)
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Henri93
26.09.2009 21:06:57 (muokattu 26.09.2009 21:09:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sielä voi määrittää sen, että minkä tasoiseksi "korvapariksi" itsensä kokee tyyliin aloittelija/harrastelija jne. Artikkeli puolella taas jengi käy antamassa yhtä tähteä jos ei vähintään ole 30 vuotta hääränny alalla ja osaa antaa sitä "oikeata" informaatiota laitteesta. Mun mielestä on todella tärkeetä, että tonne My first speakers ketjuun saatais lisää myös toisten aloittelijoiden mielipiteitä just siksi, että tätä ammattilöpinää on jo ihan riittävästi tarjolla :).
 
Mut sitä oon miettiny, että jotenki selkeytystä tohon pitäs saaha ku toi on nyt aika tuskasta lukea jos hakee jotaki tiettyä mallia. Oiskohan ylläpidolla jotaki ideaa tähän kenties? Musta ton vois tehä jonaki linkki systeeminä, et näkyis pelkät mallit ja sitten klikaamalla avautuu mielipiteet jne. Sen lisäksi sitten sinne linkin taakse vois laittaa vielä lisää mielipiteitä. Ku jotenki toi juttu on nyt jo aika pitkä ja sekava ja sitten jos sinne kirjotaa vielä monia eri mielipiteitä/arvosteluja laitteista niin ketju kasvaa tuplasti :). Mut ton systeemin idea kyl palvelee tosi hyvin varsinki alottelivia kaijuttimen etsijöitä. Itelle oli apua tosi paljo ku etin omia ämyreitä.
 
Sitten musta ois kans järkevä jos tällä osastolla ois joku pieni info paketti tyyliin "Lue tämä ensin FAQ" niin saatettais säästyä siltä joka päiväseltä "Pitäs ostaa kajarit...". Sitten ku jengi on ensin vähän perehtyny touhuun niin keskustelun taso saahaan paljo järkevämmäksi ja sitten voi heitellä niitä omia kysymyksiä jos joku jäi viel epäselväksii.
 
Tämmösiä kehitys ideoita liikku päässä :)
-Hensu
 
EDIT: Otan ja teen itse! Kirjottelen ton "Lue tämä ensin FAQ" tulkaa ehottelemaan sinne sitten kaiken näköstä ;)
 
www.valoakansalle.webs.com
jurpontor
26.09.2009 21:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikainen hölmö idea joka ei vaadi ensimmäistäkään lisäominaisuutta foorumiin:
 
Jos tehään "My First Speakers"-alue jonne siirretään kamat FAQ:sta omiksi threadeikseen, thread per kaiutinmalli? Sit vaihdetaan toi nykyinen FAQ-ketju yksittäiseksi lukituksi viestiksi jossa lukee vain että tämmönen on olemassa, sinne pääsee näin. Tän jälkeen voi etsiä ko. huoneesta tarvitsemansa kaiutinmallin ja kattoa mitä sinne on eri ihmiset siitä kirjoittaneet. Tää siis ihan hatusta vedettynä...
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
aimotuska
27.09.2009 23:46:29 (muokattu 28.09.2009 10:02:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois todeta oikeastaan joka ikiselle laitteen X kysyjälle näin: Tilaa sieltä tompalta se halapa paska sekä se kalliimpi ja parempi. Testaa vehkeet kunnolla 30pv sisällä ja lähetä se vehje takaisin, mihin sun OMA sielus ei mielisty. Täältä sä saat vain toisten mielipiteitä -- eikä ne miljoona paskakärpästä edelleenkään pysty kertomaan sun omaa makukokemustas kyseiseen tuotokseen. Äläkä tule tänne turhaan kirjoittaan vehkeestäs arvostelua, koska se ei oikeasti näytä ketään kiinnostavan. Mistä täällä kukaan osaa sanoa, mikä on kenellekin hyvä ja mikä ei? Vinkit ei oo ennenkään kelvanneet, ellei ne ole linjassa jo valmiiksi tehdyn ostopäätöksen kanssa. Objektiivinen (sen paremmin kuin subjektiivinenkaan) arviointi ei kiinnosta ketään. Maailmasta löytyy aina vähintään se toinen tyyppi, joka myöskin diggailee teollisuustuulettimen soundia.
 
E: Aineiston kasvaessa homma menee väistämättä kahlaamiseksi. Oli pohjalla oleva systeemi vaikka minkälainen hieno tietokantamoottori tahansa. Eikä sekään auttaisi; johan sen näkee siitäkin, kun joka ikisellä nettikaupalla jokaisen tuotteen yhteydessä lukee se tuttu "tuotteesta ei löydy yhtään arvostelua, haluaisitko olla ensimmäinen ihminen maailmassa, joka sellaisen suuren ponnistuksen tekee?"
 
Anteeksi kyynisyyteni. :)
 
E500: Ja pahoittelut jutille, ei tää oo sulle henkilökohtaisesti osoitettua. Sä nyt vain satuit olemaan edessä, kun paska jälleen kerran osui tuulettimeen.
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
eetuss
01.10.2009 19:11:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie olen osittain samaa mieltä että kannattaisi ensin lukea nuita ketjuja läpi ennenkuin kirjottaa itse. Noita laulukaiutin keskustelut vie varmaan 90% serveritilasta. Moderaattorit voisi mun puolesta napsia niitä pois sitämukaa kun tulee.
 
Heräsi kuitenkin kysymys että miksi sie Hjunnila luet näitä viestejä jos sua vituttaa niin paljon?? Itse olen ainakin saanut tältä foorumilta paljon, koska olen kysynyt tyhmiä. Aikoinani rakensin mukiinmenevän studionkin. Siihen aiheeseen sun ainoa sanottava oli suurin piirtein: "Älä tee, vituiksi menee kuitenkin ja rahat hukkaan."
 
Ei se tästä..
aimotuska
01.10.2009 23:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Mie olen osittain samaa mieltä että kannattaisi ensin lukea nuita ketjuja läpi ennenkuin kirjottaa itse. Noita laulukaiutin keskustelut vie varmaan 90% serveritilasta. Moderaattorit voisi mun puolesta napsia niitä pois sitämukaa kun tulee.
 
Heräsi kuitenkin kysymys että miksi sie Hjunnila luet näitä viestejä jos sua vituttaa niin paljon??
 
Todellisuudessa mua ei v*tuta niin paljon, kuin noista mun kirjoituksista ehkä annan ymmärtää. Inttervepissä kaikki on niin suhteellista ja riippuu lukijasta, kun kirjoitettuun tekstiin on hankala sisällyttää silloista tunnetilaa ilman runomittaa. Mä oon realisti, ja ne muutamat (viimeaikaisetkin) mukavilta näyttävät kirjoitukset on tuntuneet henkilökohtaisesti lähinnä ylenpalttiselta siirapin valuttamiselta.
 
Juu, tuo minäminä-juttu nyt vain sattui kaatumaan tähän ketjuun, mutta se mua oikeastaan kyllä v*tuttaakin -- eikä liity nyt just tähän sun kysymykseen kauhean läheisesti. Oli näitä viikottaisia kajarinkyselijöitä tai ei, niin uusia kajariarvioita ei oo tullut sitten kesän '73 jälkeen.
 
Vähän aikaa mä olin näihin vastailematta ja tuli huomattua, että jos minä en ole se maan pinnalle palauttava kaveri, niin joku muu ottaa ko. pestin. Pitk on paikkaillu ihan hyvin toisinaan ;) Eli näyttäis olevan tilausta myöskin sille realismille. Ei sillä, ei se mun päivätyö ole.
 
Itse olen ainakin saanut tältä foorumilta paljon, koska olen kysynyt tyhmiä. Aikoinani rakensin mukiinmenevän studionkin. Siihen aiheeseen sun ainoa sanottava oli suurin piirtein: "Älä tee, vituiksi menee kuitenkin ja rahat hukkaan."
 
Hmjaa..? Vuosia on kertynyt itse kullekin. Jos oon noin sanonut, niin pahoittelut, sitä monesti luulee ittestään liikoja. Pystykkö raottaan yhtään tarkemmin, niin katotaan? Vai onko lähdesuoja tämän päivän kuuma sana?
 
Kyllä mää joskus sfnetissä loukkaannuin muistaakseni viltsullekin, kun se haukkui Turbosoundit maanrakoon ja hehkutti niinkin satunnaista merkkiä kuin D&B:tä. Nykyisellään voisin jopa kompata...
 
Toisaalta, mitäs se sellainen keskustelu on, jossa kaikki on vaan yhtä mieltä ja hymisee ja taputtaa selkään, että anna mennä vaan? Ainahan kannustavia mielipiteitä on kiva lukea, eikö? Mutta mun mielestä yhtä tarpeellisia (joskaan ei niin kivan kuuloisia) on myöskin ne vastakkaiset mielipiteet, jotka vähintäänkin pistää ajattelemaan ja epäilemään omia motiivejaan ja duunaamistaan, vaikkei mitään epäiltävää välttämättä oliskaan. Introspektiota. Realismia. :)
 
Ja tosiaan, tuo mun "Lukekaa!" viesti oli lähinnä sarkasmia ekaan "Suositelkaa!" viestiin.
 
Nymmäämeennukkumaan.
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
eetuss
02.10.2009 09:36:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmjaa..? Vuosia on kertynyt itse kullekin. Jos oon noin sanonut, niin pahoittelut, sitä monesti luulee ittestään liikoja. Pystykkö raottaan yhtään tarkemmin, niin katotaan? Vai onko lähdesuoja tämän päivän kuuma sana?
 
Ikävä kyllä tämä rikos on jo vanhentunut ja siitä ei aloiteta esitutkintaa. :D
 
Kyllä mää joskus sfnetissä loukkaannuin muistaakseni viltsullekin, kun se haukkui Turbosoundit maanrakoon ja hehkutti niinkin satunnaista merkkiä kuin D&B:tä. Nykyisellään voisin jopa kompata...
 
Toisaalta, mitäs se sellainen keskustelu on, jossa kaikki on vaan yhtä mieltä ja hymisee ja taputtaa selkään, että anna mennä vaan? Ainahan kannustavia mielipiteitä on kiva lukea, eikö? Mutta mun mielestä yhtä tarpeellisia (joskaan ei niin kivan kuuloisia) on myöskin ne vastakkaiset mielipiteet, jotka vähintäänkin pistää ajattelemaan ja epäilemään omia motiivejaan ja duunaamistaan, vaikkei mitään epäiltävää välttämättä oliskaan. Introspektiota. Realismia. :)

 
Niin siis se pahin soppahan syntyy siitä kun ihminen, joka vain haluaa kuulla hyvää valitsemastaan kaiuttimesta, kuulee mielipiteen ihmiseltä, jolle ei kelpaa kuin D&B. Se antihan tulee siitä että se ihminen siitä murskaavan yksisilmäisestä palautteesta huolimatta rekisteröi asioita ja oppii mitä kaiuttimien valinnassa pitäisi huomioida. Harmi vaan että tämäkin asia hoituisi lukemalla niitä postauksia ENNEN kuin kysyy. Toimiva hakukone vois vähän parantaa tilannetta.
 
Ehkä se README FIRST voisi tuoda helpotusta tilanteeseen. Mikä täällä sitten moderaattoritilanne onkaan, toimivampi ratkaisu voisi olla se että moderaattori(t) poistelisivat näitä viestejä ja ilmoittaisivat postaajille mikä on meininki.
 
Ei se tästä..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «