Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänentoiston/valaistuksen nettisivusto
1
TimoteusR
28.09.2009 12:06:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Oon jo pitkään haaveillu äänentoisto/valaistus aiheisesta nettisivustosta. Tai ei pelkästään nettisivustosta vaan yhteisöstä jossa voi kokeilla ja testailla ja jakaa kokemuksia. Keikoilla ei kuitenkaan aina kerkeä tai jaksa testailla juttuja.
 
Nettisivuston perusidea on jakaa laitteet ja käyttötavat erikseen.Esimerkiksi laitteet osiossa voidaan käydä läpi mikrofonin teknistä toimintaperiaatetta, miten mikrofoni muuntaa ilman liikkeen sähköksi sekä suuntakuvioita ja miten ne muodostuvat. Kun taas käyttötavat osiossa käydään läpi eri instrumenttien mikittäminen ja käytännön vinkkejä jotka on todettu hyväksi.
 
Mielestäni tämä jako on tosi kätevä. Jos ei halua keskittyä teknisiin nippelijuttuihin, ei ole pakko niitä lukea. Mutta ne ovat kuitenkin lähellä saatavilla, jos tarvitsee.
 
Mitä tälläisiä sivustoja on tällä hetkellä olemassa?
 
Kaipaisin mielipiteitä siitä mitä kaikkea tuollaiseen saitti voisi sisältää, mitä haluaisit nähdä siellä?
Kaipaan myös haukkuja, jos tämä on huono idea niin haluan kuulla miksi.
 
--
Timoteus
 
aimotuska
28.09.2009 12:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on ihan helkkarin hyvä idea, ja nimenomaan THE vei tu gou. Mutta suurin suo sulla on tarvottavana siinä, miten sä saat ihmiset mukaan kirjoittaviksi osapuoliksi.
 
http://picasaweb.google.com/hjunnila/Baah#5381179186100182066
Henri93
28.09.2009 12:50:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se vaan pysyy Suomenkielisenä niin mä oon ainaki mukana :)
 
www.valoakansalle.webs.com
TimoteusR
28.09.2009 17:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sosiaalisissa medioissahan suurin osa ihmisistä tosiaan lukeaa ja käyttää, ja vain pieni osa tuottaa materiaalin. Tuo on niin iso asiakokonaisuus, että siihen tosiaan on pakko ottaa muitakin ihmisiä sisältöä tuottamaan.
 
Aika paljon sellaisia tynkiä on netissä juuri tästä aiheesta englanninkielellä. Joku saanut hienot idean, "hei teempä nettisivun" ja juossut suoraa päätä koodamaan ja into lopahtanut siinä muutaman sivun jälkeen. Vielä morkkiskin iskee sitten kun tajuaa urakan määrän.
 
Olen jonkun aikaa pohtinut näitä ja todennut, että pitää suunnitella rakennetta ja käyttää aikaa siihen, että pohtii oikeasti mitä kirjoitellaan. Sitten kun se on selvillä on paljon helpompi vain kirjoittaa sivu aiheesta X ja luottaa, että kun teen tämän saman jutun 100 kertaa niin siitä tulee joku kokonaisuus.
 
Saitti on osittain oma hakuteos myös. Olen huomannut, että on paljon sellaisia juttuja mitä itekkään ei muista aina jälkikäteen, että mitenkäs tuo nyt tehtiinkään. Joten on hyvä dokumentoida juttuja ihan itseäkkin varten.
 
Yksi idea sisällöntuottoon oli, että otetaan joku teema, esimerkiksi langattomat mikit. Teeman ympärille sitten kerätään porukalla ajatuksia ja vinkkejä vaikka viikon/kuukauden ajan. Sitten koostetaan ja syötetään tieto sopivilla muokkauksilla sivustolle.
 
Laitan pystyyn jossain vaiheessa sähköpostilistan minne tiedotan tästä, ettei tartte joka paikkaan erikseen laittaa viestiä samoista asioista. Samal ehkä näkee vähän kiinnostuneiden ihmisten määrä ja voi kysellä palautetta.
 
Henri93
28.09.2009 21:50:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan vaan heittona, mutta miten sitten joku wiki pohjanen alusta toimis?
 
www.valoakansalle.webs.com
mika.paananen
29.09.2009 09:02:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla on ainaski jotain.
http://www.aanipaa.tamk.fi/
 
TimoteusR
29.09.2009 10:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wikiä nimenomaan meinasin tohon teema juttuun. Sisällöntuotantoon wiki on todella hyvä, mutta itse en ole vielä täysin tykästynyt siihen, että sivusto olisi pelkkä wiki..
 
Tuo äänipään linkki oli hyvä, täytyy olla sen tekijöihin yhteydessä. Ovat kuitenkin tehneet hommaa 10v jo.Jonkinlaisia mielipiteitä ja näkemystä varmasti löytyy sieltä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «