Aihe: Lommo kitarassa
1 2 3
Hirvi
01.03.2004 23:09:35

mulla on vähä yli puoli vuotias keppi, jossa on jo yks kolhu.

Mun uusi, itse kasattu kitara oli täynnä kolhuja ennenkuin se oli edes valmis :-) Kokoamisvaiheessa erinäiset työkalut ym. lipesivät muutaman kerran näpeistäni tehden mukavia lommoja bodyyn. Lakkaakin laiton normaalia ohuemman kerroksen, jotta kitara kuluisi nopeammin "rumaksi".
Rokkaa kuin hirvi!
Sintti
02.03.2004 10:11:56
Mie oon aatellu että pitäs ostaa joku halpa strato kopio ja hakata sen runko paskaksi vasaralla.... PUNK! ;) tehdä ns. "turha paino pois" -kitara... :) Taitaa olla melko pehmyttä puuta se sun kitara, kun tulee kolhu yhellä rumpukapulalla..

Ja nämäkin asiat, että toinen kolhii kitaran, on vähän vaikeita korvata. rupeetko vaikka vaatimaan siltä, että "osta mulle uus kitara"?! niinpä: ei taida onnistua. miten voit sanoa että minkä verran sen pitäisi korvata siitä lommosta, kun aina voi sanoa, että "tohan on aivan liikaa. en mä maksa!"!!! heh, tästä topicista saatais taas uus ikuisuus keskustelu tänne m.nettiin.... ;)
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
Shaft
02.03.2004 11:55:20
Ja nämäkin asiat, että toinen kolhii kitaran, on vähän vaikeita korvata. rupeetko vaikka vaatimaan siltä, että "osta mulle uus kitara"?! niinpä: ei taida onnistua. miten voit sanoa että minkä verran sen pitäisi korvata siitä lommosta, kun aina voi sanoa, että "tohan on aivan liikaa. en mä maksa!"!!! heh, tästä topicista saatais taas uus ikuisuus keskustelu tänne m.nettiin.... ;)

Onhan se niinkin. Periaatteessa korvaus voisi olla se summa, jonka kolhun korjaaminen maksaa ammattilaisella. Vähän tapauskohtaista kannattaako korvausta lähteä yleensäkään vaatimaan.
Ze Kink
02.03.2004 17:50:45 (muokattu 02.03.2004 17:52:08)
Lommot kuuluu asiaan! =)

Mutta yhdelle kaverille kävi niin, että kaksi päivää sen jälkeen kun hän oli ostanut 750 egen akustisen, se kaatui lattialle. Ja kaula lohkesi satulan kohdalta aika nätisti...

Ai niin, ja akustinen kädessä ei kannata juosta...

Joo, mun admiran kunnon takia pidänkin mun Liikasta aina laukussa, ja kun on talvi, niin käytän kostutusmatoa. Se Admira halkesi tallan kohdalta aika nätisti, siinä on sellanen jotain 8-10cm halkeama. Syy: Kitarat (varsinkaan akustiset) eivät pidä kylmästä ja kuivasta ilmasta. Kävelin ulos autosta pakkasessa ja kävelin sisään, matkaa oli jotain 15m. Jo sillä matkalla se ehti haljeta. Muutenkin se on kolhiintunut vaikka mihin. Reunoista on lähtenyt paloja irti jne. Liikanen taas, mikä odottelee kotelossaan tälläkin hetkellä, on saanut vain pieniä naarmuja (kynsistä suurimmaksi osaksi), jotka erottuvat vain tietystä kulmasta katsottuna, ja jos tietää mistä hakea. Ja tosiaan, sen kotelon päällä voi vaikka seistä, ja kitaraan ei pitäisi tulla mitään jälkiä. En kyllä ole itse testannut, mutta Liikaset sanoivat kokeilleensa.

EDIT: Typoja.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
rokiroki
03.03.2004 08:32:11
Vai heitti " kusipäärumpali" kapulalla kitaraa.....
Otan osaa suruusi.
Kuitenkin on niin, että jokaisen vakavasti otettavan rumpalin tulee hallita kapuloiden pyörittely sormenpäillä ym. temppuja. Varsinkin jos soittaa 80-lukuista nahkahousuheviä
Ja joskushan ne kapulaharjoitukset on aloitettava. Tosin olisi huomaavaista muita kohtaan,että tämä tapahtuisi suljetussa tilassa (=osastolla?), ennenkuin hallitsee työkalunsa. Jossain musavideoissa olen kyllä nähnyt,että rumpaleita on eristetty muusta bändistä jollain pleksiseinillä.
Mutta jos olitte harjoittelemassa " Tuulet puhaltaa"-kappaletta, rumpukapuloiden heittely tuntuu lievältä liiottelulta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)