Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yhteinen sävel
1 2 3
juhakki
27.09.2009 14:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen levyhän on tulollaan, mitä mieltä täällä ollaan. Ihan mukavia isoja sovituksia Kerkko Koskisen kynästä, mutta mieltä täällä ollaan? Onko tämä hieno juttu, kun kuitenkin isoja sovituksia tehdään oikeesti isolla bändillä, vai meneekö samaan kategoriaan muiden viimeaikojen rahastuksien sarjaan, että rahat pois näin sopivasti ennen joulua?
 
hvinnamo
27.09.2009 18:11:58 (muokattu 27.09.2009 18:15:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä yhteinen sävel?? Ikinä kuullukkaan!! Voishan tähän laittaa jotain linkkiä tai muuta taustaa, kun ei varmaan kaikki muutkaan tiedä edes mistä on kyse.Jos isolla bändillä tehdään Kerkko Koskisen isoja sovituksia niin se ei kerro kyllä juuri mitään.Vähän sama kun kyselis että mitä mietä olette tosta kasattavasta bändistä joka soittaa isosti, siinä on ainakin Miri Miettinen rummuissa...onko se rahastusta näin talvea vasten??? Voi elämän kevät sentään.
 
juhakki
27.09.2009 18:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://satumaa.yle.fi/yhteinen-save … -savel-ei-aika-mennyt-koskaan-palaa
 
Joo, pidin ehkä liian itsestään selvänä, ku päivät radio suomea kuuntelen, ja siellä on jo jonkin aikaa ollut tehosoitossa noita biisejä
 
Timi
27.09.2009 19:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhakki: http://satumaa.yle.fi/yhteinen-save … -savel-ei-aika-mennyt-koskaan-palaa
 
Joo, pidin ehkä liian itsestään selvänä, ku päivät radio suomea kuuntelen, ja siellä on jo jonkin aikaa ollut tehosoitossa noita biisejä

 
Mikä hemmetin radio suomi?
 
Vaikea.Mutta varma!
hvinnamo
27.09.2009 19:23:30 (muokattu 27.09.2009 19:28:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei tu kuunneltua kovinkaan paljoa ko.radiota.Kiitos selvityksestä.Näistä biiseistähän on Agents tehnyt hienot versionsa melkein kaikista.Taas yksi turha levy todellakin pukin konttiin ja sen jälkeen unholaan.
 
KoskPaavo
27.09.2009 19:47:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin on ureantuoksuisia kappaleet että minä en ainakaan osta.
 
Humppamuseon intendentti
half
27.09.2009 19:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Niin on ureantuoksuisia kappaleet että minä en ainakaan osta.
 
Samma här, komp.
 
COVS jäsen N:o 5
Pete V.
27.09.2009 19:58:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhakki: http://satumaa.yle.fi/yhteinen-save … -savel-ei-aika-mennyt-koskaan-palaa
 
Joo, pidin ehkä liian itsestään selvänä, ku päivät radio suomea kuuntelen, ja siellä on jo jonkin aikaa ollut tehosoitossa noita biisejä

 
Ooo-koo, kuuntelin Kasakkapartion ... ihan OK, hyvin dramaattinen, musiikillinen ja visuaalinen totetus ...
 
Palauttipa mieleeni kesän 1962 Festivaalin Helsingissä ... kun, muutaman kerran piti oikein vauhdilla juosta Poliisihevosia pakoon, kun oli mennyt liian lähelle "hengailemaan" ...
 
Tankero
27.09.2009 20:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Joo, ei tu kuunneltua kovinkaan paljoa ko.radiota.Kiitos selvityksestä.Näistä biiseistähän on Agents tehnyt hienot versionsa melkein kaikista.Taas yksi turha levy todellakin pukin konttiin ja sen jälkeen unholaan.
 
Niinpä, levyä et ole kuullut, mutta viiltävä analyysi tulee.
 
Humppajyrä
tarmo
27.09.2009 21:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on taas asetettu itsensä niin korkealle kulttuurin eliitissä, että on jo ihan sen puolesta pakko dumata ??
 
Suurin osa levyistä ole tehty myytäviksi ja julkaista myynnin kannalta parhaaseen mahdolliseen ajankohtaan. Eli kaikki on paskaa...(?)
 
Kääriytykää ketronmiehet mielipiteinenne säkkiin ja ripotelkaa päällenne agentslevyjen tuhkaa... se se vasta sielua kouliikin.
 
Saattaisin levyn kuunnella ihan sillä perusteella, että sovitukset on Koskisen kynästä. Nerokkaita ja puhuttelevia orkestraatioita. Musta tää on rohkean oloinen ja piristävä levy kun sitä vertaa "bigband -versiot kaikista suomibiiseistä" / "mies, kitara ja tulkinta" -levyihin, joita viimeisten pari-kolmen vuoden aikana on tullut kuultua.
 
Ihan sama.
Tankero
27.09.2009 21:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Nyt on taas asetettu itsensä niin korkealle kulttuurin eliitissä, että on jo ihan sen puolesta pakko dumata ??
 
Suurin osa levyistä ole tehty myytäviksi ja julkaista myynnin kannalta parhaaseen mahdolliseen ajankohtaan. Eli kaikki on paskaa...(?)
 
Kääriytykää ketronmiehet mielipiteinenne säkkiin ja ripotelkaa päällenne agentslevyjen tuhkaa... se se vasta sielua kouliikin.
 
Saattaisin levyn kuunnella ihan sillä perusteella, että sovitukset on Koskisen kynästä. Nerokkaita ja puhuttelevia orkestraatioita. Musta tää on rohkean oloinen ja piristävä levy kun sitä vertaa "bigband -versiot kaikista suomibiiseistä" / "mies, kitara ja tulkinta" -levyihin, joita viimeisten pari-kolmen vuoden aikana on tullut kuultua.

 
Komppia ja plussa tästä.
 
Humppajyrä
Lucky 7
27.09.2009 22:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kierrätys on päivän sana, kun uuttakaan ei tule. Liekkö muste loppu.
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
hvinnamo
27.09.2009 22:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, täytyy kuunnella levy.Varmaan hyvä.Mutta otsikossa kysyttiinkin mielipidettä ja sitten kun sen antaa niiden tietojen valossa joita on, eli biisilista ja soittajat sekä laulajat niin heti jotkut pullamössöjätkät rupeaa vittuilemaan täällä.Kyllä Kerkko Koskisen Ultra Bra jutut olivatkin hyviä ja kestävät kuuntelua.Mutta valitettavasti tuntuu siltä että tälläinen ryssän kappaleiden kierrätysjuttu ei kauas kanna.Voin olla väärässä ja sen näyttää aika.Kuuntelin tossa muuten oikein ajatuksella Tapio Rautavaaran tuotantoa ja kyllähän oli hienoa matskua.Yksinkertaista ja lumoavaa.Joku sanoi joskus että "Tapsa, sun lauluissa on yksi vika:niiden viereen unohtuu!" Se on totta,nyt sen huomasin itsekin.Mutta kun olen yksinkertainen ihminen niin vaadin yksinkertaista musiikkia.Siksi mies,ääni ja kitara.Jotkut ovat nerokkaampia ja heille on monimutkaisempaa musiikkia.
 
tarmo
28.09.2009 12:25:57 (muokattu 28.09.2009 12:27:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Joo, täytyy kuunnella levy.Varmaan hyvä.Mutta otsikossa kysyttiinkin mielipidettä ja sitten kun sen antaa niiden tietojen valossa joita on, eli biisilista ja soittajat sekä laulajat niin heti jotkut pullamössöjätkät rupeaa vittuilemaan täällä.
 
Nii-in. Sä tosiaan oot vissiin niin vitun kova vetäjä, että pystyt heittämään analyysin levystä biisilistan ja esittäjien valossa.
 
Onneks täällä pullamössösektorissa on vielä uskoa siihen, että hyvät muusikot saattavat saada aikaiseksi mielenkiintoista musaa. Silloin, kun multa loppuu mielenkiinto monipuoliseen musan kuunteluun, niin uskoakseni älyän silloin lopettaa a) keikkailun, b) musiikin kuuntelemisen ja c) ennen kaikkea tällä palstalla kommentoimisen.
 
Kerro terveisiä sinne kovien jätkien kyltyrellikerhoon, missä ikinä pyöritkin. Heitä välillä armopaloja tänne kuolevaisten joukkoonkin. Olishan se kiva kerran päästä oikeellekin keikalle.
 
Ihan sama.
hvinnamo
28.09.2009 13:04:43 (muokattu 28.09.2009 13:16:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oikeesti kyl aika huono soittaja,musiikki on minulle vain harrastus.Täytynee lopettaa kirjoittelu ;)En kyseenalaista tuon tason jätkien osaamista,ei en ollenkaan.On vaan jännä homma huomata että jostain syystä vaikka ei haluaisi tehdä yhtään keikkaa,niin just äskenkin tullessani punttarilta puhelin soi ja ens vuodelle tuli keikka otettua.Jotain on siis tehty oikein kun yhtään mainostamatta keikkaa pukkaa :) Monta kertaa olen päättänyt että en lähde mutta aina se vaan pitää mennä...se vaan ihmetyttää että mikä joillain tyypeillä on hätänä kun täällä pitää riidellä ja tämäkin ketju taas ajautui ihan pois raiteiltaan.Itse en pidä itseäni sen hurskaampana vaan olen kyllä monesti lisännyt vettä myllyyn jos olen tuntenut tarvetta.Ja olen kyllä mollannut toisten tekemisiäkin tarpeettomasti ja aiheetta.Taas pyydän anteeksi jos joku on loukkaantunut,koska tälläinen ei johda mihinkään.Täällä on paljon koviakin soittajia enkä tosiaan aliarvioi teidän osaamisianne koska mulle se on ihan sama mitä soitatte ja missä soitatte.Miehet tulee ja miehet menee,ja vastaavat sanoistaan.Ja AIHEESEEN: kuten sanottua,täytyy kuunnella levy ensin.Mutta sen sanon vieläkin että arvostan enemmän sitä jos joku tekee sävellyksiä ja sanoituksia joista tulee menestyksiä.Onhan se kiva että sovitetaan uusiksi vanhoja klassikoita mutta,kertokaa te nyt sitten kun olette niin perillä asioista että miksi levy on hyvä ja mitä uutta siinä on??T:Harri Vinnamo
 
tarmo
28.09.2009 13:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Mä oikeesti kyl aika huono soittaja,musiikki on minulle vain harrastus.En kyseenalaista tuon tason jätkien osaamista,ei en ollenkaan.On vaan jännä homma huomata että jostain syystä vaikka ei haluaisi tehdä yhtään keikkaa,niin just äskenkin tullessani punttarilta puhelin soi ja ens vuodelle tuli keikka otettua.Jotain on siis tehty oikein kun yhtään mainostamatta keikkaa pukkaa :) Monta kertaa olen päättänyt että en lähde mutta aina se vaan pitää mennä...se vaan ihmetyttää että mikä joillain tyypeillä on hätänä kun täällä pitää riidellä ja tämäkin ketju taas ajautui ihan pois raiteiltaan.Itse en pidä itseäni sen hurskaampana vaan olen kyllä monesti lisännyt vettä myllyyn jos olen tuntenut tarvetta.Ja olen kyllä mollannut toisten tekemisiäkin tarpeettomasti ja aiheetta.Taas pyydän anteeksi jos joku on loukkaantunut,koska tälläinen ei johda mihinkään.Täällä on paljon koviakin soittajia enkä tosiaan aliarvioi teidän osaamisianne koska mulle se on ihan sama mitä soitatte ja missä soitatte.Miehet tulee ja miehet menee,ja vastaavat sanoistaan.Ja aiheeseen: kuten sanottua,täytyy kuunnella levy ensin.T:Harri Vinnamo
 
Jeps, no harm done. Pidetään vaan ketju siistinä. Pahoittelut myös omasta kärkevyydestäni.
 
Ihan asiasta puheen ollen, ymmärrän kyllä sen, että tällaiset levyt aiheuttaa ensireaktiona syvän huokauksen. Näitä tribuutteja kun pukkaa puolivuosittain hyviä ja huonoja. Musta tässä po. aktissa on kivasti erilainen lähestymistapa: pelkistäminen ja toisaalta kaiken arraaminen big bandille alkaa jo puuduttamaan, vaikka tasoa onkin. Syyllistyn itsekin usein näihin dumaamisiin, enkä oo yhtään homman yläpuolella :) Oman toiminnan nyrkkisääntönä yritän kuitenkin pitää kuuntelemista ennen tuomiota.
 
Ihan sama.
hvinnamo
28.09.2009 13:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori Tarmo, kerkesin muokata jo kirjoitusta siinä välissä.No, toivottavasti ei vaikuta lopputulokseen :)
 
Epämuusikko
28.09.2009 13:22:06 (muokattu 28.09.2009 13:23:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhakki: http://satumaa.yle.fi/yhteinen-save … -savel-ei-aika-mennyt-koskaan-palaa
 
Joo, pidin ehkä liian itsestään selvänä, ku päivät radio suomea kuuntelen, ja siellä on jo jonkin aikaa ollut tehosoitossa noita biisejä

 
Hyviä soittajia on kehissä kyllä.
 
On vaan jännä homma huomata että jostain syystä vaikka ei haluaisi tehdä yhtään keikkaa,niin just äskenkin tullessani punttarilta puhelin soi ja ens vuodelle tuli keikka otettua.Jotain on siis tehty oikein kun yhtään mainostamatta keikkaa pukkaa :) Kova jätkä anna nimmari.
 
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
isojussi
28.09.2009 14:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NO HETKINEN HERRAT!!!!!
 
Vasta äkkäsin, mikä levy toi on, mistä täällä yks sun toinen haastaa suht leukavia.....
 
Kyllähän mä ton tiän....maukkaat arrit ja ihan helvetin kova bändi.
 
Ne mitä oon kuullu, niin Paula vetää Öögat pikkusen turhan varman päälle, muttei huonosti. Hanhiniemen tulkinta ei oikein sytyttäny.
 
Silti: Erittäin hyvä levy.
 
Tars varmaan ostaa, mutta ihan sama, kun aikanaan Nat Newbornen levyllä tai nyt Taipaleen "Piano" - levyllä - paikalliset levykauppiaat ei pidä niitä hyllyssä. Tarttee tehdä toivioretki isommalle kirkolle.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Mesa/Boogie
28.09.2009 15:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Agents tehnyt hienot versionsa melkein kaikista.
 
Mun mielestä on korkea aika päivittää noi rautakitaralankaversiot uusiin. Kaikki kunnia Pulliaisella, mutta Agentsit on aiheuttanut paljon pahaa näin kitaristin näkökulmasta. Jokohan mä saisin kohta naamakirjaan aikaiseksi sen rautalanganvihaajille tarkoitetun ryhmän...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «