Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jesus Christ Superstar !
1
ChangeOfSeasons
10.06.2004 16:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haluaisin ostaa jonkin version voi olla live, studio, DVD, CD..mitä suosittelisitte ?
 
If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now !
absqua
10.06.2004 16:34:41 (muokattu 10.06.2004 16:38:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haluaisin ostaa jonkin version voi olla live, studio, DVD, CD..mitä suosittelisitte ?
 
Tuosta musikaalista on aika läjä erilaisia versioita.
Omasta hyllystä löytyy "1996 London studio/cast"-versio (Polydor), joka ainakin on todella asiallinen. Hienosti groovaavaa soittioa, loistavia laulusuoritteita etc. Suosittelen. Sokerina pohjalla Alice Cooper kuningas Herodeksena. Ei mitään kysyttävää.
 
EDIT: unohtui mainita että originaali-miehityksellä tehdyssä levytyksessä on Ian Gillan jeesuksena. toimii.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Mimi
10.06.2004 17:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie ostin VHS:n Kuopion anttilasta tuossa.. jaa.. olikohan se joulun jälkeen vai ennen joulua.. Maksoi vissiinkin jotain 5 euroa... Takakannessa lukee "For the first time ever, Jesus Christ Superstar has been specially filmed for video. Shot at Pinewood Studios, this brand new filmed stage version starring Glenn Carter and Rik Mayall captures one of the best scores Andrew Lloyd Webber has ever written and is packed with hit songs including 'I Don't Know How to Love Him', 'Gethsemane', and 'Superstar'." Minä tykkäsin, en ollut ennen nähnyt, mutta kaveri kehotti ostamaan, kun ei maksanut paljoa...
 
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
Torniojaws
10.06.2004 23:06:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeileppas Laibachin näkemystä aiheesta.
 
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
NORTON
11.06.2004 14:21:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vinyylinä tällainen -71 nauhoitettu Broadway-versio, jossa Jeesuksena laulaa Jeff Fenholt ( ei hajuakaan, kuka hän on ). Mun mielestäni tämä kuullostaa paremmalta kuin se versio jossa Gillan laulaa.
 
Anteeksi!
leka
11.06.2004 14:33:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainioita biisejähän on musikaali täynnä... Voisinkin joskus mennä johonkin produktioon mukaan hoilottamaan.
 
I want to be your sledgehammer, why don't you call my name
Elbura
01.10.2009 01:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kirjoittamassa yli 1937 päivää vanhaan ketjuun!
Olen myös kova JSC -fani. Ted Neeley repäsee kyllä Jessen roolin parhaiten. Eri versioita olen kattonut, mutta ykskään niistä ei ole se ehdottomasti ykkönen, vaan eri versioista olisi yhdistettävä parhaat palat. Tykkään esimerkiksi Broadwayn paljon parjatusta Judaksesta paljon, ehkä jopa yhtä paljon kuin Carl Andersonin esittämästä Judaksesta. 90-luvun Ted oli parhaimmillaan.
 
Hienoa musiikkia koko esityksen läpi, pari wtf-fiiliksiä herättävää lähes täytteenomaista biisiä, mutta eivät nekään huonoja sillä kannattavat juonta eteenpäin.
 
Iso unelma olis päästä mukaan johonkin JSC produktioon, todellakin. Yksinkertaisesti parhautta JSC.
 
Jokapaikanapina
01.10.2009 14:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän löytyis Gillanin versioimana?
 
Borlag
01.10.2009 14:23:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Mistähän löytyis Gillanin versioimana?
 
http://www.amazon.com/Jesus-Christ- … perstar-Andrew-Webber/dp/B000002OCS
 
Halvemmalla jos haluaa niin voi joutua etsiä kauan...
 
Sir Henri
01.10.2009 14:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: http://www.amazon.com/Jesus-Christ- … perstar-Andrew-Webber/dp/B000002OCS
 
Halvemmalla jos haluaa niin voi joutua etsiä kauan...

 
Itse löysin Gillan-painoksen noin 6 eurolla Anttilasta joskus...Joku tupla-cd, en nyt löytänyt mistään tuota samaa.
 
Borlag
01.10.2009 14:33:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Henri: Itse löysin Gillan-painoksen noin 6 eurolla Anttilasta joskus...Joku tupla-cd, en nyt löytänyt mistään tuota samaa.
 
Tuosta on aika paljonkin eri painoksia, tuppaa vaan kaikki ne tuplat olemaan loppuunmyytyjä.
 
ballfish
01.10.2009 22:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Tuosta on aika paljonkin eri painoksia, tuppaa vaan kaikki ne tuplat olemaan loppuunmyytyjä.
 
Mikäs tää on? http://www.amazon.com/Christ-Supers … ng/dp/B000002P4H/ref=ntt_mus_ep_dpi
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Borlag
01.10.2009 23:14:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Mikäs tää on? http://www.amazon.com/Christ-Supers … ng/dp/B000002P4H/ref=ntt_mus_ep_dpi
 
Remasteroitu versio siitä alkuperäisestä, kuulema parempi laatuinen kuin orkkis. Itsellä se orkkis CD versio, joka kieltämättä voisi olla parempikin.
 
2541
02.10.2009 11:50:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NORTON: Mulla on vinyylinä tällainen -71 nauhoitettu Broadway-versio, jossa Jeesuksena laulaa Jeff Fenholt ( ei hajuakaan, kuka hän on ). Mun mielestäni tämä kuullostaa paremmalta kuin se versio jossa Gillan laulaa.
 
Fenholt yritteli Broadway -pestinsä jälkeen monissa eri bändeissä (esim. Armageddon, Bible Black) ja melkein liittyi Black Sabbathiin 80-luvun puolivälissä. Harrasti myöhemmin jotain TV -saarnaajan hommia, voi olla, että harrastaa vieläkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «