![]() 02.03.2004 12:46:51 | |
---|---|
Hei! Tanssi.netissä on viime päivinä käyty keskustelua aiheesta "tangomusiikkia lisää (lava) tansseihin.. Toivoisin että tuomalla asian esille myös täällä, saamme tanssikansalle sitä, mitä tanssikansa haluaa: TANGOJA! Käykää kurkkaamassa vetoomus-haaste, johon on jo tullut kymmeniä kirjoituksia: http://www.tanssi.net/keskustelu/48/49857.html#t Aiheesta käydään muutenkin vilkasta keskustelua palstalla, eli aihe on lähellä tanssijoiden sydäntä! Tässä vielä alkuperäinen "vetoomus", jonka heitin nettiin eilen: "Enemmän tangomusiikkia lavoille, kiitos! Viivi 2004-03-01 17:57 Jos olet samaa mieltä siitä, että tänä päivänä esitetään liian vähän tangoja tansseissa, osallistu gallupmuotoiseen kirjelmään, jota voimme sitten yrittää hyödyntää saadaksemme lisää tangomusiikkia lavoille." | |
![]() 02.03.2004 12:50:52 | |
Meillä oli joka setissä tangopari ja yleisöpalautteen perusteella vähennettiin. Yritä nyt sitten tehdä kaikki tyytyväisiksi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 02.03.2004 12:51:44 (muokattu 02.03.2004 12:52:26) | |
No huh. Pelottavan oloinen foorumi, enpä ole aiemmin poikennut. Mainitsivat tämän muusikkonetinkin muissa keskusteluissa. Käyvät täällä! Joutuuko tässä alkaa sensuroimaan sanojaan turakaisten dissaamisen suhteen? :) My name is Baron, M.i.k.key Baron | |
![]() 02.03.2004 13:00:51 | |
Meillä oli joka setissä tangopari ja yleisöpalautteen perusteella vähennettiin. Yritä nyt sitten tehdä kaikki tyytyväisiksi. Joo, tuohan onkin jo minimin yli :) Eli 0 paria on liian vähän ja 5-6 paria on jo liikaa. Olen kuullut, että taannoiset tangokuninkaalliset heittävät lavoilla keikkoja, joihin ei sisälly yhtään ainoata tangoa. Eli kyse lienee lähinnä näistä tapauksista. ps. Tanssi.netissä on myös gallup tangoja vastaan, jonka jo jotkut ovat allekirjoittaneet :) --Tä? | |
![]() 02.03.2004 13:05:58 | |
Juu, tällä hetkellä tangoa lisää johtaa 30-2 =) Hyvä TANGOAJAT... tässä alkaa olla jo maaottelun makua, varsinkin kun saadaan aikaan vielä ottelu "turakaiset"-muusikot ;) | |
![]() 02.03.2004 13:06:15 | |
No huh. Pelottavan oloinen foorumi, enpä ole aiemmin poikennut. Ruiskuttelet vaan pikkusen vihkivettä sinne monitorin suuntaan ja kaulaan laitat valkosipulilein. Kyllä se siitä. "Koneella on koneen tahti" | |
![]() 02.03.2004 13:07:25 | |
kun saadaan aikaan vielä ottelu "turakaiset"-muusikot ;) Hoho! Pakko kai se on lähteä mukaan :) Tiedä sitten kummalle puolelle My name is Baron, M.i.k.key Baron | |
![]() 02.03.2004 13:09:12 | |
Pahin mahdollinen yhdistelmähän on tietysti Tanssiva Tanssimuusikko, tyyliin Poika nimeltä Päivi... ei tiedä tanssiako vai soittaako... Onnistuiskohan molemmat yhtäaikaa!!!!??? (rumpalilla voisi olla hiukka haastetta, mutta kitaristi voisi pienellä mielikuvituksella jopa onnistua... ;) | |
![]() 02.03.2004 13:26:54 | |
Hoho! Pakko kai se on lähteä mukaan :) Tiedä sitten kummalle puolelle Mä meen ainakin yleisön puolelle;) Tuu mukaan, mikkey. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron | |
![]() 02.03.2004 13:28:35 | |
Onnistuiskohan molemmat yhtäaikaa!!!!??? (rumpalilla voisi olla hiukka haastetta, mutta kitaristi voisi pienellä mielikuvituksella jopa onnistua... ;) Solistilta tuo jopa saattaisi onnistua. Kokemusta on aikaisemmasta kokoonpanosta, solistimme oli niin onnessaan langattomasta mikistään :) Niin, onhan niitä tieten langattomia midi-systeemejäkin jo nykyään, se + kitarakiippari, yes. Pidetäänkö kiippari daamin hakasten korkeudella vai alempana? Sopiva määrä tangoja lienee, että niitä irtoaa vähintäinkin pyydettäessä, korkeintaan kuitenkin 1 pari per setti (1 bändi 5x45min). Taukomusiikissakin niitä saanee olla. Entäs kahden orkan lavatansseissa, settejä 10x45min? Humppaa tai soita | |
![]() 02.03.2004 13:47:13 | |
"Sopiva määrä tangoja lienee, että niitä irtoaa vähintäinkin pyydettäessä, korkeintaan kuitenkin 1 pari per setti (1 bändi 5x45min). Taukomusiikissakin niitä saanee olla. Entäs kahden orkan lavatansseissa, settejä 10x45min?" ...voi kun tuliskin edes se yksi tangopari/soitettu setti... Olen ollut moniaita kertoja tansseissa, joissa esimerkiksi ns. tangokuninkaalliset vetelevät letkuja iskelmiä kipaleen toisensa perään, mutta tangoja on todellakin tullut vain yksi vaivainen pari koko illan aikana! Taukomusiikkina saattaa sitten tulla tangoakin, mutta nythän keskustellaan livemusiikista. Ehkä "oikeat tanssiorkesterit" muodostavat tässä poikkeuksen. Pitää kai alkaa kuljettaa mukana pientä ruutuvihkoa, johon vetelen sitten tukkimiehen kirjanpidolla ylös kaikki mahdolliset soitetut kipaleet, jotta saadaan vertailua aikaiseksi... Muutenkin tanssi.netissä (siis siellä Turasic-parkissa ;) näyttäisi olevan suuntaus se, että toivotaan vähemmän iskelmämusiikkia ja tilalle selkeää, kunnollista, vaihtelevaa tanssimusiikkia (siis tangoa, chachaata jne, mitä vain iskelmälirutusten tilalle) | |
![]() 02.03.2004 13:51:38 | |
Se että tanssi.netissä on äänestetty enemmän tangoa,ei todellakaan kata koko tanssivan kansan mielipidettä koska 30:nen ihmisen takia tuskin kannattaa suuria muutoksia alkaa tekemään... Tangohullut voisivat hieman ajatella niitä jotka eivät pidä tangosta taikka osaa sitä,miten luulette heidän reagoivan jos puoli iltaa soi tangoa? Itse pidän tangosta ja se on tanssina minulle sen verran "pyhä",ettei sitä voi tanssia minkä tahansa turilaan kanssa ja kun ei vakitanssittajaakaan ole,niin olisi aika tylsä tanssi-ilta jos joutuisi vaan istumaan ja kuuntelemaan... Itse dj:nä tiedän millaista on luovia ilta toisensa läpi yrittäen sovittaa yhteen kaikkien toiveet (mikä siis on mahdotonta) kun osa haluaa lisää tangoa ja osa vähemmän. Eli aina osa porukasta on tyytymätöntä illan antiin.. Olen itse asiassa melko miellyttävä,varsinkin silloin kun olen hereillä...;) | |
![]() 02.03.2004 13:51:57 | |
siellä Turasic-parkissa ;) Mä kuolen nauruun! Toi on niin hyvä My name is Baron, M.i.k.key Baron | |
![]() 02.03.2004 13:57:17 | |
Tanssiharrastelijana sanoisin, että tylsää on, jos tulisi vain kaihoisaa tangoa koko ajan. Parhaat tanssit tulee, jos orkesteri soittaa monipuolisia kappaleita. Kaikille jotain. Kappaleiden sijoituksellakin illan aikana, lienee myös vaikutusta tanssi-illan mielekkyyteen. | |
![]() 02.03.2004 13:59:23 | |
Muutenkin tanssi.netissä (siis siellä Turasic-parkissa ;) näyttäisi olevan suuntaus se, että toivotaan vähemmän iskelmämusiikkia ja tilalle selkeää, kunnollista, vaihtelevaa tanssimusiikkia (siis tangoa, chachaata jne, mitä vain iskelmälirutusten tilalle) Luulen, että valtaosalla muusikoista ei ole mitään tätä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. Ongelmia on kaksi. Valtaosa tanssiväestä ei, lievästi kärjistettynä, osaa tanssia oikeastaan muuta kuin sosiaalifoksia ja sitäkin epätahtiin. Silloin on sama millaista musiikkia soitetaan, kunhan esiintyjä on kuuluisa. Sitten nuo "tähtisolistit", joita tämä massa menee katsomaan, tahtovat mainostaa omia iskelmäbiisejään, jotta levyt tekisivät kauppansa. Loppujen lopuksi uskon, että tanssimuusikoilla ja Turakais-aktiiveilla on sama päämäärä. Hyvä ja monipuolinen tanssimusiikki. Olemme kuitenkin vähemmistönä ja taistelu markkinavoimia vastaan on vaikeaa. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. | |
![]() 02.03.2004 14:12:41 | |
tangosta taikka osaa sitä,miten luulette heidän reagoivan jos puoli iltaa soi tangoa?. Missä on vaadittu puoli iltaa tangoja. Kysymyksessä on ollut ainoastaan tangojen saaminen joidenkin tangottomien bändien ohjelmistoihin ja yleisesti niin että illassa tulisi tangopari setissä. Kohtuuttomalta sensijaan tuntuu nykyinen suuri foksien määrä ja vielä epämääräisempien iskelmien määrä jotka yleisesti tanssitaan myös fokseina. Lisäksi suuri osa lattareista tanssitaan fokseina, mutta näitä ei saa mielestäni missään tapauksessa vähentää. | |
![]() 02.03.2004 14:59:30 (muokattu 02.03.2004 15:04:22) | |
"Loppujen lopuksi uskon, että tanssimuusikoilla ja Turakais-aktiiveilla on sama päämäärä. Hyvä ja monipuolinen tanssimusiikki. Olemme kuitenkin vähemmistönä ja taistelu markkinavoimia vastaan on vaikeaa." Ihanaa, rakas Pula-Aho, veit jalat suustani ! (mikä muuten helpottaa TANGON tanssimista, kun ei oo ne jalat suussa... =) Taistelua ei kuitenkaan kannata hävitä ennenkuin on edes kokeiltu. Totta on, että lavat ja tanssiorkesterit tarvivat niitä "tavallisia tallaajia" tallomaan kaikki tanssit sosiaalifoxina epätahtiin ihan vain siksi, etteivät lavat pääse kuolla kupsahtamaan tyysten, mutta silti pitää myös aktiivisten tanssinharrastajien saada vastinetta lippujansa korvikkeeksi. Itse tunne ainakin pettymystä, jos maksan 11-12 euroa lipustani ja "saan" liki koko illan foxata iskelmien tahtiin. Nimenomaan monipuolisuus on se, mitä haetaan, mutta itse tangoon rakastuneena nostin tietysti lempilapseni esille. Jatketaan yhteistä taistoa hyvän asian puolesta! "Humppaa tai kuole" | |
![]() 02.03.2004 16:26:08 | |
Kansalle sitä mitä se haluaa, vaikkapa tangoa- toki kohtuudella. Muutamat kolmen soinnun rappaajatkin voisivat niitä tutkia mm. T. Kärjen ja esim. Jaakko Salon arreja. voisivat oppia vaikka jotakin harmoniasta lisää, joka ei liene pahitteeksi. | |
![]() 02.03.2004 18:46:01 | |
tyyliin Poika nimeltä Päivi... ...kutsuiko joku minua?... | |
![]() 02.03.2004 18:51:21 (muokattu 02.03.2004 19:25:03) | |
Juu, tällä hetkellä tangoa lisää johtaa 30-2 Nyt on tilanne 35-6. Vastalista löytyy osoitteesta http://www.tanssi.net/keskustelu/48/49921.html#t Pelottavan oloinen foorumi, enpä ole aiemmin poikennut. Kun seuraavan kerran poikkeat, suosittelen kulkua osoitteen http://www.tanssi.net/keskustelu/month-g.html kautta, niin ei tarvitse sotkeutua kaikenlaisiin askeltekniikkaviritelmiin. (Vielä kun ihmiset oppis merkitsemään kirjoituksiinsa oikean aihealueen...) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)