![]() 30.09.2009 00:00:00 | |
---|---|
inkognito: Lainaan itseäni. Vastaisitko vielä tähän kysymykseen kun se niin kovasti jäi itseäni kaivelemaan. Sori, niin paljon kirjoittamista, etten millään kerkeä vastaamaan kaikkeen. En tosiaan pidä Gorgorothia black metallina. Lähinnä en näe siinä mitään satanistista. | |
![]() 30.09.2009 00:00:08 | |
Mitä lähteitä katsoit? Tuo Mortiiksen kommentti ei sinänsä merkitse mitään, koska se edustaa vain bändin yhtä jäsentä. Kuitenkin sävellyksestä ja ideologiasta vastasivat pääasissa Ihsahn ja Samoth. Eli pelkkä Mortiiksen kommentti ei kerro totuutta, vieläpä se on kirjattu 2003, eli sen jälkeen kun bändi on mitään julkaissut. Olet siinä kyllä oikeassa, ettei Emperor mikään ylisatanistinen ollut, mutta selviä piirteitä satanismista oli. Unohtuiko, että Mortiis oli perustamassa Emperoria yhdessä Samothin ja Ihsahnin kanssa ja kirjoitti kaikki sanoitukset sekä Wrath Of The Tyrant -demolle ja Emperor -EP:lle. Lisäksi hänen tekstejään käytettiin myös In The Nightside Eclipsellä. Jos sanoitukset eivät kuvasta aatteita ja ideologiaa niin mikäs? Kruunaus-Jenkka | |
![]() 30.09.2009 00:03:01 | |
Peltsi88: Jos sulla on oikeaa asiaa tänne, niin siitä vaan. Juu, tuo lausahdus oli huumoriksi puettu, mutta sisälsi kyllä ajatuksenkin. En jouda enempiä kirjoittelemaan, mutta seurailen sivusta kun mulla on kädet täynnä tän kitaran kans... "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." | |
![]() 30.09.2009 00:03:33 | |
Itse luokittelisin oman black metal -bändimme kuuluvan genreen "music influenced by norwegian black metal". Näin ei sitten varmaan saa tietenkään mihinkään kirjoittaa jos sanoitukset ja musiikki ei ole satanistisen ideologian mukaisia. Tulispa tuomionpäivä niin hyvä ja paha erottaisivat jyvät akanoista. Kruunaus-Jenkka | |
![]() 30.09.2009 00:03:54 (muokattu 30.09.2009 00:04:12) | |
Voisiko joku muuten valaista miten "tutustua aineistoon" joka ei olisi joko sensaationhakuista viihdettä tai yksilöiden omia, vaihtelevia mielipiteitä? Tietääkseni black metallin ulkomusiikillisista seikoista ei ole olemassa mitään kaikenkattavaa doktriinia. Ja hyvä niin. | |
![]() 30.09.2009 00:04:13 | |
juici: Unohtuiko, että Mortiis oli perustamassa Emperoria yhdessä Samothin ja Ihsahnin kanssa ja kirjoitti kaikki sanoitukset sekä Wrath Of The Tyrant -demolle ja Emperor -EP:lle. Lisäksi hänen tekstejään käytettiin myös In The Nightside Eclipsellä. Jos sanoitukset eivät kuvasta aatteita ja ideologiaa niin mikäs? Niin? Tuohan on vain Emperorin alkupuolta. Ei sillä ole merkitystä mitä se oli loppuajasta. Eclipselle hän sanoitti vain murto-osan. | |
![]() 30.09.2009 00:04:32 | |
Niin, siis mitä ihmettä? Ne jätkät ottivat siis mallia Anton LaVeysta? Siis siitä samasta kaljusta gubbesta, joka soitteli uruilla "Anything Goes":ia, silitteli kissoja ja koko ajan vakuutteli ettei hänen opeillaan ole mitään tekemistä minkään vastustamisen kanssa? Siis saman ukon, joka teki pitkin uraansa filkkoja kirkostaan, jossa jengi pyöri hassuissa kaavuissa, nussi ristiin rastiin keskenään ja lukivat loitsuja ikävien ihmisten päänmenoksi jotain kissanhiekkaa heitellen? Kyllä on Norjassa sit oltu hurjia ja pelottavia sen pohjalta... Peltsi88, tee meille kaikille palvelus: valele itsesi siirapilla ja kaadu muurahaispesään! | |
![]() 30.09.2009 00:06:14 | |
juici: Itse luokittelisin oman black metal -bändimme kuuluvan genreen "music influenced by norwegian black metal". Näin ei sitten varmaan saa tietenkään mihinkään kirjoittaa jos sanoitukset ja musiikki ei ole satanistisen ideologian mukaisia. En minä ainakaan black metalliksi sitä kutsuisi, jos sanat ja sanoma on jotain muuta kuin satanismia. Mutta mun puolesta te saatte tehdä mitä tykkäätte. Tulispa tuomionpäivä niin hyvä ja paha erottaisivat jyvät akanoista. Misantropiaa havaittavissa? | |
![]() 30.09.2009 00:06:17 (muokattu 30.09.2009 00:08:18) | |
Peltsi88: Jäi vielä kovin epäselväksi että mikä WITTR:issä on niin erityisen humanisista? WITTR esimerkiksi vastustaa teollistumista, mitä taas klassinen humanismi ("ihminen on luomakunnan kruunu") edustaa. Ja tiedän kyllä mitä humanismi/misantropia tarkoittaa. Tuntuu vain että itsellesi kaikki vähänkin poikkeava tarkoittaa jotain Unicef-kummiutta, vaikka tässä nyt ei olisikaan siitä kyse. Ja eikös laveylainen satanismi pohjaudu jokseenkin humanistiseen ajatteluun? "Ihminen on eläin muiden joukossa" jne. Newsflash: Filantropia ja humanismi eivät ole välttämättä synonyymejä | |
![]() 30.09.2009 00:07:14 | |
Peltsi88: Niin? Tuohan on vain Emperorin alkupuolta. Ei sillä ole merkitystä mitä se oli loppuajasta. Eclipselle hän sanoitti vain murto-osan. Ei kai loppuajasta sitten Faustin miehen tappamisella, Tchortin rötöstelyllä ja Samothin kirkonpoltollakaan ollut vaikutusta bändiin, koska kaikki lusivat tuomionsa omana aikanaan. Kruunaus-Jenkka | |
![]() 30.09.2009 00:08:52 | |
jannu: Niin, siis mitä ihmettä? Ne jätkät ottivat siis mallia Anton LaVeysta? Siis siitä samasta kaljusta gubbesta, joka soitteli uruilla "Anything Goes":ia, silitteli kissoja ja koko ajan vakuutteli ettei hänen opeillaan ole mitään tekemistä minkään vastustamisen kanssa? Siis saman ukon, joka teki pitkin uraansa filkkoja kirkostaan, jossa jengi pyöri hassuissa kaavuissa, nussi ristiin rastiin keskenään ja lukivat loitsuja ikävien ihmisten päänmenoksi jotain kissanhiekkaa heitellen? Kyllä on Norjassa sit oltu hurjia ja pelottavia sen pohjalta... Peltsi88, tee meille kaikille palvelus: valele itsesi siirapilla ja kaadu muurahaispesään! Kappas, joku on keksinyt, että satanismin imago on hyvin pitkälle kristillisen propagandan peitossa. Helppo demonisoida, vaikka kyse saattaisi olla ihan jostain muusta kuin Saatananpalvonnasta. | |
![]() 30.09.2009 00:09:53 | |
Peltsi88: Kappas, joku on keksinyt, että satanismin imago on hyvin pitkälle kristillisen propagandan peitossa. Helppo demonisoida, vaikka kyse saattaisi olla ihan jostain muusta kuin Saatananpalvonnasta. Siis mitä vittua sä nyt oikein selität? | |
![]() 30.09.2009 00:09:56 | |
juici: Ei kai loppuajasta sitten Faustin miehen tappamisella, Tchortin rötöstelyllä ja Samothin kirkonpoltollakaan ollut vaikutusta bändiin, koska kaikki lusivat tuomionsa omana aikanaan. Noin merkittävät teot luonnollisesti merkitsevät koko black metallin historiaan. Nehän on erittäin satanistisia. | |
![]() 30.09.2009 00:10:35 | |
Peltsi88: Sori, niin paljon kirjoittamista, etten millään kerkeä vastaamaan kaikkeen. En tosiaan pidä Gorgorothia black metallina. Lähinnä en näe siinä mitään satanistista. Itsellenihän on sinällään sama, että onko musiikissa mitään satanistista vai ei, mikäli vain itse pidän siitä. Mutta Gorgorothiin liittyen, tässä discografiaa: * Pentagram (1994) * Antichrist (1996) * Under the Sign of Hell (1997) * Destroyer (Or About How to Philosophize with the Hammer) (1998) * Incipit Satan (2000) * Twilight of the Idols (In Conspiracy with Satan) (2003) * Ad Majorem Sathanas Gloriam (2006) Sittenhän on nämä legendaariset ristiinnaulitsemismeiningit lavalla sun muuta. Ja itse kyllä olen Gaahlista saanut haastatteluiden ja muiden vastaavien perusteella melkoisen "satanistisen" vaikutelman. Ihmettelen jos edes sinä et pidä Gorgorothia black metallina. | |
![]() 30.09.2009 00:10:49 | |
jannu: Siis mitä vittua sä nyt oikein selität? Sellaista mitä sinä, et nähtävästi ymmärrä. Mitä sinä selität? Vai tulitko tänne vain haukkumaan? | |
![]() 30.09.2009 00:10:59 (muokattu 30.09.2009 00:11:14) | |
^^^ Eikös Al-Qaida ole sitten melkoisen satanistinen järjestö? | |
![]() 30.09.2009 00:12:25 | |
inkognito: Itsellenihän on sinällään sama, että onko musiikissa mitään satanistista vai ei, mikäli vain itse pidän siitä. Mutta Gorgorothiin liittyen, tässä discografiaa: * Pentagram (1994) * Antichrist (1996) * Under the Sign of Hell (1997) * Destroyer (Or About How to Philosophize with the Hammer) (1998) * Incipit Satan (2000) * Twilight of the Idols (In Conspiracy with Satan) (2003) * Ad Majorem Sathanas Gloriam (2006) Sittenhän on nämä legendaariset ristiinnaulitsemismeiningit lavalla sun muuta. Ja itse kyllä olen Gaahlista saanut haastatteluiden ja muiden vastaavien perusteella melkoisen "satanistisen" vaikutelman. Ihmettelen jos edes sinä et pidä Gorgorothia black metallina. Niinpä. Minä en vain pidä Gaahlista. Hän ei vaikuta olevan kovin tosissaan ideologiansa suhteen. | |
![]() 30.09.2009 00:12:55 | |
GoatHorns: ^^^ Eikös Al-Qaida ole sitten melkoisen satanistinen järjestö? Ei, ne eivät ole ns. black metal kontekstissa. | |
![]() 30.09.2009 00:13:14 (muokattu 30.09.2009 00:14:00) | |
^^ No eihän sinullekaan Saatana ole todellinen jos kerran olet ateisti? (Kuten toisaalla ilmoitit) ^ Jaaha, Mayhem-paidat puuttuivat. | |
![]() 30.09.2009 00:14:33 | |
Peltsi88: Ei, ne eivät ole ns. black metal kontekstissa. Oisko niiden pitänyt perustaa järjestönsä Norjassa, polttaa pari kristittyä kirkkoa ja luukuttaa JCM900:sia mustilla Ibanezin kitaroillla ja laulaa pyhästä vihasta? Sitkö ne ois kontekstissa? Kruunaus-Jenkka | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)