Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann ja thomann
1 2 3 4
mack the knife
26.09.2009 19:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ihmeessä tuo sakemannipulju on saanut sellaisen monopolin, että joka helkkarin kysymykseen tulee vastaukseksi thomannin linkki.
 
Mä oon ennenkin sanonut, että miksi ne rahat pitää sinne lähettää, kysykää täältä että oman maankin musaliikkeet pysyvät pystyssä. On monta liikettä jotka kysyvät, että millä hinnalla se saksalainen myy ja kun kerron, ne pistävät siitä vähän alle.
 
Kai se ihan hyvä ja iso liike on, mutta ei kyllä ainoa mistä tavaraa saa.
 
COVS n:o 1.
Tankero
26.09.2009 20:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Miten ihmeessä tuo sakemannipulju on saanut sellaisen monopolin, että joka helkkarin kysymykseen tulee vastaukseksi thomannin linkki.
 
Mä oon ennenkin sanonut, että miksi ne rahat pitää sinne lähettää, kysykää täältä että oman maankin musaliikkeet pysyvät pystyssä. On monta liikettä jotka kysyvät, että millä hinnalla se saksalainen myy ja kun kerron, ne pistävät siitä vähän alle.
 
Kai se ihan hyvä ja iso liike on, mutta ei kyllä ainoa mistä tavaraa saa.

 
Asiaa haastat. Yhden crashin olen sieltä ostanut, kun suomesta ei saanut. Muuten ihan turhaa sieltä ostaa, kun Patelan kaupasta saa suunnilleen samaan hintaan. Mieluimmin tuen tuttua yritystä.
Joitain tarvaroita sakemannilta saa paljonkin halvemmalla. Esim Ampegin 6x10 kaappi maksaa alle puolet mitä Patelassa.
 
Humppajyrä
Baryton-B
26.09.2009 20:44:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Asiaa haastat. Yhden crashin olen sieltä ostanut, kun suomesta ei saanut. Muuten ihan turhaa sieltä ostaa, kun Patelan kaupasta saa suunnilleen samaan hintaan. Mieluimmin tuen tuttua yritystä...
 
Lisäksi Thomann perii kaikenkokoisista toimituksista 20 euroa toimituskuluja.
 
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
Ukko
26.09.2009 20:58:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thomanin takuut eivät vältämättä toimi ja monet muut verkkokaupat myyvät paljon thomania halvemmalla.
 
COVS jäsen nro 6
JK
26.09.2009 21:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tilannut Saksanmaalta aika paljon kaikenlaista musakamaa, Piuhoista Pa-kaappeihin. Toimitukset ovat toimineet asiallisesti ja itselleni se on helppo tapa ostaa tavaraa.
 
Ainakin itse olen pääkaupunkiseudulla täysin tympääntynyt useammankin musaliikkeen henkilöstön suorastaan idioottimaiseen asenteeseen.
 
Tavaraa ei ole varastossa, luvataan tilata ja ilmoittaa kun sitä tulee mutta jotenkin aina unohtuu, toimitusajat käsittämättömän pitkiä, ei persettä viitsitä nostaa penkistä ja mennä varastoon katsomaan onko jotain siellä kun kone näyttää niin, hinnat ihan utopistisia, laitteiden ja tavaroiden tuntemus minimaalista...
 
Noihin kaikkiin ilmiöihin olen itse törmännyt asioidessani kotimaisissa musakaupoissa.
 
En ole enää mikään nuori jolppi joka menee musakauppaan viettämään aikaa ja kyselemään kaikenlaista huvin vuoksi tai soittelemaan liikkeen soittimia ihan ajankuluksi.
 
Yleensä kun musakaupan oven avaan niin rahat on varattuna siihen mitä olen hakemassa, mutta kun ei tunnu onnistuvan.
 
"Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta"
Tankero
26.09.2009 21:37:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JK: Olen tilannut Saksanmaalta aika paljon kaikenlaista musakamaa, Piuhoista Pa-kaappeihin. Toimitukset ovat toimineet asiallisesti ja itselleni se on helppo tapa ostaa tavaraa.
 
Ainakin itse olen pääkaupunkiseudulla täysin tympääntynyt useammankin musaliikkeen henkilöstön suorastaan idioottimaiseen asenteeseen.
 
Tavaraa ei ole varastossa, luvataan tilata ja ilmoittaa kun sitä tulee mutta jotenkin aina unohtuu, toimitusajat käsittämättömän pitkiä, ei persettä viitsitä nostaa penkistä ja mennä varastoon katsomaan onko jotain siellä kun kone näyttää niin, hinnat ihan utopistisia, laitteiden ja tavaroiden tuntemus minimaalista...
 
Noihin kaikkiin ilmiöihin olen itse törmännyt asioidessani kotimaisissa musakaupoissa.
 
En ole enää mikään nuori jolppi joka menee musakauppaan viettämään aikaa ja kyselemään kaikenlaista huvin vuoksi tai soittelemaan liikkeen soittimia ihan ajankuluksi.
 
Yleensä kun musakaupan oven avaan niin rahat on varattuna siihen mitä olen hakemassa, mutta kun ei tunnu onnistuvan.

 
Väärissä kaupoissa olet käynyt. Mulle useinkin soitetaan kaupasta, jos on sattunut tulemaan esim jotain käytettyä kamaa, minkä arvelevat mua kiinnostavan.
 
Toine Patelan kauppa on sitten tuollainen, mitä kuvailit.
 
Humppajyrä
rintapek
26.09.2009 22:30:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Miten ihmeessä tuo sakemannipulju on saanut sellaisen monopolin, että joka helkkarin kysymykseen tulee vastaukseksi thomannin linkki. .
 
Siel on kamaa laidasta laitaan ja joka kikkareelle aukenee se oma ruutunsa. = Helppo linkittää. Vähä niinko ikkunaostoksilla. Ei noi linkitykset monastikaan sitä tarkoita, et sieltä meinataan ostaa ja vielä harvemmin sitä, et sieltä suositeltais ostettavaksi.
 
One kind of music only - the good kind
pekkajau
26.09.2009 22:31:04 (muokattu 26.09.2009 22:41:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole tullut moneen vuoteen tilattua toomannilta mitään. Olen suosinut kotimaisia musiikkiliikkeitä ja niiden verkkokauppoja enemmin. Musiikkikauppojen myyjissä on harvoin enää "persoonoita" joita muistaa menneiltä vuosikymmeniltä ja varsinkaan sitä pokkitaiteellista näkemystä musiikista. Pelottavalta näyttäviä tatuoituja pitkätukkaisia partasuu-ukkoja kyllä löytyy. Siihenpä se kattava asiantuntemus musiikista ja sen kuluttajista yleensä sitten jääkin... ja pelisilmä jota kunnon musakauppiaalla pitäisi olla vallan mahdottomasti jokaisen tarpeesen. Kerran menin paikalliseen musaliikkeeseen ja halusin kokeilla akustisia kitaroita. Taustalla meuhasi koko ajan helevetinmoinen "äijä-rock" levyltä ja kaksi edellä kuvaamaani äijä- "munanvenyttelijää" lojui tiskillä parta vaahdossa tukkiaan heilutelen siinä pöydällä olevan plektralaatikon päällä. Kävelin äkkiä pois liikkeestä ja en mene sinne kyllä enää ikinä!
 
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
kaskinen
27.09.2009 00:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä kun musakaupan oven avaan niin rahat on varattuna siihen mitä olen hakemassa, mutta kun ei tunnu onnistuvan.
 
Samaa mieltä täällä. Koitin vuosi sitten ostaa eräästä paikallisesta musiikkiliikkeestä Yamahan uutta CLP-3xx sarjan Clavinovaa. Lupailtiin monta kertaa että viikon päästä on kokeiltavissa, vaan ei ollut vielä kahden kuukaudenkaan päästä vaikka tasaisin väliajoin kävin ilmaisemassa kiinnostukseni ko. sarjaa kohtaan. Vehkeitä "oli kyllä keskusvarastolla" mutta kun vanhat piti saada ensin pois alta. Ko vanhempaa CLP-2xx -sarjaa kyllä tarjottiin "huippuedullisesti" moneen otteeseen. Useiden yritysten jälkeen kyllästyin ja koitin tingata tuotetta kokeilematta - tuloksin, jotka ohjasivat tilaamaan ko. soittimen ulkomailta. Päivääkään en ole sitä kauppaa katunut.
 
En kiistä etteikö paikallisestakin saisi joitain tuotteita yhtä edullisesti tai jopa halvemmalla kuin ulkomailta. Valitettavaa kuitenkin on, että useimmiten se palvelu ei vaan toimi, tai vaihtoehtoisesti hinta ei vaan ole keskusteltavissa. Täällä päin ei tunnu edes tuo ulkomaisista hinnoista mainitseminen auttavan millään tavalla. Ehkä joillain liikkeillä vaan menee liian hyvin.
 
Einherjar
27.09.2009 20:14:02 (muokattu 27.09.2009 20:14:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Miten ihmeessä tuo sakemannipulju on saanut sellaisen monopolin, että joka helkkarin kysymykseen tulee vastaukseksi thomannin linkki.
 
Johtuu ihan täysin siitä, että sieltä puljusta löytyy helposti jonkinmoinen pätevä kuva, selitys ja hinta melkoisen monesta tuottesta. Yritäppä etsiä samaa palvelua suomalaisten sivujen epämääräisistä kuvauksista ja "kysy!"-hinnoista.
En usko, että kovinkaan moni välttämättä kuitenkaan ostaa T-kaupasta asti sitä samaa kamaa, vaikkakin nettikeskusteluissa tämän sivun ympärillä homma pyörii.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Lucky 7
27.09.2009 22:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneks voi ite valkata mihin rahansa kantaa. Saksassta ei ole viä tarvinnu mitään tilata, kun kotimaasta on saanu tarvittavat roippeet. Joskus jopa asialliseen hintaan.
 
Ainanen tinkaaminen tuo ainaisen laman.
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
ÄM
27.09.2009 23:21:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tilannu jotain, mitä ei kohtuullisella vaivalla ole saanut Suomesta metsästettyä (tunti netissä ja 5 puhelua).
 
Mutta esim. uus DW-rumpusetti, joka parin viikon sisällä pitäis tehtaalta saapua, on jo sen luokan ostos, ettei tulis mieleenkään ruveta sitä mistään nettikaupasta tilailemaan. Se homma sujui ihanasti suomi-liikkeessä; OIKEESTI asiantuntevan myyjän kanssa käytiin pariin otteeseen läpi mille mallille eri muuttujat laitetaan ja hän keskusteli vielä tehtaan edustajan kanssa, varmistaen heidän mielipiteensä, konfiguraation toimivuudesta ja erityistoiveiden onnistuvuudesta. Sitten, kun homma todettiin klaariksi, niin pantiin tilaus sisään. Terveisiä vaan Juusolle.
 
Se on kyllä jännä ilmiö, itsekin olen patsastellut, kun se T-kaupan linkki tuntuu olevan yleinen paikka, minne osoittaa, tähdentääkseen, mistä puhuu. Ilmaista mainosta vaan niille koko ajan. Täytyy kyllä myöntää, että on se tietty ihan kätevä tapa, jos pitää tehdä selväksi, mitä rakkinetta tarkoittaa. Googleenkin, kun lyö kojeen nimen, niin aika suurella todennäköisyydellä siihen ekaks pomppaa T-kaupan linkki. Siitähän se sitten tietty tulee, foorumin keskusteluun, poimittua.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Lyyki
27.09.2009 23:36:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostan mistä halvimmalla saa. Aivan samma onko liike Kiinas vai Kiikoisis. Kuhan kuitti ja takuu löytyy. Väliporrasta kaikki, pelkkiä välistävetäjiä
 
isojussi
27.09.2009 23:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekä että on tullu hankittua. Kyllähän Suomessakin löytyy puljuja, jotka esim takuuasioissa laittavat asiakkaan asioimaan itse zsuoraan maahanttuojan kanssa. Netissä rehvakkaasti myydään pirun halvalla ja sitten kun koitat päästä puhelimella perille, se ei meinaa onnistua millään ja osa kamasta on ylihnintasta paskaa. Halvat hinnat tuntuvat perustuvan pouutteelliseen henkilökuntaan.
 
No - oon kyllä kannattu paikallistakin, jossa hommat kyllä hoituu ja hinnat on kilpailukykyset. Muun muassa rummut kitara ja basso on siitä ostettu. Asiakkaitakin oon hälle koittanu toimitella.
 
Hämeenlinnan paikallisesta on tullut osteltua ja kaikki torvet Suomesta - sekä Turusta että Hesasta.
 
Silti meinaan jatkossakin T-kaupastakin ostaa.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Pula-Aho
28.09.2009 00:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Miten ihmeessä tuo sakemannipulju on saanut sellaisen monopolin, että joka helkkarin kysymykseen tulee vastaukseksi thomannin linkki
 
Johtunee siitä, että olivat ensimmäinen, jotka panostivat kunnolla musapuolen verkkokauppaan. Siis Suomeenkin päin. Kaikki kasvuhakuiset yritykset pyrkivät johtavaan markkina-asemaan. Sitä se business on. T-kaupalle hatunnosto tässä suhteessa menestyksestä.
 
Mä oon ennenkin sanonut, että miksi ne rahat pitää sinne lähettää, kysykää täältä että oman maankin musaliikkeet pysyvät pystyssä. On monta liikettä jotka kysyvät, että millä hinnalla se saksalainen myy ja kun kerron, ne pistävät siitä vähän alle.
Kai se ihan hyvä ja iso liike on, mutta ei kyllä ainoa mistä tavaraa saa.

 
Jeh. T-kaupan suurin ansio onkin siinä, että se loi ensimmäisenä kunnon vertailukohdan siihen, missä hinnat voivat olla. Onhan se sunkin helpompi mennä sinne musakauppaan keskustelemaan hinnoista, kun voit helposti katsoa referenssit netistä. Oli se sitten T-kauppa tai joku muu.
 
Ai niin, olen ostanut tavaraa T-kaupasta. Lähinnä "bulkkitavaraa". Mutta myös Suomesta. Hinta, tavaran luonne ja kaupanteon vaivattomuus ratkaisevat. Mikään itsetarkoitus ei mulle ole ostaa paikallisesta liikkeestä, muttei Saksastakaan.
 
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Baryton-B
28.09.2009 00:42:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Thomannilta olen ostanut Tannoyn kajarit, ehkä huono ostos, mutta en jaksanut muualta kysellä.
- Englannista ostin EWI-digipuhaltimen. Toimi 2 kk. Lähettivät takuuna uuden tilalle. Tosin sitä ei muualta Euroopasta olisi saanutkaan.
- Saksasta ostin eBayn kautta VL-70 samplerin. Hinta ok. hyväkuntoinen, toimiva.
- Saksasta ostin eBayn kautta baritonitorven. Uusi, puolet halvempi kuin Thomannin halvin kiinalainen. Kaikki toimii, muhkea hieno sointi.
 
Eipä ole tullut suosittua suomalaisia liikkeitä. Alkujaan johtui siitä, ettei ne enää pitäneet myymälässään juuri mitään, eli ostos olisi kuitenkin tehtävä sokkona mainosten mukaan. Suuri varaston kiertonopeus kun on IN.
 
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
haitari
28.09.2009 12:04:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sieltä ostetaan mistä tavaraa saadaan! Sitä saa mitä tilaa -lause ei aina pidä paikkaansa!
 
On tullut kokeiltua t-kauppaa, audiodivaria ja muutamaa lähikaupungeissa olevaa isompaa musiikkiliikettä. Lähtökohtaisesti itsellä prioriteettinä hankinnan helppous (lue tavaran toimittaminen), kun ei ole aikaa ajella ympäri maata hakemassa. Muusikoiden.netin tori on myös palvellut erittäin hyvin, kun käytettykin roju kelpaa tietyissä tapauksissa. Yleensä hankinnat ovat melko pieniä, joten mitään naama-alennusta ei oikein meinaa saada, joten keskittäminen ei ole niin tärkeää.
 
Itse arvostan hyvää palvelua, nopeaa toimitusta ja vieläpä toimitusta mahd. lähelle kotiovea. T-kaupan tavaran kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia ja tavarakin on ollut aivan ok. Palautukset (tavaran ja rahan) ovat myös toimineet hienosti. Parin kympin postimaksu tilatessa on aika pientä, sehän menee jos ajaa jonnekin ja makselee parkkimaksuja ym.
 
Komppaan Pekkajau:n kirjoitusta eräästä kaupungin ainoasta musiikkiliikkeestä, josta tavaraa ei meinaa saada rahalla ulos ei sitten millään. Luulisi tänä päivänä olevan aika tärkeää tuo kassavirta. Jätkiä todellakin notkuu mustiin pukeutuneena ja niittejä ympäri naamaa vaikka kuinka paljon eikä ole oikein tietoa että kuka on henkilökuntaa ja kuka ei, kun kaikki istuu tiskin tuolla puolella. Sitten jos jotain kysyy, niin vastaus on, että "mulla ei just nyt oo hyllyssä". Joo, ei varmaan sulla, mutta onkohan kaupan omistajalla?
 
Onhan se selvä, ettei tänä päivänä ole varaa pitää kaikkea varastossa, mutta kun aina ei löydy edes peruskamaakaan ja kuten sanoin, niin tilauksetkin kestää kuukausikaupalla ja sitten tulee vääränlaista.
 
Anyway, kauppaan astuessaan tietää, tekeekö täällä mielellään kauppaa ja silloin ei ne viimeiset parit eurot hintaerossa tunnu missään. Olipa kyseessä sitten nettikauppa tai oikea. Huh huh mikä saarna.
 
www.keikkamestari.com
mack the knife
28.09.2009 12:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkakaa vaan, näitä monenlaisia mielipiteitä mä haluankin.
 
COVS n:o 1.
Qsine
28.09.2009 12:29:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräänä päivänä havahduttiin siihen, että "Hei, eihän Thomannilta saakaan kaikkea automaattisesti halvemmalla!" Itse asiassa viekkaita ovat, Saksanmaalla: laatutuotteista ei merkillepantavaa säästöä tule, ja puljun omat kamat luovat jonkinlaista illuusiota siitä, että sieltä kannattaisi tilata konttikaupalla.
 
Kympillä saa kyllä esim. ihan shuren näköisen mikrofonin, jonka tuotantoprosessiin on yli 99-prosenttisella todennäköisyydellä osallistunut joku Li-niminen. Tokihan kaupan päälle saa myös brummit, niin ei tarvihe pelätä sitä, etteivät ne olisikaan keikkapaikalla jo valmiina.
 
Luen itseni "Kamahankinnat mieluusti maamme rajojen sisällä" -koulukuntaan, mutta annan T-kaupalle aina mahdollisuuden. Viime aikoina on vaan jäänyt kakkoseksi nettikilpailutuksissa, kolmanneksikin.
 
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
omarklah
28.09.2009 12:40:15 (muokattu 28.09.2009 12:41:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen ostanut kappalemääräisesti paljon tavaraa ulkomailta - mistä sitten halvimmalla on saanutkin. Muutakin kuin musiikkitarvikkeita.
Suurimman osan musiikkitarvikkeista olen ostanut T-kaupasta ihan vaan sen takia että siellä homma pelaa. Hinnat ovat edelleen kilpailukykyiset, vaan ei enää halvimmat. Toimitukset ja takuukorjaukset ovat toimineet ainakin omalla kohdallani täysin moitteetta. Lisäksi tämä lienee ainoa alan kauppa ulkomailla missä voi puhelimitse asioida suomen kielellä.
Muut käyttämäni liikkeet Saksassa, Ranskassa ja UK:ssa eivät ole pystyneet samaan palvelutasoon. Hinnat ovat joissain tapauksissa olleet reilusti halvempia - siksi olen niitä käyttänyt. Onneksi en ole joutunut testaamaan näiden toimintaa takuukorjausten yms. suhteen. Saattaa olla joidenkin liikkeiden osalta hankalaa.
 
T-kaupan hinnoista saa hyvän referenssin, kun lähtee kotimaisten kauppojen tavaraa kilpailuttamaan. Olen ostanut ja ostan edelleenkin mieluummin suomesta, jos hinta on kohdallaan. Tunnen pari musiikkiliikettä, joissa palvelu ja asiantuntemus on edelleen erinomaista. Valitettavasti suurimmassa osassa liikkeitä näin ei ole.
 
Ekstiätuanoikato...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «