Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: One män pand liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jartsa63
27.09.2009 15:59:49 (muokattu 27.09.2009 16:15:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips
 
10 vuotta taukoa takana ja liksat hukassa!
 
Eli mitä pitää pyytää normi 4,5 tuntia soittoa tanssiville pikku kapakasta, eläkeläisten kunto tanssit 2h , lavalla 3,5h, häät , kylpylä??
 
Sehän hinta vaihtelee paikan ja ajankohdan mukaan?
 
PA-kamat riittävät isoonkin paikkaan. Soittimissa ja pa-kamoissa kiinni 4000€
 
"Bandini" soitto/laulu näytettä voipi kuulla 18minuuttia: www.myspace.com/jaripuputti
 
Se on äänitetty interfacen kautta tietsikalle.
 
Saa arvioida / arvostella näytettä vapaasti. Mihin tää juttu sijoittuu?
 
jartsa
 
bassomies
27.09.2009 17:16:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jartsa63: Heips
 
10 vuotta taukoa takana ja liksat hukassa!
 
Eli mitä pitää pyytää normi 4,5 tuntia soittoa tanssiville pikku kapakasta, eläkeläisten kunto tanssit 2h , lavalla 3,5h, häät , kylpylä??
 
Sehän hinta vaihtelee paikan ja ajankohdan mukaan?
 
PA-kamat riittävät isoonkin paikkaan. Soittimissa ja pa-kamoissa kiinni 4000€
 
"Bandini" soitto/laulu näytettä voipi kuulla 18minuuttia: www.myspace.com/jaripuputti
 
Se on äänitetty interfacen kautta tietsikalle.
 
Saa arvioida / arvostella näytettä vapaasti. Mihin tää juttu sijoittuu?
 
jartsa

 
Tonni käteen, känni toteen.
 
Töitä työttömille, viinaa soittajille.
Lyyki
27.09.2009 17:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

satku per biisi. Känis kaks
 
Pete V.
27.09.2009 17:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jartsa63: Heips
 
10 vuotta taukoa takana ja liksat hukassa!
 
Eli mitä pitää pyytää normi 4,5 tuntia soittoa tanssiville pikku kapakasta, eläkeläisten kunto tanssit 2h , lavalla 3,5h, häät , kylpylä??
 
Sehän hinta vaihtelee paikan ja ajankohdan mukaan?
 
PA-kamat riittävät isoonkin paikkaan. Soittimissa ja pa-kamoissa kiinni 4000€
 
"Bandini" soitto/laulu näytettä voipi kuulla 18minuuttia: www.myspace.com/jaripuputti
 
Se on äänitetty interfacen kautta tietsikalle.
 
Saa arvioida / arvostella näytettä vapaasti. Mihin tää juttu sijoittuu?
 
jartsa

 
OK, kuuntelin 18 min. mukavaa musaa, asiallinen/taiteellinen sisältö/toteutus, melkein kuin duo/trio ...
 
En ole kovin perehtynyt OMB markkinoihin, mutta sanoisin jotain haarukkaa 300-800e laskulla, riippuen kestosta/raskaudesta yms., ja matkustelusta, mutta tietysti myös jotenkin tilaajan kukkaron mukaan, esim. eläkeläistanssit.
 
hvinnamo
27.09.2009 18:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä tuhannen euroa kuulostaa kohtuulliselta vaikket mikään ylisarjan laulaja olekaan mutta homma toimii ja olet kohtuu näppäräsorminen soittaja.Sitten jos matkaa on niin enemmänkin.Ja sitten kun rupeaa nimeä tulemaan niin tuplaat vaan liksat.Mutta tonni on varmaan hyvä lähtöhinta.On toi one-man bandi homma sen verran tylsää puuhaa että ei sitä kyllä halvemmalla kannata tehdä ollenkaan.Eikä ainakaan ole vaaraa että bändi hajoaisi sisäisiin ristiriitoihin ellet sairastu skitsofreniaan.Lainaus:"Väestötasolla skitsofrenian esiintyvyys on noin 1 %. Se on vahvasti periytyvä sairaus; tärkein riskitekijä on ensiasteen sukulaisella esiintyvä skitsofrenia.Skitsofreniaa on vanhastaan kutsuttu myös jakomielitaudiksi, mutta termistä on luovuttu sen harhaanjohtavuuden vuoksi. Skitsofreniaa kuvaa pikemminkin mielen pirstaloituminen kuin mielen jakaantuminen. Vaikka skitsofreniassakin ihminen saattaa kuvitella olevansa jotain muuta kuin mitä oikeasti on, ei sitä tule sekoittaa dissosiatiiviseen identiteettihäiriöön, "sivupersoonahäiriöön", jossa ihmisellä esiintyy kaksi tai useampia toisistaan selvästi erillisiä persoonallisuuksia. Länsimaissa yleisin skitsofrenian tyyppi on paranoidinen skitsofrenia, joka puhkeaa tavallisesti hieman myöhemmin kuin muut skitsofrenian tyypit, keskimäärin noin 30-vuotiaana. Skitsofreenikon näyt ovat oikeita mutta skitsofreenikko tulkitsee ne joksikin ihan muuksi ja saa näyn näyttämään kuvitellulta."
Mutta jos kaikki menee hyvin niin varma eläkehomma on siinä.Jos kuvitellaan että teet vaikka 300 keikkaa vuodessa a'1200e niin bändisi liikevaihto on heti 360000e.Ja kaikki jää melkein sulle.Ei voi olla huonoa hommaa!
 
jartsa63
27.09.2009 19:04:30 (muokattu 27.09.2009 19:07:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Joo, kyllä tuhannen euroa kuulostaa kohtuulliselta vaikket mikään ylisarjan laulaja olekaan mutta homma toimii ja olet kohtuu näppäräsorminen soittaja.Sitten jos matkaa on niin enemmänkin.Ja sitten kun rupeaa nimeä tulemaan niin tuplaat vaan liksat.Mutta tonni on varmaan hyvä lähtöhinta.
 
teet vaikka 300 keikkaa vuodessa a'1200e niin bändisi liikevaihto on heti 360000e.Ja kaikki jää melkein sulle.Ei voi olla huonoa hommaa!

 
Nooh ...tonni oli liksa 90-luvulla, mutta tuskin lähtee tonnia euroina vaikka olisikin ylisarjan laulaja ilman nimeä.
 
Joku joka tekee OMB hommaa osais kertoilla......ilman ylimääräisiä turinoita.
 
300 keikkaa/vuosi ja sairastuisin minä 100% varmasti mihin tahansa.....oishan se houkuttelevaa 300 keikkaa vaikkapa paikallisessa pubissa/vuosi
 
hvinnamo
27.09.2009 19:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, jos markat oli melkein ostovoimaltaan sama kuin euro niin mikäs hinta toi nyt on? Kyl ihmisil on tänä päivänä varaa maksaa taloistakin 500000e ja markka-aikana puolen millin talo oli jo ihan hulppea.Ja kahvi oli ennen markan-viisi markkaa. ja nyt eurolla ei enää juuri saa mistään.
 
KoskPaavo
27.09.2009 19:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jartsa63: Nooh ...tonni oli liksa 90-luvulla, mutta tuskin lähtee tonnia euroina vaikka olisikin ylisarjan laulaja ilman nimeä.
 
Joku joka tekee OMB hommaa osais kertoilla......ilman ylimääräisiä turinoita.
 
300 keikkaa/vuosi ja sairastuisin minä 100% varmasti mihin tahansa.....oishan se houkuttelevaa 300 keikkaa vaikkapa paikallisessa pubissa/vuosi

 
Jos sä siinä vielä laulat koko illan niin voihan vaikka 400 pyytää vaikkei saiskaan.
 
Humppamuseon intendentti
isojussi
27.09.2009 19:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun käsitykseni yleisestä perus-omb:n hintahaarukasta on laskutushinta 250 - 450 egee per keikka. Sit siitä ylöspäin, jos osaat erottua porukasta.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jartsa63
28.09.2009 08:31:50 (muokattu 28.09.2009 08:39:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Mun käsitykseni yleisestä perus-omb:n hintahaarukasta on laskutushinta 250 - 450 egee per keikka. Sit siitä ylöspäin, jos osaat erottua porukasta.
 
Thanks, ku kuulostaa oikeelta vastaukselta.
 
Yks toimisto tossa laitto alkaen 170€ /keikka ja tuntu, että alan myymään itse keikkoja niin kuin ennenkin.
 
No joo jos 170€ olis soittopalkka ja olis vaikka matkoja 200km(* 0,50€/km) = 100€
niin siihen yömatkalisä ja päiväraha niin olisi jo kohtuullista. Mutta kun tuossa 170€ olisi kaikki mitä soittaja saisi.
 
Karaokejuontajallehan lasketaan kaikki kulut palkkaan eli suurin osa palkkaa on matkakuluja, päivärahaa ja yömatkalisää. Vain pienen pieni osa on oikeeta palkkaa. Verottaja pidetään tyytyväisenä kun sitä palkkaakin edes vähän maksetaan vaikka vain muodon vuoksi.
 
Jos kaikki elatusavun maksamista pakoilevat saataisiin pois karaokekeikoilta keinolla ettei verottaja hyväksyisi tollaista työn tekoa niin silloin juontajien palkat pomppaisivat ja karaoke firmat ei voisi toimia niinkuin ne nyt toimivat. LIVE-musa olisi yleisempää.
 
baron
28.09.2009 08:41:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi sellainen lasketaan jos mä käyn yksin vähän flyygeliä pimputtamassa tossa kulman takana mutta mä saan 300.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
R.Syke
28.09.2009 08:45:59 (muokattu 28.09.2009 08:46:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on tuo homma kuin kaivinkoneen kuljettamista. Koneen osuus on 90% ja sit kuljettajan 10%. Baronin flyygeliä en tarkoita.
 
KoskPaavo
28.09.2009 09:11:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R.Syke: Se on tuo homma kuin kaivinkoneen kuljettamista. Koneen osuus on 90% ja sit kuljettajan 10%. Baronin flyygeliä en tarkoita.
 
Tuota vertausta oon itsekin käyttänyt, ihan pelkkiä lapioheikkejä enää harvoin tuolla tiepuolessa päätyömiehinä näkee.
 
Humppamuseon intendentti
isojussi
28.09.2009 09:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jartsa63: ...Yks toimisto tossa laitto alkaen 170€ /keikka ja tuntu, että alan myymään itse keikkoja niin kuin ennenkin...
 
Arvatenkin juu - mutta siihen pitää saada matkat ym tessiin kuukuvat päälle. Eli vaikket liittoon kuuluisikaan, pidä noista kiinni:
 
http://www.musicfinland.com/sml/pdf/liksalista.pdf
 
No joo jos 170€ olis soittopalkka ja olis vaikka matkoja 200km(* 0,50€/km) = 100€
niin siihen yömatkalisä ja päiväraha niin olisi jo kohtuullista. Mutta kun tuossa 170€ olisi kaikki mitä soittaja saisi.

 
Unohda semmonen toimisto.
 
Karaokejuontajallehan lasketaan kaikki kulut palkkaan eli suurin osa palkkaa on matkakuluja, päivärahaa ja yömatkalisää. Vain pienen pieni osa on oikeeta palkkaa. Verottaja pidetään tyytyväisenä kun sitä palkkaakin edes vähän maksetaan vaikka vain muodon vuoksi.
 
Jälleen kerran alan sopimuksien vastaista puuhaa.
 
Jos kaikki elatusavun maksamista pakoilevat saataisiin pois karaokekeikoilta keinolla ettei verottaja hyväksyisi tollaista työn tekoa niin silloin juontajien palkat pomppaisivat ja karaoke firmat ei voisi toimia niinkuin ne nyt toimivat. LIVE-musa olisi yleisempää.
 
Täähän on ihan muusikkojen liiton tahdosta kiinni, mutta siellä on niin paljon soittjiakin, jotka menettelevät noin, niin homma ei koskaan korjaannu.
 
Leikkimielinen kysymys: Mistä erottaa liittoon kuuluvan ravintolamuusikoin muista talvipakkasella? No siitä, että se lämmittelee kusemalla housuihinsa...
 
No ei vaiskaan!!!!
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Gronfelt
28.09.2009 09:32:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jartsa63: Thanks, ku kuulostaa oikeelta vastaukselta.
 
Yks toimisto tossa laitto alkaen 170€ /keikka ja tuntu, että alan myymään itse keikkoja niin kuin ennenkin.
 
No joo jos 170€ olis soittopalkka ja olis vaikka matkoja 200km(* 0,50€/km) = 100€
niin siihen yömatkalisä ja päiväraha niin olisi jo kohtuullista. Mutta kun tuossa 170€ olisi kaikki mitä soittaja saisi.
 
Karaokejuontajallehan lasketaan kaikki kulut palkkaan eli suurin osa palkkaa on matkakuluja, päivärahaa ja yömatkalisää. Vain pienen pieni osa on oikeeta palkkaa. Verottaja pidetään tyytyväisenä kun sitä palkkaakin edes vähän maksetaan vaikka vain muodon vuoksi.
 
Jos kaikki elatusavun maksamista pakoilevat saataisiin pois karaokekeikoilta keinolla ettei verottaja hyväksyisi tollaista työn tekoa niin silloin juontajien palkat pomppaisivat ja karaoke firmat ei voisi toimia niinkuin ne nyt toimivat. LIVE-musa olisi yleisempää.

 
170€ on todellakin se brutto jolla eräs oneman tekee 250 keikkaansa/vuosi ja veikkaan että hän ei ole ainoa. Mutta hän tekeekin hommaa elääkseen.
Veikkaampa että noita parempi hintaisia oneman-keikkoja on tarjolla vain murtoosa.
Traagista on todellisuus.
 
Voimaa kaikille!
isojussi
28.09.2009 09:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gronfelt: 170€ on todellakin se brutto jolla eräs oneman tekee 250 keikkaansa/vuosi ja veikkaan että hän ei ole ainoa. Mutta hän tekeekin hommaa elääkseen.
 
Ilmankos jotkut suree keikkojen vähyyttä, kun toiset tekee noin halvalla.
 
Toki elääkseen voi tehdä kunnon liksallakin. Mä jätän suosiolla halppiskeikat niitä haluaville - toki vasta vajaat 7 vuotta tällä on perhe elätetty, mut kun mä oon aina halunnu olla muusikko enkä autonkuljettaja.
 
Veikkaampa että noita parempi hintaisia oneman-keikkoja on ohjelmatoimistojen kautta tarjolla vain murtoosa. Ne on itse myytävä.
 
Traagista on todellisuus.
 
Todellisuus? Noin niinkun veikkajan silmin?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Kukko
28.09.2009 16:14:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin toimii, taustat, soitto, laulut..Alle 250 älä lähde mihinkään..
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Tankero
28.09.2009 17:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Miksi sellainen lasketaan jos mä käyn yksin vähän flyygeliä pimputtamassa tossa kulman takana mutta mä saan 300.
 
Ostajan arvostelukyvyttömyydeksi.
 
Humppajyrä
stagestar
28.09.2009 17:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukko: Hyvin toimii, taustat, soitto, laulut..Alle 250 älä lähde mihinkään..
 
Kyllä, tuon saat.
 
rok rok !!!
isojussi
28.09.2009 17:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukko: Hyvin toimii, taustat, soitto, laulut..Alle 250 älä lähde mihinkään..
 
Ehdottomasti näin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «