Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektiä synaan?
1
Casio Man
26.09.2009 18:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos..ja kun on vähän tyytymätön synansa efekteihin, mistä saisi parempaia tilalle. Minkälaisia edullisia(ei siis pelkästään halpoja) ratkaisuja olisi, entä minkälaisia oikein hyviä?
 
jurpontor
26.09.2009 19:27:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävele kauppaan, osta haluamasilainen multiefekti, hymyile koko matka himaan/treenikselle. Vaikka tällanen:
 
http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_m350.htm
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
loosah
26.09.2009 23:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Jos..ja kun on vähän tyytymätön synansa efekteihin, mistä saisi parempaia tilalle. Minkälaisia edullisia(ei siis pelkästään halpoja) ratkaisuja olisi, entä minkälaisia oikein hyviä?
 
Jurpontorin ehdotattama peli on varmasti ihan kelpo, mutta kun kysyt oikein hyviä, niin tässä myös sellainen vaihtoehto:
 
http://www.thomann.de/fi/eventide_eclipse.htm
 
GIGO
Casio Man
26.09.2009 23:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WAUTSI!! En mä ihan noin pettynyt ole!! :D
 
Mutta tuosta M350:sta...joku kehui, että kantsii säästää mieluummin tuohon TC ELECTRONIC M-ONE XL:ään. Kuinkahan vaan on?
 
Entäs säröt? Voiko esim. Boss ME-70:ää käyttää syntikan kanssa?
 
maza
27.09.2009 11:22:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: WAUTSI!! En mä ihan noin pettynyt ole!! :D Mutta tuosta M350:sta...joku kehui, että kantsii säästää mieluummin tuohon TC ELECTRONIC M-ONE XL:ään. Kuinkahan vaan on? Entäs säröt? Voiko esim. Boss ME-70:ää käyttää syntikan kanssa?
 
Mä en jaksais säästellä M-ONEen. Itsellä räkissä TC M300, ja delay/reverbosasto on erittäin hyvin hanskattu.
 
Digivehkeiden säröt on mun mielestä ollu käytännössä aina perseestä lukuunottamatta ihan uusimpia mallintimia. Itse ehkä hankkisin esim. SansAmp-pedaalin, jossa on lähtökohtaisesti asiat kunnossa. Sen säröä (jos ei piisaa tarpeeksi) voi sitten boostata vielä jollain toisella säröpedaalilla.
 
Minkä tyyppistä musaa teet ja millaisia soundeja haet? Yksi vaihtoehto voisi olla myös joku Podin tyyppinen vahvistinmallinnushärveli. Niistä lähtee säröjen lisäksi paljon muutakin.
Casio Man
27.09.2009 14:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teen kaikenlaista musaa. Justiin nyt on tulilla avaruusmusiikki, blues ja siitä johtuva rokki. Säröä kaipaan kitaristin korvaavaan(ei välttämättä jäljittelevään) kukkoiluun. Mulla on yhdessä ylläri-Casiossa yllättävän jynkky särösoundi, mutta tulevaisuuden hankinnat vähän huolestuttavat. Samalla huvittaisi kokeilla analogisiin koneisiin efektejä.
 
Leikari
28.09.2009 09:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC 300 on ihan riittävän hyvä - XL tms. edut tulevat vasta erittäin vakavassa harrastus- tai ammattikäytössä.
 
säröjä saa parhaiten analogisista kitarapurkeista - periaatteessa eivät sähköisesti ole optimaalisia synan ja mikserin välissä, mutta itse olen sujuvasti käyttänyt.
 
mallintavat kitaramultivehkeet (efektit, vahvistin ja kaappimallinnukset) sopivat esim. rhodes- yms. soundien saatteeksi - toki voi käyttää pelkkää vahvistin tai efektiosastoakin ja jättää kaiutinsimulaatiot pois.
 
muLperi
28.09.2009 10:05:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/boss_rv5_digital_reverb.htm
 
Tosta reverbiä ainaki alkuun.
 
Leikari
28.09.2009 10:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muLperi: http://www.thomann.de/fi/boss_rv5_digital_reverb.htm
 
Tosta reverbiä ainaki alkuun.

 
tuollainen ei kosketinsoitinkäyttöön ole lainkaan järkevä.
 
nimenomaan multiefektilaitteet sopivat kosketinsoittimille so. reverb, delay, flanger, phaser, mahdollisesti jonkinlaiset särötkin samasta laatikosta.
 
Kannattaa huomata myös, että multiefektistä efekti tulee ulos stereona.
 
masal
28.09.2009 17:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon käyttäny ihan hyvällä menestyksellä kitaraefektejäkin urkusoundin tai pianosoundien muokkaamiseen... Esim EH:n purkit: Small stone yms...
 
Masa
 
Rrrrrrockkkk...
JPQ
28.09.2009 17:55:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masal: Oon käyttäny ihan hyvällä menestyksellä kitaraefektejäkin urkusoundin tai pianosoundien muokkaamiseen... Esim EH:n purkit: Small stone yms...
 
Masa

 
samoin idolini sauneista tulee iso osa noista purkeista ja ne siis analogisynien jne perässä. itsellä mielessä ollutkin parit analoogiset kitaraefektit jos kaikki menee nappiin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «